Stránka 1 z 1

Kolísání otáček TU5 (NFZ)

Napsal: 03 čer 2012 13:22
od Mitja
Zkuste mi poradit kluci. V Misine Pugovi 306 je motor TU5JP (NFZ), na rizeni je servo. Asi po kazdem tretim nastartovani se motor chova tak, ze si pridava otacky, treba az ke 2 tisicum a pak padaji dolu, nekdy i pod 1 tis. a pak zas nahoru. Jakoby se to snazila jednotka udrzet v chodu aby to nechciplo. Obcas se stane dokonce, ze to podkroci 1 tis. a chcipne to. Asi ve dvou tretinach pripadu se motor chova OK, po nastartovani drzi cca 1200 ot. a pohoda. Ale v te jedne tretine pripadu je to divne. Po zahrati (cca 5-10 min.) se motor chova naprosto korektne a uz s nim neni zadny problem.

Se starty samotnymi neni zadny problem. Kolisani se deje predevsim, pokud je motor trochu zahraty a startuje se. Ale stalo se to i pri uplne studenem motoru. Dalsi a to velmi zajimava vec je, ze to dela vyrazne vice, kdyz je hrbolata kamenita cesta - jako by tomu vadily ty vibrace. Pokud vyjedu se studenym motorem na kamenitou cestu, tak si motor velmi casto pridava volnobeh na 2 tis. otacek a zrychluje tim cele auto.

Uz jsem vymenil obtokovy ventil - nepomohlo.
Zkontroloval jsem cidlo teploty vody - udava spravne hodnoty.
Lambdou by to byt nemelo - dela to problemy ihned po startu.
Dobijeni je v poradku.
Zatah motoru pri jizde je dobry, spotrebu presne neznam ale zda sebyt v poradku.
Na hydraulickem okruhu serva nemam zadny snimac tlaku.

Re: Kolísání otáček TU5 (NFZ)

Napsal: 03 čer 2012 18:13
od draken
jestli tomu vaděj vybrace, tak bude někde uklepanej kabel nebo konektor

Re: Kolísání otáček TU5 (NFZ)

Napsal: 03 čer 2012 21:08
od Mitja
drakenx700 píše:jestli tomu vaděj vybrace, tak bude někde uklepanej kabel nebo konektor
Ale to by nedelalo pouze za studena, ale i za tepla :myslim:

Re: Kolísání otáček TU5 (NFZ)

Napsal: 04 čer 2012 08:25
od draken
tohle ti nikdo nepotvrdí ani nevyvrátí. Třeba se kabel ohřeje, roztáhne a spojí se.

Re: Kolísání otáček TU5 (NFZ)

Napsal: 04 čer 2012 14:48
od Mitja
Ještě nějaké tipy :myslim:

Re: Kolísání otáček TU5 (NFZ)

Napsal: 04 čer 2012 20:35
od Mitja
Prosím, mohli byste mi někdo zjistit ze serviceboxu číslo teplotního snímače, který je pod termostatem a dává informaci o teplotě řídicí jednotce?

Peugeot 306 sedan, r.v. 1995, 1.6 65kw TU5JP NFZ

Ja to tam nemuzu najit... cidlo na chladici i cidlo pro budik jsem nasel, ale tohle tam nevidim.

Re: Kolísání otáček TU5 (NFZ)

Napsal: 06 čer 2012 12:05
od vinorak
a má to klimošku?

Re: Kolísání otáček TU5 (NFZ)

Napsal: 06 čer 2012 21:17
od Mitja
Klimu to nemá, díky.

Re: Kolísání otáček TU5 (NFZ)

Napsal: 08 čer 2012 20:53
od Mitja
Mam tady nove info: Tepelny sensor na hlave je urceny pro budik a pravdepodobne i pro cervenou kontrolku prehrati u teplomeru.

Cidlo, ktere je primo na termostatu meri teplotu pro ridici jednotku a obsahuje NTC termistor, jehoz hodnotu lze namerit mezi piny.

V pondeli jdu vymenit novy senzor za ten spravny a doufam, ze tim vyresim tento problem. Mimochodem jsem se dneska vic zameril na mereni a na soucasnem senzoru se mi povedlo misty namerit 0 ohm, misty nekonecno... a sem tam i spravnou hodnotu : )

Re: Kolísání otáček TU5 (NFZ)

Napsal: 08 čer 2012 23:55
od Mitja
Takze panove, poprosim vas jeste jednou o spolupraci... muzete mi nekdo najit v serviceboxu kod cidla, ktere je umisteno z boku na termostatu, je dvoupinove a jako snimaci element je v nem NTC.

Toto cidlo totiz dava udaje jednotce :up:. Konektor, ktery se pripojuje na cidlo, je zeleny. Plast na cidlu je modry (ale nevim, jestli je me cidlo puvodni original).

Prosim :hlazeni: .

Re: Kolísání otáček TU5 (NFZ)

Napsal: 29 zář 2012 06:34
od Mitja
Z diagnostiky jsem vyblikal chyby 33, 27, 52 a 51. Nejaka nova rada po teto informaci?

Re: Kolísání otáček TU5 (NFZ)

Napsal: 15 říj 2012 19:37
od Mitja
Chyba je nakonec v zapalovani smesi. Hlavne asi v zapalovacih kabelech (po vymene se to dost zlepsilo). Ale mozna i zapalovaci/rozdelovaci modul hraje svou roli, uvidime casem.