Stránka 1 z 2

Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 28 led 2014 16:18
od 573v0
Čaute,
mám možnosť lacnej kúpy motora 1.4i s komplet všetkým čo na motore je + skvelý nájazd km + prevodovka z peugeotu 306. Láka ma teda výmena za moju 1.1i 44kW. Čo všetko sa tam bude líšiť? Je to 55kW verzia. Určite bude treba riadiacu jednotku, inak ešte niečo? Poloosi, výfuk, nejaké čidlá? Bude treba meniť nejakú kabeláž?
Díky za odpovede :-)

Edit: Samozrejme oba motory majú jednobodový vstrekovač...

Re: Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 28 led 2014 20:29
od Mireeec
Iba RJ inak je to komplet to isté

Re: Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 28 led 2014 20:40
od 573v0
Tak som čosi googlil a jediný problém bude teda zrejme v riadiacej jednotke. Keďže sú oba motory monopoint, jediné rozdiely medzi nimi budú v hĺbke vŕtania bloku, hlave a vstrekovači (+ iných nepodstatných somarinách :D ). Riadiaca jednotka je komplet iná s totálne iným konektorom s väčším počtom pinov no proste celé zle. Celý motorový zväzok sa mi meniť nechce, som rád že aspoň elektrika na tom aute funguje a rád by som túto skutočnosť nepokúšal :D

Takže mám 3 varianty:
1) Vymením motor + prevodovku komplet jak je aj so vstrekovačom a nechám pôvodnú rj z 1.1. Pôjde to?

2) Vymením motor + prevodovku bez vstrekovača, ten nechám pôvodný z 1.1 (pôvodná samozrejme ostane aj rj). Pôjde to?

3) Vyserem sa na to, pokiaľ nebudú možnosti 1 alebo 2 uskutočniteľné

Re: Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 28 led 2014 20:43
od 573v0
Mireeec píše:Iba RJ inak je to komplet to isté
Aha, no predbehol si moje úvahy :D Vďaka teda za potvrdenie mojich predpokladov a našiel som ešte štvrtú variantu, ktorá bude dúfam uskutočniteľná. Takže poďme na to:

4) Vymením motor + prevodovku aj so vstrekovačom a namiesto tej RJ z 306ky tam hodím moju starú RJ zo 106ky (1.4i 8V 55kW monopoint TU3M), ktorá má rovnaký konektor. Pôjde to?

Re: Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 30 led 2014 19:41
od Mireeec
No počuj kamoško ale potom je niekde zrada, lebo ja mám tiež 1.1 44kW a po prvé je to monojetronic jednobodový vstrek nie monopoint ako píšeš a po druhé z 1.4ky mi tam RJ išla prehodiť bez problémov, vlastne keď tak rozmýšlam oni sú možno aj identické, lebo sa auto chovalo úplne presne tak isto ako s mojou originál RJ, takisto ten kamarát sa na jeho 1.4ke previezol s mojou a nevidel v tom rozdiel

Re: Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 30 led 2014 19:49
od Mireeec
Takže ak máš naozaj 44kW ako píšeš tak to máš najskôr monojetronic ako ja a tá 1.4ka bude niečo iné

Re: Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 30 led 2014 20:21
od Mireeec
Ale už mám ztoho guláš :m: toho bolo tolko rôznych verzií že sa v tom nedá vyznať, teraz ako tak pozerám fotky na googli tak nevidím rozdiel medzi monopoint a monojetronic :myslim: no verím tomu že múdra kniha neklame, takže by to mal byť monojetronic
13.JPG

Re: Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 31 led 2014 22:39
od 573v0
No ja mám za to, že "monopoint" je proste anglický preklad slova "jednobod", resp. jednobodové vstrekovanie. Označenie takéhoto vstrekovania je u tohto motora bosch mono-jetronic. A či sú RJ identické to neviem, určite majú iné označenie, to som už porovnával. Ale v praxi možno rozdiel nepoznať :D

Inak nemá niekto po ruke emisné limity oboch motorov? Keby mi náhodou napadlo ísť s tým na oficiálnu (nepodplatenú) emisnú, či to prejde s 1.4kou namiesto 1.1 :D

Re: Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 01 úno 2014 09:12
od draken
emise jsou to poslední, co bych řešil. záměnu motoru nikdo nepozná, pokud nesundá hlavu a nezměří válce

Re: Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 01 úno 2014 12:53
od Mireeec
No ako logicky mi to tiež pasuje že to je to isté, ale prečo v tej tabulke sú TU motory označené ako monojetronic a jedna 1.6ka tam je ako monopoint :myslim:
Ale inak ja keď som tento istý problém riešil (tiež som chcel moju 1.1ku vymeniť za 1.4ku) tak mi tu fagani poradili že tá 1.4ka by mala mať na škrtiacej klapke dve dierky narozdiel od našej 1.1ky ktorá má len jednu... každopádne jediný spôsob ako si byť istý je zhodiť hlavu a premerať to ako píše draken

Re: Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 01 úno 2014 12:58
od draken
s tema dírkama v klapce je to fakt, ale ta klapka jde taky zaměnit 1.1 nebo 1.4 vše pasuje a každá kombinace nějak funguje

Re: Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 01 úno 2014 16:33
od vinorak
ta 1.6ka v tabulce je XU5 a to nemělo bosch monojetronic, ale monopoimt tušim že od magneti marelli

Re: Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 01 úno 2014 17:59
od 573v0
Hmm no čo som mal rozobratú klapku z 1.4ky z P106ky, tak tam mala klapka len jednu dieru, akurát s väčším priemerom o cca 0,5cm, takto: http://www.peugeot-club.com/forum/files ... 3&aid=3972 Máte obrázok jak to vyzerá s dvoma dierami? Ani servicebox mi žiadnu takú klapku nenašiel...

Inak ešte ma napadlo, sadnú mi tam tiahla radenia na prevodovku? Lebo predsa len, tá 306ka je pofaceliftový model, takže dajme tomu rok výroby okolo 2000 vs moja 205ka z 1991... Nemenili sa tam nejaké tie tiahla?

Re: Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 01 úno 2014 18:00
od vinorak
možnáto pasovat nebude, některý pa kměli jednotáhlo.... ale přehodit se dá to ovládání.. fotku jsem sem někdy dával, tak zkusim najít....

Re: Výmena motora 1.1 za 1.4

Napsal: 01 úno 2014 18:25
od 573v0
Tak to samozrejme môžem zistiť či to má 2 alebo 1 tiahlo, každopádne servicebox pozná na 306ku len jednu prevodovku a to tú dvojtiahlovú (čo ma inak prekvapilo, vždy som si myslel že aj MA prevodovky majú 3 tiahla, ale to majú asi len BE prevodovky).

A tým že sa dá prehodiť ovládanie si myslel nejak dorobiť do prevodovky to druhé tiahlo alebo upraviť ten tiahlový mechanizmus aby sa pohyb tých dvoch tiahiel preniesol do jedného tiahla? :D