Moje 205 1.6 GTI na LPG

Představte své 205ky nebo projekty na čem zrovna pracujete

Moderátor: rada

Odpovědět
Uživatelský avatar
Antoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 26 úno 2009 21:38
Rok narození: 1970
Skutečné jméno: Ivo
tel.:: 777045628
Bydliště: Šumperk

Moje 205 1.6 GTI na LPG

Příspěvek od Antoni »

Zdravím všechny příznivce dvěstěpětek a přidám taky něco ze svých zkušeností s tímto autem.
Dnes už mám v podstatě třetí dvěstěpětku. Tu první jsem vlastnil od roku 1998 a otec mi na ni přispěl nemalou měrou a tehdy stála ještě docela dost peněz - 75000,-Kč. Byla to však úsporná, pětidveřová 205 1.8 GRD na naftu. Měla najeto 126000 km a vydržela mi 10 let. Jezdila jako čert, neznala únavu, bylo jedno kolik vezu lidí, vždycky krásně táhla. Jedinou závadou byl ukazatel paliva. Někdy ukazoval, někdy ne. Stačilo, aby dozadu někdo sedl nebo poklepat palubku a ukazoval. Tento problém jsem nevyřešil ani za těch 10 let. Jezdil jsem s ní na bionaftu (přes 100000 km bez problémů), v zimě v létě bez garážování, takže postupem času začala rezivět; na brýlích, zadním čele, spodcích dveří atd. a už jsem nebyl schopen ji stále brousit a natírat. A to měla novou spojku, zadní nápravu, přední ložiska, brzdy atd. V roce 2007 začala žrát olej (měla najeto 250000 km), tak jsem ji prodal ještě za 11000,-Kč. Další majitelku jsem ještě 4 roky potkával, než teď auto skončilo na vrakáči (tlumič v motoru začal lézt nahoru skrz rez). My jsme pořídili se ženou Citroen XSARA 1.9D.
Ve škole jeden můj žák neustále básnil o 205 GTI a vlastně rozdmýchal ve mně můj sen z mládí, kdy Vatanen, Kankunen nebo Röhl proháněli 205 T 16 po tratích mistrovsví světa a toto auto jsem chtěl mít. Pohádal jsem se se ženou a na truc jsem koupil 205 1.6 GTI u nás v bazaru. Byl to ten starší model r.v. 1984, 76 kW v grafitové šedé barvě, stál 7000,-Kč. Měl autoradio, dálniční známku a byl na plyn. No nekupte to! Při zkušební jízdě sice nešlo točit volantem, řadící páka plápolala všemi směry a auto bylo hodně prorezavělé, ale ukojilo mé sny a tak jsem ho koupil. Bohužel mé amatérské pokusy o jeho renovaci a opravu (koupě řízení, startéru, prahů, blatníků) přišly v niveč. Auto jsem už nezachránil. Navíc s plynem byl neustále problém, někdy to jelo, někdy ne, kvůli děravým prahům nešlo ani zvednout. Tak jsem na náhradní díly koupil za 3500,-Kč další bílou 205 GTI 1.6 GTI 83 kW, novější model. V zimě 2008 se do toho starého dostala voda, nešlo nastartovat a ani v servise si s ním 2 měsíce neporadili. Tak jsem urychlil rozhodnutí a přehodil z toho starého plyn (Za zrušení plynu se platí až 2500,-Kč), VINko a všechny dobré díly na tu novou 205, která rezavá nebyla. Rozchodil jsem plyn (výměna membrán) a výsledek můžete vidět na fotkách. Moc všem děkuju za informace na fóru, které mi mockrát pomohly v hledání závady.
Přílohy
DSCF0911.JPG
DSCF0912.JPG
DSCF0913.JPG
DSCF0910.JPG
Naposledy upravil(a) Antoni dne 28 črc 2012 06:12, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Antoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 26 úno 2009 21:38
Rok narození: 1970
Skutečné jméno: Ivo
tel.:: 777045628
Bydliště: Šumperk

Re: Moje 205 1.6 GTI na LPG

Příspěvek od Antoni »

Ortodoxní zastánci benzínových GTI mě asi poženou bičem, ale přesto ještě tu svoji 205 trochu přiblížím.
Klasický motor 1.6 GTI 83 kW, zatím krásně jede, problémy nejsou. Jenom ta spotřeba! Na benzín takových 10 l, na plyn i 12 l. Ale svezení je super, to se musí nechat. Plyn je bez nějaké elektroniky, auto nemá lambdu, pouze samovolně přisává plyn do sání. U plynu jsou pouze dva regulační šrouby - řízení volnoběhu ve směšovači a poměru plynu se vzduchem před váhou vzduchu. Rok jsem nemohl přijít na to, proč auto cuká, vynechává, v zimě se nechce na plyn přepnout. Spravily to nové membrány ve směšovači za 500,-Kč. Teď jezdí na plyn bez problémů. Co se týká vzhledu, tak prahy a křídlo mám od toho svého bývalého žáka, člena fóra CHOZÉHO, který je taky ze Šumperku. Barevná kombinace tak nějak vyplynula z použitých materiálů, ozdobné nálepky mám v místě, kde mi auto někdo obešel s korunou (Ne že by se mi až tak líbily). Lakování je v plánu, ale kdo ví, teď kupujeme byt, takže velké peníze do auta musí stranou. Příště pošlu ještě pár fotek.
Naposledy upravil(a) Antoni dne 06 čer 2012 12:42, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Antoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 26 úno 2009 21:38
Rok narození: 1970
Skutečné jméno: Ivo
tel.:: 777045628
Bydliště: Šumperk

Re: Moje 205 1.6 GTI na LPG

Příspěvek od Antoni »

Co nového? Stále dělám pokusy s řídící jednotkou. Mám k dispozici 3. Č. 0280000321 pro 1.6 76 kW (motor 180A), č. 0280000340 pro 1.6 83kW (motor B6D) a teď jsem sehnal ř.j. 0280000359 pro 1.9 94 kW (motor XU9JA). Na první dvě to jede normálně, trochu se změní volnoběh, spotřeba. Na tu třetí to evidentně nejede, motor jde nepravidelně. Tu jsem vůbec neměl zkoušet, je pro 1.9, ten motor má větší zdvih válců a vstřikuje v jinou dobu. Prodal jsem ji Hrochemu. V létě mě čeká výměna zadních tlumičů a možná i křížku řízení (Ale s tím chci počkat co nejdéle, ještě není úplně vadnej). A ještě pár fotek. Interier klasika, sedačky z MI 16, na motoru jsou možná vidět plynový hadice.
Přílohy
DSCF0943.JPG
DSCF0944.JPG
DSCF0945.JPG
DSCF0946.JPG
Uživatelský avatar
Antoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 26 úno 2009 21:38
Rok narození: 1970
Skutečné jméno: Ivo
tel.:: 777045628
Bydliště: Šumperk

Re: Moje 205 1.6 GTI na LPG

Příspěvek od Antoni »

Dnes jsem vyzkoušel řídící jednotku od Hrocheho. Jedná se o jednotku v úpravě Guttmann, tak jsem byl zvědavej na rozdíly od klasické jednotky. No, a nic jsem na první pohled nezpozoroval. Volnoběh stejnej na plyn i na benzín, žádná změna, motor šel krásně vytáčet. Tak jsem ještě vyměnil vstřiky 0280150211 za větší 0280150702 z 1.9 a ejhle: Volnoběh začal lítat, plyn nešel seštelovat. Musel jsem vyměnit i váhu vzduchu 0280202056 za 0280202076 z 1.9, poštelovat volnoběh pro benzín i plyn a jede to. Hned jsem to byl vyzkoušet na rychlostní silnici, ale musím přiznat, že subjektivně žádný rozdíl mezi klasickou jednotkou 0280000340 a tou od Gutmanna nevidím. Nicméně jednotku si ponechám a budu zkoušet dále. Auto jelo jak čert, zrychlení dobrý a 160km/h jak nic. Gutmann samozřejmě neupravoval jenom jednotku, dával i ostřejší vačku (tu já nemám) a kdoví co ještě. Takže je to takový Hokus-pokus.
Naposledy upravil(a) Antoni dne 05 led 2013 10:22, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Antoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 26 úno 2009 21:38
Rok narození: 1970
Skutečné jméno: Ivo
tel.:: 777045628
Bydliště: Šumperk

