Peugeot 205 GTI Gutmann - Rally Car
Napsal: 15 srp 2008 06:41
Tak jsem se rozhodle za Vas aspon v kratkosti seznamim s projektem nakterem delam uz cca rok a pul. Jedna se o Peugeot 205 GTI osazeny body kitem firmy Gutmann. Puvodni plan byl sehnat "siroke blatniky" a osadit jimi moji civilni 205 GTI. Po docela dlohem hledani se naskytla prilezitost koupit zminovany kit. Problem byl ze "soucasti" kitu byla i cela karoserie 205 GTI a majitel trval na prodeji pouze kompletu body kit + karoserie takze nakonec se z Horaždovic nevezlo jen par laminatovych dilu ale "cela" 205.
Tim zacala se nastartovala prvni vize a to stavba druhe "pekne" GTI. Karoserie byla v luxusnim stavu, predchozi majitel si s ni opravdu vyhral a po strance technicke nebylo treba moc veci resit. Doslo novemu antikoroznimu nastriku spodku a pomalu jsem zacal shanet dily, ze kterych mela vzniknout jedna moc pekna 205.
Zlom nastal nekdy na podzim 2006, kdy jsem trosku zmenil pohled na auta jako takove a zcalo me to tahnout k zavodum a zcela zmenil smer praci na Gutmannove karoserii... Pracne nastrikane BODY 930 bylo ze spodku auta uplne odstraneno, za sve vzaly taky veskere tlumici hmoty a antikorozni nastriky ktere provedli jeste ve Francii. Byly toho bordelu nakonec skoro 2 kybly :) Po ocisteni jsem se vrhl na provarovani vsech moznych spoju karoserie, aby se stala tuzsi a nezacala se po projeti nekolika RZ rozpadat. Dalsim logickym krokem byla instalace ochranneho ramu. Nekolik telefonatu, zjistovani moznosti...a prvni lednovy tyden 2007 se vyvareny skelet odvezl ke Zdeňovi Nemcovi (NC Power Fryšták), domluvilo se jaky presne ram bych rad, kde ma byt jaka vzpera, specifikovala se uprava ulozeni sedacek a modifikace prahu pro pouziti servisnich stojek. Ubehly 4 pracovni dny a ja si jel pro hotovou vyramovanou karoserii. Zdeňa odvedl luxusni praci a z 205 zaril nadherne zpracovany ram dle FIA s vyrobnim cislem 001/2007.
Prace pokracovaly shanenim dalsich a dalsich dilu. Nektere se kupovaly nove, jine se repasovaly starsi. Podarilo se sehnat motor Mi16 s velice malo najetymi kilometry. Ujasnovaly se otazky brzdy, podvozku, prevodovky atd.
Nekdy prace postpovaly rychleji, nekdy stagnovaly...
Mame rok 2008 a auto je ve fazi "tesne pred" :) Behem pristiho tydne bych rad nahodil motor a auto odvezl opet K Němcům, kde budou vyrobeny na míru závodní svody a pravděpodobně i lyžina pod motor.
No a pak už nastanou první oživovací pokusy :)
Nakonec tech-info:
Peugeot 205 GTI - úprava pro rally
Karoserie:
odstrneny tlumici hmoty
provareny skelet karoserie
laminatova kapota
laminatove viko kufru
sklenene okno vika kufru nahrazeno lexanem
rám NC Power dle FIA "J"
upraveny prahy pro pouziti servisnich podper
upraveno ulozeni sedacek
zavareny sibr + instalace vetraci kaplicky
body kit firmy Gutmann
Podvozek a brzdy
V soucasnosti tlumice Koni Sport, ktere budou nahrazeny zavodnim podvozkem AVO SUSPENSION
Brzdy kotoucove na obou napravach, Predni pouzity z vetsiho auta, kotouce 283x26mm, zadní původní
V planu - predni naprava 6ti pistkove brzdice TAROX
Hydraulicka ruční brzda
TILTON - ventil pro regulaci brzdneho tlaku na zadni naprave
Rozsireni rozchodu pomoci podlozek +30 mm na kazde strane
Brzdove rozvody GOODRIDGE
Interier
Sedacky BIMARCO EXPERT s homologaci FIA
6ti bodove pasy SECURON s homologaci FIA
Volant Tazio Corse
Pristrojova deska - cerny flock + carbon + hlinik
Hasici pristroj LIFELINE Zero2000
6ti polovy odpopjovac baterie
Karbonove vyplne dveri
Motor
Xu9J4Z 108 kW prozatim v seriove podobe, pouze nova tesneni, loziska kliky a ojnicni loziska
(pristi rok programovatelna ECU + dalsi úpravy, predpokladany vykon cca 200 ihahaku)
Odlehceny setrvacnik
Tvrde silentbloky ulozeni motoru a prevodovky
Vyfukovy systém 63mm, koncovy tlumič OMP sk.A, svody NC POWER
Sump baffle - prepazky proti odlevani oleje v zatackach - podle Peugeot Sport
Prevodovka
BE3 preskladana pro vhodnejsi odstupnovani rychlostnich stupnu
LSD diferencial QUAIFE
keramicka spojkova lamela OMP
pritlacak spojky OMP (+30%)
razeni lanovody - radici paka umistena u volantu
no takze asi ta... az to zavrci dam vedet.
