Stránka 3 z 5

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 12 črc 2010 09:35
od Marcell
kousek na tebou psal Milda ze nejdriv v roce 2023...verim spis jemu.. Jinak by ctvrtka vozovyho parku v cr mela veteransky znacky :fran:

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 12 črc 2010 09:35
od Hroche
vinorak píše:no jezdit s jakýmkoliv gti po městě je utrpení ( nerado popojíždí na malé otáčky , žere jako tank, z tvrdý spojky bolí hned noha, pořád dochlazuje,.... :fran:
to mi povídej

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 12 črc 2010 09:55
od TomasCTI
háček je v tom že každá sranda něco stojí proto půlka vozovího parku v čr nemá veteránský značky ,známej to jezdí do mladý boleslavy vyřizovat taky sem se divil ale klidně mi nevěř,jo a dřív se dělaly knihy jízd a měl si roční limit ujetých kilometrů to už je zrušený akorád musíš každej rok na kontrolu jestli to máš v původnim stavu,to viřízení a poplatky s tim spojený vyjdou asi na 6tis což se vyplatí když potom platíš 1/13 z povinýho ručení :smich: což je dost k smíchu takže za rok se ti ta investice vrátí,a to se vyplatí :twisted:

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 12 črc 2010 10:39
od jurash
Ja teda nemam mi16 v 205 ale v 309 a co se tyce spotreby tak tu dlouhodobe drzim okolo 10-11litru v prumeru, jezdim dost svizne - rychly vyjezdy, zatacky pod plynem, ale pak treba rovinky na petku bublak 1300otacek. Ted pres leto sem mi povedlo i okolo 9litru, v zime v nejvetsich mrazech bezne 15litru. Jezdim 95% mesto. Prevodovku mam kdovijakou, mam zpatecku vedle jednicky..

v osmiventilu sem nejel, ale nerekl bych ze mi16 je v nizkejch otackach lenoch, hur se sice sbira kdyz jedu treba na trojku temer z volnobehu, i tak mi prijde hodne agilni, ukazte mi atmosferickej zazehovej motor co ma podobnej objem a v tomhle pasmu dava vyrazne vic..

treba sestivalc 2,5 v bmw e30 se kterym sem najezdil asi 10tisic mi teda neprisel pruznejsi..

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 12 črc 2010 11:52
od blackdragon
jurash píše:Ja teda nemam mi16 v 205 ale v 309 a co se tyce spotreby tak tu dlouhodobe drzim okolo 10-11litru v prumeru, jezdim dost svizne - rychly vyjezdy, zatacky pod plynem, ale pak treba rovinky na petku bublak 1300otacek. Ted pres leto sem mi povedlo i okolo 9litru, v zime v nejvetsich mrazech bezne 15litru. Jezdim 95% mesto. Prevodovku mam kdovijakou, mam zpatecku vedle jednicky..

v osmiventilu sem nejel, ale nerekl bych ze mi16 je v nizkejch otackach lenoch, hur se sice sbira kdyz jedu treba na trojku temer z volnobehu, i tak mi prijde hodne agilni, ukazte mi atmosferickej zazehovej motor co ma podobnej objem a v tomhle pasmu dava vyrazne vic..

treba sestivalc 2,5 v bmw e30 se kterym sem najezdil asi 10tisic mi teda neprisel pruznejsi..
Jurash, jasne, chapem.
Kto by z volnobehu umyselne dokal zaradit trojku pri pridavani plynu? :m:
Myslim si, ze s takym prevodovym pomerom by mal problem kazdy motor. ;-)

Jj..GTI 8V sa ide v tomto teple zblaznit...v sobotu pri teplote vzduchu asi 33C dochladzoval vypnuty motor v garazi asi 10minut! :zin:
Ak sa prehodenim spojky, motora a vsetkeho co Mi16 potrebuje podari znizit spotrebu a vyrazne sa zlepsi odozva, tak si myslim ze to zmysel ma.

:vul: Kedze donor ma aj klimu...uz teraz uvazujem o tom, ze pojde spolu s motorom (pokial sa to podari nejako upravit) do 205-ky! :bas:
Uz sa vidim ako pri tom nadavam, ked zistim,ze to nejde... :smich: Skusit to ale musim!

