1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod motoru
1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod motoru
Ahoj, pořídil jsem naftovou 205, je to můj první diesel, předtím jsem měl samé bezíny a tak technice naftového motoru a vstřikovacího čerpadla do detailu nerozumím, mám dva dotazy:
motor má vysoký volnoběh, mám verzi přístrojovky bez otáčkoměru, ale podle ucha slyším že volnoběh je vyšší než by měl být, hledal jsem zde na fóru jak lze volnoběh nstavit, ale bez úspěchu. Zkoumal jsem sání, po sundání hadice od vzduchového filtru co jde do motoru jsem narazil na klapku, ale nelze s ní rukou pohnout, při sešlápnutí plynu na běžícím motoru lanko plynu tahá za páčku na vstřikovacím čerpadle, ale klapka se nehne, je stále naplno otevřená...napadlo mě jestli neslouží jen k omezení průtoku vzduchu při studeném startu..? jak to doopravdy funguje?
ohledně startů, za tepla motor chytne po nažhavení na cvrnknutí, nekouří ani při plném plynu, jde a táhne výborně, ovšem za studena po jenom nažhavení motor chytne, ale běží velmi nepravidelně, a kouří, černý dým, někdy chcípne, ale většinou se po půl minutě chytnou všechny válce a jede normálně, pokud nažhavím dvakrát, chytne dobře, když mrzlo, musel jsem nažhavit třeba třikrát abych motor rozešel...napadly mě špatné žhavící svíčky, jak je lze proměřit, jaký by měly mít odpor?
Děkuji za rady
motor má vysoký volnoběh, mám verzi přístrojovky bez otáčkoměru, ale podle ucha slyším že volnoběh je vyšší než by měl být, hledal jsem zde na fóru jak lze volnoběh nstavit, ale bez úspěchu. Zkoumal jsem sání, po sundání hadice od vzduchového filtru co jde do motoru jsem narazil na klapku, ale nelze s ní rukou pohnout, při sešlápnutí plynu na běžícím motoru lanko plynu tahá za páčku na vstřikovacím čerpadle, ale klapka se nehne, je stále naplno otevřená...napadlo mě jestli neslouží jen k omezení průtoku vzduchu při studeném startu..? jak to doopravdy funguje?
ohledně startů, za tepla motor chytne po nažhavení na cvrnknutí, nekouří ani při plném plynu, jde a táhne výborně, ovšem za studena po jenom nažhavení motor chytne, ale běží velmi nepravidelně, a kouří, černý dým, někdy chcípne, ale většinou se po půl minutě chytnou všechny válce a jede normálně, pokud nažhavím dvakrát, chytne dobře, když mrzlo, musel jsem nažhavit třeba třikrát abych motor rozešel...napadly mě špatné žhavící svíčky, jak je lze proměřit, jaký by měly mít odpor?
Děkuji za rady
- draken
- Club admin
- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo
ty starty budou špatný svíčky a ventilový vůle už taky nebudou fabrický. Jinak k tomu volnoběhu. Ta klapka tam je na přepouštění spalin zpět do sání (egr ventil) to že je pořád otevřená je jedině dobře. volnoběh se šteluje dorazem na plynový páce na čerpadle. Pokud ti to nereaguje tak za čerpadlem vede další lanko, od termostatu, něco jako sytič, tak to zkus dorazama, co jsou u toho trošku snížit.
-
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 334
- Registrován: 22 lis 2011 07:48
- Rok narození: 1979
- Bydliště: Kopřivnice
Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo
Mě to za studena startuje stejně,ale kouří chvíli bíle-nespálená nafta a "zakopává"...Taky to tipuju na žhaviče,ale ještě jsem to neřešil,bo auto je ještě na špalkách..
P 205,1.9D,DJZ - pracovní povoz
AUDI 80 Avant
- srdeční záležitost
MECHANICKÉ A KAROSÁŘSKÉ OPRAVY AUTOMOBILŮ..
AUDI 80 Avant
- srdeční záležitost
MECHANICKÉ A KAROSÁŘSKÉ OPRAVY AUTOMOBILŮ..
-
- Uživatel
- Příspěvky: 83
- Registrován: 06 led 2010 20:53
- Skutečné jméno: David Novak
- tel.:: 0
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo
Žhaviče vyzkoušíš snadno, když od nich odděláš kablík a drátkem napojeným na + přejedeš po kontaktu, tak pokud zajiskří je v pohodě nebo aspoň není spálená. Další možnost je vyndat je a přímo na baterku, ale to jde někdy dost těžko.
