Motoristický sport jsme sledovali už od dětství a zajímali se o něj.Vše začalo tak že jsme se byli podívat na několik závodů v automobilovém slalomu.Ideální závody pro začátek a vstup do automobilových závodů. Tento sport se nám zalíbil natolik že jsme se rozhodli si ho vyzkoušet na vlastní kůži.Jelikož rodinné auto dnes již bývalé načky Fiat o malém výkonu nebylo zrovna vhodné rozhodli jsme se pořídit nějáké auto které by bylo konkurenceschopnější,rychlejší a zábavnější.V tomto sportu jsou nejzastoupenější automobily Peugeot 106 a 205.Peugeot 106 je novější ale v ČR nebylo možné sehnat zachovalý a nám vyhovující model tedy 106 1.3 rally,nebo 106 XSi,rozhodli jsme se proto pro model 205 a rovnou 1.9GTi v nejsilnější verzi 94Kw.Sehnat 205 GTi ve slušném stavu je také velmi těžké.Ale měli jsme štěstí a jednoho dne narazily na inzerát kde stálo:Peugeot 205 GTi 94Kw,motor po kompletní GO,upravený podvozek,převodovka, atd.Okamžitě jsme kontaktovali majitele a vyrazily.Ke všemu auto nebylo někde z daleka jako pár předchozích na které jsme se byly podívat ale kupodivu v našem kraji.Po přijetí a prohlédnutí auta jsme zjistily že se jedná o auto již nachystané na slalomové závody.Poté následovala testovací jízda.Neskutečný zážitek pro toho kdo nikdy neřídil tak silné a navíc velmi lehké auto ze závodním podvozkem.Za pár hodin jsme si vezli našeho malého lvíčka domů.Cesta to byla opravdu zábavná a velice rychlá.V té době vypadalo auto ještě jako seriové GTi a mě se velice líbilo i když je to tak staré auto.Chodil jsem se na něj pořád dívat,nikdy předtím jsme doma takové auto neměly nebylo to jen tak obyčejné auto na jezdění do města jako ty ostatní,byl to opravdový závoďák, na takové auta jsem se chodil dříve jen dívat a najednou stál v garáži ,z nádherným zvukem,okruhovým tvrdým podvozkem,závodním sedákem a čtyřbodovým pásem SPARCO který jsem viděl předtím jen v časopisech.Byl to nepopsatelný pocit a to auto jsem si velice oblíbil a těšil se na každou jízdu v něm i když někomu vadilo že je to nepohodlné a hlučné já jsem se na to vždy hrozně těšil.Myslím že kdybychom koupily nějáké jiné auto např.VW Golf GTi nebo něco podobného nebyl by to takový zážitek jako je Peugeot 205 GTi tohle auto je prostě ikona a legenda.Na to jak je staré vypadá líp než všechny Golfy,Astry a Swifty dohromady.
Auto vypadalo takhle
Bylo na prodej i několik opravdu pěkných kousků v sériovém stavu ale nám nešlo až tak o vzhled protože jsme z autem nechtěli jezdit na srazy ale na závody,takže na prvním místě byl technický stav a funkčnost.Hned po koupi auta šlo pryč velké zadní křídlo.Mě se ale velice líbilo a kdyby šlo pryč přirozenou cestou určitě bych si ho dal na své GTi a nestyděl bych se za něj,dělá auta celkově mohutnější a větší a navíc ta červená se k černé náramně hodí.Jak jsem již psal na autě nebylo co zlepšovat bylo kompletně nachystané na závody stačilo jen nalepit číslo.Ale přeci jen bylo ještě potřeba pořídit jednu věc která je velice důležitá a to nějáké pořádné závodní pneumatiky.Naskytla se možnost sehnat výhodně pneumatiky Avon ZZR a slicky Yokohama A005 i z originál disky Speedline na Peugeot 205 GTi.