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 12 črc 2010 13:55
od jurash
blackdragon píše: Kto by z volnobehu umyselne dokal zaradit trojku pri pridavani plynu? :m:
no myslel sem to spis tak, ze kdyz nekde jedu pomalicku bocnima ulickama a treba odbocuju o 90° tak tam necham trojecku a mirne ji necham pres spojku proklouznout, takze jakobych se na trojku rozjidel, ale ne z nuly, nybrz dejme tomu z 20kmh..

jinak na dvojku se rozjedu jako by to byla delsi jednicka a rozjet se na trojku taky neni problem, ale to je u 8v asi uplne stejny..

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 12 črc 2010 14:01
od mad205rallye
Celkově ten motor je prostě oproti 8mi ventilu nekde jinde. Musíš se svest a poznáš. Nevidím v tom žádny nevýhody. Kromě teda těch veteránských značek, který nevim k čemu sou dobrý, beztak vetšina aut z tohoto klubu bude v roce 2083 bůhví na kterým vrakáču :smich:
Převodovku z Mi16 bych asi nedával ta má delší převody, sice máš pak vyšší maximálku ale ta je u takovýho auta k ničemu, co si budem povídat nad 200 už je to u něčeho jako 205 gti docela o hubu, jediný čeho dosáhneš je, že se budeš bát.
Lepší je dat převodovku z 1,6 gti ta má krátky rychlosti a těch 180 tam budeš mit rychleji a to bohatě stačí. Na dálnici stim stejně jezdit nebudeš. Rallye auta taky nejezdí víc jak 190-200
A debaty o spotřebě u auta jako je 205 gti můžete rovnou spláchnout do klozetu prtože ty sou uplně bezpředmětný. Je to auto na blbnutí a ne na to abys hlídal jestli jezdíš za 11 litrů nebo za 15...

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 12 črc 2010 14:07
od jurash
mad205rallye píše: A debaty o spotřebě u auta jako je 205 gti můžete rovnou spláchnout do klozetu prtože ty sou uplně bezpředmětný. Je to auto na blbnutí a ne na to abys hlídal jestli jezdíš za 11 litrů nebo za 15...
promin, ale pro me treba ne, ja to mam jako normalni auto se kterym se vozim do prace a vsude mozne, i na tu dalnici cas od casu vylitnu, takze jesi dam tejdne za ropu litr nebo 600, pro me v tom rozdil je, ikdyz sem si nevybral auto vhodny na nizkou spotrebu..

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 12 črc 2010 15:19
od blackdragon
jurash píše:
mad205rallye píše: A debaty o spotřebě u auta jako je 205 gti můžete rovnou spláchnout do klozetu prtože ty sou uplně bezpředmětný. Je to auto na blbnutí a ne na to abys hlídal jestli jezdíš za 11 litrů nebo za 15...
promin, ale pro me treba ne, ja to mam jako normalni auto se kterym se vozim do prace a vsude mozne, i na tu dalnici cas od casu vylitnu, takze jesi dam tejdne za ropu litr nebo 600, pro me v tom rozdil je, ikdyz sem si nevybral auto vhodny na nizkou spotrebu..
Jasne! ;-) Vsetci vieme ze to nie je 1,2 HTP :m:
Mad205rallye ale nemusi to zrat ako rusky ZIL, len aby bola sranda! Ten zral tusim 110 L/100km :smich:
Jurash, ja to auto tiez planujem pouzivat na bezne denne dochadzanie do prace, pripadne ako mestske vozitko s ktorym obcas vybehnem aj aj na dialnicu.

