309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Takový pokec na „úrovni" týkající se 309tek
Uživatelský avatar
Jabqooo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 14 úno 2011 15:59
Rok narození: 1985
Skutečné jméno: Jirka
Bydliště: Teplice

309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od Jabqooo »

Ahoj Lidi, mám 309 GTI 88 Kw, r.v. 1991. Poslední dobou mi začíná zlobit. Začalo to tím, že jsem ve vedru popojížděl v koloně a auto najednou chcíplo, když jsem tam měl neutrál. Postupně se to zhoršuje. Když vyřadím otáčky klesnou a občas to chípne a na neutrál kolísají mezi 600-900. Občas se při tom rozsvítí kontrolka diagnostiky. Když jedu tak se mi zdá, že to netáhne jako dřív (a přijde mi, jako by to trochu cukalo). Když jedu tak se mi po čase rozsvítí kontrolka diagnostiky, když vyřadím zhasne a pak když zařadím, opět se rozsvítí. Přijde mi, že je to horší za tepla, než za studena a studenej motor mi také přijde lepší než zahřátej (i když by to asi mělo být naopak ;-) ) Chybu jsem vyblikával a vyblikal jsem 52 a 31, což je špatný poměr paliva a vzduchu, nevím, jestli mi k tomu tady řekne i něco víc. Když rychle a krátce sešlápnu plyn, tak se přidusí motor a na něj takto chvíli klepu nohou chcípne.
Jinak jsem měnil svíčky, palivovej filtr, vzduchovej filtr, nedávno se měnilo víčko rozdělovače s palcem a baterka.
Napadá mě, že by to možná mohl dělat snímač teploty chladící kapaliny, že třeba ŘJ dostává špatné údaje, takže ho objednám a zkusím vyměnit. Našel jsem tam 2 čidla, jedno k budíkům a druhý asi pro ŘJ. Zkoušel jsem prohodit kabely na nich a potom mi to na přístrojovce ukazovalo studenej motor, i když byl zahřátej, ale motor i tak dělal to samý. Nevím jestli je čidlo nefunkční, nebo ukazuje jiné hodnoty, než to druhé. Každopádně tohle mě napadlo v souvislosti s teplem. Nebo jsou tam někde ještě nějaká čidla? Dále jsem zkoušel odpojit lambdu, motor stále to samé, jen kontrolka diagnostiky se pak nerzosvětcovala. Váhu vzduchu jsem také zkoušel odpojit, a motor chcípal a nešel vytočit, hrozně se dusil a jelikož to bylo o dost horší, usoudil jsem, že by měla být dobrá. Vyčistil jsem hadici od váhy vzduchu ke škrtící klapce (byla sice trochu zašpiněná, ale nic hroznýho to nebylo) a také to nepomohlo. Jinak auto mám na plyn, a dělá to jak na benzín, tak i na plyn to samé, takže plynem bych řekl že to nebude. Vstřiky si myslím, že má plyn svoje a tak by to nemělo být ani tím. Jediný co mě napadá ohledně plynu jsou podpálený ventily, to se prý u LPG stává. Nevíte jak se pak auto chová, když jsou podpálené, jestli by to také nemohlo být tím? Nebo neznáte někoho kdo rozumí autům v okolí Teplic?
Kdyby kohokoliv cokoliv napadlo, budu rád za každou radu. Podle mě to totiž bude zase nějaká blbost jako minule a nechce se mi nechávat v servisu 5000 jen za to že vyměnili palec a víčko rozdělovače po 14-ti dnech zkoumání. Za prvý potřebuju auto a za druhý peníze na rozdávání také nemám.
Díky Moc ;-)
Uživatelský avatar
pichy
Prudič
Prudič
Příspěvky: 4510
Registrován: 27 kvě 2008 12:35
Skutečné jméno: Lukiiino
tel.:: 777844991
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: 309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od pichy »

1) změň servis, víčko a palec rozdělovače stojí dohromady tak dvě kila a vyměníš to za deset minut
2) nech si přeměřit tlaky ve válcích.
3) odpojením váhy vzduchu nepotvrdíš, že váha je dobrá. je lepší, když tam zkusíš prdnout jinou, která fungovala. myslím, že někdo z kluků tady ti ji buď půjčí, nebo se tady dá levně koupit.
_____________
Peugeot 205 1.9 rallye (1990) - voiture mythique
Subaru Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-Tec (2005)

ex:
Hrozně moc Subaru :-)
Saab 9-5 Aero 2,3 Turbo SportCombi (2005)
Peugeot 205 1.9 CTi (1991)
Citroen ZX Break 1.9 TD (1997)
Peugeot 205 1.1 (1992)
Peugeot 205 1.1 (1990)
Peugeot 205 1.1 (1987)
Uživatelský avatar
Jabqooo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 14 úno 2011 15:59
Rok narození: 1985
Skutečné jméno: Jirka
Bydliště: Teplice

