Stránka 1 z 2
Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 11:28
od Orange
Zdravím,
mám problém se svou 205, (benzinák, 1.4, rok výroby 1988).
Zabírá mi špatně plyn (vlastně jen na pár čísel, nevím přesně), takže auto má velmi mizernou akceleraci a pokud mu pořádně dupnu na krk, otáčky nabíhají jakoby do volnoběhu ačkoli mám zařazeno a já tak velmi razantně zpomaluju. Nutno podotknout, že se tento problém stupňuje se zařazenými rychlostními stupňi (jednička a dvojka celkem zabírají, pětka je dobrá tak akorát s nadsázkou na silnice první třídy bez větších stoupání :D)...
Takže do každýho kopečku musim s autem bojovat, podřazovat a vůbec je to prostě otrava.
Jinak auto přes zimu stálo a i na podzim se s ním jezdilo spíše sporadicky a jezdí opět pravidelně až cca od konce února. Loni jsem tento problém občas pozoroval, ale zdaleka to nebylo zlé jako teď.
Nevíte, co s tím? A doufám, že nebude potřeba měnit celou převodovku.
Re: Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 11:45
od Mitja
kolik ma ten motor kw? Mozna nejlip nahod fotku, jestli je to monoblok nebo neco jineho.
Re: Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 12:00
od Orange
Mitja píše:kolik ma ten motor kw? Mozna nejlip nahod fotku, jestli je to monoblok nebo neco jineho.
podle techničáku 44 kw.
Fotky přihazuji
Re: Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 12:21
od vinorak
tak pokud to je 1.4, tak to má 55kW a pokud to má 44kW tak je to 1.1 Zkontroluj, jestli se při plnym plynu pohne škrtící klapka úplně do kolma

Re: Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 12:26
od Orange
vinorak píše:tak pokud to je 1.4, tak to má 55kW a pokud to má 44kW tak je to 1.1 Zkontroluj, jestli se při plnym plynu pohne škrtící klapka úplně do kolma

V techničáku je objem 1.351 a výkon 44, tak nevím.
A budu za debila, ale kde přesně je škrtící klapka?
Re: Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 12:36
od vinorak
jdi po plynovym lanku

