som tu zase s mojou rozladenou 1.4kou, avšak už pomaly prichádzam na to, ako to tam pod kapotou funguje. V obchode s autodielmi ma už dobre poznajú, čo si myslím, že to k takému autu patrí.

Po mnohých dlhých večeroch uvažovania a overením daných faktov, som dospel k týmto výsledkom. V aute je teraz namontovaný jednobod z 1.1. Síce ide fajn, ale má pootočený potenciometer na viac benzínu, to znamená, že zohriaty motor (90 stupňov) točí 1500 ot/min na voľnobeh. K tomu studené štartovanie trvá dlho (10-15 sekúnd), najmä teraz v zime, no pretože jednobod z 1.1 nestrieka toľko paliva, aby 1.4 vedela ihneď naskočiť. Zohriaty štart potom už je v pohode. Akože to viem? To je dôsledkom dlhodobého hrania sa s potenciometrom. Kto to už robil, zistil, že keď ho otočí na menej (smerom od kabíny) motoru dlhšie trvá kým naskočí kvôli neadekvátnemu množstvu benzínu na štart.
Riadiaca jednotka v mojej 205ke má číslo: 0 280 000 745. Časom som sa dostal aj k číslam 0 280 000 705 a 0 280 000 724. Viem, že 724 je z 1.1tky.
A teraz väčšia haluz. Keď namontujem jednobod, čo bol v aute, keď sme ho kúpili (BOSCH číslo dielu: 0 438 201 038) tak začnú kolísať otáčky. Ako presne? Kým je motor chladný, t.j. do 75 stupňov, ide hladko, aj silu má. Ale keď sa zohreje na prevádzkovú teplotu neudrží konštanté otáčky. To znamená: pridám na 2500 ot/min a po 2 sekundách elektronika sama uberie z množstva vstrekovaného benzínu. Potom zase pridá. Otáčky kolíšu týmto spôsobom > voľnobeh > 2500 ot/min 2s > 2300 ot/min 1s > 2500 ot/min 2s > 2300 ot/min 1s > 2500 ot/min 2s, až kým nedám nohu z pedálu preč. Pri konštantnej jazde mestom 50 km/h je to dosť otravné a auto celé skáče akoby som nevedel jazdiť... Niekde som zachytil, že sa dá riadiaca jednotka nejako zresetovať. My sme skúšali tak, že odpojili sme baterku na nejakých 15 minút, ale auto sa správalo tak isto.
Je skutočne rozdiel medzi jednobodovým vstrekovaním z 1.1tky a 1.4ky?
Ako presne zresetovať riadiacu jednotku?
Aký je váš názor na tento "záhadný" problém?
Za všetky odpovede i názory budem veľmi vďačný.
Ďakujem