Stránka 1 z 2

Rallye 1.3

Napsal: 08 čer 2013 21:01
od marec66
Zdravim, neviete ako bol technicky rieseny motor 1.3 Rallye ? Pozeral som v Autobenexe na technicke parametre motora TU24, udavany vykon 74kw, tocivy moment 120Nm pri technickom objeme 1.294ccm, kompresny pomer 9,6, vrtanie/zdvih - 75/73,2. Motory TU 1.4 maju rovnake vrtanie, oproti Rallyecku maju vacsi zdvih /77/ a nizsi kompresny pomer /9,3/, pri technickom objeme 1.351ccm. Pozeral som, v ktorych modeloch su zhodne diely motora z rallye, s inymi TU motormi - su zhodne piestne kruzky, tesnenie pod hlavou, spojka... Je mozne, aby original rallye hlava trochu znizila technicky objem motora, teda aj mierne zvysila kompresiu, takze bez katu a lambdy s dvojitym Webberom, aby teoreticky narastol vykon ako pri rallyecku ? Popripade ak ma inu klukovku, tak este po vymene kluky s kratsimi ojnicami do bloku TU3M. Dik za odpoved.

Re: Rallye 1.3

Napsal: 09 čer 2013 10:11
od vinorak
podle mě budou hlavně jiný písty bez vybrání a vačka bude taky celkem ostrá, aby si z toho vydoloval ty koně :up:

Re: Rallye 1.3

Napsal: 09 čer 2013 10:43
od marec66
aha, v podstate uz ploche piesty by zvysili kompresiu... Este tak vediet, ci by stacilo vyplachovat motor cez povodne ventily klasickeho TUcka...

Re: Rallye 1.3

Napsal: 09 čer 2013 13:39
od vinorak
ventily jsou právě taky větší ;-)

Re: Rallye 1.3

Napsal: 09 čer 2013 13:45
od marec66
hmm, takze piesty a celu hlavu :-) :up:

Re: Rallye 1.3

Napsal: 09 čer 2013 21:00
od TomGTI
A není lepší si poskládat zrovna vlastní 1.4 rallye.Vyšší objem bude jezdit ještě lepší než originál 1.3,podle mě lepší než plácat jedno na druhé.

Re: Rallye 1.3

Napsal: 09 čer 2013 22:04
od marec66
Ale akou cestou ? Trochu zvysit kompresiu nizsou hlavou ? Nechat povodne piesty ? Prekopat hlavu ? - ostra vacka, daju sa osadit vacsie ventily do TU hlavy ? Nechat striekacku a pridat programovatelnu riadiacu jednotku ?

Re: Rallye 1.3

Napsal: 11 čer 2013 12:13
od marec66
ma zmysel rozmyslat tymto smerom ? - miesto weberov 4klapka so vstrekovanim ?
http://auto.bazos.sk/inzerat/26072396/R ... mikuni.php

Re: Rallye 1.3

Napsal: 11 čer 2013 15:00
od TomGTI
Cestou takovou jakou se to běžně dělá.Dát pořádnou vačku,udělat pěknou hlavu.Větší ventily se dají dát do čehokoliv ale v případě takové úpravy je to naprosto zbytečné.Píšu to tady pořád.V dnešní době je rozhodně lepší dát klapkové tělesa a jednotku,případně zachovat originální vstřikování,dřívě měli jen karburátory tak jezdily to,dneska jsou možnosti jinde a proč se neposunout dále a jezdit zastaralé karburátory.Pokud někdo tvrdí že je to levnější tak moc pravdu nemá,jelikož aby to fungovalo a za něco to stálo tak ty karburátory vyjdou taky na velké peníze,samozřejmě tam můžeš dát šrot za pár korun ale nikdy se s tím nedomluvíš,nevyužiješ potenciál motoru tak jak by se dal.Konečný cenový rozdíl není tak velký.Vzhledem k univerzálnosti,poměru výkonu,možnost ekonomického provozu je vstřikování číslo jedna.Nemusíš kupovat všechno nové,třeba na jednotce se nemá co pokazit i když je jetá a dá se pořídit za velice dobré peníze.

Re: Rallye 1.3

Napsal: 11 čer 2013 16:49
od marec66
Dakujem, uplne ma to uspokojilo. V podstate ma klasicky TU motor este potencial, takze vytiahnut z neho este nejakych 20-30 konikov pomocou modernej techniky by nemal byt problem a stale by bol "bezne" jazditelny - ak som dobre pochopil. Takze zgeneralkovat hlavu, mozno ju trochu znizit, ostrejsiu vacku, mozno sanie s viacbodovym vstrekovanim, alebo zachovat jednobod a programovatelnu riadiacu jednotku. To by mala byt podstata. Spravne ? :-)

Re: Rallye 1.3

Napsal: 11 čer 2013 17:53
od draken
kdyby jsi chtěl čtyrbod, tak tu jeden mám i s jednotkou a elektrikou

Re: Rallye 1.3

Napsal: 11 čer 2013 20:14
od marec66
Ak ti nesuri a nezavadzia, tak mi ho odloz. Teraz jedine keby si chcel za nieco vymenit :-)

Re: Rallye 1.3

Napsal: 13 čer 2013 02:51
od Stehla1
kolik by jsi chtel za ten 4bod komplet?

Re: Rallye 1.3

Napsal: 13 čer 2013 06:08
od draken
za dvojku ti ho nechám i s motorem

Re: Rallye 1.3

Napsal: 13 čer 2013 17:58
od Jarda S.
vinorak píše:podle mě budou hlavně jiný písty bez vybrání a vačka bude taky celkem ostrá, aby si z toho vydoloval ty koně :up:
a hlavně dvojitý karbce weber :myslim: