Stránka 3 z 6

Re: sportove sania

Napsal: 03 bře 2010 18:46
od TomGTI
blackdragon:až příště budeš chtít nad něčím zapochybovat tak si to první vyzkoušej všechno v praxi jak to funguje,zkoušel jsem to věř mi :m:

Sériový airbox a papírový filtr je tak dostatčně dimenzovaný že až tě bude omezovat v nárustu koňských sil tak věř že bude tvůj motor dražší než všechny 205Tky na Slovensku dohromady :m:

Samotný filtr jak už jsi napsal na výkon motoru má takový vliv že se dá hovořit pouze o odchylce měřícího zařízení,podívej se na nějáké testy ať už značkových či neznačkových filtrů(já je viděl),tohle už se blíží také hodně známému tématu "výfuky a vliv na výkon!

Také jsi napsal že pokud k filtru přidáš upravenou hlavu a já nevím co ještě tak ano výkon už se někde projeví ale rozhodně né díky filtru,to už jsme trochu jinde o tom řeč nebyla.

Pokud ale stále nevěříš že je sériový filtr to nej na trhu,tak pokud budeš mít možnost podívej se například na BMW M3 schválně co tam uvidíš.Tohle je motor který je už z továrny vyladěný téměř na maximum a ano pořád bude jezdit na papírový filtr a plastový nevzhledný airbox,to je jen jeden příklad z mnoha.Jako další příklad lze uvést třeba závodní Áčkový Favorit,byl maximálně upraven v dané třídě a ano též jezdil na sériový airbox a rozhodně to nebylo to co by ho omezovalo.Na druhou stranu ale můžete někde vidět ten klasický kónusový tuning filtr třeba na zmíněném upraveném BMW které má speciální odladěné sací potrubí na které už se bohužel sériový airbox nevleze takže se to řeší tím otevřeným filtrem.

Re: sportove sania

Napsal: 03 bře 2010 19:21
od Milhaus
konečně nějakej rozumnej příspěvek :fran:

Re: sportove sania

Napsal: 03 bře 2010 20:23
od TomGTI
ten kdo uvažuje o otevřeném filtru,tak ať si raději koupí třeba nějákou pěknou hlavici řadící páky,udělá mu to větší radost a pojede rychleji :fran:

Re: sportove sania

Napsal: 03 bře 2010 20:25
od WoMec
vy jste to asi nepochopili ... ne všichni to tam davaji protoze si mysli ze pojedou rychleji .. treba ja to tam davam protoze vim ze tim nic nezkurvim, navic se mi to libi ... nikom u to nenutim, nečekám od toho nemožné tak me nechte byt at si tam dam co chcu.

:zin: :zin: :zin: :zin: :zin:

Re: sportove sania

Napsal: 03 bře 2010 20:49
od rossi
Tak to je sranda :smich: Nalepka Tuning na celnim skle zvysuje vykon vic nez sportovni filtr :m:

Re: sportove sania

Napsal: 03 bře 2010 20:55
od Milhaus
WoMec píše:vy jste to asi nepochopili ... ne všichni to tam davaji protoze si mysli ze pojedou rychleji .. treba ja to tam davam protoze vim ze tim nic nezkurvim, navic se mi to libi ... nikom u to nenutim, nečekám od toho nemožné tak me nechte byt at si tam dam co chcu.

:zin: :zin: :zin: :zin: :zin:
pochopili, není to mířeno proti tobě, je to diskuze nad prospěšností, ale jinak máš pravdu že pro vzhled je to super, ale tím klady podle mě končí :up: Stejně jak zmíněná "tuning" koncovka výfuku

Re: sportove sania

Napsal: 03 bře 2010 22:20
od manko
radšej si dám orginál škatulu na filter pochromovať ako tieto ""športové filtre""

Re: sportove sania

Napsal: 04 bře 2010 07:36
od Milo75
nejde tak ani o filtr, jako o přívoid vzduchu k němu


navíc montáží sportovního filtru se toho dá skurvit hodně, třeba se zanáší váha vzduchu nebo si motor saje pěkně ohřátí vzduch z motorového prostoru

Re: sportove sania

Napsal: 04 bře 2010 09:15
od blackdragon
Cela tato debata je o ho#ne.
Vzdy boli a budu 3 skupiny ludi:
- Jedna, ktora bude tvrdit ze je to super, lebo zvysuje vykon.
- Druha ktora bude tvrdit opak
- a Tretia, ktorej to bude jedno, lebo sa jej ten vzduchovy filter bude pacit a bude ho tam chciet mat bez ohladu na nasledky.

