Vymena tesneni pod hlavou 1.4
Vymena tesneni pod hlavou 1.4
Ahoj, pustil jsem se do výměny těsnění pod hlavou z důvodů, které jsem řešil tady. Hlavu mám sundanou a povezu ji na srovnání. Při rozebíraní jsem zjistil, že mi několik věcí není jasných, tak bych se rád zeptal:
1. Typ těsnění - podle haynese bych měl po rovnání hlavy dát o 0,2 mm tlustší těsnění. Je to rozumné? Nebo můžu dát normální a užívat si placebo efektu neznatelného zvýšení komprese?
2. Čím nejlépe vyčistit dosedací plochu bloku a vršky pístů? Trochu se bojím, abych nějak nepohnul s vložkama válců.
3. Sundal sem i domek termostatu a není tam žádné těsnění. Čím se to správně těsní? Třeba toto?
4. Před rokem jsem dával nový originál Peugeot o-kroužek rozdělovače a dopadl viz. foto. Co jsem udělal blbě? Moc to dotáhl?
1. Typ těsnění - podle haynese bych měl po rovnání hlavy dát o 0,2 mm tlustší těsnění. Je to rozumné? Nebo můžu dát normální a užívat si placebo efektu neznatelného zvýšení komprese?
2. Čím nejlépe vyčistit dosedací plochu bloku a vršky pístů? Trochu se bojím, abych nějak nepohnul s vložkama válců.
3. Sundal sem i domek termostatu a není tam žádné těsnění. Čím se to správně těsní? Třeba toto?
4. Před rokem jsem dával nový originál Peugeot o-kroužek rozdělovače a dopadl viz. foto. Co jsem udělal blbě? Moc to dotáhl?
- Zdenek
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 13 kvě 2008 20:35
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- Bydliště: Čerčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena tesneni pod hlavou 1.4
Buď origo nebo o tolik tlustší, o kolik se odstraní z hlavy. Většinou to bývá desetina. Hlavně kup celoplechové (např. corteco dělá). Jinak to není nic proti ničemu.
Kroužek spíš měl nevhodný materiál, než že by byl přetažený, neodolal teplotám a roztekl se.
Jinak tu hlavu jsi před rovnáním měřil? On totiž hned každý při výměně těsnění běží nechat srovnat hlavu a v 95% je to zbytečné...
Kroužek spíš měl nevhodný materiál, než že by byl přetažený, neodolal teplotám a roztekl se.
Jinak tu hlavu jsi před rovnáním měřil? On totiž hned každý při výměně těsnění běží nechat srovnat hlavu a v 95% je to zbytečné...
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
Re: Vymena tesneni pod hlavou 1.4
Neměřil, to mě nenapadlo Jak se to dělá? Vzít něco rovnýho a přikládat k dosedají ploše na různých místech? A zkusit pod to strkat listový měrky? Nebo jen okem jestli to někde prosvítá?
- Zdenek
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 13 kvě 2008 20:35
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- Bydliště: Čerčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena tesneni pod hlavou 1.4
Vezmeš si ideálně kalibrovaný uhelník, vingl, chcete-li a jedeš s ním po dosedací ploše všemi směry a uvidíš, jestli je rovná, případně na nerovnosti vložíš štěrbinovou měrku a cokoliv do 0,075-0,1mm nemá cenu řešit, beztak se ta hlava při dotažení ohne.
To, že odejde těsnění pod hlavou ještě nutně neznamená nerovnost hlavy. Spíš vyhnije to těsnění z kroužků a ty pak tlak nevydrží a je...
To, že odejde těsnění pod hlavou ještě nutně neznamená nerovnost hlavy. Spíš vyhnije to těsnění z kroužků a ty pak tlak nevydrží a je...
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
- Aloush
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 374
- Registrován: 13 črc 2015 20:17
- Rok narození: 1995
- Skutečné jméno: Ales Dopita
- tel.:: 735888182
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena tesneni pod hlavou 1.4
Předpokládám že než to srovnají, tak by si to taky měli přeměřit?
Jinak já kupoval obyč těsnění 1,3mm a zatím to nikde nefouklo (jezdím s tím teprve něco přes rok.. téměř denně).
Ohledně čistění, vrch bloku jsem jen očistil od bordelu, písty jsem neřešil (prý se vyčistí sami když to dobře spaluje ).. jen jsem po složení nalil nějaké čistící aditivum do benálu. No a jinak než jsem to skládal zpět, tak jsem kompresorem vyfoukal co se dalo - závity pro šrouby hlavy, různý cesty na vodu.. měl jsem tam napadané bince.
Místo těsnění (nejen na domek termostatu) jsem použil konkrétně toto: https://www.autokelly.cz/Product/VR-70-31414-10/240304 (jen jsem to nekupoval v kellyně).. píše se tam že je to na motory, to co jsi posílal tak nevím neznám.. liší se to teplotní odoloností.
Jinak já kupoval obyč těsnění 1,3mm a zatím to nikde nefouklo (jezdím s tím teprve něco přes rok.. téměř denně).
Ohledně čistění, vrch bloku jsem jen očistil od bordelu, písty jsem neřešil (prý se vyčistí sami když to dobře spaluje ).. jen jsem po složení nalil nějaké čistící aditivum do benálu. No a jinak než jsem to skládal zpět, tak jsem kompresorem vyfoukal co se dalo - závity pro šrouby hlavy, různý cesty na vodu.. měl jsem tam napadané bince.
Místo těsnění (nejen na domek termostatu) jsem použil konkrétně toto: https://www.autokelly.cz/Product/VR-70-31414-10/240304 (jen jsem to nekupoval v kellyně).. píše se tam že je to na motory, to co jsi posílal tak nevím neznám.. liší se to teplotní odoloností.
Peugeot 205 1.4 55kW (3d, 98) - Nightfire ♥
Peugeot 205 1.4 55kW (5d, 93) - Mamčina limuzína
----------------------
FB: Aleš Dopita
Peugeot 205 1.4 55kW (5d, 93) - Mamčina limuzína
----------------------
FB: Aleš Dopita
- Katza
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 309
- Registrován: 20 zář 2008 12:40
- Skutečné jméno: Petr
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena tesneni pod hlavou 1.4
Tak za mě:
1. já hlavu nechávám srovnat vždycky, ale je pravda, že ve většině případů to být nemusí - tloušťku těsnění bych neřešil - je to tak minimální, že "snížení" kompresního poměru je uplně zanedbatelný - pojede to furt stejně. Ale každopádně plech lepší než papír
2. vložky drží docela dobře - dole kde jdou do bloku je těsnící gumička a je to většinou tak zarostlý, že to drží dobře, ale pro jistotu můžeš dát velkou podložku vždy přes dvě vložky a dotáhnout kratším šroubem (při čištění s tim ale určitě nehneš). Vždycky čistim žiletkou na sklokeramický desky - opatrně, případně taková drátěnka (jetá) co používaj instalatéři pro očištění měděných trubek. Vše pořádně vyfoukat kompresorem, hlavně závity pro šrouby a na konec odmastit. Na válce zevnitř vůbec nešahej!
3. domek pouze na motorový silikon - červený, modrý, černý, šedý - je to jedno. Pořádně vyčistit od starýho, odmastit a lehce nanýst a rozetřít.
4. U kroužku moc nevim - tohle by udělat neměl....každopádně opět vyčistit, dát nový a ten lehce potřít olejem aby šel lehce namontovat.
Takže asi tak.
1. já hlavu nechávám srovnat vždycky, ale je pravda, že ve většině případů to být nemusí - tloušťku těsnění bych neřešil - je to tak minimální, že "snížení" kompresního poměru je uplně zanedbatelný - pojede to furt stejně. Ale každopádně plech lepší než papír
2. vložky drží docela dobře - dole kde jdou do bloku je těsnící gumička a je to většinou tak zarostlý, že to drží dobře, ale pro jistotu můžeš dát velkou podložku vždy přes dvě vložky a dotáhnout kratším šroubem (při čištění s tim ale určitě nehneš). Vždycky čistim žiletkou na sklokeramický desky - opatrně, případně taková drátěnka (jetá) co používaj instalatéři pro očištění měděných trubek. Vše pořádně vyfoukat kompresorem, hlavně závity pro šrouby a na konec odmastit. Na válce zevnitř vůbec nešahej!
3. domek pouze na motorový silikon - červený, modrý, černý, šedý - je to jedno. Pořádně vyčistit od starýho, odmastit a lehce nanýst a rozetřít.
4. U kroužku moc nevim - tohle by udělat neměl....každopádně opět vyčistit, dát nový a ten lehce potřít olejem aby šel lehce namontovat.
Takže asi tak.
- Zdenek
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 13 kvě 2008 20:35
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- Bydliště: Čerčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena tesneni pod hlavou 1.4
Dovolím si trochu oponovat
Snížením hlavy se kompresní poměr zvýší... Vložky dole nemají těsnící gumičku, ale měděné podložky a základem úspěchu je mít vyřazeno. Jinak tam vložky drží dobře. Zajistit je proti vyosení podložkou a šroubem je cesta, ale pokud do toho nebudeš dloubat jako jeliman, tak se neposunou.
