Výmena motora 1.1 za 1.4
- 573v0
- Nováček

- Příspěvky: 22
- Registrován: 06 dub 2013 20:22
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Stevo
- tel.:: 728475804
- Bydliště: Dolný Kubín / Brno
Výmena motora 1.1 za 1.4
Čaute,
mám možnosť lacnej kúpy motora 1.4i s komplet všetkým čo na motore je + skvelý nájazd km + prevodovka z peugeotu 306. Láka ma teda výmena za moju 1.1i 44kW. Čo všetko sa tam bude líšiť? Je to 55kW verzia. Určite bude treba riadiacu jednotku, inak ešte niečo? Poloosi, výfuk, nejaké čidlá? Bude treba meniť nejakú kabeláž?
Díky za odpovede :-)
Edit: Samozrejme oba motory majú jednobodový vstrekovač...
mám možnosť lacnej kúpy motora 1.4i s komplet všetkým čo na motore je + skvelý nájazd km + prevodovka z peugeotu 306. Láka ma teda výmena za moju 1.1i 44kW. Čo všetko sa tam bude líšiť? Je to 55kW verzia. Určite bude treba riadiacu jednotku, inak ešte niečo? Poloosi, výfuk, nejaké čidlá? Bude treba meniť nejakú kabeláž?
Díky za odpovede :-)
Edit: Samozrejme oba motory majú jednobodový vstrekovač...
Peugeot 205 1.1i 44kW 1991 "Šalát"
Peugeot 405 Break 1.9D 51kW 1990 "Bohuš"
Peugeot 405 Break 1.9D 51kW 1990 "Bohuš"
- 573v0
- Nováček

- Příspěvky: 22
- Registrován: 06 dub 2013 20:22
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Stevo
- tel.:: 728475804
- Bydliště: Dolný Kubín / Brno
Re: Výmena motora 1.1 za 1.4
Tak som čosi googlil a jediný problém bude teda zrejme v riadiacej jednotke. Keďže sú oba motory monopoint, jediné rozdiely medzi nimi budú v hĺbke vŕtania bloku, hlave a vstrekovači (+ iných nepodstatných somarinách :D ). Riadiaca jednotka je komplet iná s totálne iným konektorom s väčším počtom pinov no proste celé zle. Celý motorový zväzok sa mi meniť nechce, som rád že aspoň elektrika na tom aute funguje a rád by som túto skutočnosť nepokúšal :D
Takže mám 3 varianty:
1) Vymením motor + prevodovku komplet jak je aj so vstrekovačom a nechám pôvodnú rj z 1.1. Pôjde to?
2) Vymením motor + prevodovku bez vstrekovača, ten nechám pôvodný z 1.1 (pôvodná samozrejme ostane aj rj). Pôjde to?
3) Vyserem sa na to, pokiaľ nebudú možnosti 1 alebo 2 uskutočniteľné
Takže mám 3 varianty:
1) Vymením motor + prevodovku komplet jak je aj so vstrekovačom a nechám pôvodnú rj z 1.1. Pôjde to?
2) Vymením motor + prevodovku bez vstrekovača, ten nechám pôvodný z 1.1 (pôvodná samozrejme ostane aj rj). Pôjde to?
3) Vyserem sa na to, pokiaľ nebudú možnosti 1 alebo 2 uskutočniteľné
Peugeot 205 1.1i 44kW 1991 "Šalát"
Peugeot 405 Break 1.9D 51kW 1990 "Bohuš"
Peugeot 405 Break 1.9D 51kW 1990 "Bohuš"
- 573v0
- Nováček

- Příspěvky: 22
- Registrován: 06 dub 2013 20:22
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Stevo
- tel.:: 728475804
- Bydliště: Dolný Kubín / Brno
Re: Výmena motora 1.1 za 1.4
Aha, no predbehol si moje úvahy :D Vďaka teda za potvrdenie mojich predpokladov a našiel som ešte štvrtú variantu, ktorá bude dúfam uskutočniteľná. Takže poďme na to:Mireeec píše:Iba RJ inak je to komplet to isté
4) Vymením motor + prevodovku aj so vstrekovačom a namiesto tej RJ z 306ky tam hodím moju starú RJ zo 106ky (1.4i 8V 55kW monopoint TU3M), ktorá má rovnaký konektor. Pôjde to?
Peugeot 205 1.1i 44kW 1991 "Šalát"
Peugeot 405 Break 1.9D 51kW 1990 "Bohuš"
Peugeot 405 Break 1.9D 51kW 1990 "Bohuš"
- Mireeec
- Aktivní uživatel