K celej tejto debate mozem odcitovat clanok z jednej publikacie od p. Bronislava Ruzicku:
"Vzduchovy filtr
Zkouseli jste nekdy vybehnoout schody, kdyz jste meli rymu? Pokud ano, urcite jste meli v nekterem okamziku pocit, ze nemuzete popadnout dech. Stejne na tom je motor, ktery pri sportovnim rezimu jizdy potrebuje dostatecne mnozstvi nasavaneho vzduchu. Na rozril od vas vsak nebude v techto chvilich sipat, ale jednoduse odmitne podavat pozadovany vykon. Dosti vyraznou prekazkou v sacim traktu je pochopitelne vzduchovy filtr. Pokud vsak i nadale chceme zachovat pozadovanou zivotnost motoru, nelze jej tak zcela beztrestne odstranit. Existuje vsak cesta, jak s minimalnimi naklady (v ramci tuningu) ziskat nejaky ten vykon navic, a to pouziti sportovniho vzduchoveho filtru. Je nekolik firem, ktere sa jejich vyrobou zabivaji, mezi svetovou spicku vsak vice mene patri pouze dve. Jsou to K&N Filters (http://www.knfilters.com/) a J&R Filters (http://www.jrfilters.com/). Obe ziskali zkusenosti v nejprestiznejsich disciplinach motoristickeho sportu, coz se na kvalite a funkcnosti jejich produktu vyrazne podepisuje. Vratme se vsak zpet k tomu, co sportovni filtr znamena.

* Sklada se z nekolika vrstev specialni bavlnene tkaniny. Tyto vrstvy jsou sitka s ctvercovymi otvory o velikosti 0,5 mm a pri pouziti nekolika vrstev vytvari neprodysnou prekazku pro prachove castice, nikoliv vsak pro vzduch. Zajisti se tak radove o nekolik desitek procent vyssi propustnost vzduchu pri zachovani stejne cistici schopnosti, coz ma vyrazny vliv na vykon motoru.

* Diky tomu, ze filtr neni papirovy, lze jej po doporucenem poctu kilometru vyprat a po napusteni specialni olejem dale pouzivat. Toto lze opakovat nekolikrat, aniz by tim utrpeli filtracni schopnosti.

* Specialni kity instalovane primo na saci trakt zvysuji dale mnozstvo nasavaneho vzduchu. Je to diky vetsi cinne plose filtru oproti jeho tvaru v provedeni pro seriovou verzi a rovnez odstranenim omezeni zpusobenych otvory v beznem krytu filtru.

Saci trakt
Vykon motoru je zcela pochopitelne odvisly od toho, kolik a jakym spusobem se dokaze do sani motoru dostat vzduchu (resp. palivova smes). Prestoze zmena saciho traktu u bezneho vozu nemuze byt az zase tak radikalni je dobre si pripomenout par faktu.

* Pomineme-li vliv vzduchoveho filtru, je logicke, ze prurez saciho potrubi by sa mel minimalne rovnat souctu prurezu aktualne otevrenych sacich kanalku. Z toho duvodu jsou nepripustnym omezenim veskera seskrceni v sani, kterych je vsak v seriovem provedeni pozehnane.

* Dulezity je minimalni prutokovy odpor saciho potrubi. Nejde jen o zname zalesteni kanalku a zarovnani presazeni ve spojich . Potrubi by melo byt take co najrovnejsi, coz potvrzuji kratka rovna saci hrdla u zavodnich motoru.

* Drobny vykon se da ziskat take vyuzitim dynamickeho tlaku vzduchu, cehoz znamym prikladem jsou saci "kominy" nad hlavou jezdce ve formule 1. Pro vas vuz se daji poridit lapace vzduchu bud na naraznik nebo na kapotu ktere jsou svedeny k sani motoru. "Prepnovani" je vsak ucinne pouze ve vyssich rychlostech. Krome toho je vhodne umistit pred vstupem primo do usti sani "air box", ktory zklidni veskery rozvireny vzduch .

* Dalsimi moznymi prvky k narustu vykonu mohou byt ladene saci potrubi ci saci komory zname pod zkratkou RAM, ktere umoznuji rezonancni plneni motoru a tim zlepseni prubehu tociveho momentu v urcite oblasti otacek. Principem je optimalizace pulsu v sacim potrubi tak, aby v okamziku zavirani saciho ventilu dochazelo k pohybu tlakve vlny (a tim i smesi) smerem do valce. Podminkou funkcnosti je pochopitelne instalace upravene vacky (casovani ventilu) a nejlepe i ladeneho vyfukoveho potrubi k maximalnimu zefektivneni procesu vyplachovani valce."

Bronislav Ruzicka vystudoval strojni fakultu VUT v Brne se specializaci Spalovaci motory. Od roku 1987 se aktivne ucastni deni v motoristickem sportu, kde postupne vystridal motokary a automobilove zavody na okruzich (kategorie cestovnih vozu a Formule Ford).

