Stránka 4 z 6

Re: sportove sania

Napsal: 04 bře 2010 21:32
od Milhaus
ale někde jsem viděl ty aerodynamické mapy a nejhorší místo pro nasávač je právě na kapotě :fran: nejlepší je na čele vozu - jak je chladič a těsně před sklem (jak je torpédo) Na kapotě vzniká spíš mírnej podtlak když to přeženu :fran:

Re: sportove sania

Napsal: 05 bře 2010 13:58
od weslo
TomGTI píše:ten kdo uvažuje o otevřeném filtru,tak ať si raději koupí třeba nějákou pěknou hlavici řadící páky,udělá mu to větší radost a pojede rychleji :fran:
Milhaus píše:myslíš že si ten motor veme jako víc vzduchu a víc pojede? Nebo k čemu vedou tyto úvahy? Já myslím že směs řídí úplně jiná věc než díra v kapotě :fran:
diktát :D :smich:

Blacdragon: este k tomu prispevku kdesi na 2 strane. Papierovy filter je zatial to najlepsie co si mozes kupit. dokonca aj najlacnejsie :) a nemam to z vlastnej hlavy. a druha vec, nie vsetky preplnovane motory maju chladic vzduchu.

a ano cim chladnejsi vzduch tym aj viac atomov O2 na rovnaky objem, ale tym aj vacsia spotreba => vyssi vykon (nie pre srandu sa meria teplota vzduchu). ale spozoroval niekto ten vykon? v lete mas 25°C v zime -5 a nejak vyrazne to nepoznas a na ceste z domu do roboty alebo na nakup nikdy nevyuzijes. fakt ja som pocitil akurat tu spotrebu :D

a este k celej teme. naozaj si myslite, ze nejakym vyduchom na kapote, alebo sportovym filtrom prinutite motor spalit viac a efektivnejsie vzduch (zmes)? Inac povedane pripomina mi to tu tunning klub skodovkarov(100kg reprakov, zosilovacov, zamracena kapota s tesco vyduchom a "sportovym filtorm". :)

Re: sportove sania

Napsal: 05 bře 2010 14:03
od Milhaus
weslo píše: ...v lete mas 25°C v zime -5 a nejak vyrazne to nepoznas a na ceste z domu do roboty alebo na nakup nikdy nevyuzijes. fakt ja som pocitil akurat tu spotrebu :D
velmi krásné přirovnání... :up:

Re: sportove sania

Napsal: 05 bře 2010 14:49
od weslo
a este som zabudol dodat, ze len na tepolte vzduchu nezalezi, ale zohrava velku ulohu atmosfericky tlak

keby si to niekto chcel prepocitat. Pk=Pe.k (k=(pa/paa)x(Ta/T)^1/2

kde:
- Pk-korigovany vykon [kW]
- Pe-efektivny vykon [kW]
- k-koeficient atmosferickych podmienok [-]
- pa-dohovoreny atmosfericky tlak [Pa] => 1,02*10^5 [Pa]
- paa-aktualny atm. tlak [Pa]
- Ta-aktualna telota [K]
- T-dohovorena telpota [K] => 293,15 [K] (20°C)

Re: sportove sania

Napsal: 05 bře 2010 15:56
od jurash
Milhaus píše:
weslo píše: ...v lete mas 25°C v zime -5 a nejak vyrazne to nepoznas a na ceste z domu do roboty alebo na nakup nikdy nevyuzijes. fakt ja som pocitil akurat tu spotrebu :D
velmi krásné přirovnání... :up:
tak to pardon, ale ja to teda poznam, jestli je v lete 30° dusno a parno, nebo minus 10 a suchej vzduch, ten rozdil ve vykonu je citelnej (samozrejme i ta spotreba je jina).

Re: sportove sania

Napsal: 05 bře 2010 16:03
od weslo
jurash píše:
Milhaus píše:
weslo píše: ...v lete mas 25°C v zime -5 a nejak vyrazne to nepoznas a na ceste z domu do roboty alebo na nakup nikdy nevyuzijes. fakt ja som pocitil akurat tu spotrebu :D
velmi krásné přirovnání... :up:
tak to pardon, ale ja to teda poznam, jestli je v lete 30° dusno a parno, nebo minus 10 a suchej vzduch, ten rozdil ve vykonu je citelnej (samozrejme i ta spotreba je jina).
tipol by som to od oka okolo 15kW

Re: sportove sania

Napsal: 05 bře 2010 16:10
od jurash
weslo píše:
tipol by som to od oka okolo 15kW
tolik asi tezko, ale znat to urcite je.. snadno se to porovna pomoci stopek a zrychleni..

edit:

stejne jako je znat nadmorska vyska (tzn ten atm tlak jak pises)..

