Stránka 1 z 1
Elektrika - nizsi napeti v kabine nez na baterce
Napsal: 01 zář 2009 10:16
od Mitja
Tak jsem dneska takovou nahodou zjistil, ze napeti v zasuvce na zapalovac kolisa ponekud vice nez primo na baterce a je podstatne nizsi. Kdyz neni auto nastartovane, napeti jsou stejne, ve chvili kdy nastartuju, porad jsou jaks takt podobne (+/- 0,1 V), ale jakmile zapnu svetla, napeti v kabine klesne na o 1 V oproti napeti na baterce ! Pak jeste zapnu vetrak a vyhrivani zadniho skla a mlhovky.. a hle, v kabine mam 11,2 V a na baterce 13,3 V ! To bude ten muj vecny problem s resetovanim radia pri zapnuti nejakeho spotrebice v zime..
Takze kluci, co mam kde vycistit? A co zkontrolovat? Nekde bude nehezky prechodovy odpor, ktereho se je treba zbavit
Re: Elektrika - nizsi napeti v kabine nez na baterce
Napsal: 01 zář 2009 10:34
od vinorak
zkoukni drát, co vede od plusu ke startéru a pokračuje k alternátoru
ale spíš bych to viděl, že ti odcází altík. Mě taky na griffe nesvítilo dobíjení a najednou sem nenastartoval
Re: Elektrika - nizsi napeti v kabine nez na baterce
Napsal: 01 zář 2009 10:39
od Mitja
Altik odchazel uz dlouho
, ale ted se posledni 3 roky drzi v poho : ). Normalne dava 14,3 V a se zaplyma vsema vecma 13,6 V... ted je zblbly, bo sem nabijel baterku.
A i kdyby.. napeti by melo byt v cele siti stejne, ni?
Re: Elektrika - nizsi napeti v kabine nez na baterce
Napsal: 01 zář 2009 10:45
od vinorak
no teoreticky jo, ale spíš ne
ale mělo by jít spíš o desetiny voltu
Re: Elektrika - nizsi napeti v kabine nez na baterce
Napsal: 01 zář 2009 17:20
od Mitja
Mam uplne mega radost
. Zaprve jsem udelal znovu ukostreni od baterky, s kterym jsem se nadrel protoze sem ten sroub zalomil. Ale hlavne jsem udelal znovu plusove ocko u alternatoru, uz to tam bylo nejak resene a kdyz jsem sundal cokoladku, pres kterou to bylo, tak sem ocko normalne sundal tahem ruky z toho dratu. Takze sem ho cele vycistil, i vsechny dalsi kontakty tam, pak pridelal primo na ocisteny drat bez nejakych cokoladek, zaizoloval, primontoval zpet a hle ! Altik dava na baterce 14,35 V bez zatizeni, a kdyz zapnu uplne vsechno co najdu tak nejde napeti pod 14V ! Tak krasne mi to jeste nikdy nedobijelo
. A v interieru neklesne napeti ani pri plnem zatizeni pod 13V, coz mi bohate staci.. problem je vyresen a ja se konecne nemusim zabyvat tim, jak moc si muzu pustit ten vetrak abych nemel problemy s radiem..