Stránka 1 z 3

1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 30 čer 2017 17:40
od GRIZZLYGARAGE
Ahoj chlapi.Tak jsem tu s prvním problémem.Přivezl jsem si takového chudáčka a chci ho zachránit.Je to 205 1.4 cabrio 88.Dnes jsem se ho snažil oživit asi po 9 letech.Motor jsem protočil nejdřív ráčnou,olej tam je,tak jsem otočil klíčkem a nic ani nenaběhli kontrolky.Tak očistit kontakty na baterce,kostřící kabel a už tam šel proud.Ale startér netočil,tok po chvilce hledání,jsem našel přeštíplí kabel od spínačky,spojil jsem ho a motor začal točit,stříkl jsem mu sprej do sání,ale nic.Tak svíčky ven ,ale bohužel nehází jiskru.A v tomto okamžiku jsem jak se říká v pr....Bohužel elektrice nerozumím,kabely od cívky k rozdělovači a ke svíčkám jsem prostříkl kontaktolem a zdají se byt v pořádku a tím jsem skončil .
Poradí někdo po čem jít ,co a jak proměřit,abych se někam hnul?
Chci jen zjistit,že motor běží a pak se to celá rozebere a bude renovovat.
Děkuju za každou pomoc Honza

Re: 1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 30 čer 2017 19:11
od Zdenek
Tak vlastně jsi si odpověděl sám, když to nemělo kostru atd. Nezbyte Ti nic jiného, než projít konektor po konektoru a vše očistit. 9let je dost dlouhá doba a vše bude zoxidované.

Re: 1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 30 čer 2017 20:48
od GRIZZLYGARAGE
Já bych spíš potřeboval poradit,jak proměřit cívku a rozdělovač,jestli do toho jde,nebo nejde štáva a od toho se odpíchnout.Tet jsem kuchal interiér a je tam natahaný náký alarm,nebo co to je,tak doufám,že to třeba neblokuje jiskru proti krádeži.Taky kdyby bylo schéma el. zapojení co se týká startování,tak bych to mohl nák prolézt,takhle se asi nehnu z místa.
Je tam takovádle krabička,náký ovladač na klíčích a na oknech štítek.

Re: 1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 04 črc 2017 16:29
od Katza
Tak jestli je to 1.4 strikacka vs. rozdelovac,tak urco pri druhy poloze klicku musis na civce na jednom ze 4 pinu (ted honem nevim kterej,bud 2 nebo 3) namerit 12V. Pokud tam sou,bezva.dal koukni na vicko rozdelovace a palec, jestli to je aspon ve stavu aby to hazelo jiskru....zadna oxidace,rozpad atd. Proste krasne vyblejskany.pak ve vicku uprostred musi byt uhlik, ktery je na perku a doseda na stred palce (obcas se stalo ze se rozpad). Pak mit teda jistotu v kabelech a svickach-kup je rovnou novy-neztrati se az budes renovovat a nestoji to svet.a pak uz jenom muze bejt problem v tom placatym zesilovaci na rozdelovaci-obcas odchazely tak by to chtelo jeden na zkousku-snima otacky rozdelovace.pak vyndej jednu svicku...napoj ji na kabel,priloz na kostru a at ti nekdo zastartuje...musi hazet.

Re: 1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 09 črc 2017 09:26
od GRIZZLYGARAGE
Katza píše:Tak jestli je to 1.4 strikacka vs. rozdelovac,tak urco pri druhy poloze klicku musis na civce na jednom ze 4 pinu (ted honem nevim kterej,bud 2 nebo 3) namerit 12V. Pokud tam sou,bezva.dal koukni na vicko rozdelovace a palec, jestli to je aspon ve stavu aby to hazelo jiskru....zadna oxidace,rozpad atd. Proste krasne vyblejskany.pak ve vicku uprostred musi byt uhlik, ktery je na perku a doseda na stred palce (obcas se stalo ze se rozpad). Pak mit teda jistotu v kabelech a svickach-kup je rovnou novy-neztrati se az budes renovovat a nestoji to svet.a pak uz jenom muze bejt problem v tom placatym zesilovaci na rozdelovaci-obcas odchazely tak by to chtelo jeden na zkousku-snima otacky rozdelovace.pak vyndej jednu svicku...napoj ji na kabel,priloz na kostru a at ti nekdo zastartuje...musi hazet.
Ahoj,dík za pomoc,už jsem myslel,že je to tady mrtvé.
Prosím Tě je to karbec.Při otočení klíčku do druhé polohy kdy se rosvítí na přístrojovce symbol baterie,tak na vývodu cívky je proud,na kontaktech víčka rozdělovače jsem proud nenaměříl (měřeno na odšroubovaném víčku,jen připojené kabelem k cívce).Ten konektor co držím má být někde zapojen,nemužu k tomu najít protikus.

Re: 1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 09 črc 2017 12:59
od vinorak
většinou fakt umírá ta destička co je přišroubovaná k rozdělovači. Už nevim přesně který pin, ale když dva v tom konektoru propojíš tak to hodí jiskru a tim budeš vědět, že je cívka ok

Re: 1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 09 črc 2017 18:22
od GRIZZLYGARAGE
Myslíš tohle a dá se to sehnat nové?

Re: 1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 10 črc 2017 09:51
od Katza
Na sundanym vicku nemuzes merit - tam nic neni...teprve az kdyz se to toci,tak na prostrednim uhliku je vysoky napeti,ale to prosimte nemer.ten konektor je v poradku ze neni zapojenej.jj presne tahle desticka co jsi zakrouzkoval.da se sehnat v pohode...kelly nebo apm nebo i automedik.odkud ses?

Re: 1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 10 črc 2017 13:21
od GRIZZLYGARAGE
Pockej tak ze vicko zpatky,vytahat kabely od svicek,nechat tam jen prostredni od civky a merit napeti na vicku pri startovani?
Jak se ten bazmek jmenuje,at vim co hledat?
Jsem od Jicina.

Re: 1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 10 črc 2017 18:40
od vinorak
zesilovač zapalování... tam nic neměř, z kabelu na svíčku je hodně velký napětí :fran:

Re: 1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 10 črc 2017 18:50
od GRIZZLYGARAGE
JE TO TOHLE?

Re: 1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 10 črc 2017 20:18
od vinorak
no zrovna tahle je pro gti, ty potřebuješ tohle https://autodily.automedik.cz/code/HELL ... 6-16750971

Re: 1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 10 črc 2017 21:26
od Zdenek
Vytáhni si prostřední kabel z rozdelovače, ten co vede od cívky, přilož ho 2mm někam od kostry a ať Ti nekdo zapne zapalování, musí to hodit jiskru. Ani se nemusí točit motorem.
Akorát bacha na to, že 205-ka dost podivnou druhou polohu klíčku :fran:

Re: 1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 11 črc 2017 16:37
od GRIZZLYGARAGE
Zdenek píše:Vytáhni si prostřední kabel z rozdelovače, ten co vede od cívky, přilož ho 2mm někam od kostry a ať Ti nekdo zapne zapalování, musí to hodit jiskru. Ani se nemusí točit motorem.
Akorát bacha na to, že 205-ka dost podivnou druhou polohu klíčku :fran:
Tak jsem do toho kabelu strčil svíčku protože se s tím jinak na kostru nedostanu a bohužel to jiskru nehází a taky jsem našel odpojený další konektor který vede na náké čidlo k setrváku, je dole co je kod motoru.

Re: 1.4 NEHÁZÍ JISKRU

Napsal: 11 črc 2017 19:35
od Zdenek
U 205ky je spoustu nezapojených konektorů, odtáhni kus izolace z toho kabelu, někde, max.10cm od konektoru jsou na každém vodiči čisla, podle toho se pozná, kam to patří ;-)