Stránka 1 z 5

Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 17:19
od Hoj@n
Kluci, mám celkem závažný problém s elektrikou.

1) Stává se vám, že když nastartujete a neprotlápnete brzdu, tak že vám brzdové světlo svítí???
2) Couvačka mi přestala svítit a najednou se rozsvítila i při vypnutém motoru a zařazenou spátečkou
3) Osvětlení hodin mi najednou po zapojení čidla pro kontrolku teploty vody začalo svítit na maximum, že jsem to musel vytrhat aby se mi nevymlátila baterka
4) jedu si jen tak v klidu 130 po dálnici a auto najednou přestalo brát benzín, je to nejspíše tím relátkem, co je v kastlíku u spolujezdce, tak mě zajímá cena a kam a jak je to zapojeno?? Cenu jsem našel, ale nechci tomu věřit, že by stálo 47€?? Nestačí tam dát obyč??

Za každou radu budu rád, nejraději bych to vyřešil co nejdříve, protože auto potřebuju a aby mi zase znova v plném provozu přestalo na dálnici jet, to je fakt na nic.... ;-)

Re: Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 17:23
od Milhaus
Hoj@n píše:Kluci, mám celkem závažný problém s elektrikou.

1) Stává se vám, že když nastartujete a neprotlápnete brzdu, tak že vám brzdové světlo svítí???
ne
Hoj@n píše:2) Couvačka mi přestala svítit a najednou se rozsvítila i při vypnutém motoru a zařazenou spátečkou

ano, svítí i při vypnutém motoru
Hoj@n píše:3) Osvětlení hodin mi najednou po zapojení čidla pro kontrolku teploty vody začalo svítit na maximum, že jsem to musel vytrhat aby se mi nevymlátila baterka
hodiny svítí jen s klíčkem v zapalování, a při zapnutí světel se zeslabí intenzita (docela blbý ve dne) s čidlem to prakticky nemá nic společnýho, asi sis omylem něco podělal v elektroinstalaci

Re: Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 17:25
od Hoj@n
no, ale ta cuvačka mi nejde do hlavy, proč to najednou dělá a předtím ne?? :myslim:

Ty hodiny jsou zapojené jak?? Prostě jsem odpojil čidlo v motoru a hodiny najednou svítily. Je to fakt divný, ale je to tak...

edit: :Merci: Mildo

Re: Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 17:54
od vinorak
k tomu relé: mám tam obyčejný spínací 30A z mototechny za 20 kč :fran:

Re: Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 17:55
od Hoj@n
a jede to jak má??

Re: Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 17:59
od vinorak
jo jezdí to ;-) Tamj de jenom o to, že řj dá impulz pro čerpadlo a to začne tlačit, ale jelikož má větší odber než by řj utáhl, tak je tam relátko, toť vše, nic složitýho

Re: Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 18:03
od Hoj@n
může mi to relátko ovlivnit to, že se mi auto na dálnici zastaví?? Že přestane brát benzín?

Re: Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 18:33
od vinorak
no teoreticky jo, ale může toho být víc.. :myslim:

Re: Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 18:53
od Hoj@n
Osobně mě napadá, přestane jít čerpadlo, takže komplet elektrika k němu, nebo kvalita benzínu a co dál? :myslim:

Doplňující otázka: ty jsi takovej specialista na elektriku, jak jsou zapojený ty hodiny??

Re: Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 20:27
od vinorak
;-)

Re: Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 21:02
od Hoj@n
:Merci:

Re: Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 21:05
od Hoj@n
Vino, ještě taková technická, nechápu tu motanici u kontaktu 3 a 4 :smich: Přeložíš prosím?? ;-)

Re: Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 21:19
od vinorak
1- plus od baterky
2- mínus
3- klíčkový plus z druhý polohy
4- světelný plus

Re: Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 21:33
od Hoj@n
dobře, díky, takže pravděpodobně bude problém v tom světelném +, jinak si to nedovedu vysvětlit :myslim: :Merci:

Re: Světla a elektrika celkově

Napsal: 21 led 2010 21:46
od Mitja
Zpatecka sviti i pri klicku v druhe poloze a zarazene zpatecce. Mohl jsi pohnout s konektorem na prevodovce jak jsi montoval cidlo pro vodu a tim se ti to rozsvitilo. Za dalsi mohl jsi poskocit na nejake snehove hroude a vzadu se ti konektor spravne pohnul u svetla.

To s tema hodinama je nejake divne : /.

Relatko ti spina palivove cerpadlo.. takze muze byt chyba v nem. Ale taky muzou byt spatne kontakty v konektoru primo u cerpadla pod zadnima sedackama. A nebo uplne jina zavada : ). Mi kdyz vynechavalo palivove cerpadlo (spatne relatko), tak to v nizkych otackach pocukavalo a dost spatne to startovalo. Ve vyssich otackach sem nepozoroval moc zadny rozdil. Jak se to pak cim dal vice prohlubovalo, tak to prestavalo drzet i volnobeh a tak..