Peugeot 205 16V EVOII (MK-RACING)

Představte své 205ky nebo projekty na čem zrovna pracujete

Moderátor: rada

Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Peugeot 205 16V EVOII (MK-RACING)

Příspěvek od TomGTI »

Takže tady je náš příběh s Peugeotem 205 1.9 GTi. -RADY a TomGTi-

Motoristický sport jsme sledovali už od dětství a zajímali se o něj.Vše začalo tak že jsme se byli podívat na několik závodů v automobilovém slalomu.Ideální závody pro začátek a vstup do automobilových závodů. Tento sport se nám zalíbil natolik že jsme se rozhodli si ho vyzkoušet na vlastní kůži.Jelikož rodinné auto dnes již bývalé načky Fiat o malém výkonu nebylo zrovna vhodné rozhodli jsme se pořídit nějáké auto které by bylo konkurenceschopnější,rychlejší a zábavnější.V tomto sportu jsou nejzastoupenější automobily Peugeot 106 a 205.Peugeot 106 je novější ale v ČR nebylo možné sehnat zachovalý a nám vyhovující model tedy 106 1.3 rally,nebo 106 XSi,rozhodli jsme se proto pro model 205 a rovnou 1.9GTi v nejsilnější verzi 94Kw.Sehnat 205 GTi ve slušném stavu je také velmi těžké.Ale měli jsme štěstí a jednoho dne narazily na inzerát kde stálo:Peugeot 205 GTi 94Kw,motor po kompletní GO,upravený podvozek,převodovka, atd.Okamžitě jsme kontaktovali majitele a vyrazily.Ke všemu auto nebylo někde z daleka jako pár předchozích na které jsme se byly podívat ale kupodivu v našem kraji.Po přijetí a prohlédnutí auta jsme zjistily že se jedná o auto již nachystané na slalomové závody.Poté následovala testovací jízda.Neskutečný zážitek pro toho kdo nikdy neřídil tak silné a navíc velmi lehké auto ze závodním podvozkem.Za pár hodin jsme si vezli našeho malého lvíčka domů.Cesta to byla opravdu zábavná a velice rychlá.V té době vypadalo auto ještě jako seriové GTi a mě se velice líbilo i když je to tak staré auto.Chodil jsem se na něj pořád dívat,nikdy předtím jsme doma takové auto neměly nebylo to jen tak obyčejné auto na jezdění do města jako ty ostatní,byl to opravdový závoďák, na takové auta jsem se chodil dříve jen dívat a najednou stál v garáži ,z nádherným zvukem,okruhovým tvrdým podvozkem,závodním sedákem a čtyřbodovým pásem SPARCO který jsem viděl předtím jen v časopisech.Byl to nepopsatelný pocit a to auto jsem si velice oblíbil a těšil se na každou jízdu v něm i když někomu vadilo že je to nepohodlné a hlučné já jsem se na to vždy hrozně těšil.Myslím že kdybychom koupily nějáké jiné auto např.VW Golf GTi nebo něco podobného nebyl by to takový zážitek jako je Peugeot 205 GTi tohle auto je prostě ikona a legenda.Na to jak je staré vypadá líp než všechny Golfy,Astry a Swifty dohromady.