S tímto autem se odjezdilo několik závodů MČR v automobilovém slalomu,volných zavodů ve slalomu a pár dalších závodů.Rady s ním získal několik pěkných výsledků na MČR když byl 3x první a 1x druhý a celkově druhý na Rock Max Rally Show.Odjeli jsme i některé volné závody ve slalomu kde jsem mohl startovat i já(TomGTi)tehdy ještě bez řidičského průkazu a vyzkoušet si Peugeota 205 GTi o kterém jsem si tehdy jen četl jak skvělý je to HotHatch,jaké má skvělé jízdní vlastnosti,jaký má výkonný motor a jak brzdí.
Slalom je velice pěkná motoristická disciplína ovšem u nás jsou tratě velice krátké a špatně umístěné,vyjímky jsou jen Hodonín,Přerov-letitiště,Kdyně.Ale hlavně je málo závodů za celou sezonu.Proto jsme se rozhodli raději pro závody do vrchu kde už je přeci jenom zajímavější svezení.Slalom byl hlavně o technice a nejezdilo se relativně tak rychle.Závody do vrchu byly úplně o něčem jiném úplně jiné svezení.První sezonu závodů do vrchu absolovolal jen Rady a dosáhl opět několika pěkných umístění.Ovšem oproti slalomu zde již velkou roli hrál motor a váha automobilu.Přesto že motor jel skvěle je to jen 8-ventil a lepší předpoklady pro další úpravy má 16-ventilový motor.Navíc z autem jsme ještě na každý závod dojeli a odjeli po vlastní ose což taky nebylo moc pohodlné ale hlavně auto také hodně trpělo po naších silnicích ale to my také.
Na další sezonu jsme se rozhodli auto kompletně předělat a udělat z něj závodní kopcové auto.Auto dostalo ochranný rám,skla byly vyměněny za Makrolon,byl upravený brzdový systém,byly vyměněny díly řízení,podvozku,řazení, auto bylo celkově odlehčeno a hlavně dostalo nový závodní motor.Motor je 16-ventil,Mi-16 a je na dvou dvojitých karburátorech WEBER.Kvůli přetáčivosti a neklidnosti zadní části auta při prudkém brždění byl namontován regulátor tlaku brzd TILTON.Dále je vůz vybaven povinnou výbavou podle předpisů na závody např.hasicí přístroj,odpojovač baterie a další.Tuto sezonu už jezdíme z autem oba dva.Auto funguje po přestavbě perfektně,motor je úplně někde jinde než předchozí co byl v autě.Zatím si na auto zvykáme a učíme se ale každý závod zrychlujeme a zlepšujeme dosažené časy.Rady si zatím tuto sezonu vyjel 2xprvní místo, 3xdruhé místo a 1x6místo,TomGTI vyhrál svůj první závod na Šíma Sprint, porazil jsem konečně i svého otce který mě do té doby nechával daleko za sebou ať už na slalomech nebo na vrchách,TomGTI si vyjel tuto sezonu 2xprvní místo,2xdruhé místo a 1xčtvrté místo.V seriálu závodů do vrchu Šíma Sprint vyhrál Rady celkově kategorii závodní auta do 2000ccm,TomGTI se umístil v seriálu na druhém místě v kategorii závodních auta do 2000ccm.
Fotky z přestavby
Foto sezona 2007


Na příští sezonu jsou v plánu další úpravy které opět posunou auto úplně někde jinde,jako samosvorný diferenciál,jiná převodovka,závodní nádrž,
zvýšení výkonu motoru,větší brzdy,další odlehčení a rozšíření auta,montáž zadního přítlačného křídla a zadního difuzoru kvůli proudění vzduchu pod autem.Auto je v neustálém vývoji a pořád se mění nějáké věci.Všechny zásadnější změny budu postupně přidávat sem.
První aktualizace
Máme novou sedačku Bimarco Expert s homologací FIA,tato nová moderní skořepinová sedačka nahradí již zastaralý model Sparco Sprint s rámovou konstrukcí.

Dále je objednaná závodní bezpečnostní nádrž s objemem na 11litrů a dorazilo i závodní brzdové vedení Goodridge na přední nápravu.Dále se auto připravuje na montáž laminátového rozšiřovacího kitu
