Odumřelý plyn
Odumřelý plyn
Zdravím,
mám problém se svou 205, (benzinák, 1.4, rok výroby 1988).
Zabírá mi špatně plyn (vlastně jen na pár čísel, nevím přesně), takže auto má velmi mizernou akceleraci a pokud mu pořádně dupnu na krk, otáčky nabíhají jakoby do volnoběhu ačkoli mám zařazeno a já tak velmi razantně zpomaluju. Nutno podotknout, že se tento problém stupňuje se zařazenými rychlostními stupňi (jednička a dvojka celkem zabírají, pětka je dobrá tak akorát s nadsázkou na silnice první třídy bez větších stoupání :D)...
Takže do každýho kopečku musim s autem bojovat, podřazovat a vůbec je to prostě otrava.
Jinak auto přes zimu stálo a i na podzim se s ním jezdilo spíše sporadicky a jezdí opět pravidelně až cca od konce února. Loni jsem tento problém občas pozoroval, ale zdaleka to nebylo zlé jako teď.
Nevíte, co s tím? A doufám, že nebude potřeba měnit celou převodovku.
mám problém se svou 205, (benzinák, 1.4, rok výroby 1988).
Zabírá mi špatně plyn (vlastně jen na pár čísel, nevím přesně), takže auto má velmi mizernou akceleraci a pokud mu pořádně dupnu na krk, otáčky nabíhají jakoby do volnoběhu ačkoli mám zařazeno a já tak velmi razantně zpomaluju. Nutno podotknout, že se tento problém stupňuje se zařazenými rychlostními stupňi (jednička a dvojka celkem zabírají, pětka je dobrá tak akorát s nadsázkou na silnice první třídy bez větších stoupání :D)...
Takže do každýho kopečku musim s autem bojovat, podřazovat a vůbec je to prostě otrava.
Jinak auto přes zimu stálo a i na podzim se s ním jezdilo spíše sporadicky a jezdí opět pravidelně až cca od konce února. Loni jsem tento problém občas pozoroval, ale zdaleka to nebylo zlé jako teď.
Nevíte, co s tím? A doufám, že nebude potřeba měnit celou převodovku.
- Mitja
- Stálý inventář 205clubu

- Příspěvky: 4659
- Registrován: 27 lis 2007 19:05
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Ondra
- tel.:: 0
- Bydliště: Studénka-Butovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odumřelý plyn
kolik ma ten motor kw? Mozna nejlip nahod fotku, jestli je to monoblok nebo neco jineho.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Re: Odumřelý plyn
podle techničáku 44 kw.Mitja píše:kolik ma ten motor kw? Mozna nejlip nahod fotku, jestli je to monoblok nebo neco jineho.
Fotky přihazuji
- vinorak
- odborník

- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: Odumřelý plyn
tak pokud to je 1.4, tak to má 55kW a pokud to má 44kW tak je to 1.1 Zkontroluj, jestli se při plnym plynu pohne škrtící klapka úplně do kolma 
Re: Odumřelý plyn
V techničáku je objem 1.351 a výkon 44, tak nevím.vinorak píše:tak pokud to je 1.4, tak to má 55kW a pokud to má 44kW tak je to 1.1 Zkontroluj, jestli se při plnym plynu pohne škrtící klapka úplně do kolma
A budu za debila, ale kde přesně je škrtící klapka?
- Mitja
- Stálý inventář 205clubu