Re: Moje 205 1.6 GTI na LPG

Příspěvek od Antoni »

Tak bohužel, s těmi většími vstřiky a váhou vzduchu pro 1.9 to nebylo ideální. Motoru jsem sice doma na místě seřídil volnoběh na plyn i benzín, ale včera jsem byl v Olomouci a volnoběh neustále zlobil, auto mi na křižovatkách zdechalo, jindy zas byl volnoběh zbytečně vysokej. Vracím se k původním vstřikům 0280150211 a váze vzduchu 0280202056. Zatím ponechám jednotku od Hrocheho v provedení Gutmann a uvidíme. Motor musí ráno za studena držet volnoběh, nezdechat a po zahřátí zas nemít volnoběh 1500 ot/min.
Uživatelský avatar
Antoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 26 úno 2009 21:38
Rok narození: 1970
Skutečné jméno: Ivo
tel.:: 777045628
Bydliště: Šumperk

Re: Moje 205 1.6 GTI na LPG

Příspěvek od Antoni »

Nedá se nic dělat. Dnes jsem vyndal i tu řídící jednotku v úpravě Gutmann. Ráno za chladna motor zase zdechal a po dosažení 80°C měl otáčky 1300/min (zbytečně velký) a volnoběh bohužel nešel nastavit stejně pro plyn i benzín. Vracím se k originálu určenému pro tento motor tj. č. 0280000340. S touto jednotkou je všechno krásně v rovnováze. Po ránu (startu za studena) spolupracuje pěkně se šoupátkem přídavnýho vzduchu, trochu otáček si přidá (1200/min), aby auto nezdechlo. Pak je fáze, kdy šoupátko přestane působit, teplota je teprv někde na 60°C a otáčky klesnou na 800-900/min (Auto ale nesmí na křižovatce zdechnout!); no a nakonec za chvíli po dosažení provozní teploty 75-80°C se otáčky zvednou na 1000-1100/min a tam se drží. Tak to má vypadat!!! (Stejné na plyn i benzín!).
Uživatelský avatar
Antoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 26 úno 2009 21:38
Rok narození: 1970
Skutečné jméno: Ivo
tel.:: 777045628
Bydliště: Šumperk

Re: Moje 205 1.6 GTI na LPG

Příspěvek od Antoni »

Pohrál jsem si se sáním. Všichni tady tvrdí, že by auto nemělo nasávat teplý vzduch. Jenomže moc možností umístění přímého kitu sání nemají. Jedni upraví gumovou hadici těsně u sání a dájí váhu a filtr k baterce (Tam zavazí baterka; někdo ji dá do kufru a jsou s tím i další potíže), jiní dají filtr většinou nad výfukové potrubí, ale tam je zas hodně teplo. Kvůli plynovým nástavcům u váhy jsem první možnost zamítl. Pokusil jsem se prodloužit sání doleva přes víko ventilů až nad alternátor. Možná to vypadá směšně, určitě to není profesionální montáž (Použil jsem k tomu novodurová kolena vodovodních trubek.), ale zase mě hřeje u srdce ta cena. Co byste chtěli za hubičku! Tam na filtr krásně fouká ventilátor alternátoru. Třeba tam takové teplo nebude. Přidal jsem upravenou rozpěru z Favorita (100,- Kč na vrakáči) a výsledek můžete vidět na fotkách.
Přílohy
Esteticky nic moc, ale účelné
Esteticky nic moc, ale účelné
DSCF0951.JPG (68.58 KiB) Zobrazeno 10412 x
Koleno z Novoduru
Koleno z Novoduru
DSCF0952.JPG (67.9 KiB) Zobrazeno 10412 x
Dvě kolena 45°
Dvě kolena 45°
DSCF0965.JPG (26.16 KiB) Zobrazeno 10225 x
Koleno 90°
Koleno 90°
DSCF0966.JPG (32.85 KiB) Zobrazeno 10225 x
Naposledy upravil(a) Antoni dne 30 črc 2012 17:50, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Antoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 26 úno 2009 21:38
Rok narození: 1970
Skutečné jméno: Ivo
tel.:: 777045628
Bydliště: Šumperk

Re: Moje 205 1.6 GTI na LPG

Příspěvek od Antoni »

