Stránka 1 z 1

Poslední nedořešený problém na 306

Napsal: 16 čer 2013 15:01
od Mitja
Kluci, mám poslední nedořešený problém na 306ce. Je to 1,6i 65kw Bosch Motronic 5.1 .

Závada: Pokud je vekovní teplota více než 15 stupňů Celsia, tak v 50% případů ihned po prvním nastartování se studeným motorem začnou otáčky kolísat od 900 do 2000 ot./min., což dělá asi prvních 30 sekund. Pak se vše uklidní a už není ani náznak nečeho takového. Občas při tomto i chípne motor a pokud chcípne, po druhém, nejpozději sem tam po třetím nastartování je obvykle vše ok. Ještě jedna indikace: pokud v prvních 5 minutách od startu najedete na vyloženě kamenitou drkotavou cestu, tak se ve 20% případů začne sám přidávat plyn a auto zrychluje.
Pokud je venku teplota pod 15 stupňů Celsia (třeba i -20 stupňů C), není na autě ani náznak takovéhoto chování.

Vyměnil jsem: zapalovací cívku, zapalovací kabely (po těch se to znatelně zlepšilo, původní byly na kontaktech zrezivělé), svíčky, čidlo teploty vody, čidlo podtlaku v sání, volnoběžný obtokový ventil vzduchu.

Proměřil jsem a je OK: čidlo teploty nasávaného vzduchu, potenciometr škrticí klapky, čidlo otáček.

Vyblikáno z diagnostiky: lambda sonda, bohatost směsi.

Lambda sondu jsem také proměřil a sice jde napětí i do záporu, ale poměrně rychle přechází z jednoho stavu do druhého. Každopádně auto zlobí pouze ihned po startu, a poté už je naprostý klid, takže lambdou by to být nemělo.

Zkuste mi někdo poradit, kde může být problém... já už mám snad jediný tip, ale ten si teď nechám pro sebe.

Re: Poslední nedořešený problém na 306

Napsal: 18 čer 2013 15:56
od Mitja
Dejte alespon tipy, co jeste dal zkusit :myslim:

Re: Poslední nedořešený problém na 306

Napsal: 25 čer 2013 15:52
od riderRLM
no byť tebou tak tú lambdu určite vymením...potom by som hladal niekde netesnosť buď v saní poprípade vo výfuku čo je malá pravdepodobnosť ale nikdy nevieš...