TU3M bohatá směs Lambda?
- Hawk
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11 říj 2011 09:38
- Rok narození: 1993
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 774465959
- Bydliště: Smržov
- Kontaktovat uživatele:
TU3M bohatá směs Lambda?
Zdravim, mám problém s mým pugem. Je to 1.4ka se vstřikem. Za studena startuje pěkně, ale příliš nedrží volnoběh, spíš je nepravidelný. Když je motor ohřátý startuje to mizerně a má tendenci na volnoběh chcípnout. Reakce na plyn je při jízdě taková vlažná a při přidání plynu při méně jak 3000 ot. cuká a trochu se dusí. A teď mé pokusy:
Lambda je skoro nová, krokový motorek funguje, podtlaková membrána funguje. Zapalování seřízené nedávno, měnil jsem kabeli ke svíčkám a svíčky. Ty co tam byli, byli úplně černý, a když jsem dal nový a na chvíli nastartoval, tak po cca min. volnoběhu svíčky zase vypadají jako ty staré. Jsou úplně černé, ale nejsou zaolejované, jsou to suché saze asi? Nevíte co by s tím ještě mohlo být? Mám trochu bordel v tom jaký veškerý teplotní čildla toho auto má, kde jsou a k čemu, který slouží. Ještě mám podezření na potencimetr, ale zatím na to nechci šahat, protože ten už nedám nikdy, tak jak byl. Také z výfuku mi létají černé kapičky vypadají jako benzin smíchaný se sazemi. Podle mě tam jde přespříliš benzínu vzhledem k tomu, že žere kolem 10-11l, ale nevim už co s tím.
Snad někdo najde odvahu tuhle slohovku přečíst díky za kažkou radu
Lambda je skoro nová, krokový motorek funguje, podtlaková membrána funguje. Zapalování seřízené nedávno, měnil jsem kabeli ke svíčkám a svíčky. Ty co tam byli, byli úplně černý, a když jsem dal nový a na chvíli nastartoval, tak po cca min. volnoběhu svíčky zase vypadají jako ty staré. Jsou úplně černé, ale nejsou zaolejované, jsou to suché saze asi? Nevíte co by s tím ještě mohlo být? Mám trochu bordel v tom jaký veškerý teplotní čildla toho auto má, kde jsou a k čemu, který slouží. Ještě mám podezření na potencimetr, ale zatím na to nechci šahat, protože ten už nedám nikdy, tak jak byl. Také z výfuku mi létají černé kapičky vypadají jako benzin smíchaný se sazemi. Podle mě tam jde přespříliš benzínu vzhledem k tomu, že žere kolem 10-11l, ale nevim už co s tím.
Snad někdo najde odvahu tuhle slohovku přečíst díky za kažkou radu
Naposledy upravil(a) Hawk dne 09 dub 2012 17:47, celkem upraveno 1 x.
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba
potenciometr nebo modrý čidlo teploty vody pro jednotku- je dvojpinový a zašroubovaný ze strany u termostatu
- Hawk
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11 říj 2011 09:38
- Rok narození: 1993
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 774465959
- Bydliště: Smržov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba
Díky kouknu na to. Asi není způsob jak ho vyzkoušet co? Musim sehnat nový? Poťák ais taky sundám a zkontroluju.
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba
no to čidlo se dá přeměřit, jestli klesá odpor se stoupající teplotou.... nebo ho zkus odpojit, jednotka si pak myslí, že je motor ohřátej na 90 stupňů... takže studený by to mělo tendenci chcípnout, ale pak to pojede úplně normálně...
- Hawk
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11 říj 2011 09:38
- Rok narození: 1993
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 774465959
- Bydliště: Smržov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba
Dobře, takže když nechám ohřát motor a potom to chcípnu odpojím a nastartuju, tak by měj jít normálně jo? Jinak jsem si všimnul, že v kopcích, když tomu trochu naložím, tak nemám problém s teplotou.... nejde přes 80 stupňů. Není to málo nemůže být i v tom nějaká závada?
- Hawk
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11 říj 2011 09:38
- Rok narození: 1993
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 774465959
- Bydliště: Smržov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba
Teď mě napadá, že jsme vyblikal 41ku, takže snímač polohy otáček to potenciometr že jo? Mohl by to vše mít na svědomí?
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba
41 se ti objeví vždycky, protože se to sělá na stojícim motoru ne tohle auto se v pohodě uchladí, maximálně je v háji termostat ( pořáad otevřený, ale to by to zase v zimě skoro netopilo...)
