Stránka 1 z 1

306 - kolísání otáček a čidla

Napsal: 02 dub 2012 06:34
od Mitja
Pánové, motor je TU5JP, chtěl bych se ujistit, k čemu slouží čidla na fotkách níže? Nejspíše v nich problém nebude, ale chtěl bych vyloučit všechny možnosti. Dále tam pak jsou fotky sání/klapky - prosím vás, kde je umístěm krokový motorek k regulaci volnoběhu, spínač volnoběhu a který konektor k nim vede? Nějak ho tam nikde nevidím.

Jde o to, že za studena má motor problém s otáčkami. Mimo to ať máte kompletní informace, tak docela žere olej (guferka ventilů?) a dost rychle topí, ale to nevím jestli u tohohle motoru normální. Olej v chladicí kapalině není a chladicí kapalina neubývá. Řešme ale ten volnoběh:

Typický příklad: nastartuju ho, volnoběžné otáčky začnou padat pod 1000 , motor si sám přidá na 1500, zase začnou padat pod 1000, motor si sám přidá až ke 2000,... a tak to pokračuje třeba minutu, než se definitivně zastaví na 1500 a od té chvíle jsou stabilní. Po zahřátí spadnou volnoběžné otáčky ke standardním 1000 a jsou naprosto stabilní.

Další typický příklad: následující věc dělá auto především u studeného motoru, ale už se mi to povedlo i s teplým. Párkrát prošlápnu plyn jako když se snažíte udržet motor v chodu (plyn dolů, nahoru, dolů, nahoru,...), že otáčky lezou k nějakým 3000 a motor správně přidává a ubírá. Ale když po této akci plyn zcela pustím, obvykle klesnou otáčky pod 1000 a motor chcípne. Ovšem když motor vytočím pozvolna na 3000 a pustím pedál, obvykle má jen trochu problém ten volnoběh udržet, ale nechcípne.

Re: 306 - kolísání otáček a čidla

Napsal: 02 dub 2012 06:58
od draken
první čidlo bude na tlak oleje a druhý bude snímač horní úvratě. jinak tohle už krokáč nemá, tady už budou studený starty řešený ventilem

Re: 306 - kolísání otáček a čidla

Napsal: 02 dub 2012 11:18
od ToMm176
Mám stejný a volnoběh je řešenej obtokovým ventilem. Taky mi trošku houpal a měl jsem zoxidovanej konektor, po vyčištění byl klid.

Re: 306 - kolísání otáček a čidla

Napsal: 02 dub 2012 14:29
od Mitja
ToMm176 píše:Mám stejný a volnoběh je řešenej obtokovým ventilem. Taky mi trošku houpal a měl jsem zoxidovanej konektor, po vyčištění byl klid.
Prosím o foto nebo alespoň popis, kde ten konektor najdu :up:.

Re: 306 - kolísání otáček a čidla

Napsal: 02 dub 2012 15:02
od ToMm176
Foto nemám, chtěl sjem stáhnout ze sb,ale nějak mi to nejde. Ten přesně nevím, jdi po hadici od klapky a dojdeš k tomu http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... rBA2FKQcs=

Re: 306 - kolísání otáček a čidla

Napsal: 02 dub 2012 17:06
od Mitja
ToMm176 píše:Foto nemám, chtěl sjem stáhnout ze sb,ale nějak mi to nejde. Ten přesně nevím, jdi po hadici od klapky a dojdeš k tomu http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... rBA2FKQcs=
Diky za tip! :up: Jak jste me navedli spravnym smerem, tak jsem ten ventil nasel, jeste nez jsi mi to napsal. Podle rad na jinych forech jsem ho vevnitr prolil WDeckem, vycistil jsem poradne i konektor. Ted uz je zpatky v aute a casem uvidime... Jinak pekna palba za novy, to koukam jak pero a gauce :toon:

Jinak co myslite ostatni, co by jeste mohlo mit vliv na ten vonobeh? A ohledne toho rychleho zahrivani motoru, je to u TU5JP normalni? V tomhle pocasi kdyz dojedu delsi trasu a necham ho 5 minut bublat na volnobeh, tak se spusti sahara. A ohledne toho zrani oleje - budou to ty guferka ventilu? Jak snadno/tezce se meni? Vino?

Re: 306 - kolísání otáček a čidla

Napsal: 03 dub 2012 19:11
od Mitja
ToMm176 píše:Foto nemám, chtěl sjem stáhnout ze sb,ale nějak mi to nejde. Ten přesně nevím, jdi po hadici od klapky a dojdeš k tomu http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... rBA2FKQcs=
Tak obtokovy ventil vycisten jak jsem psal predtim, ale bohuzel to nepomohlo, auto se chova skoro stejne. Cim jinym by to kolisani otacek popsane v prvnim prispevku jeste mohlo byt?