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 12 črc 2010 20:33
od TomGTI
Tady máš graf z brzdy z 1.9 88Kw,myslím že rozdíl v průběhu kroutícího momentu proti 16V je jasně vidět ;-),bylo by zajímavé kdyby se tehda ten motor udělal tak jak měl správně být,bylo by tam asi dost koní takhle to bylo jen poskládané narychlo a i tak to mělo víc koní jako kity Gutmann které se tu před pár lety objevily od nejmenovaných "profi úpravců" :m: .Jinak já myslím můžu objektivně posoudit rozdíly mezi objema motory,jelikož jsem nějákou dobu jezdil z 8V a pak se dal 16V ten jsem jezdil na originál vstřikování a taky potom na karburátorech,když jsem poprvé sedl do Mi-16 s originál vstřikováním a rozjel se tak jsem myslel že tam dám zpátky 8V jelikož to vůbec netáhlo,byl jsem zvyklý na lineární zátah od spoda až do omezovače,pravý opak byl když bylo Mi-16 na karburátorech,tak se to chovalo jako 8V obrovský zátah ze spodních otáček až do maximálních,samozřejmě to bylo naladěním,jinak je určitě motor Mi-16 rychlejší a taky co je důležité daleko vhodnější k dalším úpravám,nevím jak by jel dobře odladěný 8V z velkou vačkou ale zátah Mi-16 z ostrýma vačkama proti sérii se nedá vůbec srovnat,po dlouhé době mě zase auto přimáčklo do sedáku,to jsem opravdu nečekal.Je jen na každém pro co se rozhodne,všechno má své pro a proti.Pokud by měl někdo nějáké dotazy tak ať napíše.

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 12 črc 2010 20:34
od TomGTI
Graf 1.9 GTi
graf 8V.JPG
graf 8V.JPG (63.46 KiB) Zobrazeno 3386 x

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 12 črc 2010 20:45
od franus
prevodovka mi16 ma kratsi prevody nez klasicka 1,9gti
mad205rallye píše:Celkově ten motor je prostě oproti 8mi ventilu nekde jinde. Musíš se svest a poznáš. Nevidím v tom žádny nevýhody. Kromě teda těch veteránských značek, který nevim k čemu sou dobrý, beztak vetšina aut z tohoto klubu bude v roce 2083 bůhví na kterým vrakáču :smich:
Převodovku z Mi16 bych asi nedával ta má delší převody, sice máš pak vyšší maximálku ale ta je u takovýho auta k ničemu, co si budem povídat nad 200 už je to u něčeho jako 205 gti docela o hubu, jediný čeho dosáhneš je, že se budeš bát.
Lepší je dat převodovku z 1,6 gti ta má krátky rychlosti a těch 180 tam budeš mit rychleji a to bohatě stačí. Na dálnici stim stejně jezdit nebudeš. Rallye auta taky nejezdí víc jak 190-200
A debaty o spotřebě u auta jako je 205 gti můžete rovnou spláchnout do klozetu prtože ty sou uplně bezpředmětný. Je to auto na blbnutí a ne na to abys hlídal jestli jezdíš za 11 litrů nebo za 15...

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 12 črc 2010 21:29
od blackdragon
TomGTI píše:Tady máš graf z brzdy z 1.9 88Kw,myslím že rozdíl v průběhu kroutícího momentu proti 16V je jasně vidět ;-),bylo by zajímavé kdyby se tehda ten motor udělal tak jak měl správně být,bylo by tam asi dost koní takhle to bylo jen poskládané narychlo a i tak to mělo víc koní jako kity Gutmann které se tu před pár lety objevily od nejmenovaných "profi úpravců" :m: .Jinak já myslím můžu objektivně posoudit rozdíly mezi objema motory,jelikož jsem nějákou dobu jezdil z 8V a pak se dal 16V ten jsem jezdil na originál vstřikování a taky potom na karburátorech,když jsem poprvé sedl do Mi-16 s originál vstřikováním a rozjel se tak jsem myslel že tam dám zpátky 8V jelikož to vůbec netáhlo,byl jsem zvyklý na lineární zátah od spoda až do omezovače,pravý opak byl když bylo Mi-16 na karburátorech,tak se to chovalo jako 8V obrovský zátah ze spodních otáček až do maximálních,samozřejmě to bylo naladěním,jinak je určitě motor Mi-16 rychlejší a taky co je důležité daleko vhodnější k dalším úpravám,nevím jak by jel dobře odladěný 8V z velkou vačkou ale zátah Mi-16 z ostrýma vačkama proti sérii se nedá vůbec srovnat,po dlouhé době mě zase auto přimáčklo do sedáku,to jsem opravdu nečekal.Je jen na každém pro co se rozhodne,všechno má své pro a proti.Pokud by měl někdo nějáké dotazy tak ať napíše.
Ahoj Tom. Tak teraz si ma moc nepotesil. :cry: Vsetci basnia o tom ako je Mi16 vyborny motor v porovnani s 8V. Ale to, co pises Ty, tomu uplne nenasvedcuje.
Ako som spomenul uz niekolko krat, auto nechcem na zavodenie a takisto som neplanoval riesit ostru vacku a ani karburatory. Proste, chcel som nahodit seriovu Mi16 s (Mi16-kovou prevodovkou) miesto 8V a vozit sa. Ocakaval som kultivovanejsi chod motora, vacsiu akceleraciu ("obrovský zátah ze spodních otáček až do maximálních"), vyssi vykon. Ale pokial to ma znamenat, ze auto bude lenive a bude zaberat az pri vysokych otackach, tak to mi je na backoru. Vacsinu casu s nim budem jazdit po meste a tam sa k vysokym otackam ani nepriblizim.
Sice som uvazoval aj nad moznou prestavbou svojej 205-ky (casom!) na "amatersku zavodnu motokaru", nateraz to malo byt viac-menej seriove auto. Teraz som do nej nechcel investovat az tak moc, aby som vyvazil nedostatky Mi16 v nizsich otackach.