Re: Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 12:39
od Mitja
Tak tohle je klasicky TU1M / TU3M , takze bud tam mas 1.1 - 44kw a nebo 1.4 - 55kw, oboje je s jednobodovym vstrikovanim. V kastliku spolujezdce bys mel mit ridici jednotku.
Zaprve si sprav tu hadici na odvetravani klikovky, kterou mas uz rozpadlou a asi obmotanou paskou. Ale tam problem nebude. Zkus si vyblikat zavady klickem,:
http://www.205gti.org/?reloaded&action= ... iagnostika .
Podle toho chovani to vypada asi na potenciometr skrtici klapky.. nejdrive si udelej tu diagnostiku, pokud pujde, a napis vysledky. Az to vyzkousis vyblikat, tak taky by tomu mohlo pomoct odpojeni baterky na pul dne, pak pripojeni a nasledne projeti nejake trochu delsi trasy... jak rika Vino, ty motory maji takovou zvlastni schopnost "samospravovani" : )).
Dale bych asi vymenil svicky, stoji to pak korun a sice to jima nejspise nebude, ale stejne bych to udelal. No a kdyz se to nevyresi temi vecmi co jsem psal výše, tak by chyba mohla s velkou pravepodobnosti byt v tom potenciometru skrtici klapky... ten muzes zkusit sestelovat (ale radsi az vyzkousis vsechno co jsem psal vyse!) podle navodu tady:
http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f ... %AD#p62365 , pripadne ho vymenit.
Dale by taky mohl byt na vine privod paliva, zkontroluj relatko pro palivove cerpadlo, ktere by melo byt bud vedle ridici jednotky v kastliku u spolujezdce, nebo v motorvem prostoru vedle brzdoveho valce a muzes procistit kontakty v konektoru primo u cerpadla - ty najdes pod zadnima sedackama, pod kulatym plastovym (gumovym) krytem. Ale cerpadlem to asi nebude, protoze to bys mel spise problemy v nizsich otackach, nez v tech vyssich a s akcelaraci, si myslim.
Re: Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 13:22
od Orange
Mitja píše:Tak tohle je klasicky TU1M / TU3M , takze bud tam mas 1.1 - 44kw a nebo 1.4 - 55kw, oboje je s jednobodovym vstrikovanim. V kastliku spolujezdce bys mel mit ridici jednotku.
Zaprve si sprav tu hadici na odvetravani klikovky, kterou mas uz rozpadlou a asi obmotanou paskou. Ale tam problem nebude. Zkus si vyblikat zavady klickem,:
http://www.205gti.org/?reloaded&action= ... iagnostika .
Podle toho chovani to vypada asi na potenciometr skrtici klapky.. nejdrive si udelej tu diagnostiku, pokud pujde, a napis vysledky. Az to vyzkousis vyblikat, tak taky by tomu mohlo pomoct odpojeni baterky na pul dne, pak pripojeni a nasledne projeti nejake trochu delsi trasy... jak rika Vino, ty motory maji takovou zvlastni schopnost "samospravovani" : )).
Dale bych asi vymenil svicky, stoji to pak korun a sice to jima nejspise nebude, ale stejne bych to udelal. No a kdyz se to nevyresi temi vecmi co jsem psal výše, tak by chyba mohla s velkou pravepodobnosti byt v tom potenciometru skrtici klapky... ten muzes zkusit sestelovat (ale radsi az vyzkousis vsechno co jsem psal vyse!) podle navodu tady:
http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f ... %AD#p62365 , pripadne ho vymenit.
Dale by taky mohl byt na vine privod paliva, zkontroluj relatko pro palivove cerpadlo, ktere by melo byt bud vedle ridici jednotky v kastliku u spolujezdce, nebo v motorvem prostoru vedle brzdoveho valce a muzes procistit kontakty v konektoru primo u cerpadla - ty najdes pod zadnima sedackama, pod kulatym plastovym (gumovym) krytem. Ale cerpadlem to asi nebude, protoze to bys mel spise problemy v nizsich otackach, nez v tech vyssich a s akcelaraci, si myslim.
1) jo mělo by to být TU3M
2) Diagnostiku jsem zkusil, nespustila se.
3) Lanko plynu bylo u trochu prověšené, napnul jsem ho tak aby se mi moc nezvýšil volnoběh, trochu se to zlepšilo mi přišlo. Ale ne o moc
vinorak: Myslím, že úplně do kolma proti standartní poloze nejde.
4) Svíčky se měnili nedávno.
5) Palivové čerpadlo jsem tedy ještě nezkoumal.
Re: Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 16:27
od vinorak
tak sundej ten plast mezi vzduchovym filtrem a vstřikem a pak uvidíš přímo na škrtící klapku, jestli se otevře až do kolma

Re: Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 17:36
od Mitja
vinorak píše:tak sundej ten plast mezi vzduchovym filtrem a vstřikem a pak uvidíš přímo na škrtící klapku, jestli se otevře až do kolma

A co to bude znamenat, kdyz se neotevre?

Re: Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 18:01
od vinorak
že je něco špatně

Re: Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 22:01
od Lubec
Tak ja se zeptam takle jak ten plyn reaguje na volnobeh na kolik ti vybehnu otacky? Predpokladam ze otackomer nemas ale snad poznas kdy je mas v cervenym

Jestli je teda dostanes na volnobeh do cervenyho tak to plynem mozna nebude a premyslel bych taky nad spojkou (jako ze ti prokluzuje)
Re: Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 22:05
od vinorak
Re: Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 22:09
od Lubec
to je sice fakt ale mne slo o reakci co znamena pedal na doraz atd to se proste pozna jestli plyn reaguje jak ma. A netahej me za snurky vis jak sem to myslel

Re: Odumřelý plyn
Napsal: 11 bře 2010 22:14
od pichy
nesouhlas. když jsem měl v motoru o dva litry více oleje, tak šel k pěti a půl a dál ani ťuk .-)