potík

Takový pokec na „úrovni" týkající se 205tek
Uživatelský avatar
Drtikoll01
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 01 srp 2012 16:52
Rok narození: 1992
Skutečné jméno: Radek-Drtikoll
tel.:: 728354
Bydliště: Teplice

potík

Příspěvek od Drtikoll01 »

jaký má mít naměřené hodnoty potík u 1.4 mezi kontakty?
Lukas 309
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 17 říj 2010 17:56
Skutečné jméno: Lukas
tel.:: 721

Re: potík

Příspěvek od Lukas 309 »

hodnoty jsou asi takovýhle, když jsem odmontoval z poťáku tu destičku s odporovýma drážkama, která drží na 4 torxšoubech naměřil jsem mezi kontakty 1 a 4 (bráno ze strany kontaktů z leva) 1 kiloohm. Mezi jinýma kontaktama jsem nenaměřil žádnou hodnotu. Po přišroubování destičky s odporovýma drážkama zpět na škrtící klapku jsem naměři tyto hodnoty:
Kontakt číslo:
1+2= 2 kiloohmy
1+3= 1,6 kiloohmů
1+4= 1 kiloohm
2+3= 2,7 kiloohmů
2+4= 1 kiloohm
3+4= 1,6 kiloohmů
Hodnoty jsou měřený, když je škrtící klapka "v klidu" (motor neběží, takže se škrtící klapkou nějak nehýbe krokový motůrek)
Je to měřený obyč digitálním multimetrem, co jsem naměři na svým Peugeotu 309 1.4i. Takže žádný předepsaný hodnyty z nějakých tabulek to nejsou. Tak snad ti to pomůže :-)
Uživatelský avatar
lukas309
309kář
309kář
Příspěvky: 2460
Registrován: 12 dub 2010 17:21
Rok narození: 1988
tel.:: 776695572

Re: potík

Příspěvek od lukas309 »

Tady máš postup měření, ale tyhle údaje jsou dost zavádějící. Hlavní je, aby nebyla vydžená dráha a to poznáš pokud se bude odpor měnit postupně bez výrazných skoků. Jde to i na digitálu, ale je lepší to měřit ručičkovým. Hlavně ho nesundavej, jak ho sundáš, tak už to nikdy nenastavíš tak, jak to bylo z výroby.
Přílohy
potenciometr.jpg
Uživatelský avatar
Drtikoll01
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 01 srp 2012 16:52
Rok narození: 1992
Skutečné jméno: Radek-Drtikoll
tel.:: 728354
Bydliště: Teplice

Re: potík

Příspěvek od Drtikoll01 »

Klucí díky moc:) moc se mi s tím pomohly, podle tohodle sešteluju potík :)))
Uživatelský avatar
Drtikoll01
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 01 srp 2012 16:52
Rok narození: 1992
Skutečné jméno: Radek-Drtikoll
tel.:: 728354
Bydliště: Teplice

Re: potík

Příspěvek od Drtikoll01 »

Tak sem se s tím mrskal a ten potík mi háže tyhle hodnoty:
Měřeno klasickým multimetrem nastaven do 20kohm a 2000 ( 2Mohm ) kohm

Piny Min Max

1 - 4 11.20k neměná
2 - 4 11.60k 12.40k
3 - 4 11.73k 12.35k
2 - 3 2.88k 2.57k
2 - 4 15.62k 17.90k
1 - 3 2.83k 1.09k ( při otevírání škrtící klapky se hodnota nejprve zvyšovala, pak snižovala, zítra udělám video jak to probíhá )
4 - 3 250k neměná

zdá se mi že je nějakej divnej, ještě zkusím udělat totéž měření na potíku z golfa, hodnoty by měly být přibližně stejné....

Začínám přemejšlet nad jeho náhradou.....
Uživatelský avatar
Drtikoll01
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 01 srp 2012 16:52
Rok narození: 1992
Skutečné jméno: Radek-Drtikoll
tel.:: 728354
Bydliště: Teplice

Re: potík

Příspěvek od Drtikoll01 »

Tak sem změřil ten golfáckej a vyšlo toto:
Pin min max
1-2 1.9k 1.25k
1-3 1.8k 832R
1-4 1.03k 1.03k
2-3 1.68k 1.68k
2-4 829R 1.95k
3-4 980R 1.85k

stejný jako u toho mího, přikládám video.....

http://www.youtube.com/watch?v=hKFZc24_ ... e=youtu.be
Uživatelský avatar
draken
Club admin
Club admin
Příspěvky: 7972
Registrován: 12 črc 2009 18:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 732440821
Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov

Re: potík

Příspěvek od draken »

nevim, co ti na tom přijde stejný? ty hodnoty jsou minimálně o řád jinde
Uživatelský avatar
Drtikoll01
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 01 srp 2012 16:52
Rok narození: 1992
Skutečné jméno: Radek-Drtikoll
tel.:: 728354
Bydliště: Teplice

Re: potík

Příspěvek od Drtikoll01 »

drakenx700 píše:nevim, co ti na tom přijde stejný? ty hodnoty jsou minimálně o řád jinde
myslím to měření bylo stejný, já snad nikdy nepříjdu na to jak ta svině maká.... už přemejšlim nad náhradou toho potíku...
Uživatelský avatar
draken
Club admin
Club admin
Příspěvky: 7972
Registrován: 12 črc 2009 18:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 732440821
Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov

Re: potík

Příspěvek od draken »

a už ti to auto jede?
Uživatelský avatar
Drtikoll01
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 01 srp 2012 16:52
Rok narození: 1992
Skutečné jméno: Radek-Drtikoll
tel.:: 728354
Bydliště: Teplice

Re: potík

Příspěvek od Drtikoll01 »

drakenx700 píše:a už ti to auto jede?
nemám pořád ten rozvoďák...
Uživatelský avatar
Drtikoll01
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 01 srp 2012 16:52
Rok narození: 1992
Skutečné jméno: Radek-Drtikoll
tel.:: 728354
Bydliště: Teplice

Re: potík

Příspěvek od Drtikoll01 »

Z Feldy 1.3i ukazuje toto
měřeno za klidu,,,

1-4 1.16k
1-2 2.26k
1-3 1.78k
2-3 2.89k
2-4 1.10k
3-4 1.79k

přikládám foto
Přílohy
Fotografie1066.jpg
Fotografie1068.jpg
Uživatelský avatar
Drtikoll01
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 01 srp 2012 16:52
Rok narození: 1992
Skutečné jméno: Radek-Drtikoll
tel.:: 728354
Bydliště: Teplice

Re: potík

Příspěvek od Drtikoll01 »

Ještě dodám že první pin kolík se rozumí ten u krokového motorku,
mezi 2 a 3 je mezera tudíš to kolík není.... jsou tam 4 ne 5
Uživatelský avatar
draken
Club admin
Club admin
Příspěvky: 7972
Registrován: 12 črc 2009 18:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 732440821
Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov

Re: potík

Příspěvek od draken »

nejdřív to auto rozjeď a pak uvidíš co bude dělat
Uživatelský avatar
Drtikoll01
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 01 srp 2012 16:52
Rok narození: 1992
Skutečné jméno: Radek-Drtikoll
tel.:: 728354
Bydliště: Teplice

Re: potík

Příspěvek od Drtikoll01 »

ok mno
Uživatelský avatar
Mireeec
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 223
Registrován: 07 črc 2010 11:39
Rok narození: 1989
tel.:: 904290927
Bydliště: Slovensko, Prievidza

Re: potík

Příspěvek od Mireeec »

Skúsil si aj zmeranie napätia podľa toho čo pridal lukas309?
Ja len čisto informačne, som to dneska zo zvedavosti zmeral
Piny som bral ako 1 - 4, s tým že 1. je najbližšie k predku auta
No a vyšlo mi toto:
1 + 4 = 4,85V (malo by byť 5V - OK)
2 + 4 + zavretá klapka = 0 (má byť nula - OK)
2 + 4 + otvorená klapka = 4,2V (má byť 4V) (pekne stúpalo napätie od 0 až po 4,2V po celej dráhe - OK)
3 + 4 + zavretá klapka = 1,8 (má byť 1V) (tu je vcelku masívna odchýlka by som povedal - divné)
3 + 4 + otvorená klapka = 4,8V (má byť 4,5V) (k zvýšeniu z 1,8 na 4,8 došlo v prvej tretine dráhy škrtiacej klapky a zvyšné dve tretiny stálych 4,8 - divné)
Zaskočili ma dve veci, nameraného 1,8 voltu namiesto 1 a to že 3+4 reagovalo v podstate len v prvej tretine dráhy škrtiacej klapky.
Čo si o tom myslíte?
Bolo by fajn keby ste to aj viacerí premerali, na porovnanie (teda ak sa moc nudíte :m: )
Peugeot 205 Look 1.9 88kW
Odpovědět