Stránka 1 z 1
hlavni brzdovy valec
Napsal: 29 kvě 2013 17:13
od Bobika
Ahoj chystam se menit na peugeotu 306 1.9TD 66kw hlavni brzdovy valec ten starej co mam tak ma vyvod jen na 2 trubky a budu tam ted davat s vyvodem na 4 nevite nahodou nekdo jak to ma byt na ktery kolo je ktery vyvod??
dekuji
tady je link na ten valec co jsem koupil
http://ecat.elit.cz/product/Hlavni-brzd ... AyMDItMjI2
Re: hlavni brzdovy valec
Napsal: 29 kvě 2013 17:19
od lukas309
Záleží ja systému zapojení.
Těch variant je víc. Buď můžeš zapojit na přední vývody přední brzdy a na zadní zadní nebo může křížem kdy jeden přední bude ovládat přední kolo a druhej přední zadní a zadní vývody obráceně.
Já osobně mám radši přední náprava na přední a zadní náprava na zadní, tak aby jedna náprava byla na jeden okruh (když náhodou praskne jedna trubička, tak přestane brzdit 1 okruh, ale pořád brzdí celá náprava buď přední nebo zadní.
Re: hlavni brzdovy valec
Napsal: 29 kvě 2013 18:48
od Mitja
lukas309 píše:Záleží ja systému zapojení.
Těch variant je víc. Buď můžeš zapojit na přední vývody přední brzdy a na zadní zadní nebo může křížem kdy jeden přední bude ovládat přední kolo a druhej přední zadní a zadní vývody obráceně.
Já osobně mám radši přední náprava na přední a zadní náprava na zadní, tak aby jedna náprava byla na jeden okruh (když náhodou praskne jedna trubička, tak přestane brzdit 1 okruh, ale pořád brzdí celá náprava buď přední nebo zadní.
To nas ucili v autoskole, ale vzdyt kdyz povolim jeden odvzdusnovak tak jde pedal uplne dolu bez naznaku odporu, takze v tu chvili nebrzdi zadny okruh, ni?
Re: hlavni brzdovy valec
Napsal: 29 kvě 2013 18:54
od lukas309
ano, ale i tak to brzdí. To ti půjde vždycky, protože místo toho aby jsi dostatečně natlakoval systém, tak bude vždy z jednoho okruhu unikat kapalina.
v extrému můžeš ten válec i zničit, ale pořád by jsi měl být schopen zastavit. Potom je tu ještě ruční brzda a brždění motorem. Jde jenom o to, že pokud ti to praskne někde v zatáčce, tak pořád bude brzdit celá náprava místo toho, aby ti brzdilo jenom jedno kolo a rozhodilo tě to.
Někde v knížce mám všechny způsoby jak se to zapojuje včetně třeba čtyřpístků, ale je to v podstatě jedno. Jakákoli porucha by vždycky měla znamenat pouze nouzově zastavit a dál nepokračovat.
Re: hlavni brzdovy valec
Napsal: 30 kvě 2013 17:17
od Yves
Jen blbá otázka, když máš na autě 2 vývody, tak máš podle mě i ABS, ergo tady se to děje krapet jinak...
BTW, zapojuje se to v dnešní době z 90% křížem. Je to z důvodu rovnoměrnějšího rozložení brzdných sil, přesněji váhových proporcí auta vůči brzdám, správně by totiž auto mělo brzdit stejným brzdovým poměrem (P/Z) jako je váhové rozložení. Když máš extrémně přebržděný předek nebo zadek tak auto i na rovině "tancuje".