Stránka 2 z 3

Re: Osetrenie karoserie

Napsal: 29 srp 2012 21:42
od soty2
No já osobně jsem to u motorového prostoru udělal tak že jsem všechno vybrousil pečlivě ocelovým kartáčem na flexe , vystříkal jsem to dinitrolem (stabilizátor koroze rc 900 myslím ) a hned na to jsem to stříkl základovkou obyčejnou za 150 kč s kteerou otec (už je to snad čtyři roky) natřel zrezlej sloupek jen ho vzal z lehka smirkem a jako po korozi ani památky ten sloupej je normálně venku na zahradě a je to fakt kolem čtyř let !!! No tak jsem to vystříkal touhle základovkou a na to vrchní email též značky je to sice jen rok ale po korozi ani památky a pochybuju že se vůbec někdy ukáže .. Když to očistíš důkladně tím kartáčem a potom to dobře ošetříš tak to vydrží o tom žádná ..Samozřejmě pak na to nějakou tu vrstvu toho tlumex plastu nebo podobné sra_ky ale pozor klasickej gumo asfalt se nedoporučuje ... Dutiny zakonzervovat s tím nic moc jiného nejde dělat pokud do toho nechceš vrazit "milióny" ...

Re: Osetrenie karoserie

Napsal: 29 srp 2012 21:50
od soty2
No nevím proč ti to "krabatí" to by dělat nemělo ...každopádně na dohladka zabroušený tmel patří plnič který po zaschnutí zabrousíš jemnými smirky ( 600 a 800 stačí ) pod vodou a až na to přijde vrchní lak ale to asi víš ...

Re: Osetrenie karoserie

Napsal: 30 srp 2012 15:52
od Klobe
Nekdo pouziva plnic, nekdo jen obycejnou barvu ve spreji ale me se jedna o tmel ktery je v kartusi, mzslim ze se to presneji jmenuje karosarsky silikon, pouziva se na vysparovani napr. Svary nebo prechody z vnitrni strany dveri jestli vis co myslim

Re: Osetrenie karoserie

Napsal: 30 srp 2012 16:07
od navrc
Na silikonu ti nikdy barva pořádně držet nebude... Nebo spíš bude ale bude krabatá a při rýpnutí se začne loupat....

Re: Osetrenie karoserie/

Napsal: 30 srp 2012 16:56
od Jarda S.
Klobe píše:Mel bych taky par otazek. Muzu strikat finalni barvu i primo na karosarsky tmel? Nebo mam tam nanest jeste nejaky zaklad nebo tak neco? A stalo se me ze jsem natrel obrousene panty zakladni barvou (alkyton) potom jsem to strikl barvou ale barva me pokazde skrpatela a odpadla i jsen ten zaklad zkousel pro jistotu odmastit a stale to dela, nevite jak to?
ad 1 měl bys pod každou finální barvu použít plnič
ad 2 normální věc pokud použiješ syntetickej základ a na něj nitro barvu

Re: Osetrenie karoserie

Napsal: 30 srp 2012 17:02
od Klobe
Takze i s tim silikonovym tmelem i se zakladem gstaci kdyz pred finisem pouziju plnic?

Re: Osetrenie karoserie

Napsal: 30 srp 2012 19:14
od marec66
1. Karosarsky silikon je na vacsie spary, ktore dilatuju - rozpinanie kovu teplotou, vibracie... Aj ked je prelakovatelny, lak na nom casom popraska - mozno este pretmelit ho pruznym karosarskym tmelom na baze hliniku
2. Pod lakom vsetko vidno a neznasa rozne materialy - praska, bublinkuje, kozuje. Preto pred lakovanim osetreny povrch - rozne druhy tmelov, stara prebrusena farba, niekde prebrusene na kov... - aby bol rovnorody, pouzije sa plnic na celu plochu, ktory sa prebrusi do hladka, dokonca sa ukazu aj chyby pri predoslom bruseni, takze usetris za druhe lakovanie :-)
3. Laky typu Alkyton, Hamerite a pod. zvycajne reaguju s inymi druhmi lakov, preto ked ich prelakujes, zreaguju a urobia "kožu" - ked ides pouzit iny druh farby, stale by si si mal oskusat, ci s tou predoslou nezreaguje...
4. Korozia je laicky reakcia kovu s vlhkostou a vzduchom. Bezna zakladna farba uzavrie vlhkost pod naterom, cim koroziu spomali. Alkyton penetrator je unikatny tym, ze prenika do skorodovaneho kovu a vlhkost vytlaca, teda je ovela ucinnejsi. Okrem ineho pouziva sa prave na skorodovane autoplechy a priemyselne konstrukcie...
4. S odhrdzovacmi opatrne, dobre si precitaj navod, ci ho netreba po pouziti niecim neutralizovat, ci po pouziti nebudu miesta na povrchu, kde by mohol prehnane nasiaknut - spina v rohoch, neodlupena hrdza a pod. Mohlo by to na kazdy material co na to pouzijes posobit ako odstranovac starych naterov :-)

Re: Osetrenie karoserie

Napsal: 25 zář 2012 18:17
od Klobe
a ještě jedna otázečka, snese se alkyton na podvozku s tlumexem? aby mě ten tlumex neudělal nějakou bublinu a potom by to bylo k ničemu když to ted budu stříkat :myslim:

Re: Osetrenie karoserie

Napsal: 27 zář 2012 22:23
od Jarda S.
obě jsou na syntetický bázi takže by se snest měli :twisted:

Re: Osetrenie karoserie

Napsal: 02 říj 2012 09:48
od blackdragon
...pustil som sa konecne do cistenia toho podvozku.
Po ocisteni najviac zasiahnutych casti to vyzera tak, ze 90% tej hrdze je iba povrchova hrdza a plechy nie su prehnite.
Daju sa pekne ocistit az na ciste zelezo bez toho aby sa nejako vyrazne oslabila konstrukcia. :roll:
Takze rovnako ako zadnu napravu budem plechy najprv docistovat kyselinou, aby som odstranil vsetku hrdzu a zakonzervoval povrch ocisteneho kovu. Nasledne pojde zinkovy primer.
Este som sa nerozhodol co bude nasledovat, lebo podvozok je uz nejakym "sajrajtom" natrety a musim zistit ci to ide dat dole a natret to cele nanovo.

