Stránka 1 z 1
Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
Napsal: 23 črc 2018 17:28
od Katza
Zdravim klubáky, mám jen takovej malej dotaz a myslim, že i trošku raritku. Víte někdo co je to za motor? jasně, že TU na dvoukomorovym karburátoru, ale co je to za systém a jakej karbec? jeden borec to prodává, tak ho od něj koupim na pokusy - prej to jelo (když to jelo) jako kráva. A vůbec nechápu ty trubičky od těch vejfukovejch parohů.
Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
Napsal: 23 črc 2018 21:32
od Zdenek
Bohužel viděli... Prvopočátky EGR... Verze dodávané standardně pro Švýcarsko a podobně ekologicky založené země.
Trochu vidět funkčnost je zde.
http://zinref.ru/avtomobili/Peugeot/200 ... SH/029.htm
Jinak bych v tom žádnou honbu za výkonem neviděl, prostě standardní TU se slušným výkonem

Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
Napsal: 24 črc 2018 12:04
od chobot
Kdysi davno jsem si o tomhle systemu psal s Pavel XS. Ten mel 205 XS prave s timto systemem a planoval ji zrenovovat. Rikal, ze ta varianta motoru je pomerne vzacna. Dokonce jsem nasel i foto co mi poslal, tak ho pro zajimavost vkladam. Jinak si taky myslim, ze krome jiste raritnosti bude ten system spis k nicemu a urcite nebude zlepsovat vykon, spis pokus jeste chvili plnit tehdejsi emisni limity s karburatorovym motorem. Nahrazeni karburatoru Bosch Mono-Jetronic vstikovanim asi naznacuje, jak to dopadlo :) Lip nez klasicka TU3M (monovstrik) to urcite pojede, ale z duvodu, ze ty karburatorovy TU3S (podle Haynese Solex 32-34 Z2) meli 63 kW misto 55kW, coz asi bude znat u takovyho malyho vykonu.
Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
Napsal: 25 črc 2018 11:43
od vinorak
stejný systém použilo audi kolem roku 2000 k snížení emisí studeného motoru. po startu velký větrák žene vzduch za výfukový ventily aby to ředilo nespálený benzín před katalizátorem

tady si to ejnom tak v klidu přisává
Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
Napsal: 26 črc 2018 10:14
od Katza
...hmmm -zajímavý - jako tipoval jsem to na obdobu EGRu...ale žádnej smysl jsem v tom neviděl. Mně to právě zajímá kvůli tomu karburátoru - ten jednokomorovej je takovej línější, tak na zkoušku bych ho tam zkusil poslat, ale bylo to prej několik let venku, tak že dostal zabrat - no uvidíme. Každopádně díky za rady, foto i označení karbecu - nikdy sem o tom neslyšel. Ať se povede nebo ne, tak svody na dvoukomorovej karburátor jsou cenný - pak tam můžu dát i něco jinýho.
Takže ne jenom francouzi vymejšlej kraviny, ale i AUDI jo?

Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
Napsal: 26 črc 2018 16:11
od chobot
Jenom pro upřesnění. EGR pouští spaliny zpět do motoru, je to kvůli omezení produkce NOx (oxidů dusíku). Tady se naopak okysličujou výfukový plyny a říká se tomu secondary air injection. Význam to mělo právě u karburátorových motorů, kde se často jezdilo na bohatou směs a právě přebytek nespálených uhlovodíků (HC) se takto dá eliminovat. To co píše vinorak už je taková evoluce u motorů se vstřikováním a lambda regulací. Tam je to zapnutý jen chvíly po studeným startu a má to zacíl eliminovat HC, když to musí jet na bohatou směs a zárověn se tím rychleji ohřeje katalyzátor a lambda na provozní teplotu.
Tady je to případně vysvětlený...
Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
Napsal: 26 črc 2018 18:51
od Zdenek
->chobot: Ale kdepak... To co píšeš ohledně spalin je sice pravda, nicméně tohle je opravdu začátek EGR, tedy přisávání spalin do sání. V tom "válečku" je drátěnka coby "filtr" spalin a vrací se to zpět do sání. Kromě toho, jak by jsi chtěl pouštět samovolně vzduch do "natlakovaného" výfukového potrubí? Navíc ještě zbytečně prefiltrovaný? Pakliže se pořádně podíváš na první fotku, tak hadice, která tam chybí, vede právě od svodů za filtr vzduchu...

Tahle vyfikundace jak říkají motoráři

Má za cíl omezit emise na studeném motoru vrácením (jak sám píšeš) příliš obohacené směsi zpět do oběhu při jízdě na sytič. Na teplém motoru už je to +-jedno.
Re: Motor 1.4 karbec - viděli ste to někdy???
Napsal: 26 črc 2018 22:09
od chobot
Aha, tak přece jen jdou spaliny zpět do sání

Jsem na to koukal a nějak mi to nebylo z těch fotek jasný a protože existujou obě dvě možnosti... Ty tlaky to vysvětlujou celkem přesvědčivě, to by fakt moc nedavalo smysl, aby to šlo opačně

Ten mezikus na hadicích bude teda asi nějakej ventil. Nevíš podle čeho se otevíral/zavíral?