Stránka 1 z 3

Chcipani motoru

Napsal: 21 kvě 2010 14:48
od sochy007
Ahoj, zacal me zlobit motor, v nedeli mi to jednou pri rychlem seslapnuti plynu vynechalo cca 1s,neresil jsem, rekl jsem si spatnej benzin, ale dnes kdyz jsem jel domu tak po 20km motor zacinal obcas cukat, pote i za jizdy 5ka 3tis.otacek a motor 2x zacukal a zhasnul. asi po desatem opakovanem startu s pomoci plynu naskocil. po cca 5Km cuknul, pak zas chvili v poho a pak zas zhasl.

Druha zavada, vcera kdyz jsem prijel z nakupu , vypl jsem motor, zamykam a zapnul se vetrak, rikam pockam az se vypne, jenze po 10 minutach stale bezi, otevru kapotu a kourilo se pod relatkem jak je napravo s pojistky. smrdelo to spaleninou. dostal jsem strach , odpojil jsem baterii a dnes radeji koupil hasicak.

Prosim o rady co s tim


pred tim jsem zadny problemy nemel, 20tis km bez zavad

Re: Chcipani motoru

Napsal: 21 kvě 2010 15:03
od draken
to vypada pěkně. Nejsem si jistej jestli ty závady spolu souvisej, tak skus připojit k baterii ale jenom ty dráty co vedou do kabiny a ke startéru, na saharu se zatim vykašli a uvidíš co to bude dělat. A třeba skontroluj jestli ti do tý pojistkovky v motoru nevlítla voda atd

edit: ale asi spolu souviset budou, skus to natočit s odpojenou saharou, co to bude dělat a pak to dyžtak pořešíme dál :up:

Re: Chcipani motoru

Napsal: 21 kvě 2010 17:31
od Mitja
Napravo u brzdoveho valce byva relatko pro spinani palivoveho cerpadla (pokud jsou tam dvě, alepokud je tam jen jedno tak je to rele pro ridici jednotku a to na palivove cerpadlo je pak v kastliku spolujezdce vedle jednotky), ktere kdyz vynechava tak motor dela presne to co popisujes. Takze prvne bych ho zkusil vymenit a pořádně očistit kontakty. Ale to, ze ti jela sahara, je nejake divne... to zavani chybou nekde v elektrice :myslim:. Mimochodem potenciometr skrtici klapky, ktery taky zpusobuje cukani, mas myslim novy, ze?

No zacni tam a pri jednom muzes rozdelat i tu kabicku s pojistkama u leveho predniho svetla, procistit kontakty a tak. A blizko te krabicky najdes na chladici třípinové cidlo, tak tam zkus taky ocistit kontakty - je to cidlo na saharu.

Re: Chcipani motoru

Napsal: 21 kvě 2010 17:54
od draken
podle toho, co píše sem pochopil, že mu hořelo kolem tech relé, co spínaj saharu. tak si myslim, že se mu to tam trochu poskratovalo a tudíš čerpadlo benzínu nedostávalo tolik šťávy a motor chcípal. to je moje varianta, takže navrhuju odpojit úplně saharu z tej pojistkovky v motoru a uvidíme.

Re: Chcipani motoru

Napsal: 21 kvě 2010 18:19
od Mitja
1,4 55kw nema zadne relatka na spinani sahary, ma jen jednu vrtuli a ta se spina naprudko tim cidlem na chladici :up:.

Ale pekna teorie, takze to cidlo rozhodne vycisti taky :up:

Re: Chcipani motoru

Napsal: 21 kvě 2010 18:29
od draken
tak to sem teda zas o něco chytřejší

sochy: upni nejlíp fotku z čeho se kouřilo, ať můžem dál šťourat

Re: Chcipani motoru

Napsal: 21 kvě 2010 18:30
od vinorak
to by ta vrtule musela mít odběr tak 1kW aby dokázala způsobit chcípnutí auta :smich:

Re: Chcipani motoru

Napsal: 21 kvě 2010 18:41
od draken
sochy píše:otevru kapotu a kourilo se pod relatkem jak je napravo s pojistky.
právě podle toho sem myslel, že mu hořelo to spínání sahary. Jinak stačí, aby měl na kabelech, co dou do kabiny horší konektor a nějakej ten přechoďák a spolu se skratovanym druhym okruhem (sahary) to může dělat pěkný kraviny

Re: Chcipani motoru

Napsal: 21 kvě 2010 20:57
od sochy007
potenciometr a kabely od svicek jsou skoro novy..

Re: Chcipani motoru

Napsal: 22 kvě 2010 07:11
od draken
no tak skus se podivat, jestli nejsou připečený ty konektory zespoda, a jestli jo, tak napiš kerej (typuju to na ten od sahary). A dyžtak ho odpoj a skus jezdit, jestli to bude chcípat dál

Re: Chcipani motoru

Napsal: 22 kvě 2010 07:20
od Mitja
Ty mas v tom prostoru nejake relatka sochy? Ja tam mam jen pojistky :myslim:

Re: Chcipani motoru

Napsal: 22 kvě 2010 11:29
od sochy007
divne, nikde nic pripeceneho nevidim

Re: Chcipani motoru

Napsal: 22 kvě 2010 12:19
od Mitja
Tak tu krabicku poctive vycisti, zkontroluj jestli se nejaka pojistka nepretavila a pak hlavne vycisti to třípinové čidlo na chladiči (kdyz se divas zezadu na chladic, tak je v rohu chladice, ktery je nejblize levemu prednimu svetlu), staci tam odpojit ten konektor a pořádně ty kontakty mechanicky očistit (bacha, kdyz je spojis tak ti to pěkně zajiskří => sepnuti sahary).

Jinak ja kdyz mel kdysi spatny altik a vyšťavila se mi baterka, tak mi to samozrejme pri senuti sahary zacalo nehorazne cukat az se to po case uplne zastavilo. Takze pokud nepomuze vycisteni toho cidla a nabití baterky, tak muzes jit po altiku, relatku pal. cerpadla, relátku řídicí jednotky, atd. Ale vzhledem k tomu, ze vetrak spina jen a pouze to čidlo, kdy to jde jeste pres tu pojistkovku v motoru cos nafotil, tak to vypada na chybu tam.

Re: Chcipani motoru

Napsal: 22 kvě 2010 20:15
od killer
mám ten samý problém akorát mi nikde nic nehořelo už tejden nejezdim

Re: Chcipani motoru

Napsal: 23 kvě 2010 19:34
od sochy007
1)vycistil sem skrinku a dal tam nove pojistky, projel jsem to cca 5km, vse ok ,necukal ani nezhasl, prijedu na dvur, necham bezet motor aby zapla ventilator, na budíku 103stupnu a ventilator nic. kde je zrada?

2)to co je na fotkach je co?