- Příspěvky: 4659
- Registrován: 27 lis 2007 19:05
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Ondra
- tel.:: 0
- Bydliště: Studénka-Butovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odumřelý plyn
Tak tohle je klasicky TU1M / TU3M , takze bud tam mas 1.1 - 44kw a nebo 1.4 - 55kw, oboje je s jednobodovym vstrikovanim. V kastliku spolujezdce bys mel mit ridici jednotku.
Zaprve si sprav tu hadici na odvetravani klikovky, kterou mas uz rozpadlou a asi obmotanou paskou. Ale tam problem nebude. Zkus si vyblikat zavady klickem,: http://www.205gti.org/?reloaded&action= ... iagnostika .
Podle toho chovani to vypada asi na potenciometr skrtici klapky.. nejdrive si udelej tu diagnostiku, pokud pujde, a napis vysledky. Az to vyzkousis vyblikat, tak taky by tomu mohlo pomoct odpojeni baterky na pul dne, pak pripojeni a nasledne projeti nejake trochu delsi trasy... jak rika Vino, ty motory maji takovou zvlastni schopnost "samospravovani" : )).
Dale bych asi vymenil svicky, stoji to pak korun a sice to jima nejspise nebude, ale stejne bych to udelal. No a kdyz se to nevyresi temi vecmi co jsem psal výše, tak by chyba mohla s velkou pravepodobnosti byt v tom potenciometru skrtici klapky... ten muzes zkusit sestelovat (ale radsi az vyzkousis vsechno co jsem psal vyse!) podle navodu tady: http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f ... %AD#p62365 , pripadne ho vymenit.
Dale by taky mohl byt na vine privod paliva, zkontroluj relatko pro palivove cerpadlo, ktere by melo byt bud vedle ridici jednotky v kastliku u spolujezdce, nebo v motorvem prostoru vedle brzdoveho valce a muzes procistit kontakty v konektoru primo u cerpadla - ty najdes pod zadnima sedackama, pod kulatym plastovym (gumovym) krytem. Ale cerpadlem to asi nebude, protoze to bys mel spise problemy v nizsich otackach, nez v tech vyssich a s akcelaraci, si myslim.
Zaprve si sprav tu hadici na odvetravani klikovky, kterou mas uz rozpadlou a asi obmotanou paskou. Ale tam problem nebude. Zkus si vyblikat zavady klickem,: http://www.205gti.org/?reloaded&action= ... iagnostika .
Podle toho chovani to vypada asi na potenciometr skrtici klapky.. nejdrive si udelej tu diagnostiku, pokud pujde, a napis vysledky. Az to vyzkousis vyblikat, tak taky by tomu mohlo pomoct odpojeni baterky na pul dne, pak pripojeni a nasledne projeti nejake trochu delsi trasy... jak rika Vino, ty motory maji takovou zvlastni schopnost "samospravovani" : )).
Dale bych asi vymenil svicky, stoji to pak korun a sice to jima nejspise nebude, ale stejne bych to udelal. No a kdyz se to nevyresi temi vecmi co jsem psal výše, tak by chyba mohla s velkou pravepodobnosti byt v tom potenciometru skrtici klapky... ten muzes zkusit sestelovat (ale radsi az vyzkousis vsechno co jsem psal vyse!) podle navodu tady: http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f ... %AD#p62365 , pripadne ho vymenit.
Dale by taky mohl byt na vine privod paliva, zkontroluj relatko pro palivove cerpadlo, ktere by melo byt bud vedle ridici jednotky v kastliku u spolujezdce, nebo v motorvem prostoru vedle brzdoveho valce a muzes procistit kontakty v konektoru primo u cerpadla - ty najdes pod zadnima sedackama, pod kulatym plastovym (gumovym) krytem. Ale cerpadlem to asi nebude, protoze to bys mel spise problemy v nizsich otackach, nez v tech vyssich a s akcelaraci, si myslim.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Re: Odumřelý plyn
1) jo mělo by to být TU3MMitja píše:Tak tohle je klasicky TU1M / TU3M , takze bud tam mas 1.1 - 44kw a nebo 1.4 - 55kw, oboje je s jednobodovym vstrikovanim. V kastliku spolujezdce bys mel mit ridici jednotku.
Zaprve si sprav tu hadici na odvetravani klikovky, kterou mas uz rozpadlou a asi obmotanou paskou. Ale tam problem nebude. Zkus si vyblikat zavady klickem,: http://www.205gti.org/?reloaded&action= ... iagnostika .
Podle toho chovani to vypada asi na potenciometr skrtici klapky.. nejdrive si udelej tu diagnostiku, pokud pujde, a napis vysledky. Az to vyzkousis vyblikat, tak taky by tomu mohlo pomoct odpojeni baterky na pul dne, pak pripojeni a nasledne projeti nejake trochu delsi trasy... jak rika Vino, ty motory maji takovou zvlastni schopnost "samospravovani" : )).
Dale bych asi vymenil svicky, stoji to pak korun a sice to jima nejspise nebude, ale stejne bych to udelal. No a kdyz se to nevyresi temi vecmi co jsem psal výše, tak by chyba mohla s velkou pravepodobnosti byt v tom potenciometru skrtici klapky... ten muzes zkusit sestelovat (ale radsi az vyzkousis vsechno co jsem psal vyse!) podle navodu tady: http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f ... %AD#p62365 , pripadne ho vymenit.
Dale by taky mohl byt na vine privod paliva, zkontroluj relatko pro palivove cerpadlo, ktere by melo byt bud vedle ridici jednotky v kastliku u spolujezdce, nebo v motorvem prostoru vedle brzdoveho valce a muzes procistit kontakty v konektoru primo u cerpadla - ty najdes pod zadnima sedackama, pod kulatym plastovym (gumovym) krytem. Ale cerpadlem to asi nebude, protoze to bys mel spise problemy v nizsich otackach, nez v tech vyssich a s akcelaraci, si myslim.
2) Diagnostiku jsem zkusil, nespustila se.
3) Lanko plynu bylo u trochu prověšené, napnul jsem ho tak aby se mi moc nezvýšil volnoběh, trochu se to zlepšilo mi přišlo. Ale ne o moc
vinorak: Myslím, že úplně do kolma proti standartní poloze nejde.
4) Svíčky se měnili nedávno.
5) Palivové čerpadlo jsem tedy ještě nezkoumal.
- vinorak
- odborník

- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: Odumřelý plyn
tak sundej ten plast mezi vzduchovym filtrem a vstřikem a pak uvidíš přímo na škrtící klapku, jestli se otevře až do kolma 
- Mitja
- Stálý inventář 205clubu

- Příspěvky: 4659
- Registrován: 27 lis 2007 19:05
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Ondra
- tel.:: 0
- Bydliště: Studénka-Butovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odumřelý plyn
A co to bude znamenat, kdyz se neotevre?vinorak píše:tak sundej ten plast mezi vzduchovym filtrem a vstřikem a pak uvidíš přímo na škrtící klapku, jestli se otevře až do kolma
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
- Lubec
- Stálý inventář 205clubu

- Příspěvky: 1379
- Registrován: 10 pro 2009 22:15
- Rok narození: 1983
- tel.:: 911996666
- Bydliště: Bardejov SK
Re: Odumřelý plyn
Tak ja se zeptam takle jak ten plyn reaguje na volnobeh na kolik ti vybehnu otacky? Predpokladam ze otackomer nemas ale snad poznas kdy je mas v cervenym
Jestli je teda dostanes na volnobeh do cervenyho tak to plynem mozna nebude a premyslel bych taky nad spojkou (jako ze ti prokluzuje)
V jednoduchosti je krása
- vinorak
- odborník

- Příspěvky: 11375
- Registrován: 10 kvě 2007 13:02
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: Odumřelý plyn
- Lubec
- Stálý inventář 205clubu

- Příspěvky: 1379
- Registrován: 10 pro 2009 22:15
- Rok narození: 1983
- tel.:: 911996666
- Bydliště: Bardejov SK
Re: Odumřelý plyn
to je sice fakt ale mne slo o reakci co znamena pedal na doraz atd to se proste pozna jestli plyn reaguje jak ma. A netahej me za snurky vis jak sem to myslel

V jednoduchosti je krása
- pichy
- Prudič

- Příspěvky: 4510
- Registrován: 27 kvě 2008 12:35
- Skutečné jméno: Lukiiino
- tel.:: 777844991
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odumřelý plyn
nesouhlas. když jsem měl v motoru o dva litry více oleje, tak šel k pěti a půl a dál ani ťuk .-)vinorak píše:na volnoběh se dostaneš do červenýho i s půl plynem
![]()
_____________
Peugeot 205 1.9 rallye (1990) - voiture mythique
Subaru Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-Tec (2005)
ex:
Hrozně moc Subaru :-)
Saab 9-5 Aero 2,3 Turbo SportCombi (2005)
Peugeot 205 1.9 CTi (1991)
Citroen ZX Break 1.9 TD (1997)
Peugeot 205 1.1 (1992)
Peugeot 205 1.1 (1990)
Peugeot 205 1.1 (1987)
Peugeot 205 1.9 rallye (1990) - voiture mythique
Subaru Outback 3.0 H6 (2004)
Honda Civic 1.6 V-Tec (2005)
ex:
Hrozně moc Subaru :-)
Saab 9-5 Aero 2,3 Turbo SportCombi (2005)
Peugeot 205 1.9 CTi (1991)
Citroen ZX Break 1.9 TD (1997)
Peugeot 205 1.1 (1992)
Peugeot 205 1.1 (1990)
Peugeot 205 1.1 (1987)

