Stránka 1 z 6

sportove sania

Napsal: 27 pro 2009 00:25
od Kozlik
nasiel som tu par tem o sportovych saniach ,tak dam sem par uprav na saniach ,ktore som osobne vyskladal.v pripade nejakych nejasnosti ,alebo otazok rad odpoviem a pomozem.davam sem par pre inspiraciu ,ale aj tak aby ste videli ako sa to da pekne zvladnut a kom kolvek aute

Re: sportove sania

Napsal: 04 led 2010 00:18
od tomas1280
šiška sa mi vála doma už pekne dlho
Možno by som išiel do naporoveho sania ale jak docielit aby mi nenasalo aj vodu
A najlepšie na TU motor peugeota 205 ;-)
D.

Re: sportove sania

Napsal: 05 led 2010 07:58
od Kozlik
ja som jedno sanie este na zigulaku kde boli gulake svetla a aby to amlo dostatok vzduchu tak som jedno svetlo vyhodil.ono bol tam vrcharsky karbec a ten potreboval vela vzduchu.toho by som sa moc nebal.a inak mas taky sosak akoby na seriovy box.ten tam nechaj a od necho si natiani hadiscu s privodom vzduch.ale nedaj si chlinikovu alebo tak.ta sa ti potom ohreje od motora a bude ti tam tlacit teply vzduch.A ODCLON FILTER.Ala najlepsie na naporove sanie su twisteri

Re: sportove sania

Napsal: 05 led 2010 16:22
od TomGTI
Nejlepší box je a vždy bude sériový :m: .Ale jenom si to tam dejte alepsoň vás Škodovky rychleji předjedou. :m:

Re: sportove sania

Napsal: 08 led 2010 21:19
od Sparco900
pokial nieje ostra vacka tak zbytocne take drahe kit sania kupovat lebo mu netreba tolko vzduchu, a hruska- sport. filter na vykone nezvisi max. ti urobi insi zvuk aj to ked das len plny plyn ;-)

Re: sportove sania

Napsal: 09 led 2010 11:53
od TomGTI
Z ostrou vačkou to nemá nic společného,nebo s tím kolik potřebuje vzduchu,je to jen o tom že nemusíš kvalitní značkový filtr měnit ale pouze ho vyčistíš ono na velkém objemu třeba jako je Peugeot 1.9 nepoznáš propad kroutícího momentu v nízkých otáčkách protože motor má přebytek síly na tu váhu ale u maloobjemového auta,která má téměr sériový motor je propad výkonu krásně cítit,možná to jde o něco malinko lépe do otáček v max.výkonu ale to už může být jen dojem z toho jak to hučí ;-)

Re: sportove sania

Napsal: 09 led 2010 14:56
od slider
Tak když je to tu téma tak bych se chtěl zeptat, nemá tu nekdo foto se sportovním sáním na 205 1.1 nebo 1.4 to je jedno ? :roll:

Re: sportove sania

Napsal: 14 led 2010 17:20
od weslo
ja by som tuto temu rovno vymazal :smich:

Re: sportove sania

Napsal: 24 led 2010 19:29
od Linkisek
Já bych to malinko rozvedl ... Je to sice dlouhodobější záležitost, která byla nejefektivnější když nemrzlo celý den, ale jen z rána ... Nezdá se vám, že to líp jede !? Já se ptám proč !?

Re: sportove sania

Napsal: 24 led 2010 19:33
od Klobe
protože je vzduch chladnější a čím víc je chladný tím lépe je namýchána zápalná směs

Re: sportove sania

Napsal: 07 úno 2010 15:10
od TomGTI
Vzduch je hustší proto se do válcu dostane větší množství vzduchu a tudíž může jednotka vstříknout více paliva a auto je živější,někde se dočteš i o vztahu o kolik procent se ti zvedne výkon když vzduch ochladíš o kolik stupňů.Taky se tam dozvíš proč mají současné turbomotory intercooler neboli chladiš stlač. vzduchu. :up:

Re: sportove sania

Napsal: 27 úno 2010 18:36
od blackdragon
TomGTI píše:Vzduch je hustší proto se do válcu dostane větší množství vzduchu a tudíž může jednotka vstříknout více paliva a auto je živější,někde se dočteš i o vztahu o kolik procent se ti zvedne výkon když vzduch ochladíš o kolik stupňů.Taky se tam dozvíš proč mají současné turbomotory intercooler neboli chladiš stlač. vzduchu. :up:
Dovolim si Ta poopravit v tomto: "Vzduch je hustší proto se do válcu dostane větší množství vzduchu".
Nie je dolezite mnozstvo vzduchu ale mnozstvo kyslika v danom objeme vzduchu.
Ano, chladnejsi vzduch je "hustejsi", alebo ludovo povedane: rovnaky objem studeneho vzduchu obsahuje viac atomov kyslika ako teply vzduch.
Preto uz samotne ochladenie nasavaneho vzduchu je pre motor do istej miery ako doping, aj ked sa nezmeni mnozstvo dodavaneho paliva. Preto sa robi na aute priame sanie, aby motor netahal zohriaty vzduch z okolia motora, pripadne aby sa nestihol zohriat.
A pre to iste maju vsetky turbomotory intercooler, aby sa zohriaty vzduch stlaceny turbom dostatocne ochladil, kedze turbina pri stracani vzduchu samotny vzduch zohreje...

A este si dovolim zapochybovat o tomto:
TomGTI píše:Nejlepší box je a vždy bude sériový :m: .
Tomu neveris ani sam, ze? Seriovy v porovnani s amatersky osadenym akoze "sportovym filtrom" je lepsi...aj ked, aj o tom by sa dalo polemizovat. Znackove a testovane filtre maju casto lepsiu priepustnost vzduchu ako seriovy filter.
Zvysenie vykonu len vymenou samotneho filtra je tak mizive, ze sa mozeme bavit o statistickej odchylke.
Na druhej strane, ked k tomu pridas ladeny vyfuk a dalsie prvky (ako napr. lestene kanaliky, uprava trisiek, tlak paliva), mozeme sa bavit o inych cislach.

Re: sportove sania

Napsal: 28 úno 2010 13:39
od weslo
odpadnem :smich: :smich: :smich:

Re: sportove sania

Napsal: 28 úno 2010 15:57
od blackdragon
weslo píše:odpadnem :smich: :smich: :smich:
povedz aj nam ostanym, nech sa zasmejeme....

Re: sportove sania

Napsal: 28 úno 2010 20:09
od Milhaus
no nejspíš se směe tobě, taky jsem se nad pár větama pousmál, ale to je jedno...
Nejlepší je asi výrok že studenej vzduch má víc kyslíku jak teplej - to by pouhá lednička měla umět vyrábět kyslík, a nebo jsem tě špatně pochopil :m:
s tím že seriový box na seriovém motoru je nejlepší, tak s tím souhlasím, seriový box má rezervu, dokáže propustit daleko více vzduchu než si seriový motor veme ve vyšších otáčkách...proč by taky někdo navrhoval filtry aby se motor ve vyšších otáčkách nemohl nadechovat :m:

PS: hádat se nehodlám, pro jistotu tohle téma už nebudu číst, věřím že polovina lidí bude mít absolutně jinej názor