Tak zkouším znovu řídící jednotku Gutmann, zatím s úspěchem, podařilo se seřídit volnoběh na plyn i na benzín ve všech režimech teploty motoru. Otáčky v normě. Uvidíme, jak to pojede na delších vzdálenostech. Dále znovu zkouším dát sportovní zrcátka M3, protože moje sklo na zrcátkách je už dokola nahnědlý. Bohužel v realu ty M3 už nejsou tak hezký jako na obrázku. Byly z e-shopu v nějakém levném plastu za 1000,-Kč obě. Mají oranžovej blinkr a modrý osvícení z LED. Už jsem je tam zkoušel dát na jaře, ale oproti původním vypadaly jako "Pěst na oko" a bohužel když jsem nasadil ofuky, nešly zavřít okna. Tak jsem se vrátil k původním. Dnes jsem ty M3 zrcátka opět zkusil nasadit, ofuky jsem šikovně flexou ořízl, podložku M3 trochu obrousil a ejhle. Okna jdou zavřít a ofuky drží. Zítra nafotím.
Přílohy
Na můj vkus moc hamatmá zrcátka
Na můj vkus moc hamatmá zrcátka
DSCF0969.JPG (33.63 KiB) Zobrazeno 10225 x
DSCF0968.JPG
DSCF0968.JPG (34.17 KiB) Zobrazeno 10225 x
Oříznutí ofuků, podložka M3 bránila v zavírání.
Oříznutí ofuků, podložka M3 bránila v zavírání.
DSCF0962.JPG (33.92 KiB) Zobrazeno 10225 x
DSCF0961.JPG
DSCF0961.JPG (35.9 KiB) Zobrazeno 10225 x
Naposledy upravil(a) Antoni dne 11 čer 2012 16:53, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
Antoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 26 úno 2009 21:38
Rok narození: 1970
Skutečné jméno: Ivo
tel.:: 777045628
Bydliště: Šumperk

Re: Moje 205 1.6 GTI na LPG

Příspěvek od Antoni »

Tak další problém. Poté, co jsem si hrál znovu s volnoběhem a spínačem škrtící klapky, se mi dnes při jízdě zasekával plyn a otáčky po ubrání zůstávaly na 2000. Podíval jsem se, co to způsobuje a skutečně se plyn zcela nevracel, zůstal viset půl milimetru před dorazem. Spínač škrtící klapky fungoval normálně. Tak jsem vyměnil vratnou pružinu u plynového lanka za silnější. Snad se to vyřešilo. Uvidíme, zítra jedu do Olomouce.
Pozn. Vyřešeno, silnější pružina pomohla, auto jelo bez problémů.
Přílohy
DSCF0967.JPG
DSCF0967.JPG (30.39 KiB) Zobrazeno 10225 x
Uživatelský avatar
Antoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 26 úno 2009 21:38
Rok narození: 1970
Skutečné jméno: Ivo
tel.:: 777045628
Bydliště: Šumperk

Re: Moje 205 1.6 GTI na LPG

Příspěvek od Antoni »

Konečně jsem se dostal k tomu, abych změřil spotřebu plynu. Odhadem se mi zdálo, že to žere tak 12-14 l plynu/100 km. Tak jsem utáhnul ještě ventil směšování se vzduchem (Je pravda, že volnoběh má pak už ale problémy, někdy při vyřazení ve sjezdu zdechá) a dal jsem se do měření. Mám nádrž na 50 l a uvádí se, že jde plnit pouze na 80 %, tzn. že při plné nádrži jsem ji naplnil na 40 l a ujel jsem cca 410 km (Jel jsem Havlíčkův Brod a zpět a potom drbky tady okolo Šumperka až do nutnosti přepnout na benzín). Krásná spotřeba 10 l plynu/100 km a to jsem ten Havl. Brod nešel pod 120 km/h.
Uživatelský avatar
Antoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 26 úno 2009 21:38
Rok narození: 1970
Skutečné jméno: Ivo
tel.:: 777045628
Bydliště: Šumperk

Re: Moje 205 1.6 GTI na LPG

Příspěvek od Antoni »