Auto vypadalo takhle
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Bylo na prodej i několik opravdu pěkných kousků v sériovém stavu ale nám nešlo až tak o vzhled protože jsme z autem nechtěli jezdit na srazy ale na závody,takže na prvním místě byl technický stav a funkčnost.Hned po koupi auta šlo pryč velké zadní křídlo.Mě se ale velice líbilo a kdyby šlo pryč přirozenou cestou určitě bych si ho dal na své GTi a nestyděl bych se za něj,dělá auta celkově mohutnější a větší a navíc ta červená se k černé náramně hodí.Jak jsem již psal na autě nebylo co zlepšovat bylo kompletně nachystané na závody stačilo jen nalepit číslo.Ale přeci jen bylo ještě potřeba pořídit jednu věc která je velice důležitá a to nějáké pořádné závodní pneumatiky.Naskytla se možnost sehnat výhodně pneumatiky Avon ZZR a slicky Yokohama A005 i z originál disky Speedline na Peugeot 205 GTi.
S tímto autem se odjezdilo několik závodů MČR v automobilovém slalomu,volných zavodů ve slalomu a pár dalších závodů.Rady s ním získal několik pěkných výsledků na MČR když byl 3x první a 1x druhý a celkově druhý na Rock Max Rally Show.Odjeli jsme i některé volné závody ve slalomu kde jsem mohl startovat i já(TomGTi)tehdy ještě bez řidičského průkazu a vyzkoušet si Peugeota 205 GTi o kterém jsem si tehdy jen četl jak skvělý je to HotHatch,jaké má skvělé jízdní vlastnosti,jaký má výkonný motor a jak brzdí.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Slalom je velice pěkná motoristická disciplína ovšem u nás jsou tratě velice krátké a špatně umístěné,vyjímky jsou jen Hodonín,Přerov-letitiště,Kdyně.Ale hlavně je málo závodů za celou sezonu.Proto jsme se rozhodli raději pro závody do vrchu kde už je přeci jenom zajímavější svezení.Slalom byl hlavně o technice a nejezdilo se relativně tak rychle.Závody do vrchu byly úplně o něčem jiném úplně jiné svezení.První sezonu závodů do vrchu absolovolal jen Rady a dosáhl opět několika pěkných umístění.Ovšem oproti slalomu zde již velkou roli hrál motor a váha automobilu.Přesto že motor jel skvěle je to jen 8-ventil a lepší předpoklady pro další úpravy má 16-ventilový motor.Navíc z autem jsme ještě na každý závod dojeli a odjeli po vlastní ose což taky nebylo moc pohodlné ale hlavně auto také hodně trpělo po naších silnicích ale to my také.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Na další sezonu jsme se rozhodli auto kompletně předělat a udělat z něj závodní kopcové auto.Auto dostalo ochranný rám,skla byly vyměněny za Makrolon,byl upravený brzdový systém,byly vyměněny díly řízení,podvozku,řazení, auto bylo celkově odlehčeno a hlavně dostalo nový závodní motor.Motor je 16-ventil,Mi-16 a je na dvou dvojitých karburátorech WEBER.Kvůli přetáčivosti a neklidnosti zadní části auta při prudkém brždění byl namontován regulátor tlaku brzd TILTON.Dále je vůz vybaven povinnou výbavou podle předpisů na závody např.hasicí přístroj,odpojovač baterie a další.Tuto sezonu už jezdíme z autem oba dva.Auto funguje po přestavbě perfektně,motor je úplně někde jinde než předchozí co byl v autě.Zatím si na auto zvykáme a učíme se ale každý závod zrychlujeme a zlepšujeme dosažené časy.Rady si zatím tuto sezonu vyjel 2xprvní místo, 3xdruhé místo a 1x6místo,TomGTI vyhrál svůj první závod na Šíma Sprint, porazil jsem konečně i svého otce který mě do té doby nechával daleko za sebou ať už na slalomech nebo na vrchách,TomGTI si vyjel tuto sezonu 2xprvní místo,2xdruhé místo a 1xčtvrté místo.V seriálu závodů do vrchu Šíma Sprint vyhrál Rady celkově kategorii závodní auta do 2000ccm,TomGTI se umístil v seriálu na druhém místě v kategorii závodních auta do 2000ccm.

Fotky z přestavby
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Foto sezona 2007
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Na příští sezonu jsou v plánu další úpravy které opět posunou auto úplně někde jinde,jako samosvorný diferenciál,jiná převodovka,závodní nádrž,
zvýšení výkonu motoru,větší brzdy,další odlehčení a rozšíření auta,montáž zadního přítlačného křídla a zadního difuzoru kvůli proudění vzduchu pod autem.Auto je v neustálém vývoji a pořád se mění nějáké věci.Všechny zásadnější změny budu postupně přidávat sem.