Re: sportove sania

Napsal: 05 bře 2010 16:18
od weslo
jurash píše:
weslo píše:
tipol by som to od oka okolo 15kW
tolik asi tezko, ale znat to urcite je.. snadno se to porovna pomoci stopek a zrychleni..
zalezi aj od motora :) dole mas jednoduchu rovnicu podla ktorej to spocitas :) tym koeficientom sa aj prepocitava aj napr vykom merany na valcovej brzde. je dohodnuty atm. tlak a teplota aby sa dali jednotlive merania porovnavat. stopkami a neviem akym zrychlenim nezmerias poriadne nic :D

Re: sportove sania

Napsal: 05 bře 2010 16:41
od blackdragon
weslo píše:
TomGTI píše:ten kdo uvažuje o otevřeném filtru,tak ať si raději koupí třeba nějákou pěknou hlavici řadící páky,udělá mu to větší radost a pojede rychleji :fran:
Milhaus píše:myslíš že si ten motor veme jako víc vzduchu a víc pojede? Nebo k čemu vedou tyto úvahy? Já myslím že směs řídí úplně jiná věc než díra v kapotě :fran:
diktát :D :smich:

Blacdragon: este k tomu prispevku kdesi na 2 strane. Papierovy filter je zatial to najlepsie co si mozes kupit. dokonca aj najlacnejsie :) a nemam to z vlastnej hlavy. a druha vec, nie vsetky preplnovane motory maju chladic vzduchu.

a ano cim chladnejsi vzduch tym aj viac atomov O2 na rovnaky objem, ale tym aj vacsia spotreba => vyssi vykon (nie pre srandu sa meria teplota vzduchu). ale spozoroval niekto ten vykon? v lete mas 25°C v zime -5 a nejak vyrazne to nepoznas a na ceste z domu do roboty alebo na nakup nikdy nevyuzijes. fakt ja som pocitil akurat tu spotrebu :D

a este k celej teme. naozaj si myslite, ze nejakym vyduchom na kapote, alebo sportovym filtrom prinutite motor spalit viac a efektivnejsie vzduch (zmes)? Inac povedane pripomina mi to tu tunning klub skodovkarov(100kg reprakov, zosilovacov, zamracena kapota s tesco vyduchom a "sportovym filtorm". :)
Weslo..Weslo..Weslo..
Neviem, ci ma vobec zmysel reagovat na to co pises.... :roll:

Spotreba
:wau: Ked je vonku chladnejsi vzduch, tak tebe rastie spotreba??? :smich:
Podla podpisu mas Peugeot 205 GTi 1.9, tak pouzijem tvoje auto ako priklad:
Pokial viem, tak sa to auto v serii nikdy nevyrabalo s karburatorom a ani s regulatorom tlaku paliva. Takze budem predpokladat, ze tam mas klasicky motor 8V GTI s elektronickym vstrekovanim paliva.
Pokial viem, tak ECU ovlada dlzku otvorenia trisiek na zaklade polohy klapky na vahe vzduchu.
Kedze palivove cerpadlo tlaci palivo konstantne rovnakym tlakom do vstrekovacich trisiek, pretecie triskou rovnaky objem paliva pri rovnakej dlzke otvorenia trisiek ci je vonku 25°C alebo -5 °C!!!

Ty ale tvrdis, ze pri nizsej teplote vzduchu Ti motor spali viac paliva.
To by znamenalo rozdielny prietok paliva pri rozdielnej teplote vzduchu a pri rovnakom tlaku paliva a case otvorenia trisky. :wau: :wau: :wau: :wau: :wau:
Alebo mi chces tvrdit, ze mas 205 GTI s namontovany palubnym pocitacom zobrazujucim spotrebu paliva? :zin:

Ak Ti rastie spotreba v zimnych mesiacoch, tak len preto, ze motoru dlhsie trva dostat sa do prevadzkovej teploty.
Kedze predpokladam, ze nejazdis so "zmrznutym" motorom, tak kym odhrnas sneh alebo skrabes okna motor bezi a papka palivo, ktore nijako nevyuzijes. Tym padom na rovnaky pocet litrov paliva prejdes v zime menej km ako v lete.

Intercooler
Ak si tu moju odpoved precitas poriadne, zistis, ze som nepisal o preplnovanom motore ale o turbomotore (aj ked aj ten sa radi medzi preplnovane motory). Preco to delim? Asi preto, ze preplnovany je aj motor s kompresorom. A tam dochadza k stracaniu vzduchu trosku inac.
Turbina turbomotora je pohanana na vyfukovej strane unikajucim horucim vzduchom vychadzajucim z piestov.
Sedliacky rozum hovori, ze kovove casti turbiny sa zohrievaju a prenasaju toto teplo aj na nasavany vzduch. To je dalsi dovod preco musia mat turbomotory intercooler.
Ak poznas seriove auto bez medzichladica stlaceneho vzduchu a s turbom, sem s nim. Rad sa priucim.

Filter
Vyhoda papieroveho filtra je len v jeho nizsej vyrobnej cene. Papierovy filter je tvoreny lisovanou celulozou, co nie je najpriedysnejsi material (podla mojho nazoru).
A este jedna vec. Ako som ale kdesi na strane 2 uviedol, moj K&N ma stal 11 USD. Zozenies v tej cene seriovy???