Tak těm, kdo mají taky plyn, musím říct svoji story tento týden. V pondělí při vyjíždění z domu ráno do práce asi 1 min po nastartování se ozvala děsná prda. Myslel jsem, že se auto rozpadlo. Ale nastartoval jsem a auto jelo. Jenomže celej týden s ním pak byly problémy. Jakoby nefungovalo šoupátko př. vzduchu, auto nečekaně zdechalo, nedrželo volnoběh, naštěstí aspoň jelo. Dnes jsem to rozdělal v domnění, že odešlo šoupátko, a nestačil jsem se divit. Ta prda to byla šleha zpátky do sání. Protizášlehová klapka byla úplně prohlá, ta to zachytila, ale zároveň se úplně roztrhla ta silná gumová roura těsně u sání. Tou sálo falešnej vzduch a klamalo ř.j. Ještě že mám náhradní.
Uživatelský avatar
Antoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 26 úno 2009 21:38
Rok narození: 1970
Skutečné jméno: Ivo
tel.:: 777045628
Bydliště: Šumperk

Re: Moje 205 1.6 GTI na LPG

Příspěvek od Antoni »

Tak další novinky. Mám nové hóódně měkké vyhřívané sedačky z nějaké 405. Měl jsem z MI-16, ale pořád jsem měl pocit, že sedím nakřivo a škrabaly mě na zádech. Teď sedím v "peřinách" hóódně pohodlně (Závoďáci by to asi nebrali.). No a za druhé mám novou převodovku od CHOZÉHO (Jak mi poradil Vinorak, z 1.9 88kW, abych neměl tak vysoké otáčky na pětku). V servisu to přehodili a jak už to bývá, zároveň odhalili, že je třeba vyměnit spojku, manžety poloos, zavařit výfuk atd., takže to bylo dost mastný. A jaký je svezení? No super! Ve 120km/h si motor bublá na 3500 ot/min a člověk má dojem klidné, pohodlné jízdy (Takže zase nic pro závoďáky). A že to musí být líný? Stačí zařadit nižší stupeň (Na dvojku 90-100 km/h a to ho nijak nevytáčím!) a akcelerace ja tady zas. Na Ježíška jsem dostal novou manžetu Sparco kolem řadící páky, bohužel je krátká, tak nevím.
Přílohy
DSCF1095.JPG
DSCF1095.JPG (90.69 KiB) Zobrazeno 9021 x
DSCF1096.JPG
DSCF1096.JPG (90.39 KiB) Zobrazeno 9021 x
Naposledy upravil(a) Antoni dne 15 říj 2014 14:00, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
Antoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 26 úno 2009 21:38
Rok narození: 1970
Skutečné jméno: Ivo
tel.:: 777045628
Bydliště: Šumperk

Re: Moje 205 1.6 GTI na LPG

Příspěvek od Antoni »

Nejde mi vložit fotky, nevím proč. Tak aspoň nově spotřeba. Znovu jsem ji tento týden měřil a světe div se, s novou převodovkou to vychází na 8,3 l plynu,/100 km což je super při ceně 16,40-Kč za litr. A to jezdím denně do práce 50 km tam a 50 km zpátky, půlka po dálnici rychlostí 120 km/h.
Uživatelský avatar
Antoni
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 26 úno 2009 21:38
Rok narození: 1970
Skutečné jméno: Ivo
tel.:: 777045628
Bydliště: Šumperk

Re: Moje 205 1.6 GTI na LPG

Příspěvek od Antoni »

Teď při těch mrazech auto pěkně blbne. Na benzín zdechá, na plyn má zas vysoký volnoběh a žere jak tank. Vyměnil jsem vstřiky za žlutý 0280150702 (určeno pro Alfa Romeo, ale parametry stejný jako 0280150762 z 205 1.9 94 kW) a váhu vzduchu 2080202076 (určeno pro Opel Ascona 76kW). Obojí mám z vrakáče z 309 1.9 GTI, ale čert ví, jestli to tam bylo originál. Každopádně v této kombinaci teď startuje na drb, necuká a cítím tam tu sílu motoru. Jenom musím seštelovat plyn. Ale zapomněl jsem poznamenat, že benzím z velké části nahradil E85. Proto ty problémy.
Přílohy
DSCF1097.JPG
DSCF1097.JPG (107.56 KiB) Zobrazeno 9019 x
vzhled.JPG
vzhled.JPG (86.49 KiB) Zobrazeno 8524 x
Odpovědět