Ahoj chystam se menit na peugeotu 306 1.9TD 66kw hlavni brzdovy valec ten starej co mam tak ma vyvod jen na 2 trubky a budu tam ted davat s vyvodem na 4 nevite nahodou nekdo jak to ma byt na ktery kolo je ktery vyvod??
dekuji
tady je link na ten valec co jsem koupil
http://ecat.elit.cz/product/Hlavni-brzd ... AyMDItMjI2
hlavni brzdovy valec
Re: hlavni brzdovy valec
Záleží ja systému zapojení.
Těch variant je víc. Buď můžeš zapojit na přední vývody přední brzdy a na zadní zadní nebo může křížem kdy jeden přední bude ovládat přední kolo a druhej přední zadní a zadní vývody obráceně.
Já osobně mám radši přední náprava na přední a zadní náprava na zadní, tak aby jedna náprava byla na jeden okruh (když náhodou praskne jedna trubička, tak přestane brzdit 1 okruh, ale pořád brzdí celá náprava buď přední nebo zadní.
Těch variant je víc. Buď můžeš zapojit na přední vývody přední brzdy a na zadní zadní nebo může křížem kdy jeden přední bude ovládat přední kolo a druhej přední zadní a zadní vývody obráceně.
Já osobně mám radši přední náprava na přední a zadní náprava na zadní, tak aby jedna náprava byla na jeden okruh (když náhodou praskne jedna trubička, tak přestane brzdit 1 okruh, ale pořád brzdí celá náprava buď přední nebo zadní.
- Mitja
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 4659
- Registrován: 27 lis 2007 19:05
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Ondra
- tel.:: 0
- Bydliště: Studénka-Butovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: hlavni brzdovy valec
To nas ucili v autoskole, ale vzdyt kdyz povolim jeden odvzdusnovak tak jde pedal uplne dolu bez naznaku odporu, takze v tu chvili nebrzdi zadny okruh, ni?lukas309 píše:Záleží ja systému zapojení.
Těch variant je víc. Buď můžeš zapojit na přední vývody přední brzdy a na zadní zadní nebo může křížem kdy jeden přední bude ovládat přední kolo a druhej přední zadní a zadní vývody obráceně.
Já osobně mám radši přední náprava na přední a zadní náprava na zadní, tak aby jedna náprava byla na jeden okruh (když náhodou praskne jedna trubička, tak přestane brzdit 1 okruh, ale pořád brzdí celá náprava buď přední nebo zadní.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Re: hlavni brzdovy valec
ano, ale i tak to brzdí. To ti půjde vždycky, protože místo toho aby jsi dostatečně natlakoval systém, tak bude vždy z jednoho okruhu unikat kapalina.
v extrému můžeš ten válec i zničit, ale pořád by jsi měl být schopen zastavit. Potom je tu ještě ruční brzda a brždění motorem. Jde jenom o to, že pokud ti to praskne někde v zatáčce, tak pořád bude brzdit celá náprava místo toho, aby ti brzdilo jenom jedno kolo a rozhodilo tě to.
Někde v knížce mám všechny způsoby jak se to zapojuje včetně třeba čtyřpístků, ale je to v podstatě jedno. Jakákoli porucha by vždycky měla znamenat pouze nouzově zastavit a dál nepokračovat.
v extrému můžeš ten válec i zničit, ale pořád by jsi měl být schopen zastavit. Potom je tu ještě ruční brzda a brždění motorem. Jde jenom o to, že pokud ti to praskne někde v zatáčce, tak pořád bude brzdit celá náprava místo toho, aby ti brzdilo jenom jedno kolo a rozhodilo tě to.
Někde v knížce mám všechny způsoby jak se to zapojuje včetně třeba čtyřpístků, ale je to v podstatě jedno. Jakákoli porucha by vždycky měla znamenat pouze nouzově zastavit a dál nepokračovat.
Re: hlavni brzdovy valec
Jen blbá otázka, když máš na autě 2 vývody, tak máš podle mě i ABS, ergo tady se to děje krapet jinak...
BTW, zapojuje se to v dnešní době z 90% křížem. Je to z důvodu rovnoměrnějšího rozložení brzdných sil, přesněji váhových proporcí auta vůči brzdám, správně by totiž auto mělo brzdit stejným brzdovým poměrem (P/Z) jako je váhové rozložení. Když máš extrémně přebržděný předek nebo zadek tak auto i na rovině "tancuje".
BTW, zapojuje se to v dnešní době z 90% křížem. Je to z důvodu rovnoměrnějšího rozložení brzdných sil, přesněji váhových proporcí auta vůči brzdám, správně by totiž auto mělo brzdit stejným brzdovým poměrem (P/Z) jako je váhové rozložení. Když máš extrémně přebržděný předek nebo zadek tak auto i na rovině "tancuje".
205 GTi 1.6 75kw (1986) - Making best Hot Hatch even better for two years:
309 front wishbones, 205 1.9 GTi 88kw front hubs, 307 front brakes (283 mm), 309 GTi rear beam, 309 GTi rear brakes (247 mm), XU9JYH engine, uni ball gear links...
208 GTi 1.6 THP 200, 147kw (2013)
309 front wishbones, 205 1.9 GTi 88kw front hubs, 307 front brakes (283 mm), 309 GTi rear beam, 309 GTi rear brakes (247 mm), XU9JYH engine, uni ball gear links...
208 GTi 1.6 THP 200, 147kw (2013)