- Hawk
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11 říj 2011 09:38
- Rok narození: 1993
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 774465959
- Bydliště: Smržov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba
No taky že to vůbec netopí . Takže asi čidlo termostatu asi bude špatný co? Nebo se může podělat celej termostat? Hláška diagnostiky 41 se objeví vždycky?
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba
jo 41 se objeví vždycky.. vždyť to píšu jo tak jako první bych vyměnil termostat. já ho měl rozpadlej, že ten vnitřek jsem našel až po vypuštění chladiče
- Hawk
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11 říj 2011 09:38
- Rok narození: 1993
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 774465959
- Bydliště: Smržov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba
Tak jsem to odpojil a je to hrozně znát. Motor jde plynuleji, tahá už od 1500ot. potom je mezi 2-3tis. díra, kde musím víc přidat a pak to zase jede o něco líp. Za studena to není ono, ale za tepla už drží otáčky sice nejsou dokonalý, ale je znát jen malé kolísání a hlavně to nechcípá. Jsou ale trochu vyšší, tak 1100-1200. Takže v týdnu seženu to čidlo a vyměním. Pak budu pokračovat termostatem, protože když to netopí, tak s ním něco bude a třeba to taky pomůže.vinorak píše:no to čidlo se dá přeměřit, jestli klesá odpor se stoupající teplotou.... nebo ho zkus odpojit, jednotka si pak myslí, že je motor ohřátej na 90 stupňů... takže studený by to mělo tendenci chcípnout, ale pak to pojede úplně normálně...
- Hawk
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11 říj 2011 09:38
- Rok narození: 1993
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 774465959
- Bydliště: Smržov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba
Tak dneska už držím nižší volnoběh. To jedno čidlo je stále vypojené. Taky mi dneska diagnostika vyhodila 21ku. Mám problémy urdžet volnoběh. při startování to hned chcípne a někdy i na semaforech, když zastavím. Ale když to chvilku pohlídám plynem, tak potom se to udrží i když ne nijak hezky.
- sedlibedli
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 810
- Registrován: 22 bře 2010 21:57
- Rok narození: 1990
- Skutečné jméno: Mara
- tel.:: 607473933
- Bydliště: Salavice 37 Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba
jo mne to taky dělávalo . a jestli ti to huli tak už pomalu scháněj jinej motor.
Peugeot 205 1.4 GT -) generálka, momentálně depozit
Peugeot 205 1.8 D nová kastle.
Audi A4 1.9TDI 2007 novej milaček ale lasky mam pro oba dost !!
Peugeot 205 1.8 D nová kastle.
Audi A4 1.9TDI 2007 novej milaček ale lasky mam pro oba dost !!
- Hawk
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11 říj 2011 09:38
- Rok narození: 1993
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 774465959
- Bydliště: Smržov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba
Jako fakt? Čím by to bylo? Olej to nežere, spíš tam jde jen moooc benzínu řekl bych. Co bylo s tím tvým?
- sedlibedli
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 810
- Registrován: 22 bře 2010 21:57
- Rok narození: 1990
- Skutečné jméno: Mara
- tel.:: 607473933
- Bydliště: Salavice 37 Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba
mne předtaly tesnit gufera na ventilu a taky krousky byly spatny . a hlavne mi to tak zaspinilo svíčky že to nechtelo ani natočit .
Peugeot 205 1.4 GT -) generálka, momentálně depozit
Peugeot 205 1.8 D nová kastle.
Audi A4 1.9TDI 2007 novej milaček ale lasky mam pro oba dost !!
Peugeot 205 1.8 D nová kastle.
Audi A4 1.9TDI 2007 novej milaček ale lasky mam pro oba dost !!
- Hawk
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11 říj 2011 09:38
- Rok narození: 1993
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 774465959
- Bydliště: Smržov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba
No taky mi to zasírá svíčky, ale není to mastný, ani stopa po oleji. Dneska jsem vyměnil termostat, čidlo teploty, krokáč a potenciometr a hnedka to pěkně chytlo a ani diagnostika nic nehlásila. Jen nebyl čas na vyzkoušení, takže to nechám na jindy, ale třeba to bude už dobrý. Starej termostat vypadá příšerně, a krokáč po otočení klíčkem se ani nehnul, tak jsem tam dal z druhýho auta a ten ihned začal makat. Celkem mě děsíš, že by mohl být motor KO