Zase z toho nedělejme motor z F1, kde je všechno na tisíciny, mnohdy na 0 dosedací plochu normálně očistit lámacím nožem, tupou stranou a začistit hrubou stranou houbičky na nádobí, případně vodním smirkovým papírem 600. Samo bez té vody můžeš vzít hubičku na nádobí i na ten okraj vložek zevnitř, ale je to zbytečné, beztak tam kroužky nedosáhnou a usazeniny tam budou znovu do první výměny oleje
Silikon na motory dej šedý, většinou se to jmenuje "dirko" taková malá tuba jako zubní pasta. Nanést souměrnou housenku po celé ploše domku termostatu, lehce přitáhnout, aby se ten tmel "rozmáčknul" a dotáhnout finálně klidně až druhý den. O-kroužek, jak psal Katza, klidně otočit rozdělovačem několikrát dokola, aby si pořádně sednul a srovnal se.
Ale jako bych tu nikdy nebyl...
Snížením hlavy se kompresní poměr zvýší... Vložky dole nemají těsnící gumičku, ale měděné podložky a základem úspěchu je mít vyřazeno. Jinak tam vložky drží dobře. Zajistit je proti vyosení podložkou a šroubem je cesta, ale pokud do toho nebudeš dloubat jako jeliman, tak se neposunou.
Zase z toho nedělejme motor z F1, kde je všechno na tisíciny, mnohdy na 0 dosedací plochu normálně očistit lámacím nožem, tupou stranou a začistit hrubou stranou houbičky na nádobí, případně vodním smirkovým papírem 600. Samo bez té vody můžeš vzít hubičku na nádobí i na ten okraj vložek zevnitř, ale je to zbytečné, beztak tam kroužky nedosáhnou a usazeniny tam budou znovu do první výměny oleje
Silikon na motory dej šedý, většinou se to jmenuje "dirko" taková malá tuba jako zubní pasta. Nanést souměrnou housenku po celé ploše domku termostatu, lehce přitáhnout, aby se ten tmel "rozmáčknul" a dotáhnout finálně klidně až druhý den. O-kroužek, jak psal Katza, klidně otočit rozdělovačem několikrát dokola, aby si pořádně sednul a srovnal se.
Ale jako bych tu nikdy nebyl...
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
Re: Vymena tesneni pod hlavou 1.4
Díky moc za cenné rady Hlavu mám zpět, ubráno 0,2 mm, tak buď to opravdu potřebovala nebo rádi brousí Gufera na ventilech vyměněny, mám rovnou vyměnit i gufero pod vačkovým kolem? Nestojí skoro nic, spíš jak moc blbě to jde a jestli to není zbytečná práce. Vyčistím dosedací plochu bloku, věci okolo a začnu to skládat zpět
- Aloush
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 374
- Registrován: 13 črc 2015 20:17
- Rok narození: 1995
- Skutečné jméno: Ales Dopita
- tel.:: 735888182
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena tesneni pod hlavou 1.4
Jestli myslíš gufero pod vačkovým kolem to jediný co je na vačce zboku hlavy, tak jsem ho měnil taky.. starý se rozpadlo když sem vydělával vačku. Ty jsi ji neměl venku?
Jinak práce s tím moc není, je to jen o vydělání a nandání vačky.. teď si nejsem jistej jestli je na to v JNT návod
Jinak práce s tím moc není, je to jen o vydělání a nandání vačky.. teď si nejsem jistej jestli je na to v JNT návod
Peugeot 205 1.4 55kW (3d, 98) - Nightfire ♥
Peugeot 205 1.4 55kW (5d, 93) - Mamčina limuzína
----------------------
FB: Aleš Dopita
Peugeot 205 1.4 55kW (5d, 93) - Mamčina limuzína
----------------------
FB: Aleš Dopita
Re: Vymena tesneni pod hlavou 1.4
Jo, přesně to myslím, kolo vačky se mi podařilo povolit, takže to gufero vyměním :)
Ještě bych měl jeden dotaz ohledně šroubů hlavy. Mazat? Nemazat? A případně čím? Šrouby mám nový.
Ještě bych měl jeden dotaz ohledně šroubů hlavy. Mazat? Nemazat? A případně čím? Šrouby mám nový.
- Zdenek
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 13 kvě 2008 20:35
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Zdenek
- Bydliště: Čerčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena tesneni pod hlavou 1.4
Nemazat!
Vyfoukat bordel ze závitů a utahovat dle manuálu.
Vyfoukat bordel ze závitů a utahovat dle manuálu.