Jedno auto, ktore ma vmackne do sedacky uz mam. Je to preplnovana 323 GTX 4WD (1.6 litra, 150HP). Zial je v horsom stave ako moja 205 GTI, a daleko tazsie sa na nu zhanaju akekolvek diely. Preto som uvazoval nad tym, ze sa vzdam Mazdy a konecne doskladam 205 GTI. Plan bol:
dat napravy do poriadku, vymenit podvozok, osadit lepsie brzdy (266 mm), nahodit siroky bodykit a 16" disky. Aby auto nemalo len "pekny oblek" ale aj srdce atleta, chcel som tam napchat Mi16. Ale podla toho, co pises to nevyzera na najstastnejsi napad.

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 12 črc 2010 22:17
od TomGTI
Mazdu rychle prodej než se ti rozsype pod rukama,to už nikdy nedáš dohromady.Dodělej Peugeota,neřekl jsem že 16V není skvělý motor,jen jsem napsal že když jsem nějákou dobu jezdil v 8V a pak sedl do 16V ze začátku to pro mě bylo sklamání ale rozhodně je 16V rychlejší což dokazují dosažené časy na závodech v porovnání z 8V mým a ostatních soupeřů.V tvém případě bych šel do foukaného motoru a jestli 8V nebo 16V to už bude jen na tobě,pokud budeš jezdit po městě naladíš to na rozumný výkon na každý den a pokud by jsi v budoucnu chtěl závodit tak to jednoduše "přifoukneš" a nemusíš řešit živostnost motoru silně upraveného atmosférického v běžném provozu,budeš mít dost krouťáku i výkonu od nízkých otáček ať to bude 8V či Mi-16 a věř že ta Mazda se potom chytat nebude ani náhodou :m: .Ještě taková zajímavost na konec,co se týče výkonů motoru a porovnání 8V a 16V Mi-16 naproti dobrým jízdním vlastnostem,asi to spíše bude zajímat někoho kdo se chystá nebo už jezdí nějáké závody z 205tkou ale i ostatní co se pořád honí za spoustou koní.Před nějákou dobou jsem se probíral starými výsledky ze závodů abych porovnal o kolik se každý rok závody zrychlují a jak se pořád zlepšuje technika a vylepšují časy na té stejné trati za velice podobných podmínek,no zkráceně řečeno Peugeot 205 1.9 Gti (8V) s dobrým podvozkem a jezdcem který jel poprvé tento závod s tímto autem byl jen o vteřinu horší než peugeot 205 Mi-16 ze špatným podvozkem a jezdcem který jel tenhle závod už po třetí a z 205tkou už odjel několik závodů(mám na mysli sebe),ještě je třeba podotknout že závod se jel do kopce z ostrými zatáčkami z vekým převýšením holt pokud nepřenesete výkon na cestu a v každé zatáčce musíte tak zpomalit aby jste vůbec tu zatáčku projeli tak je vám silný motor k ničemu,toť vlastní zkušenost a tvrdá realita.