- draken
- Club admin
- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo
to že "zakopává" jsou špatný ventilový vůle. mě to taky dělalo i s novejma svíčkama a po nastavení vůlí chytá jako by venku bylo 20°C
-
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 334
- Registrován: 22 lis 2011 07:48
- Rok narození: 1979
- Bydliště: Kopřivnice
Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo
Ano,to je možné..Budu měnit těsnění víka ventilů,tak to přeměžím..Silně pochybuje,že ty vůle někdo někdy kontroloval..drakenx700 píše:to že "zakopává" jsou špatný ventilový vůle. mě to taky dělalo i s novejma svíčkama a po nastavení vůlí chytá jako by venku bylo 20°C
![:myslim: :myslim:](./images/smilies/myslim.gif)
P 205,1.9D,DJZ - pracovní povoz
AUDI 80 Avant
- srdeční záležitost
MECHANICKÉ A KAROSÁŘSKÉ OPRAVY AUTOMOBILŮ..
AUDI 80 Avant
- srdeční záležitost
MECHANICKÉ A KAROSÁŘSKÉ OPRAVY AUTOMOBILŮ..
Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo
dneska jsem vyzkoušel žhavičky, po škrtnutí kabelem od baterky jiskřila každá z nich, takže úplně v háji nebudou. Připojil jsem úplně novou baterku 74Ah 720A startovací proud, auto jsem nechal několik hodin vychladnout, potom jsem klasicky jednou nažhavi a nastartovall, motor chytnul okamžitě, asi 5vteřin na volnoběh běžel normálně ale potom začal pokuckávat, kouřit modře, ale nechcípnul, asi za dalších 5sec toto zmizelo a dál běžel normálně, při přidání plynu se normálně vytáčel...nevím si s tím rady
příčinu zvýšeného volnoběhu jsem našel, byl nastaven příliš vysoko na sytiči, zkusil jsem ho štelovacím dorazem sytiče na teplém motoru snížit, ale když jsem ráno za studena přišel k autu a nastartoval, volnoběh byl velmi nízký, tak jsem musel štelovací doraz opět vytočit a volnoběh sytičem zvýšit zpět na původní hodnotu, mám podezření že přestal fungovat ten termostat který ovládá přes lanko sytič na čerpadle a tak předchozí majitel prostě nastavil sytič tak aby to za studena startovalo,...ale auto běží pořád na sytič...
příčinu zvýšeného volnoběhu jsem našel, byl nastaven příliš vysoko na sytiči, zkusil jsem ho štelovacím dorazem sytiče na teplém motoru snížit, ale když jsem ráno za studena přišel k autu a nastartoval, volnoběh byl velmi nízký, tak jsem musel štelovací doraz opět vytočit a volnoběh sytičem zvýšit zpět na původní hodnotu, mám podezření že přestal fungovat ten termostat který ovládá přes lanko sytič na čerpadle a tak předchozí majitel prostě nastavil sytič tak aby to za studena startovalo,...ale auto běží pořád na sytič...
- draken
- Club admin
- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo
tak ten bimetal si můžeš koupit novej, stojí cca 700,- a nebo hold musíš zimu přežít se sytičem
-
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 334
- Registrován: 22 lis 2011 07:48
- Rok narození: 1979
- Bydliště: Kopřivnice
Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo
Já si to předělám na ruční ovládání..Jen musím sehnat táhlo ze žigula,Fiatu Tipo nebo karbecového fáčka..Teď mě napadlo,nebyl náhodou ruční sytič i na benzínových 205 s karbecem?V palubce je na to tuším záslepka..
P 205,1.9D,DJZ - pracovní povoz
AUDI 80 Avant
- srdeční záležitost
MECHANICKÉ A KAROSÁŘSKÉ OPRAVY AUTOMOBILŮ..
AUDI 80 Avant
- srdeční záležitost
MECHANICKÉ A KAROSÁŘSKÉ OPRAVY AUTOMOBILŮ..
- draken
- Club admin
- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo
jo byly tam, ale je to nedostatkový zboží
-
- Uživatel
- Příspěvky: 83
- Registrován: 06 led 2010 20:53
- Skutečné jméno: David Novak
- tel.:: 0
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo
Taky mi to nefungovalo a tak jsem si to udělal na přepínač na palubce a v motoru takový bazmek z merkuru a buhvičeho s dvěma koncovýma spínačema a relé. Fungovalo to pěkně, do 3 sekund po přepnutí tlačítka to potáhlo za přesuvník a hotovo