Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
- Katza
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 309
- Registrován: 20 zář 2008 12:40
- Skutečné jméno: Petr
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
Zdravim klubáky, mám jen takovej malej dotaz a myslim, že i trošku raritku. Víte někdo co je to za motor? jasně, že TU na dvoukomorovym karburátoru, ale co je to za systém a jakej karbec? jeden borec to prodává, tak ho od něj koupim na pokusy - prej to jelo (když to jelo) jako kráva. A vůbec nechápu ty trubičky od těch vejfukovejch parohů.
- Přílohy
-
- IMG_2572.JPG (157.25 KiB) Zobrazeno 9808 x
-
- IMG_2578.JPG (124.5 KiB) Zobrazeno 9808 x
-
- IMG_2579.JPG (118.22 KiB) Zobrazeno 9808 x
-
- IMG_2590.JPG (140.93 KiB) Zobrazeno 9808 x
-
- IMG_2593.JPG (143.46 KiB) Zobrazeno 9808 x
- Zdenek
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 13 kvě 2008 20:35
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- Bydliště: Čerčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
Bohužel viděli... Prvopočátky EGR... Verze dodávané standardně pro Švýcarsko a podobně ekologicky založené země.
Trochu vidět funkčnost je zde.
http://zinref.ru/avtomobili/Peugeot/200 ... SH/029.htm
Jinak bych v tom žádnou honbu za výkonem neviděl, prostě standardní TU se slušným výkonem
Trochu vidět funkčnost je zde.
http://zinref.ru/avtomobili/Peugeot/200 ... SH/029.htm
Jinak bych v tom žádnou honbu za výkonem neviděl, prostě standardní TU se slušným výkonem

205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích 
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001

205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor

DUCATI Monster 2001
Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
Kdysi davno jsem si o tomhle systemu psal s Pavel XS. Ten mel 205 XS prave s timto systemem a planoval ji zrenovovat. Rikal, ze ta varianta motoru je pomerne vzacna. Dokonce jsem nasel i foto co mi poslal, tak ho pro zajimavost vkladam. Jinak si taky myslim, ze krome jiste raritnosti bude ten system spis k nicemu a urcite nebude zlepsovat vykon, spis pokus jeste chvili plnit tehdejsi emisni limity s karburatorovym motorem. Nahrazeni karburatoru Bosch Mono-Jetronic vstikovanim asi naznacuje, jak to dopadlo :) Lip nez klasicka TU3M (monovstrik) to urcite pojede, ale z duvodu, ze ty karburatorovy TU3S (podle Haynese Solex 32-34 Z2) meli 63 kW misto 55kW, coz asi bude znat u takovyho malyho vykonu.
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
stejný systém použilo audi kolem roku 2000 k snížení emisí studeného motoru. po startu velký větrák žene vzduch za výfukový ventily aby to ředilo nespálený benzín před katalizátorem
tady si to ejnom tak v klidu přisává

- Katza
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 309
- Registrován: 20 zář 2008 12:40
- Skutečné jméno: Petr
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
...hmmm -zajímavý - jako tipoval jsem to na obdobu EGRu...ale žádnej smysl jsem v tom neviděl. Mně to právě zajímá kvůli tomu karburátoru - ten jednokomorovej je takovej línější, tak na zkoušku bych ho tam zkusil poslat, ale bylo to prej několik let venku, tak že dostal zabrat - no uvidíme. Každopádně díky za rady, foto i označení karbecu - nikdy sem o tom neslyšel. Ať se povede nebo ne, tak svody na dvoukomorovej karburátor jsou cenný - pak tam můžu dát i něco jinýho.
Takže ne jenom francouzi vymejšlej kraviny, ale i AUDI jo?
Takže ne jenom francouzi vymejšlej kraviny, ale i AUDI jo?

Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
Jenom pro upřesnění. EGR pouští spaliny zpět do motoru, je to kvůli omezení produkce NOx (oxidů dusíku). Tady se naopak okysličujou výfukový plyny a říká se tomu secondary air injection. Význam to mělo právě u karburátorových motorů, kde se často jezdilo na bohatou směs a právě přebytek nespálených uhlovodíků (HC) se takto dá eliminovat. To co píše vinorak už je taková evoluce u motorů se vstřikováním a lambda regulací. Tam je to zapnutý jen chvíly po studeným startu a má to zacíl eliminovat HC, když to musí jet na bohatou směs a zárověn se tím rychleji ohřeje katalyzátor a lambda na provozní teplotu. Tady je to případně vysvětlený...
- Zdenek
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 13 kvě 2008 20:35
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- Bydliště: Čerčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
->chobot: Ale kdepak... To co píšeš ohledně spalin je sice pravda, nicméně tohle je opravdu začátek EGR, tedy přisávání spalin do sání. V tom "válečku" je drátěnka coby "filtr" spalin a vrací se to zpět do sání. Kromě toho, jak by jsi chtěl pouštět samovolně vzduch do "natlakovaného" výfukového potrubí? Navíc ještě zbytečně prefiltrovaný? Pakliže se pořádně podíváš na první fotku, tak hadice, která tam chybí, vede právě od svodů za filtr vzduchu...
Tahle vyfikundace jak říkají motoráři
Má za cíl omezit emise na studeném motoru vrácením (jak sám píšeš) příliš obohacené směsi zpět do oběhu při jízdě na sytič. Na teplém motoru už je to +-jedno.


205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích 
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001

205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor

DUCATI Monster 2001
Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
Aha, tak přece jen jdou spaliny zpět do sání
Jsem na to koukal a nějak mi to nebylo z těch fotek jasný a protože existujou obě dvě možnosti... Ty tlaky to vysvětlujou celkem přesvědčivě, to by fakt moc nedavalo smysl, aby to šlo opačně
Ten mezikus na hadicích bude teda asi nějakej ventil. Nevíš podle čeho se otevíral/zavíral?

