309 GTI Kolísání otáček, motor se dusí
Napsal: 12 črc 2011 09:43
Ahoj Lidi, mám 309 GTI 88 Kw, r.v. 1991. Poslední dobou mi začíná zlobit. Začalo to tím, že jsem ve vedru popojížděl v koloně a auto najednou chcíplo, když jsem tam měl neutrál. Postupně se to zhoršuje. Když vyřadím otáčky klesnou a občas to chípne a na neutrál kolísají mezi 600-900. Občas se při tom rozsvítí kontrolka diagnostiky. Když jedu tak se mi zdá, že to netáhne jako dřív (a přijde mi, jako by to trochu cukalo). Když jedu tak se mi po čase rozsvítí kontrolka diagnostiky, když vyřadím zhasne a pak když zařadím, opět se rozsvítí. Přijde mi, že je to horší za tepla, než za studena a studenej motor mi také přijde lepší než zahřátej (i když by to asi mělo být naopak
) Chybu jsem vyblikával a vyblikal jsem 52 a 31, což je špatný poměr paliva a vzduchu, nevím, jestli mi k tomu tady řekne i něco víc. Když rychle a krátce sešlápnu plyn, tak se přidusí motor a na něj takto chvíli klepu nohou chcípne.
Jinak jsem měnil svíčky, palivovej filtr, vzduchovej filtr, nedávno se měnilo víčko rozdělovače s palcem a baterka.
Napadá mě, že by to možná mohl dělat snímač teploty chladící kapaliny, že třeba ŘJ dostává špatné údaje, takže ho objednám a zkusím vyměnit. Našel jsem tam 2 čidla, jedno k budíkům a druhý asi pro ŘJ. Zkoušel jsem prohodit kabely na nich a potom mi to na přístrojovce ukazovalo studenej motor, i když byl zahřátej, ale motor i tak dělal to samý. Nevím jestli je čidlo nefunkční, nebo ukazuje jiné hodnoty, než to druhé. Každopádně tohle mě napadlo v souvislosti s teplem. Nebo jsou tam někde ještě nějaká čidla? Dále jsem zkoušel odpojit lambdu, motor stále to samé, jen kontrolka diagnostiky se pak nerzosvětcovala. Váhu vzduchu jsem také zkoušel odpojit, a motor chcípal a nešel vytočit, hrozně se dusil a jelikož to bylo o dost horší, usoudil jsem, že by měla být dobrá. Vyčistil jsem hadici od váhy vzduchu ke škrtící klapce (byla sice trochu zašpiněná, ale nic hroznýho to nebylo) a také to nepomohlo. Jinak auto mám na plyn, a dělá to jak na benzín, tak i na plyn to samé, takže plynem bych řekl že to nebude. Vstřiky si myslím, že má plyn svoje a tak by to nemělo být ani tím. Jediný co mě napadá ohledně plynu jsou podpálený ventily, to se prý u LPG stává. Nevíte jak se pak auto chová, když jsou podpálené, jestli by to také nemohlo být tím? Nebo neznáte někoho kdo rozumí autům v okolí Teplic?
Kdyby kohokoliv cokoliv napadlo, budu rád za každou radu. Podle mě to totiž bude zase nějaká blbost jako minule a nechce se mi nechávat v servisu 5000 jen za to že vyměnili palec a víčko rozdělovače po 14-ti dnech zkoumání. Za prvý potřebuju auto a za druhý peníze na rozdávání také nemám.
Díky Moc
Jinak jsem měnil svíčky, palivovej filtr, vzduchovej filtr, nedávno se měnilo víčko rozdělovače s palcem a baterka.
Napadá mě, že by to možná mohl dělat snímač teploty chladící kapaliny, že třeba ŘJ dostává špatné údaje, takže ho objednám a zkusím vyměnit. Našel jsem tam 2 čidla, jedno k budíkům a druhý asi pro ŘJ. Zkoušel jsem prohodit kabely na nich a potom mi to na přístrojovce ukazovalo studenej motor, i když byl zahřátej, ale motor i tak dělal to samý. Nevím jestli je čidlo nefunkční, nebo ukazuje jiné hodnoty, než to druhé. Každopádně tohle mě napadlo v souvislosti s teplem. Nebo jsou tam někde ještě nějaká čidla? Dále jsem zkoušel odpojit lambdu, motor stále to samé, jen kontrolka diagnostiky se pak nerzosvětcovala. Váhu vzduchu jsem také zkoušel odpojit, a motor chcípal a nešel vytočit, hrozně se dusil a jelikož to bylo o dost horší, usoudil jsem, že by měla být dobrá. Vyčistil jsem hadici od váhy vzduchu ke škrtící klapce (byla sice trochu zašpiněná, ale nic hroznýho to nebylo) a také to nepomohlo. Jinak auto mám na plyn, a dělá to jak na benzín, tak i na plyn to samé, takže plynem bych řekl že to nebude. Vstřiky si myslím, že má plyn svoje a tak by to nemělo být ani tím. Jediný co mě napadá ohledně plynu jsou podpálený ventily, to se prý u LPG stává. Nevíte jak se pak auto chová, když jsou podpálené, jestli by to také nemohlo být tím? Nebo neznáte někoho kdo rozumí autům v okolí Teplic?
Kdyby kohokoliv cokoliv napadlo, budu rád za každou radu. Podle mě to totiž bude zase nějaká blbost jako minule a nechce se mi nechávat v servisu 5000 jen za to že vyměnili palec a víčko rozdělovače po 14-ti dnech zkoumání. Za prvý potřebuju auto a za druhý peníze na rozdávání také nemám.
Díky Moc