1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod motoru

Motor, spojka, převodovka - identifikace, opravy, seřízení, výměna
Odpovědět
Whistler
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 15 led 2012 14:42

1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod motoru

Příspěvek od Whistler »

Ahoj, pořídil jsem naftovou 205, je to můj první diesel, předtím jsem měl samé bezíny a tak technice naftového motoru a vstřikovacího čerpadla do detailu nerozumím, mám dva dotazy:

motor má vysoký volnoběh, mám verzi přístrojovky bez otáčkoměru, ale podle ucha slyším že volnoběh je vyšší než by měl být, hledal jsem zde na fóru jak lze volnoběh nstavit, ale bez úspěchu. Zkoumal jsem sání, po sundání hadice od vzduchového filtru co jde do motoru jsem narazil na klapku, ale nelze s ní rukou pohnout, při sešlápnutí plynu na běžícím motoru lanko plynu tahá za páčku na vstřikovacím čerpadle, ale klapka se nehne, je stále naplno otevřená...napadlo mě jestli neslouží jen k omezení průtoku vzduchu při studeném startu..? jak to doopravdy funguje?

ohledně startů, za tepla motor chytne po nažhavení na cvrnknutí, nekouří ani při plném plynu, jde a táhne výborně, ovšem za studena po jenom nažhavení motor chytne, ale běží velmi nepravidelně, a kouří, černý dým, někdy chcípne, ale většinou se po půl minutě chytnou všechny válce a jede normálně, pokud nažhavím dvakrát, chytne dobře, když mrzlo, musel jsem nažhavit třeba třikrát abych motor rozešel...napadly mě špatné žhavící svíčky, jak je lze proměřit, jaký by měly mít odpor?

Děkuji za rady
Uživatelský avatar
draken
Club admin
Club admin
Příspěvky: 7972
Registrován: 12 črc 2009 18:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 732440821
Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov

Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo

Příspěvek od draken »

ty starty budou špatný svíčky a ventilový vůle už taky nebudou fabrický. Jinak k tomu volnoběhu. Ta klapka tam je na přepouštění spalin zpět do sání (egr ventil) to že je pořád otevřená je jedině dobře. volnoběh se šteluje dorazem na plynový páce na čerpadle. Pokud ti to nereaguje tak za čerpadlem vede další lanko, od termostatu, něco jako sytič, tak to zkus dorazama, co jsou u toho trošku snížit.
NOVON
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 334
Registrován: 22 lis 2011 07:48
Rok narození: 1979
Bydliště: Kopřivnice

Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo

Příspěvek od NOVON »

Mě to za studena startuje stejně,ale kouří chvíli bíle-nespálená nafta a "zakopává"...Taky to tipuju na žhaviče,ale ještě jsem to neřešil,bo auto je ještě na špalkách..
P 205,1.9D,DJZ - pracovní povoz
AUDI 80 Avant
- srdeční záležitost

MECHANICKÉ A KAROSÁŘSKÉ OPRAVY AUTOMOBILŮ..
David
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 83
Registrován: 06 led 2010 20:53
Skutečné jméno: David Novak
tel.:: 0
Bydliště: Ostrava-Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo

Příspěvek od David »

Žhaviče vyzkoušíš snadno, když od nich odděláš kablík a drátkem napojeným na + přejedeš po kontaktu, tak pokud zajiskří je v pohodě nebo aspoň není spálená. Další možnost je vyndat je a přímo na baterku, ale to jde někdy dost těžko.
Uživatelský avatar
draken
Club admin
Club admin
Příspěvky: 7972
Registrován: 12 črc 2009 18:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 732440821
Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov

Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo

Příspěvek od draken »

to že "zakopává" jsou špatný ventilový vůle. mě to taky dělalo i s novejma svíčkama a po nastavení vůlí chytá jako by venku bylo 20°C
NOVON
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 334
Registrován: 22 lis 2011 07:48
Rok narození: 1979
Bydliště: Kopřivnice

Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo

Příspěvek od NOVON »

drakenx700 píše:to že "zakopává" jsou špatný ventilový vůle. mě to taky dělalo i s novejma svíčkama a po nastavení vůlí chytá jako by venku bylo 20°C
Ano,to je možné..Budu měnit těsnění víka ventilů,tak to přeměžím..Silně pochybuje,že ty vůle někdo někdy kontroloval.. :myslim:
P 205,1.9D,DJZ - pracovní povoz
AUDI 80 Avant
- srdeční záležitost

MECHANICKÉ A KAROSÁŘSKÉ OPRAVY AUTOMOBILŮ..
Whistler
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 15 led 2012 14:42

Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo

Příspěvek od Whistler »

dneska jsem vyzkoušel žhavičky, po škrtnutí kabelem od baterky jiskřila každá z nich, takže úplně v háji nebudou. Připojil jsem úplně novou baterku 74Ah 720A startovací proud, auto jsem nechal několik hodin vychladnout, potom jsem klasicky jednou nažhavi a nastartovall, motor chytnul okamžitě, asi 5vteřin na volnoběh běžel normálně ale potom začal pokuckávat, kouřit modře, ale nechcípnul, asi za dalších 5sec toto zmizelo a dál běžel normálně, při přidání plynu se normálně vytáčel...nevím si s tím rady

příčinu zvýšeného volnoběhu jsem našel, byl nastaven příliš vysoko na sytiči, zkusil jsem ho štelovacím dorazem sytiče na teplém motoru snížit, ale když jsem ráno za studena přišel k autu a nastartoval, volnoběh byl velmi nízký, tak jsem musel štelovací doraz opět vytočit a volnoběh sytičem zvýšit zpět na původní hodnotu, mám podezření že přestal fungovat ten termostat který ovládá přes lanko sytič na čerpadle a tak předchozí majitel prostě nastavil sytič tak aby to za studena startovalo,...ale auto běží pořád na sytič...
Uživatelský avatar
draken
Club admin
Club admin
Příspěvky: 7972
Registrován: 12 črc 2009 18:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 732440821
Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov

Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo

Příspěvek od draken »

tak ten bimetal si můžeš koupit novej, stojí cca 700,- a nebo hold musíš zimu přežít se sytičem
NOVON
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 334
Registrován: 22 lis 2011 07:48
Rok narození: 1979
Bydliště: Kopřivnice

Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo

Příspěvek od NOVON »

Já si to předělám na ruční ovládání..Jen musím sehnat táhlo ze žigula,Fiatu Tipo nebo karbecového fáčka..Teď mě napadlo,nebyl náhodou ruční sytič i na benzínových 205 s karbecem?V palubce je na to tuším záslepka..
P 205,1.9D,DJZ - pracovní povoz
AUDI 80 Avant
- srdeční záležitost

MECHANICKÉ A KAROSÁŘSKÉ OPRAVY AUTOMOBILŮ..
Uživatelský avatar
draken
Club admin
Club admin
Příspěvky: 7972
Registrován: 12 črc 2009 18:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 732440821
Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov

Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo

Příspěvek od draken »

jo byly tam, ale je to nedostatkový zboží
David
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 83
Registrován: 06 led 2010 20:53
Skutečné jméno: David Novak
tel.:: 0
Bydliště: Ostrava-Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8D vysoký volnoběh, špatné starty, neprvidelný chod mo

Příspěvek od David »

Taky mi to nefungovalo a tak jsem si to udělal na přepínač na palubce a v motoru takový bazmek z merkuru a buhvičeho s dvěma koncovýma spínačema a relé. Fungovalo to pěkně, do 3 sekund po přepnutí tlačítka to potáhlo za přesuvník a hotovo
Přílohy
CIMG0496.JPG
Odpovědět