205GTi - záchrana jednoho kousku
Napsal: 26 říj 2014 14:43
Ahoj, zdravím všechny Peugeotáře :) Nedávno jsme s kamarádem dovezli ze Znojma zde známé GTi - kamarád ho koupil na záchranu, chceme ho postavit do původního, maximálně originálního stavu - jediné změny budou funkční tuning (podle mě ten jediný tuning :)) - časem by rád jezdil nějakou tu historik rally apod.
Jen v krátkosti - mělo by se jednat o 1.9 75kW kat verzi z roku 1988 - budu sem popisovat postupy prací a změn k lepšímu..
Tak za prvé - po cestě domů nám vychcalo půl oleje přes zbastlenou měrku - nechápu, proč původní majitel řešil jak rozlámanou původní měrku fixovat různými izolepami a pružinkami, když stačilo zajít do nejbližšího Peugeota a (sice napodruhý) měrku za 250Kč koupit - problém č.1 vyřešen
2. druhý - neméně palčivý problém...na autě byly namontovány tuhostně stavitelné tlumiče KONI Sport s pružinami VMAXX - výsledkem bylo auto použitelný jen na okruhu - naprosto příšerně tvrdý... Koupili jsme coilover od KW - momentálně v procesu výměny. Po demontáži jsem zjistil, že jsou tam daný dorazy umožňující pohyb pístnice asi tak tři cm, tak se leccos vysvětlilo.
3. chladič je omlácený ze všech stran, tak se objednal nový hliníkový - už je na garáži. S tím bych vás chtěl poprosit o spolehlivej eshop, nebo vůbec prodejnu na díly na GTi - děláme normálně do japonců, tak francouze nemáme moc probádaný...
4. malinko vysej přední brzdy - čeká je repase
5. původní sání bylo nahrazený krátkým od JR - sháním mometnálně komplet původní filter box hadice k němu...
To by bylo ze zatím plánovaných zásadních úprav asi vše, detaily budu psát postupně...
Závady co zatím nejsou vyřešený:
- volnoběh 1200ot/min - měnil jsem snímač teploty kapaliny který neukazoval a opravil sem drát k němu vedoucí - nicméně moc se nezměnilo - pořád vrčí vysoko - nějaká rada?
- visej brzd. třmeny - mám nakoupeno na repasi
- sháním hadice - nejradši bych silikonový - neporadíte kde a jaký set koupit?
- šíbr nejde otevírat - zasekne se po asi 1cm pohybu - nemáte nějakou radu?
Na cestě domů s větším bráchou...: Na garáži s našema mazlíkama (renovujeme Mazdy MX-5): Původní a novej výfuk - zpět do série...: Na cestách :) Díky za komenty - pomoc!
Jen v krátkosti - mělo by se jednat o 1.9 75kW kat verzi z roku 1988 - budu sem popisovat postupy prací a změn k lepšímu..
Tak za prvé - po cestě domů nám vychcalo půl oleje přes zbastlenou měrku - nechápu, proč původní majitel řešil jak rozlámanou původní měrku fixovat různými izolepami a pružinkami, když stačilo zajít do nejbližšího Peugeota a (sice napodruhý) měrku za 250Kč koupit - problém č.1 vyřešen
2. druhý - neméně palčivý problém...na autě byly namontovány tuhostně stavitelné tlumiče KONI Sport s pružinami VMAXX - výsledkem bylo auto použitelný jen na okruhu - naprosto příšerně tvrdý... Koupili jsme coilover od KW - momentálně v procesu výměny. Po demontáži jsem zjistil, že jsou tam daný dorazy umožňující pohyb pístnice asi tak tři cm, tak se leccos vysvětlilo.
3. chladič je omlácený ze všech stran, tak se objednal nový hliníkový - už je na garáži. S tím bych vás chtěl poprosit o spolehlivej eshop, nebo vůbec prodejnu na díly na GTi - děláme normálně do japonců, tak francouze nemáme moc probádaný...
4. malinko vysej přední brzdy - čeká je repase
5. původní sání bylo nahrazený krátkým od JR - sháním mometnálně komplet původní filter box hadice k němu...
To by bylo ze zatím plánovaných zásadních úprav asi vše, detaily budu psát postupně...
Závady co zatím nejsou vyřešený:
- volnoběh 1200ot/min - měnil jsem snímač teploty kapaliny který neukazoval a opravil sem drát k němu vedoucí - nicméně moc se nezměnilo - pořád vrčí vysoko - nějaká rada?
- visej brzd. třmeny - mám nakoupeno na repasi
- sháním hadice - nejradši bych silikonový - neporadíte kde a jaký set koupit?
- šíbr nejde otevírat - zasekne se po asi 1cm pohybu - nemáte nějakou radu?
Na cestě domů s větším bráchou...: Na garáži s našema mazlíkama (renovujeme Mazdy MX-5): Původní a novej výfuk - zpět do série...: Na cestách :) Díky za komenty - pomoc!