:vul: Jasne, ze svoju ulohu zohrava aj atmosfericky tlak a vlhkost vzduchu. ;-)
Ale kto z nas jazdi v nadmorskych vyskach, kde by rozdielny atmosfericky tlak mohol mat vplyv na vykon motora???? :m:
Chces mi povedat, ze atmosfericky tlak ma az tak vplyv na atmo motory pohybujuce sa povedzme do vysky 1km nad hladinou mora?

Re: sportove sania

Napsal: 05 bře 2010 17:08
od Klobe
seriové auto s turbem a bez intercoleru je např. peugeot 205 1.8TD

Re: sportove sania

Napsal: 05 bře 2010 17:22
od weslo
dragonko, predtym nez zacnes robit z niekoho ko*ota si najprv nieco zisti kym tym niekoho zacnes presviedcat :) na obrazku cislo 8-snimac teploty vzduchu, cislo 4 regulator tlaku paliva :)

inac vsetky 205 GTi maju 2 prietokomery, a ver mi ten hlavny je tzv. skrtiaca klapka :) mam tu poruke aj tzv. "vahu vzduchu" ak naozaj neveris ci tam je ten snimac urobim si tu robotu, nabijem si telefon s fotakom a odfotim ti ho. :)

k tomu turbu, dik za vysvetlenie :smich: :smich:
http://www.youtube.com/watch?v=Xp-EVOPB ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=W7KmrozI ... re=related

:) hriadel sa chladi olejom, a chladic vzduchu maju len vysoko preplnovane motory. priklady ti uvadzat nebudem, pohladaj. a o filtri si mysli co chces.

Re: sportove sania

Napsal: 05 bře 2010 17:22
od weslo
Klobe píše:seriové auto s turbem a bez intercoleru je např. peugeot 205 1.8TD
:D a dielo je dokonane :D:D:D

Re: sportove sania

Napsal: 05 bře 2010 17:30
od weslo
http://www.in-pocasie.sk/aktualne-pocasie/?pocasi=tlak

tu mas tie tlaky len pre predstavu. dole koeficient. prepocitaj.

Re: sportove sania

Napsal: 05 bře 2010 18:03
od blackdragon
weslo píše:dragonko, predtym nez zacnes robit z niekoho ko*ota si najprv nieco zisti kym tym niekoho zacnes presviedcat :) na obrazku cislo 8-snimac teploty vzduchu, cislo 4 regulator tlaku paliva :)

inac vsetky 205 GTi maju 2 prietokomery, a ver mi ten hlavny je tzv. skrtiaca klapka :) mam tu poruke aj tzv. "vahu vzduchu" ak naozaj neveris ci tam je ten snimac urobim si tu robotu, nabijem si telefon s fotakom a odfotim ti ho. :)

k tomu turbu, dik za vysvetlenie :smich: :smich:
http://www.youtube.com/watch?v=Xp-EVOPB ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=W7KmrozI ... re=related

:) hriadel sa chladi olejom, a chladic vzduchu maju len vysoko preplnovane motory. priklady ti uvadzat nebudem, pohladaj. a o filtri si mysli co chces.
Weslo ja z teba ko*ota nerobim. Ale ak sa tak citis, prosim. ;-)

BTW, som rad, ze si taky vzdelany. :) Lebo potom asi vies, ze u turbiny nie je chladeny hriadel ale loziska (ked chces, kludne Ti rozobrate turbo nafotim. Mam ho v pivnici..)

1.) Napisal som snad niekde, ze 205 GTI nema snimac teploty nasavaneho vzduchu???
2.) Regulatorom paliva som myslel vodicom nastavovatelny... ;-) (moja chyba, nevyjadril som sa presne)
3.) A k tomu intercooleru len tolko: nepovedal som, ze nemas pravdu. Len ze sa rad poucim, ak nemam pravdu ja.

Re: sportove sania

Napsal: 05 bře 2010 18:17
od weslo
blackdragon píše:
Weslo ja z teba ko*ota nerobim. Ale ak sa tak citis, prosim. ;-)

BTW, som rad, ze si taky vzdelany. :) Lebo potom asi vies, ze u turbiny nie je chladeny hriadel ale loziska (ked chces, kludne Ti rozobrate turbo nafotim. Mam ho v pivnici..)

1.) Napisal som snad niekde, ze 205 GTI nema snimac teploty nasavaneho vzduchu???
2.) Regulatorom paliva som myslel vodicom nastavovatelny... ;-) (moja chyba, nevyjadril som sa presne)
3.) A k tomu intercooleru len tolko: nepovedal som, ze nemas pravdu. Len ze sa rad poucim, ak nemam pravdu ja.
:zin:
toto je uz len chytanie za slovicka ;-)
1. snimac tam je a ma vplyv na riadenie zmesi
2. -
3. si pouceny :)

BTW: nie, podla mna je ten hriadel ulozeny s presahom :P