tady par fotek z posledni doby
Tim zacala se nastartovala prvni vize a to stavba druhe "pekne" GTI. Karoserie byla v luxusnim stavu, predchozi majitel si s ni opravdu vyhral a po strance technicke nebylo treba moc veci resit. Doslo novemu antikoroznimu nastriku spodku a pomalu jsem zacal shanet dily, ze kterych mela vzniknout jedna moc pekna 205.
Zlom nastal nekdy na podzim 2006, kdy jsem trosku zmenil pohled na auta jako takove a zcalo me to tahnout k zavodum a zcela zmenil smer praci na Gutmannove karoserii... Pracne nastrikane BODY 930 bylo ze spodku auta uplne odstraneno, za sve vzaly taky veskere tlumici hmoty a antikorozni nastriky ktere provedli jeste ve Francii. Byly toho bordelu nakonec skoro 2 kybly :) Po ocisteni jsem se vrhl na provarovani vsech moznych spoju karoserie, aby se stala tuzsi a nezacala se po projeti nekolika RZ rozpadat. Dalsim logickym krokem byla instalace ochranneho ramu. Nekolik telefonatu, zjistovani moznosti...a prvni lednovy tyden 2007 se vyvareny skelet odvezl ke Zdeňovi Nemcovi (NC Power Fryšták), domluvilo se jaky presne ram bych rad, kde ma byt jaka vzpera, specifikovala se uprava ulozeni sedacek a modifikace prahu pro pouziti servisnich stojek. Ubehly 4 pracovni dny a ja si jel pro hotovou vyramovanou karoserii. Zdeňa odvedl luxusni praci a z 205 zaril nadherne zpracovany ram dle FIA s vyrobnim cislem 001/2007.
Prace pokracovaly shanenim dalsich a dalsich dilu. Nektere se kupovaly nove, jine se repasovaly starsi. Podarilo se sehnat motor Mi16 s velice malo najetymi kilometry. Ujasnovaly se otazky brzdy, podvozku, prevodovky atd.
Nekdy prace postpovaly rychleji, nekdy stagnovaly...
Mame rok 2008 a auto je ve fazi "tesne pred" :) Behem pristiho tydne bych rad nahodil motor a auto odvezl opet K Němcům, kde budou vyrobeny na míru závodní svody a pravděpodobně i lyžina pod motor.
No a pak už nastanou první oživovací pokusy :)
Nakonec tech-info:
Peugeot 205 GTI - úprava pro rally
Karoserie:
odstrneny tlumici hmoty
provareny skelet karoserie
laminatova kapota
laminatove viko kufru
sklenene okno vika kufru nahrazeno lexanem
rám NC Power dle FIA "J"
upraveny prahy pro pouziti servisnich podper
upraveno ulozeni sedacek
zavareny sibr + instalace vetraci kaplicky
body kit firmy Gutmann
Podvozek a brzdy
V soucasnosti tlumice Koni Sport, ktere budou nahrazeny zavodnim podvozkem AVO SUSPENSION
Brzdy kotoucove na obou napravach, Predni pouzity z vetsiho auta, kotouce 283x26mm, zadní původní
V planu - predni naprava 6ti pistkove brzdice TAROX
Hydraulicka ruční brzda
TILTON - ventil pro regulaci brzdneho tlaku na zadni naprave
Rozsireni rozchodu pomoci podlozek +30 mm na kazde strane
Brzdove rozvody GOODRIDGE
Interier
Sedacky BIMARCO EXPERT s homologaci FIA
6ti bodove pasy SECURON s homologaci FIA
Volant Tazio Corse
Pristrojova deska - cerny flock + carbon + hlinik
Hasici pristroj LIFELINE Zero2000
6ti polovy odpopjovac baterie
Karbonove vyplne dveri
Motor
Xu9J4Z 108 kW prozatim v seriove podobe, pouze nova tesneni, loziska kliky a ojnicni loziska
(pristi rok programovatelna ECU + dalsi úpravy, predpokladany vykon cca 200 ihahaku)
Odlehceny setrvacnik
Tvrde silentbloky ulozeni motoru a prevodovky
Vyfukovy systém 63mm, koncovy tlumič OMP sk.A, svody NC POWER
Sump baffle - prepazky proti odlevani oleje v zatackach - podle Peugeot Sport
Prevodovka
BE3 preskladana pro vhodnejsi odstupnovani rychlostnich stupnu
LSD diferencial QUAIFE
keramicka spojkova lamela OMP
pritlacak spojky OMP (+30%)
razeni lanovody - radici paka umistena u volantu
no takze asi ta... az to zavrci dam vedet.
tady par fotek z posledni doby