Re: 88kW vs. Mi16

Napsal: 13 črc 2010 17:48
od blackdragon
TomGTI píše:Mazdu rychle prodej než se ti rozsype pod rukama,to už nikdy nedáš dohromady.Dodělej Peugeota,neřekl jsem že 16V není skvělý motor,jen jsem napsal že když jsem nějákou dobu jezdil v 8V a pak sedl do 16V ze začátku to pro mě bylo sklamání ale rozhodně je 16V rychlejší což dokazují dosažené časy na závodech v porovnání z 8V mým a ostatních soupeřů.V tvém případě bych šel do foukaného motoru a jestli 8V nebo 16V to už bude jen na tobě,pokud budeš jezdit po městě naladíš to na rozumný výkon na každý den a pokud by jsi v budoucnu chtěl závodit tak to jednoduše "přifoukneš" a nemusíš řešit živostnost motoru silně upraveného atmosférického v běžném provozu,budeš mít dost krouťáku i výkonu od nízkých otáček ať to bude 8V či Mi-16 a věř že ta Mazda se potom chytat nebude ani náhodou :m: .Ještě taková zajímavost na konec,co se týče výkonů motoru a porovnání 8V a 16V Mi-16 naproti dobrým jízdním vlastnostem,asi to spíše bude zajímat někoho kdo se chystá nebo už jezdí nějáké závody z 205tkou ale i ostatní co se pořád honí za spoustou koní.Před nějákou dobou jsem se probíral starými výsledky ze závodů abych porovnal o kolik se každý rok závody zrychlují a jak se pořád zlepšuje technika a vylepšují časy na té stejné trati za velice podobných podmínek,no zkráceně řečeno Peugeot 205 1.9 Gti (8V) s dobrým podvozkem a jezdcem který jel poprvé tento závod s tímto autem byl jen o vteřinu horší než peugeot 205 Mi-16 ze špatným podvozkem a jezdcem který jel tenhle závod už po třetí a z 205tkou už odjel několik závodů(mám na mysli sebe),ještě je třeba podotknout že závod se jel do kopce z ostrými zatáčkami z vekým převýšením holt pokud nepřenesete výkon na cestu a v každé zatáčce musíte tak zpomalit aby jste vůbec tu zatáčku projeli tak je vám silný motor k ničemu,toť vlastní zkušenost a tvrdá realita.
Tom, dik za info a nazor. Z vyssie publikovanych info mi je jasne, ze kazdy motor ma svoje pre a proti.
Len zo zvedavosti, aky 8V/16V motor s turbom vleze do 205-ky??? Z akeho auta? :ehm:
Viem, ze Turbotechnics robili volakedy turbo kity na 8V, ale uz sa prestal vyrabat. Pravdu povediac na taku zastavbu turbomotora si sam netrufam.
A zial, nemam v dosahu ziadneho fachmana, ktory by snieco take dokazal dotiahnut do zdarneho konca.

Vratme sa ale k povodnej otazke:
- Ma zmysel ist do takej prestavby, pokial sa auto s osadenym Mi16 motorom bude pouzivat 90% casu na cestach v meste?
(zvysok casu okresky a dialnice)
- Ma zmysel ist do takej prestavby, pokial auto nebude v buducnosti pouzivane na zavodenie a nebude mat ostre vacky a karburatory?

Ja osobne rad jazdim relatyvne rychlo a mam rad auta, ktore okamzite reaguju na zoslapnuty plyn (specialne potrebne pri predbiehani). Preto od motora ocakavam linerane zrychlenie z volnobehu az po omezovac. Pokial to ale Mi16 s prevodovkou z 405 Mi16 a seriovym prislusenstvom (bez ostrych vaciek a karburatorov) nedokaze, co Vas na tom motore tak fascinuje?? :wau:
Pokial motor zabera dobre az vo vysokych otackach, v meste je vdaka sustavnemu brzdeniu a rozbiehaniu sa prakticky nevyuzitelny, alebo je to skor trapenie sameho seba....v porovnani s 8V.

:vul: (Ospravedlnujem sa za mozno blbe otazky, ale nechcem kupit motor, vymenit ho a potom si buchat hlavu. :m:
Je tu niekto zo Slovenska - okolie BA, kto ma Mi16 v 205-ke a bol by ma ochotny na nej povozit? :Merci: )