Dufam, ze raz a navzdy stacilo debat o tom co je vhodne a co nie.
Niektore automobilky ladili, ladia a budu ladit niektore svoje modely na maximalne mozne unosne hranice. Prikladom mozu byt Peugeot 205 Turbo 16, Renault R5 turbo, Lancia Delta Integrale, Toyota Celica ci spominane BMW M3 (a mnozstvo inych aut). To ale nehovori nic o tom, ze povedzme 90% seriovo vyrabanych aut je poddimenzovana. Tym sa mysli odladenie vykonu motora a jeho sucasti priamo v knostrukcnej dielni vyrobneho zavodu na usporne a ekonomicky vyhodne vyladenie dane normami platnymi v dobe vyvoja.
Preto vymena len jednej casti nema enormny vplyv na zvysenie vykonu celku a nikdy nestaci. Vymenou filtra sa nezmeni nic, pokial nedojde k vymene sacieho traktu, vylesteniu sacich kanalikov, odstraneniu prekazok v plynulosti toku vzduchu ci nasavanie zohriateho vzduchu z motoroveho priestoru.
Viac vzduch este neznamena lepsie spalovanie. Treba dodrzat spravny pomer vzduch:palivo. Treba ho premiesat co najefektivnejsie aj spalit. Tieto zmeny su ale aj tak na nic, pokial motor nedokaze plynulo odvetrat spaliny z komor, nakolko ho "dusi" vyfukove potrubie. Ale to sme uz opat odbocili... ;-)

Re: sportove sania

Napsal: 04 bře 2010 15:28
od manko
To je síce pekné ale dal by som si tam takýto filter keby som vrazil do motora 100 tis .. alebo robil prestavbu na iny motor a orginal airbox by sa mi tam nezmestil . Lenže 95% ludí na klube má Sériový motor pre ktorý bol aj orginál airbox navrhnutý takže ked si to tam dá človek čo sa mu to len páči tak akurát si bude do motora nasávať teplý vzduch ... a myslíš že ked si tam dáš filter vačku a dáke somariny a spravíš si to doma tak s tím niečo docieliš ?? akurát tak nepravidelný chod a poriadnu spotrebu ... Nie prenič zanič sú firmy na úpravy áut . Keby to bolo doma lachko spraviť tak by tie firmy asi moc nevyžily .

Ale to je tak 100 ludi 100 chuti nech si tam dá kto chce čo chce je to jeho vec .

Re: sportove sania

Napsal: 04 bře 2010 17:54
od blackdragon
manko píše:To je síce pekné ale dal by som si tam takýto filter keby som vrazil do motora 100 tis .. alebo robil prestavbu na iny motor a orginal airbox by sa mi tam nezmestil . Lenže 95% ludí na klube má Sériový motor pre ktorý bol aj orginál airbox navrhnutý takže ked si to tam dá človek čo sa mu to len páči tak akurát si bude do motora nasávať teplý vzduch ... a myslíš že ked si tam dáš filter vačku a dáke somariny a spravíš si to doma tak s tím niečo docieliš ?? akurát tak nepravidelný chod a poriadnu spotrebu ... Nie prenič zanič sú firmy na úpravy áut . Keby to bolo doma lachko spraviť tak by tie firmy asi moc nevyžily .

Ale to je tak 100 ludi 100 chuti nech si tam dá kto chce čo chce je to jeho vec .
Suhlasim s tym co pises. ;-)

Re: sportove sania

Napsal: 04 bře 2010 20:42
od rossi
Je pravda ze se tohle tema zacalo posouvat jenom k filtru. Ale autor se zabyval myslenkou zastavby sani tak aby pri rychle jizde se vzduch dobrovolne tlacil do valcu. kazdy co ma TU motor si dokaze predstavit ze od vstriku prez kapotu by vedla hadice a na kapote by byla ukoncena trychtyrem proti smeru jizdy. Nevesel by se lam filtr ale asi by to mohlo byt delo!

Re: sportove sania

Napsal: 04 bře 2010 20:44
od Lubec
To by bolo asi najkratsie a najucinnejsie sanie v autech :fran:

Re: sportove sania

Napsal: 04 bře 2010 21:19
od Milhaus
myslíš že si ten motor veme jako víc vzduchu a víc pojede? Nebo k čemu vedou tyto úvahy? Já myslím že směs řídí úplně jiná věc než díra v kapotě :fran:

Re: sportove sania

Napsal: 04 bře 2010 21:24
od Lubec
Z mojej strany to bol vtip.Nenapadlo by ma do 1.1 riesit sportove sanie :fran: