306 - kolísání otáček a čidla
Napsal: 02 dub 2012 06:34
Pánové, motor je TU5JP, chtěl bych se ujistit, k čemu slouží čidla na fotkách níže? Nejspíše v nich problém nebude, ale chtěl bych vyloučit všechny možnosti. Dále tam pak jsou fotky sání/klapky - prosím vás, kde je umístěm krokový motorek k regulaci volnoběhu, spínač volnoběhu a který konektor k nim vede? Nějak ho tam nikde nevidím.
Jde o to, že za studena má motor problém s otáčkami. Mimo to ať máte kompletní informace, tak docela žere olej (guferka ventilů?) a dost rychle topí, ale to nevím jestli u tohohle motoru normální. Olej v chladicí kapalině není a chladicí kapalina neubývá. Řešme ale ten volnoběh:
Typický příklad: nastartuju ho, volnoběžné otáčky začnou padat pod 1000 , motor si sám přidá na 1500, zase začnou padat pod 1000, motor si sám přidá až ke 2000,... a tak to pokračuje třeba minutu, než se definitivně zastaví na 1500 a od té chvíle jsou stabilní. Po zahřátí spadnou volnoběžné otáčky ke standardním 1000 a jsou naprosto stabilní.
Další typický příklad: následující věc dělá auto především u studeného motoru, ale už se mi to povedlo i s teplým. Párkrát prošlápnu plyn jako když se snažíte udržet motor v chodu (plyn dolů, nahoru, dolů, nahoru,...), že otáčky lezou k nějakým 3000 a motor správně přidává a ubírá. Ale když po této akci plyn zcela pustím, obvykle klesnou otáčky pod 1000 a motor chcípne. Ovšem když motor vytočím pozvolna na 3000 a pustím pedál, obvykle má jen trochu problém ten volnoběh udržet, ale nechcípne.
Jde o to, že za studena má motor problém s otáčkami. Mimo to ať máte kompletní informace, tak docela žere olej (guferka ventilů?) a dost rychle topí, ale to nevím jestli u tohohle motoru normální. Olej v chladicí kapalině není a chladicí kapalina neubývá. Řešme ale ten volnoběh:
Typický příklad: nastartuju ho, volnoběžné otáčky začnou padat pod 1000 , motor si sám přidá na 1500, zase začnou padat pod 1000, motor si sám přidá až ke 2000,... a tak to pokračuje třeba minutu, než se definitivně zastaví na 1500 a od té chvíle jsou stabilní. Po zahřátí spadnou volnoběžné otáčky ke standardním 1000 a jsou naprosto stabilní.
Další typický příklad: následující věc dělá auto především u studeného motoru, ale už se mi to povedlo i s teplým. Párkrát prošlápnu plyn jako když se snažíte udržet motor v chodu (plyn dolů, nahoru, dolů, nahoru,...), že otáčky lezou k nějakým 3000 a motor správně přidává a ubírá. Ale když po této akci plyn zcela pustím, obvykle klesnou otáčky pod 1000 a motor chcípne. Ovšem když motor vytočím pozvolna na 3000 a pustím pedál, obvykle má jen trochu problém ten volnoběh udržet, ale nechcípne.