- Příspěvky: 223
- Registrován: 07 črc 2010 11:39
- Rok narození: 1989
- tel.:: 904290927
- Bydliště: Slovensko, Prievidza
Re: Výmena motora 1.1 za 1.4
No počuj kamoško ale potom je niekde zrada, lebo ja mám tiež 1.1 44kW a po prvé je to monojetronic jednobodový vstrek nie monopoint ako píšeš a po druhé z 1.4ky mi tam RJ išla prehodiť bez problémov, vlastne keď tak rozmýšlam oni sú možno aj identické, lebo sa auto chovalo úplne presne tak isto ako s mojou originál RJ, takisto ten kamarát sa na jeho 1.4ke previezol s mojou a nevidel v tom rozdiel
Peugeot 205 Look 1.9 88kW
- Mireeec
- Aktivní uživatel

- Příspěvky: 223
- Registrován: 07 črc 2010 11:39
- Rok narození: 1989
- tel.:: 904290927
- Bydliště: Slovensko, Prievidza
Re: Výmena motora 1.1 za 1.4
Takže ak máš naozaj 44kW ako píšeš tak to máš najskôr monojetronic ako ja a tá 1.4ka bude niečo iné
Peugeot 205 Look 1.9 88kW
- Mireeec
- Aktivní uživatel

- Příspěvky: 223
- Registrován: 07 črc 2010 11:39
- Rok narození: 1989
- tel.:: 904290927
- Bydliště: Slovensko, Prievidza
Re: Výmena motora 1.1 za 1.4
Ale už mám ztoho guláš
toho bolo tolko rôznych verzií že sa v tom nedá vyznať, teraz ako tak pozerám fotky na googli tak nevidím rozdiel medzi monopoint a monojetronic
no verím tomu že múdra kniha neklame, takže by to mal byť monojetronic
Peugeot 205 Look 1.9 88kW
- 573v0
- Nováček

- Příspěvky: 22
- Registrován: 06 dub 2013 20:22
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Stevo
- tel.:: 728475804
- Bydliště: Dolný Kubín / Brno
Re: Výmena motora 1.1 za 1.4
No ja mám za to, že "monopoint" je proste anglický preklad slova "jednobod", resp. jednobodové vstrekovanie. Označenie takéhoto vstrekovania je u tohto motora bosch mono-jetronic. A či sú RJ identické to neviem, určite majú iné označenie, to som už porovnával. Ale v praxi možno rozdiel nepoznať :D
Inak nemá niekto po ruke emisné limity oboch motorov? Keby mi náhodou napadlo ísť s tým na oficiálnu (nepodplatenú) emisnú, či to prejde s 1.4kou namiesto 1.1 :D
Inak nemá niekto po ruke emisné limity oboch motorov? Keby mi náhodou napadlo ísť s tým na oficiálnu (nepodplatenú) emisnú, či to prejde s 1.4kou namiesto 1.1 :D
Peugeot 205 1.1i 44kW 1991 "Šalát"
Peugeot 405 Break 1.9D 51kW 1990 "Bohuš"
Peugeot 405 Break 1.9D 51kW 1990 "Bohuš"
- draken
- Club admin

- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: Výmena motora 1.1 za 1.4
emise jsou to poslední, co bych řešil. záměnu motoru nikdo nepozná, pokud nesundá hlavu a nezměří válce
- Mireeec
- Aktivní uživatel

- Příspěvky: 223
- Registrován: 07 črc 2010 11:39
- Rok narození: 1989
- tel.:: 904290927
- Bydliště: Slovensko, Prievidza
Re: Výmena motora 1.1 za 1.4
No ako logicky mi to tiež pasuje že to je to isté, ale prečo v tej tabulke sú TU motory označené ako monojetronic a jedna 1.6ka tam je ako monopoint
Ale inak ja keď som tento istý problém riešil (tiež som chcel moju 1.1ku vymeniť za 1.4ku) tak mi tu fagani poradili že tá 1.4ka by mala mať na škrtiacej klapke dve dierky narozdiel od našej 1.1ky ktorá má len jednu... každopádne jediný spôsob ako si byť istý je zhodiť hlavu a premerať to ako píše draken
Ale inak ja keď som tento istý problém riešil (tiež som chcel moju 1.1ku vymeniť za 1.4ku) tak mi tu fagani poradili že tá 1.4ka by mala mať na škrtiacej klapke dve dierky narozdiel od našej 1.1ky ktorá má len jednu... každopádne jediný spôsob ako si byť istý je zhodiť hlavu a premerať to ako píše draken
Peugeot 205 Look 1.9 88kW
- draken
- Club admin

- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: Výmena motora 1.1 za 1.4
s tema dírkama v klapce je to fakt, ale ta klapka jde taky zaměnit 1.1 nebo 1.4 vše pasuje a každá kombinace nějak funguje
- vinorak
- odborník

- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: Výmena motora 1.1 za 1.4
ta 1.6ka v tabulce je XU5 a to nemělo bosch monojetronic, ale monopoimt tušim že od magneti marelli
- 573v0
- Nováček

- Příspěvky: 22
- Registrován: 06 dub 2013 20:22
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Stevo
- tel.:: 728475804
- Bydliště: Dolný Kubín / Brno
Re: Výmena motora 1.1 za 1.4
Hmm no čo som mal rozobratú klapku z 1.4ky z P106ky, tak tam mala klapka len jednu dieru, akurát s väčším priemerom o cca 0,5cm, takto: http://www.peugeot-club.com/forum/files ... 3&aid=3972 Máte obrázok jak to vyzerá s dvoma dierami? Ani servicebox mi žiadnu takú klapku nenašiel...
Inak ešte ma napadlo, sadnú mi tam tiahla radenia na prevodovku? Lebo predsa len, tá 306ka je pofaceliftový model, takže dajme tomu rok výroby okolo 2000 vs moja 205ka z 1991... Nemenili sa tam nejaké tie tiahla?
Inak ešte ma napadlo, sadnú mi tam tiahla radenia na prevodovku? Lebo predsa len, tá 306ka je pofaceliftový model, takže dajme tomu rok výroby okolo 2000 vs moja 205ka z 1991... Nemenili sa tam nejaké tie tiahla?
Peugeot 205 1.1i 44kW 1991 "Šalát"
Peugeot 405 Break 1.9D 51kW 1990 "Bohuš"
Peugeot 405 Break 1.9D 51kW 1990 "Bohuš"
- vinorak
- odborník

- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: Výmena motora 1.1 za 1.4
možnáto pasovat nebude, některý pa kměli jednotáhlo.... ale přehodit se dá to ovládání.. fotku jsem sem někdy dával, tak zkusim najít....
- 573v0
- Nováček

- Příspěvky: 22
- Registrován: 06 dub 2013 20:22
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Stevo
- tel.:: 728475804
- Bydliště: Dolný Kubín / Brno
Re: Výmena motora 1.1 za 1.4
Tak to samozrejme môžem zistiť či to má 2 alebo 1 tiahlo, každopádne servicebox pozná na 306ku len jednu prevodovku a to tú dvojtiahlovú (čo ma inak prekvapilo, vždy som si myslel že aj MA prevodovky majú 3 tiahla, ale to majú asi len BE prevodovky).
A tým že sa dá prehodiť ovládanie si myslel nejak dorobiť do prevodovky to druhé tiahlo alebo upraviť ten tiahlový mechanizmus aby sa pohyb tých dvoch tiahiel preniesol do jedného tiahla? :D
A tým že sa dá prehodiť ovládanie si myslel nejak dorobiť do prevodovky to druhé tiahlo alebo upraviť ten tiahlový mechanizmus aby sa pohyb tých dvoch tiahiel preniesol do jedného tiahla? :D
Peugeot 205 1.1i 44kW 1991 "Šalát"
Peugeot 405 Break 1.9D 51kW 1990 "Bohuš"
Peugeot 405 Break 1.9D 51kW 1990 "Bohuš"