První aktualizace
Máme novou sedačku Bimarco Expert s homologací FIA,tato nová moderní skořepinová sedačka nahradí již zastaralý model Sparco Sprint s rámovou konstrukcí.
Obrázek

Dále je objednaná závodní bezpečnostní nádrž s objemem na 11litrů a dorazilo i závodní brzdové vedení Goodridge na přední nápravu.Dále se auto připravuje na montáž laminátového rozšiřovacího kitu

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) TomGTI dne 21 led 2008 16:44, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomGTI »

Actual :D
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomGTI »

Další aktualizace.Malá ukázka z přípravy na sezonu 2008.Probíhá rozšířování auta pomocí laminátového kitu podle vzoru Gutmann.Tento kit ovšem nebyl zcela podle našich představ takže se ještě individuálně kompletně předělává na naše auto.Auto se chystá v dílně MK-Racing.Na jejich stránkách http://www.mk-racing.cz najdete další zajímavé projekty a díly na úpravu vašich Peugeotů

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 16V EVOII (MK-RACING)

Příspěvek od TomGTI »

Takže auto už se pomalu blíží do finální podoby
Přílohy
PICT0036.JPG
PICT0040.JPG
PICT0049.JPG
PICT0049.JPG (114.22 KiB) Zobrazeno 25130 x
PICT0121.JPG
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 16V EVOII (MK-RACING)

Příspěvek od TomGTI »

Z Anglie dorazil LSD,závodní diferenciál Quaife,nádrž AF Motorsport s pěnou proti odlévání benzínu,závodní šetibodové pásy s FIA homologací SECURON a závodní volant TAZIO.Auto je již nachystáno na lak.

závodní diferenciál Quaife(Torsen)
DSC09735.JPG
v levo seriový(otevřený)diferenciál,v pravo samosvorný Quaife typ Torsen
DSC09740.JPG
nádrž na 11litrů
DSC09731.JPG
volant Tazio
DSC09744.JPG
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 16V EVOII (MK-RACING)

Příspěvek od TomGTI »

Tak první špionážní foto z lakovny,auto už se blíží do finální podoby.
DSC00101000.JPG
DSC00101000.JPG (48.34 KiB) Zobrazeno 24018 x
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 16V EVOII (MK-RACING)

Příspěvek od TomGTI »

Nové foto auta.
DSC09827.JPG
DSC09827.JPG (63.42 KiB) Zobrazeno 23809 x
DSC09831.JPG
DSC09831.JPG (63.61 KiB) Zobrazeno 23780 x
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 16V EVOII (MK-RACING)

Příspěvek od TomGTI »

Aktuální foto po prvním závodě,kdy jsme taky vlastně poprvé vyjeli a vyzkoušeli přestavěné auto.Ještě chybí dodělat pár drobností po vzhledové stránce,které se už nestihli před prvním závodem.Takže příští fotky už budou kompletního auta v týmových barvách,takže se těšte.
foto.JPG
foto.JPG (54.2 KiB) Zobrazeno 23441 x
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 16V EVOII (MK-RACING)

Příspěvek od TomGTI »

Po drobných problémech při prvním závodě do vrchu s novým autem jsme se rozhodli jet auto otestovat na slalomový závod do Vyškova,který se zdál být ideální na další seznámení z autem,jelikož se závod jede na letišti.Trať byla velice pěkně postavená a hodně hodně rychlá.Budu se snažit co nejdříve přidat i video z tohoto závodu.
DSC00001.JPG
DSC00012.JPG
DSC00015.JPG
DSC00015.JPG (46.93 KiB) Zobrazeno 23086 x
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 16V EVOII (MK-RACING)

Příspěvek od TomGTI »

Finální podoba auta.Auto v barvách MK-Racing Teamu.V depu při závodě KW Berg Trophy 2008-Vsetín
DSC00058.JPG
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 16V EVOII (MK-RACING)

Příspěvek od TomGTI »

KW Berg Trophy-Vsetín 2008.Foto z trati.
open1.jpg
open.jpg
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 16V EVOII (MK-RACING)

Příspěvek od TomGTI »

Co nevidět dorazí z Francie zadní křídlo homologované pro kategorii F2000.Tato kategorie je vypsané ve francouzském mistrovstvé v rally kde startují dvoulitry s jednou poháněnou nápravou,kategorie je velice zastoupena právě Peugeoty 205 Maxi ale i dalších vysloužilých aut u nás známé jako A7-Peugeot 306 Maxi a další ostré áčka.Je to určitě nejhezčí a nejrychlejší kategorie.

ilustrační foto:
_wsb_546x337_IMG_0545.jpg
_wsb_546x337_IMG_0545.jpg (61.21 KiB) Zobrazeno 22575 x
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 16V EVOII (MK-RACING)

Příspěvek od TomGTI »

Takže je za námi další velice vydařený závodní víkend.6.-7.9.2008 se na Malé Bystřici uskutečnil další závod prestižního seriálu závodů do vrchu BERG-TROPHY 2008.Po prvním Sobotním tréninku zavládlo velké zklamání kdy motor nefungoval a úplně ztratil výkon.Před tréningovou jízdou následovala rychlá kontrola co se z motorem děje.Po drobných úpravách začal motor opět fungovat a já se mohl soustředit jen na svou jízdu.Druhý trénink jsem již odjel v plném tempu a vylepšil čas ještě o 2 vteřiny oproti minulému závodu na této trati.Takže v Sobotu jsem šel spát z velice dobrým pocitem že auto funguje a já taky.Již v Nedělním tréninku jsem ještě o 1 vteřinu zrychlil,byl jsem nadšený z auta i z časů které si mi dařilo neustále vylepšovat a držet plné tempo již od začátku.Průběžně jsem byl po první závodní jízdě třetí a měl velikou radost ovšem nemohl jsem přestat myslet na motor a jen doufat že vydží až do konce.Druhou závodní jízdu jsem chtěl ještě zrychlit ovšem v půlce kopce vypověděl službu motor a tak tak jsem se doplazil do cíle,zklamaný čekal v cíli a čekal na čas který rozhodne jestli se udržím na třetím místě nebo si odnesu bramboru.Naštětstí jsem měl tak velký náskok na jezdce za mnou že mi i tento nepříjemný výpadek zajistil třetí místo.Tento seriál je nejprestižnější v ČR v amatérských závodech do vrchu a tento výsledek považuji za můj dosavadní největší úspěch,neboť konkurence je obrovská a závod se vyhrává až za cílovou čárou,nikdo nemá dopředu nic jisté,to jsem poznal o tomto víkendu i já.
DSC_7353.JPG
Bez názvu000.JPG
Bez názvu4.JPG
Bez názvu222.JPG
Bez názvu3.JPG
Bez názvu3.JPG (91.42 KiB) Zobrazeno 21727 x
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 16V EVOII (MK-RACING)

Příspěvek od TomGTI »

Takže konečně dorazilo křídlo přímo z Francie,které je homologované do kategorie F2000,která je v tamější zemi zdá se velice oblíbená a rozšířená a Peugeoty co tam jezdí jsou opravdu na špičkové úrovni.
Resize of PICT0012 (4).JPG
Resize of PICT0012 (4).JPG (86.83 KiB) Zobrazeno 21258 x
Resize of PICT0014 (3).JPG
Resize of PICT0014 (3).JPG (86.49 KiB) Zobrazeno 21249 x
Resize of PICT0006 (3).JPG
Resize of PICT0006 (3).JPG (69.18 KiB) Zobrazeno 21226 x
Uživatelský avatar
TomGTI
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1043
Registrován: 17 led 2006 15:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Peugeot 205 16V EVOII (MK-RACING)

Příspěvek od TomGTI »

Takže popojedem.Přecházíme z karburátorů na vstřikování a to s plně programovatelnou jednotkou KMS Management ECU MP25.Od této chvíle bude motor již výhradně pod naší kontrolou a je možný již jakýkoliv upgrade např. na ostré vačky,kované písty z vysokou kompresí,čtyřklapkové sání a další úpravy kde se již zcela přesně doladí přispůsobím map motoru nové díly pro maximální využití výkonu.Takže notebook do auta bude již nutností :lol: .Dále na auto půjde nový podvozek Coilover od AVO který je již také objednán.
management_plastic_25.jpg
management_plastic_25.jpg (107.1 KiB) Zobrazeno 20306 x
Zamčeno