Stránka 1 z 3

TU3M bohatá směs Lambda?

Napsal: 16 bře 2012 20:02
od Hawk
Zdravim, mám problém s mým pugem. Je to 1.4ka se vstřikem. Za studena startuje pěkně, ale příliš nedrží volnoběh, spíš je nepravidelný. Když je motor ohřátý startuje to mizerně a má tendenci na volnoběh chcípnout. Reakce na plyn je při jízdě taková vlažná a při přidání plynu při méně jak 3000 ot. cuká a trochu se dusí. A teď mé pokusy:
Lambda je skoro nová, krokový motorek funguje, podtlaková membrána funguje. Zapalování seřízené nedávno, měnil jsem kabeli ke svíčkám a svíčky. Ty co tam byli, byli úplně černý, a když jsem dal nový a na chvíli nastartoval, tak po cca min. volnoběhu svíčky zase vypadají jako ty staré. Jsou úplně černé, ale nejsou zaolejované, jsou to suché saze asi? Nevíte co by s tím ještě mohlo být? Mám trochu bordel v tom jaký veškerý teplotní čildla toho auto má, kde jsou a k čemu, který slouží. Ještě mám podezření na potencimetr, ale zatím na to nechci šahat, protože ten už nedám nikdy, tak jak byl. Také z výfuku mi létají černé kapičky vypadají jako benzin smíchaný se sazemi. Podle mě tam jde přespříliš benzínu vzhledem k tomu, že žere kolem 10-11l, ale nevim už co s tím.
Snad někdo najde odvahu tuhle slohovku přečíst :myslim: díky za kažkou radu :Merci:

Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba

Napsal: 16 bře 2012 20:13
od vinorak
potenciometr ;-) nebo modrý čidlo teploty vody pro jednotku- je dvojpinový a zašroubovaný ze strany u termostatu

Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba

Napsal: 16 bře 2012 20:25
od Hawk
Díky kouknu na to. Asi není způsob jak ho vyzkoušet co? Musim sehnat nový? Poťák ais taky sundám a zkontroluju.

Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba

Napsal: 16 bře 2012 20:29
od vinorak
no to čidlo se dá přeměřit, jestli klesá odpor se stoupající teplotou.... nebo ho zkus odpojit, jednotka si pak myslí, že je motor ohřátej na 90 stupňů... takže studený by to mělo tendenci chcípnout, ale pak to pojede úplně normálně...

Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba

Napsal: 16 bře 2012 20:39
od Hawk
Dobře, takže když nechám ohřát motor a potom to chcípnu odpojím a nastartuju, tak by měj jít normálně jo? Jinak jsem si všimnul, že v kopcích, když tomu trochu naložím, tak nemám problém s teplotou.... nejde přes 80 stupňů. Není to málo nemůže být i v tom nějaká závada?

Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba

Napsal: 16 bře 2012 20:46
od Hawk
Teď mě napadá, že jsme vyblikal 41ku, takže snímač polohy otáček to potenciometr že jo? Mohl by to vše mít na svědomí?

Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba

Napsal: 16 bře 2012 20:57
od vinorak
41 se ti objeví vždycky, protože se to sělá na stojícim motoru ;-) ne tohle auto se v pohodě uchladí, maximálně je v háji termostat ( pořáad otevřený, ale to by to zase v zimě skoro netopilo...)

Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba

Napsal: 16 bře 2012 21:43
od Hawk
No taky že to vůbec netopí :myslim: . Takže asi čidlo termostatu asi bude špatný co? Nebo se může podělat celej termostat? Hláška diagnostiky 41 se objeví vždycky?

Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba

Napsal: 17 bře 2012 09:15
od vinorak
jo 41 se objeví vždycky.. vždyť to píšu ;-) jo tak jako první bych vyměnil termostat. já ho měl rozpadlej, že ten vnitřek jsem našel až po vypuštění chladiče :m:

Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba

Napsal: 17 bře 2012 19:46
od Hawk
vinorak píše:no to čidlo se dá přeměřit, jestli klesá odpor se stoupající teplotou.... nebo ho zkus odpojit, jednotka si pak myslí, že je motor ohřátej na 90 stupňů... takže studený by to mělo tendenci chcípnout, ale pak to pojede úplně normálně...
Tak jsem to odpojil a je to hrozně znát. Motor jde plynuleji, tahá už od 1500ot. potom je mezi 2-3tis. díra, kde musím víc přidat a pak to zase jede o něco líp. Za studena to není ono, ale za tepla už drží otáčky sice nejsou dokonalý, ale je znát jen malé kolísání a hlavně to nechcípá. Jsou ale trochu vyšší, tak 1100-1200. Takže v týdnu seženu to čidlo a vyměním. Pak budu pokračovat termostatem, protože když to netopí, tak s ním něco bude a třeba to taky pomůže.

Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba

Napsal: 18 bře 2012 19:08
od Hawk
Tak dneska už držím nižší volnoběh. To jedno čidlo je stále vypojené. Taky mi dneska diagnostika vyhodila 21ku. Mám problémy urdžet volnoběh. při startování to hned chcípne a někdy i na semaforech, když zastavím. Ale když to chvilku pohlídám plynem, tak potom se to udrží i když ne nijak hezky.

Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba

Napsal: 27 bře 2012 13:02
od sedlibedli
jo mne to taky dělávalo . a jestli ti to huli tak už pomalu scháněj jinej motor. :fran:

Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba

Napsal: 27 bře 2012 18:45
od Hawk
Jako fakt? Čím by to bylo? Olej to nežere, spíš tam jde jen moooc benzínu řekl bych. Co bylo s tím tvým?

Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba

Napsal: 28 bře 2012 20:31
od sedlibedli
mne předtaly tesnit gufera na ventilu a taky krousky byly spatny . a hlavne mi to tak zaspinilo svíčky že to nechtelo ani natočit .

Re: TU3M (1.4 vstřik) kouří, cuká, velká spotřeba

Napsal: 28 bře 2012 20:37
od Hawk
No taky mi to zasírá svíčky, ale není to mastný, ani stopa po oleji. Dneska jsem vyměnil termostat, čidlo teploty, krokáč a potenciometr a hnedka to pěkně chytlo a ani diagnostika nic nehlásila. Jen nebyl čas na vyzkoušení, takže to nechám na jindy, ale třeba to bude už dobrý. Starej termostat vypadá příšerně, a krokáč po otočení klíčkem se ani nehnul, tak jsem tam dal z druhýho auta a ten ihned začal makat. Celkem mě děsíš, že by mohl být motor KO :(