Re: 309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od Jabqooo »

1) Moje zkušenosti se servisama jsou jen špatné, proto raději co mohu udělám sám. Vím že je to předražený, ale nafakturovali mi plno hodin testování, testovacích jízd a diagnostik. A nakonec to byla taková prkotina.
Kdyby měl někdo s nějakým servisem v okolí Teplic dobrou zkušenost, dejte mi vědět ;-).
2) Zkusím zajet někam do servisu, ať mi to přeměří ;-)
3) Pokud mi tu někdo váhu vzduchu půjčí, byl bych jen rád ;-). A jestli jsou tu za levno, možná bych si i nějakou koupil. Vím, že v autokelly mají repasovanou za 20 000, čož je děs.
Uživatelský avatar
lukas309
309kář
309kář
Příspěvky: 2460
Registrován: 12 dub 2010 17:21
Rok narození: 1988
tel.:: 776695572

Re: 309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od lukas309 »

No se servisama je to těžký. Rozodně to nedávej sem do Ústí (jsou to snad ještě větší hajzlové než v Teplicích. Já mám dobrou zkušenost s Děčínem (ale jen na prodej dílů, servis si dělám sám). Jinak co diagnostika ta ti něco hlásí? Kdyžtak zkus vyblikat chyby a hoď to sem.
Uživatelský avatar
Jabqooo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 14 úno 2011 15:59
Rok narození: 1985
Skutečné jméno: Jirka
Bydliště: Teplice

Re: 309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od Jabqooo »

Napsal jsem román, takže se ani nedivím, že jsi si toho nevšiml.
Jabqooo píše:Chybu jsem vyblikával a vyblikal jsem 52 a 31, což je špatný poměr paliva a vzduchu, nevím, jestli mi k tomu tady řekne někdo i něco víc.
Dnes se asi najde těžko dobrý servis. Dnes se jen napojí nová auta na počítač a ten jim napíše co se má vyměnit, nebo udělat. Pokud jim to ten počítač nenajde, tak si s tím nevědí rady. Proto se mi to tam ani dávat moc nechce, jelikož by to zase stálo mraky peněz.
Jinak jestli se v tom vyznáš, máš čas a byl by jsi schopen závadu nalézt, klidně se můžeme domluvit, že bych se stavil a juknul by ses na to ;-). A samozřejmě by to nebylo zadarmo, kdyby jsi něco našel ;-)
Naposledy upravil(a) Jabqooo dne 13 črc 2011 15:56, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Michael205
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1421
Registrován: 01 srp 2009 10:30
Skutečné jméno: Michal
tel.:: 737350152
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: 309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od Michael205 »

já teda mám prfektního automechanika a není ani drahej a protahuje mi hlavne auto technickou :smich:
černý dábel 1.9 D - prodáno
Modré Cabrio 1.9 TD
Šedivý lev 306 HDi
Uživatelský avatar
Jabqooo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 14 úno 2011 15:59
Rok narození: 1985
Skutečné jméno: Jirka
Bydliště: Teplice

Re: 309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od Jabqooo »

Michael205 píše:já teda mám prfektního automechanika a není ani drahej a protahuje mi hlavne auto technickou :smich:
Takovej by se mi tu také někde v okolí hodil. A s technickou jsem problém neměl. Ale to mi auto ještě neblblo, takže nevím jak bych dopadl teď :smich:
Uživatelský avatar
lukas309
309kář
309kář
Příspěvky: 2460
Registrován: 12 dub 2010 17:21
Rok narození: 1988
tel.:: 776695572

Re: 309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od lukas309 »

31 je opravdu směs paliva a 52 může být i špatné napětí v čerpadle. Zkus prověřit a případně i vyčistit čerpadlo.

jinak v originálu podle autodat:

31 automatic mixture control
52 mixture control A/supply voltage
Uživatelský avatar
Jabqooo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 14 úno 2011 15:59
Rok narození: 1985
Skutečné jméno: Jirka
Bydliště: Teplice

Re: 309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od Jabqooo »

lukas309 píše:31 je opravdu směs paliva a 52 může být i špatné napětí v čerpadle. Zkus prověřit a případně i vyčistit čerpadlo.

jinak v originálu podle autodat:

31 automatic mixture control
52 mixture control A/supply voltage
Jestli myslíš palivové čerpadlo, tak tím to nebude, jelikož mi to dělá jak na benzín, tak i na LPG.
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: 309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od vinorak »

zkusil bych všechny netěsnosti, mezi váhou vzduchu a škrtící klapky. Může být prasklá hadice k šoupátku přídavného vzduchu. Pak by to chtělo opravdu zkusit na zkoušku vyměnit váhu vzduchu. Bez ní to nepojede :fran: A jaký systém plynu tam je? směšovač za váhou :?: teplotní čidlo může být tak v háji, ale při ohřátym motoru když ho odpojíš tak by to jelo normálně, projevuje se jenom za studena. Nechal bych změřit jako první tlaky ve válcích ať eliminuješ mechanický problém na motoru
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
Jabqooo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 14 úno 2011 15:59
Rok narození: 1985
Skutečné jméno: Jirka
Bydliště: Teplice