Re: Osetrenie karoserie

Napsal: 03 říj 2012 13:38
od Zdenek
Dokud se nenaučíte vyslovovat značky jako Teroson...DINITROL...Spies&Hecker...Glasurit...R&M...Vosschemie...Bilstein...a podobně, je to marný, je to marný a je to marný, všechno ostatní jsou jen placebo efekty a vyhozený peníze....

Re: Osetrenie karoserie

Napsal: 03 říj 2012 13:53
od blackdragon
Zdenek píše:Dokud se nenaučíte vyslovovat značky jako Teroson...DINITROL...Spies&Hecker...Glasurit...R&M...Vosschemie...Bilstein...a podobně, je to marný, je to marný a je to marný, všechno ostatní jsou jen placebo efekty a vyhozený peníze....
????

Re: Osetrenie karoserie

Napsal: 03 říj 2012 14:58
od Zdenek
Pořád dokola se tady uvádí Alkyton, Tlumex, Rezistin, Hammerite a podobné zhovadilosti.
To jsou věci, které jsou už dávno překonané, takže pokud chcete použít něco, co opravdu funguje, tak jedinně, z výše uvedených značek. Ano, stojí to v průměru 2x tolik, ale zase to nemůsíte řešit každý rok....
A zeména v tvém případě použití kyseliny není taky dvakrát vhodné. Neb je jí zapotřebí opláchnout. Čím se taková kyselina oplachuje? Nejlépe vodou s čistícím prostředkem. Takže sice hezky pomocí kyseliny odstraníš rez, ale po oplachu na ní zase zaděláš a ještě tenhle zárodek překryješ nějakou vrstvou barvy, čímž docílíš skrytému bujení koroze...

Re: Osetrenie karoserie

Napsal: 03 říj 2012 15:50
od blackdragon
Zdenek píše:Pořád dokola se tady uvádí Alkyton, Tlumex, Rezistin, Hammerite a podobné zhovadilosti.
To jsou věci, které jsou už dávno překonané, takže pokud chcete použít něco, co opravdu funguje, tak jedinně, z výše uvedených značek. Ano, stojí to v průměru 2x tolik, ale zase to nemůsíte řešit každý rok....
A zeména v tvém případě použití kyseliny není taky dvakrát vhodné. Neb je jí zapotřebí opláchnout. Čím se taková kyselina oplachuje? Nejlépe vodou s čistícím prostředkem. Takže sice hezky pomocí kyseliny odstraníš rez, ale po oplachu na ní zase zaděláš a ještě tenhle zárodek překryješ nějakou vrstvou barvy, čímž docílíš skrytému bujení koroze...
@Zdenek, dik za radu. Neviem ako si prisiel na to, ze sa snazim na tej oprave usetrit pouzitim lacnejsich prostriedkov. Prispevok som zalozil koli tomu, aby som nazbieral prakticke skusenosti od ludi co to uz riesili. Nemam zaujem to za rok znova brusit a osetrovat. Preto to chcem teraz urobit tak, aby som mal pokoj co najdlhsie...Koniec-koncov, kto vie co bude s tym autom, mozno ho ta oprava aj prezije. :myslim:

Pre info skusim uviest veci na pravu mieru:
Neuviedol som presne zlozenie roztoku ktory na to budem davat, lebo si ho nepamatam...kyselina je ale iba jednou jeho zlozku.
Pre odstranenie zvyskov hrdze je ale kyselina tou najpodstatnejsou zlozkou...rozklada oxidy zeleza.
Nasledne roztok obsahuje povrchovo aktivne latky, ktore na obmedzeny cas stabilizuju neosetreny povrch a brania opatovnej korozii.
Takze...Nie je to cisto kyselina. Roztok je bezoplachovy a po zaschnuti sa rovno na to sa moze nanasat farba. ;-) Rovnako som postupoval pri repase zadnej napravy:http://forum.peugeot205club.org/downloa ... c01dd8327e
Potrebuje ta fotka dalsi komentar...?

Re: Osetrenie karoserie

Napsal: 03 říj 2012 18:25
od Zdenek
Netvrdím, že se přímo Ty snažíš na opravě šetřit, ale i tady v tomto tématu se objevují rady na prostředky, které stojí za prd. A proč to většina lidí používá? Protože je to levné...
S kyselinou OK, ale když jsem zhlédl tvojí nápravu na té fotce je už vidět opět náznak koroze - možná špatná fotka, zasviněný foťák apod. to z fotky nevyčtu. Ovšem, jak jsem uvedl již tam, je třeba holý kov který byl očištěný za účelem další úpravy zakonzervovat/nalakovat alespoň základní barvou do 4h. Pravděpodobně i špatně očištěný povrch nějaký ten rok vydrží bez úhony. Nevím jak ty, ale mám gti jako "veterána" neboť druhé auto mám, a představa toho, že bych někde jen malou část zanedbal a dělal to za nějaký rok znova mě docela děsí. Takže vše dělám tak aby se čas, kdy se do toho budu muset zase nějakým razantnějším způsobem vrtat, počítal na desetiletí a ne roky...