Ochrana práhů a podvozku

Takový pokec na „úrovni" týkající se 205tek
Odpovědět
Uživatelský avatar
Martin Broulim
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 08 kvě 2016 14:14

Ochrana práhů a podvozku

Příspěvek od Martin Broulim »

Zdravíčko, pokud vaše 205tka bude v zimě v provozu, vyplatí se udělat tyto kroky:

1. Práhy
- otevřít dveře
- do vnitřní hrany práhu vyvrtat 2-3 otvory (aby nebyly vidět, tak pod gumové těsnění dveří)
- velikost otvorů přizpůsobit podle špuntíků, které seženete
- vpravení hydraulického oleje pomocí kompresoru, aby se olej roztáhl po celém práhu

Tuto metodu má zavedenou děda na trojkovým Passatu s téměř 1 400 000 km najeto - absolutně bez rezu. ;-)


2. Podvozek
- zvednout auto na hever a udělat postřik hydraulickým olejem

3. Podlaha
- vysušovat rohožky, aby voda neprosákla do podlahy. :-)


2 litry hydraulického oleje vystačí.
Stačí konzervovat 1x za rok.

Auto schovám na chalupu do garáže, tak si to udělám až na jaře. Snad se vám to šikne. ;-)
Peugeot 205 1.1 Look - 1990
Uživatelský avatar
draken
Club admin
Club admin
Příspěvky: 7972
Registrován: 12 črc 2009 18:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 732440821
Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov

Re: Ochrana práhů a podvozku

Příspěvek od draken »

1) do prahů nemusíš nic vrtat, jsou tam od výrobce otvory
2) nebudu si na podlahu auta cákat olej, to kolikrát zvládne sám motor za jízdy :D
3) dneska už jsou dávno jiný prostředky, který v aplikačním návodu nemaj RZtu na šotolině
Uživatelský avatar
Zdenek
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1719
Registrován: 13 kvě 2008 20:35
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Zdenek
Bydliště: Čerčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Ochrana práhů a podvozku

Příspěvek od Zdenek »

Tybrďo, návod jak z časopisu "Udělej/urob si sám". :fran:

1: jak psal draken
2: olej určitě na podvozek ne-e
3: většina uživatelů 205tek již dávno původní koberce zahodila a na zimu se dají sehnat gumové.

Apropo, hydraulický olej má rád barvu, takže jeho aplikace na různá lakovaná místa je nejlepší způsob jak je odbarvit.

Nic proti Tvému dědovi, ale tyhle samo domo alchymistické pokusy byly možná in v době komunismu, kdy nic jiného nebylo k mání. Ale dnes je dostupných x prostředků k tomu určených a lepších, aniž by pak musel majitel nastupovat nebo lehat pod auto v celoigelitové kombinéze :m:
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích :roll:
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor :ck:
DUCATI Monster 2001
Odpovědět