Re: 309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od Jabqooo »

Zkusím to ještě jednou projít, jestli tam někde není nějaká netěsnost. Dnes mám volno, tak se v tom trochu pohrabu ;-). Váhu vzduchu, bych rád zkusil jinou, ale mám jen jednu v autě :roll: .
V autě mám sekvenční systém LPG, ten chlápek co mi to dělal, říkal, že kdyby tam dal ten levnější systém, sice by to chvíli asi jelo, ale odešla by mi tam právě váha vzduchu.
Za studena mi právě motor přijde v pohodě, ale když se ohřívá je to horší a horší. A nejhorší je to když jsou vedra. Proto jsem si myslel, že by to mohlo dělat to čidlo. Takže když jsem to čidlo měl odpojené u ohřátého motoru a stejně to blblo, tak to tím čidle asi nebude, co?
Pokud na to dnes nepřijdu, zkusím někam zajet, aby mi přeměřili tlak ve válcích.
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: 309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od vinorak »

kdyby si nebyl tak daleko, tak bych ti váhu na zkoušku pučil :myslim: Když jednotka nemá signál z čidla teploty motoru tak si dosadí 90 stupňů.
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Uživatelský avatar
Jabqooo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 14 úno 2011 15:59
Rok narození: 1985
Skutečné jméno: Jirka
Bydliště: Teplice

Re: 309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od Jabqooo »

Tak jsem zadnou netesnost nenasel. Zkusil jsem vymazat pamet chyb a pak znovu vyblikal chyby a byla tam jen 31 po testech. Takze ta 52 tam byla buhvi jak dlouho. Uz nejak nevim co s tim, takze skusim zajet do servisu, at se na to juknou a premeri mi tlaky ve valcich. A zeptam se, jestli tam jsou kdyztak schopny otestovat i tu vahu vzduchu ;-)
Uživatelský avatar
riderRLM
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 617
Registrován: 16 úno 2009 19:13
Rok narození: 1990
Skutečné jméno: Vlado
tel.:: 918363947
Bydliště: Lipt.Mikuláš(my birth place) , Bratislava(my today life)
Kontaktovat uživatele:

Re: 309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od riderRLM »

Jabqooo píše:Tak jsem zadnou netesnost nenasel. Zkusil jsem vymazat pamet chyb a pak znovu vyblikal chyby a byla tam jen 31 po testech. Takze ta 52 tam byla buhvi jak dlouho. Uz nejak nevim co s tim, takze skusim zajet do servisu, at se na to juknou a premeri mi tlaky ve valcich. A zeptam se, jestli tam jsou kdyztak schopny otestovat i tu vahu vzduchu ;-)
nic netestuj zbitocne peniaze... pozicaj si od dakeho kolegu s fora vahu vzduchu a zamen ich a uvidis ci problem pretrvava alebo nie:) jednoduche
Obrázek
Peugeot 307 1.6 HDi' 05
Peugeot 309 2.0 GTi Turbo' 90
Peugeot 309 1.9 SRD' 89/90
Suzuki GSX-R 1000 K3 '03
------------------------------
Peugeot 607 2.2 16v' 01 -predaná
Peugeot 309 1.9 GRD' 93, zlatúšik - prvá láska,predaná
Peugeot 405 2.0 Mi16' 93 - skončila na ND.. :-/
Uživatelský avatar
Jabqooo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 14 úno 2011 15:59
Rok narození: 1985
Skutečné jméno: Jirka
Bydliště: Teplice

Re: 309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí

Příspěvek od Jabqooo »

Omlouvám se že to tak trvalo, ale byl jsem na dovolené, tak jsem auto chvíli neřešil.
Někdo mi poradil ať nechám zadělat dírku na výfuku a v servisu mi kus odřízli a dal tam trubku. Chvilku to bylo o něco lepší, ale potom to začalo být horší. Známej mi říkal, že slyší cvakat ventily, a začala se mi ztrácet voda a objevil se olej ve vodě. Takže jsem na středu objednanej do servisu. Tam mi udělaj rozvody (už je na čase), vymění těsnění a kouknou se na ventily. A uvidí co tam ještě najdou.
Náhodou nevíte někdo okolo jaké částky se může pohybovat cena výměny rozvodů (i s vodní pumpou), výměna těsnění a něco s těma ventilama? Aby mě nenatáhli ;-). A nevíte náhodou jak dlouho jim to asi bude trvat? Když jsem bez auta, jako bych byl bez nohou :-D.
Díky ;-)
Odpovědět