205 1,9 GTI 94kW - další gti ve věčných lovištích
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
205 1,6 GTI 75kW - sešrotováno
205 1,9 GTI 94kW - uloženka
205 1,9 GTI 88kW - ve výstavbě - 6q převodovka, 94kW motor
DUCATI Monster 2001
- Katza
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 309
- Registrován: 20 zář 2008 12:40
- Skutečné jméno: Petr
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymena tesneni pod hlavou 1.4
....aj aj aj - teď sem za dementa . samozřejmě mělo být napsané "zvýšení" kompresního poměru překlep - ale ty měděný kroužky musím zase nesouhlasit já - pravda, dělal jsem 1.1 ale to by mělo být stejný. Žádný měděný kroužky jsem tam nenašel - pouze tu těsnící gumičku, která se při vyndavání vždycky potrhá a je nepoužitelná. Měřil jsem jestli nejsou utopený a nebyly - a to sem skládal ze dvou motorů jede a pasovalo to - docela mě to překvapilo jak je přesný zpracování. Měděný podložky má určitě felda. A houbička na nádobí mi přijde dost krutá na to šmirgl taky neni špatnej, akorát, že ho máš hned zanešenej a furt ho měníš.
Gufero vačky určitě vyměnit - jak řikáš je za pár korun a nestojí to za to řešit to potom znova. A šrouby do hlavy? já je vždycky mažu - ale je to názor. Samozřejmě opravdu jenom namočit prsty do motorovýho oleje a lehce potřít - žádný velký množství a vůbec ne vazelínu. Každopádně pečlivě vyfoukat je nejdůležitější.
Gufero vačky určitě vyměnit - jak řikáš je za pár korun a nestojí to za to řešit to potom znova. A šrouby do hlavy? já je vždycky mažu - ale je to názor. Samozřejmě opravdu jenom namočit prsty do motorovýho oleje a lehce potřít - žádný velký množství a vůbec ne vazelínu. Každopádně pečlivě vyfoukat je nejdůležitější.
- vinorak
- odborník
- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: Vymena tesneni pod hlavou 1.4
mědění kroužky má jenom škodovka XU i TU tam má jenom gumičky, asi holt francouzi uměli lépe obrábět a měli stejné přesahy....
Re: Vymena tesneni pod hlavou 1.4
Nahodou ta houbicka na nadobi se mi celkem osvedcila, zkousel jsem kde co, napr. plastovou cidlinu na lyze, ale moc to neslo, tou houbickou docela jo, ale mas pravdu, ze to chce s citem :)
Pokud by to nekoho zajimalo, tak ohledne sroubu hlavy a jejich mazani, jsem nasel peknej clanek v anglictine http://www.enginebuildermag.com/2005/07 ... -bolt-use/
A jinak hlava uz je namontovana a dotazena, jeste mi chybi nastavit rozvody, zkouknout ventilovy vule a takovy ty drobnosti okolo co se museli rozebrat, ale vypada to nadejne
Pokud by to nekoho zajimalo, tak ohledne sroubu hlavy a jejich mazani, jsem nasel peknej clanek v anglictine http://www.enginebuildermag.com/2005/07 ... -bolt-use/
A jinak hlava uz je namontovana a dotazena, jeste mi chybi nastavit rozvody, zkouknout ventilovy vule a takovy ty drobnosti okolo co se museli rozebrat, ale vypada to nadejne
- Kiwlov
- Uživatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: 01 říj 2015 14:08
- Rok narození: 1981
- Skutečné jméno: Tomas
- Bydliště: Bratislava
Re: Vymena tesneni pod hlavou 1.4
Celkom dobry clanok, dik za tip.chobot píše: ↑04 zář 2018 19:26 Nahodou ta houbicka na nadobi se mi celkem osvedcila, zkousel jsem kde co, napr. plastovou cidlinu na lyze, ale moc to neslo, tou houbickou docela jo, ale mas pravdu, ze to chce s citem :)
Pokud by to nekoho zajimalo, tak ohledne sroubu hlavy a jejich mazani, jsem nasel peknej clanek v anglictine http://www.enginebuildermag.com/2005/07 ... -bolt-use/
A jinak hlava uz je namontovana a dotazena, jeste mi chybi nastavit rozvody, zkouknout ventilovy vule a takovy ty drobnosti okolo co se museli rozebrat, ale vypada to nadejne
P 406 SW 2.0 HDI Daily car
P 205 1.8D GTI Mutant
P 205 1.6 GTI New Hope
P 205 1.9 GTI R.I.P.
P 205 1.8D GTI Mutant
P 205 1.6 GTI New Hope
P 205 1.9 GTI R.I.P.