Kolísání otáček TU5 (NFZ)
Napsal: 03 čer 2012 13:22
Zkuste mi poradit kluci. V Misine Pugovi 306 je motor TU5JP (NFZ), na rizeni je servo. Asi po kazdem tretim nastartovani se motor chova tak, ze si pridava otacky, treba az ke 2 tisicum a pak padaji dolu, nekdy i pod 1 tis. a pak zas nahoru. Jakoby se to snazila jednotka udrzet v chodu aby to nechciplo. Obcas se stane dokonce, ze to podkroci 1 tis. a chcipne to. Asi ve dvou tretinach pripadu se motor chova OK, po nastartovani drzi cca 1200 ot. a pohoda. Ale v te jedne tretine pripadu je to divne. Po zahrati (cca 5-10 min.) se motor chova naprosto korektne a uz s nim neni zadny problem.
Se starty samotnymi neni zadny problem. Kolisani se deje predevsim, pokud je motor trochu zahraty a startuje se. Ale stalo se to i pri uplne studenem motoru. Dalsi a to velmi zajimava vec je, ze to dela vyrazne vice, kdyz je hrbolata kamenita cesta - jako by tomu vadily ty vibrace. Pokud vyjedu se studenym motorem na kamenitou cestu, tak si motor velmi casto pridava volnobeh na 2 tis. otacek a zrychluje tim cele auto.
Uz jsem vymenil obtokovy ventil - nepomohlo.
Zkontroloval jsem cidlo teploty vody - udava spravne hodnoty.
Lambdou by to byt nemelo - dela to problemy ihned po startu.
Dobijeni je v poradku.
Zatah motoru pri jizde je dobry, spotrebu presne neznam ale zda sebyt v poradku.
Na hydraulickem okruhu serva nemam zadny snimac tlaku.
Se starty samotnymi neni zadny problem. Kolisani se deje predevsim, pokud je motor trochu zahraty a startuje se. Ale stalo se to i pri uplne studenem motoru. Dalsi a to velmi zajimava vec je, ze to dela vyrazne vice, kdyz je hrbolata kamenita cesta - jako by tomu vadily ty vibrace. Pokud vyjedu se studenym motorem na kamenitou cestu, tak si motor velmi casto pridava volnobeh na 2 tis. otacek a zrychluje tim cele auto.
Uz jsem vymenil obtokovy ventil - nepomohlo.
Zkontroloval jsem cidlo teploty vody - udava spravne hodnoty.
Lambdou by to byt nemelo - dela to problemy ihned po startu.
Dobijeni je v poradku.
Zatah motoru pri jizde je dobry, spotrebu presne neznam ale zda sebyt v poradku.
Na hydraulickem okruhu serva nemam zadny snimac tlaku.