Stránka 1 z 1

Ochrana práhů a podvozku

Napsal: 30 říj 2016 15:06
od Martin Broulim
Zdravíčko, pokud vaše 205tka bude v zimě v provozu, vyplatí se udělat tyto kroky:

1. Práhy
- otevřít dveře
- do vnitřní hrany práhu vyvrtat 2-3 otvory (aby nebyly vidět, tak pod gumové těsnění dveří)
- velikost otvorů přizpůsobit podle špuntíků, které seženete
- vpravení hydraulického oleje pomocí kompresoru, aby se olej roztáhl po celém práhu

Tuto metodu má zavedenou děda na trojkovým Passatu s téměř 1 400 000 km najeto - absolutně bez rezu. ;-)


2. Podvozek
- zvednout auto na hever a udělat postřik hydraulickým olejem

3. Podlaha
- vysušovat rohožky, aby voda neprosákla do podlahy. :-)


2 litry hydraulického oleje vystačí.
Stačí konzervovat 1x za rok.

Auto schovám na chalupu do garáže, tak si to udělám až na jaře. Snad se vám to šikne. ;-)

Re: Ochrana práhů a podvozku

Napsal: 30 říj 2016 18:26
od draken
1) do prahů nemusíš nic vrtat, jsou tam od výrobce otvory
2) nebudu si na podlahu auta cákat olej, to kolikrát zvládne sám motor za jízdy :D
3) dneska už jsou dávno jiný prostředky, který v aplikačním návodu nemaj RZtu na šotolině

Re: Ochrana práhů a podvozku

Napsal: 30 říj 2016 19:59
od Zdenek
Tybrďo, návod jak z časopisu "Udělej/urob si sám". :fran:

1: jak psal draken
2: olej určitě na podvozek ne-e
3: většina uživatelů 205tek již dávno původní koberce zahodila a na zimu se dají sehnat gumové.

Apropo, hydraulický olej má rád barvu, takže jeho aplikace na různá lakovaná místa je nejlepší způsob jak je odbarvit.

Nic proti Tvému dědovi, ale tyhle samo domo alchymistické pokusy byly možná in v době komunismu, kdy nic jiného nebylo k mání. Ale dnes je dostupných x prostředků k tomu určených a lepších, aniž by pak musel majitel nastupovat nebo lehat pod auto v celoigelitové kombinéze :m: