Nezávislé topení - bufík
Nezávislé topení - bufík
Rad bych se zeptal, jestli mate nekdo zkusenost s nezavislym topeni na naftu, treba z vozu LIAZ, Tatra apod. Zajimalo by me jak velky prostor toto topeni dokaze vyhrat (chtel bych to zkusit dat do dilny), kolik to zere nafty a na jakem zpusobu to vlastne pracuje (kam jdou spaliny, jestli jsou nejake pozadavky na umisteni) atd.
- makovice
- Site Admin
- Příspěvky: 192
- Registrován: 06 dub 2007 09:30
- tel.:: 777243997
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ja teda nevim, jak bufik, ale kamos ma v dilne topeni na vyjetej olej a je to super ... vydrzi docela dlouho .. obrovska vyhrevnost .... zabere to prostor,tak 2x2m s tim ze samotnej kotel je tak 1.5x1 a jinak samozrejme komin.
U toho bufiku bych rekl ze to bude podobny, ale cely v mensim ... tipoval bych ze ti ale nevyhreje nic vetsiho nez malou garaz (tak na jedno auto a aby se dalo okolo chodit ;) ). Jinak komin je podle me nutnosti (asi ne normalni velkej, ale aspon trubka ven).
U toho bufiku bych rekl ze to bude podobny, ale cely v mensim ... tipoval bych ze ti ale nevyhreje nic vetsiho nez malou garaz (tak na jedno auto a aby se dalo okolo chodit ;) ). Jinak komin je podle me nutnosti (asi ne normalni velkej, ale aspon trubka ven).
====================================
Peugeot 306 S16/GTi6
Peugeot 205 S16, (blok Mi16) - předáno Stephen
Škoda Octavia 1.9TDi - pracant pro ženu
Peugeot 306 S16/GTi6
Peugeot 205 S16, (blok Mi16) - předáno Stephen
Škoda Octavia 1.9TDi - pracant pro ženu
SUPER.......... zjisti prosim, jakou to ma spotrebu nafty na hodinu, a zkus mi napsat, na jakem principu to tak asi pracuje. Jeste bych rad vedel, jestli to muze byt umistene treba vedle drevenych desek kvuli pozaru, potom jak moc to kouri, kdyz to jede a jestli nejsou nejake problemy s netesnostmi, jestli z toho bufiku neunika kour do mistnosti apod.....
SUPER.......... zjisti prosim, jakou to ma spotrebu nafty na hodinu, a zkus mi napsat, na jakem principu to tak asi pracuje. Jeste bych rad vedel, jestli to muze byt umistene treba vedle drevenych desek kvuli pozaru, potom jak moc to kouri, kdyz to jede a jestli nejsou nejake problemy s netesnostmi, jestli z toho bufiku neunika kour do mistnosti apod.....
- Hasis
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 4834
- Registrován: 03 zář 2007 18:50
- Bydliště: Sedlnice
- Kontaktovat uživatele:
spotrebu ti zjistim, jak prijdu domu. Pracuje to proste tak, ze ta nafta co se spali, tak to teplo z ni jide pres nejakou rouru. Tatka ma asi 50 cm od toho bufiku spreje, barvy atd takze to zas tak nebezpecne neni. Ale urcite to nejspis nesmis mit zas na tech deskach nalepene. No a taky tam je roura na odvod tech skodlivych latek. NEj prdel je kdyz se to zapaluje... tam se to trosku prechlasta a pak jak to chytne, tak to udela takovou slupku a vyleti s toho plamen. Pak uz to jede v pohode.
VTS powa
- Červený Tom
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1032
- Registrován: 24 led 2006 22:35
- Rok narození: 1980
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Hasis píše:spotrebu ti zjistim, jak prijdu domu. Pracuje to proste tak, ze ta nafta co se spali, tak to teplo z ni jide pres nejakou rouru. Tatka ma asi 50 cm od toho bufiku spreje, barvy atd takze to zas tak nebezpecne neni. Ale urcite to nejspis nesmis mit zas na tech deskach nalepene. No a taky tam je roura na odvod tech skodlivych latek. NEj prdel je kdyz se to zapaluje... tam se to trosku prechlasta a pak jak to chytne, tak to udela takovou slupku a vyleti s toho plamen. Pak uz to jede v pohode.
To souhlasí. Já ho mám ve služebních autech RM122,T 815,Shkh 155,OT 64 viděl jsem to i několikrát použít k vytápění stanů(armádních hangárů)a podle mě není problém aby se použil v garáži. Jde jen o to aby jsi mě přívod vzduchu z venku protože by bylo špatné kdyby jsi ho bral z místnosti a výfuk či komín nejlépe dál od přívodu aby to nenasávalo spaliny.Jinak napětí je potřeba 24voltů spotřeba je kolem 3litrů nafty při normálním režimu to je poloviční a zhruba 4,5 až 5 při max. výkonu a ten není potřeba. A od vývodu topení doporučuji nechat min cca.50 cm ve směru i po stranách prostor bez hořlavých věcí. Přeju dobré pořízení.
TOM ala "205, un sacré numéro". "Drive Of Your Life"
My car:
Peugeot 205 1.8 XRD (1986) 44kw "Bedřich" - 200tisíc s ním mám najeto a stále,stále věrně slouží
My Work car:
RM 122 GRAD "Drakouš" s BZ
OT 64 SCOT ("Bobík 207,ZRZEK 208,KILLER 205,BOMBER 206") by KFOR
BRDM 2 "Zlobr "
My car:
Peugeot 205 1.8 XRD (1986) 44kw "Bedřich" - 200tisíc s ním mám najeto a stále,stále věrně slouží
My Work car:
RM 122 GRAD "Drakouš" s BZ
OT 64 SCOT ("Bobík 207,ZRZEK 208,KILLER 205,BOMBER 206") by KFOR
BRDM 2 "Zlobr "
- Červený Tom
- 205club je můj domov
- Příspěvky: 1032
- Registrován: 24 led 2006 22:35
- Rok narození: 1980
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Linkisek píše:Bufík na výhřev kabiny vojenské osmikolky T-815
Rozměry:délka 70 obvod 70 průměr 25
Z leva přívod vzduchu, naproti vývod tepla, ze spod vývod splodin a ze předu přívod nafty.Napájení 24 V a spotřeba 5 litrů...
To sedí. T 813 má navíc nádrž zvlášť na naftu o obsahu 13,4L a T 815 si bere naftu z přepadu do nádrží. Tak to budeš muset vyřešit ještě s nádrží na naftu. Přeji dobré pořízení. :D :D
TOM ala "205, un sacré numéro". "Drive Of Your Life"
My car:
Peugeot 205 1.8 XRD (1986) 44kw "Bedřich" - 200tisíc s ním mám najeto a stále,stále věrně slouží
My Work car:
RM 122 GRAD "Drakouš" s BZ
OT 64 SCOT ("Bobík 207,ZRZEK 208,KILLER 205,BOMBER 206") by KFOR
BRDM 2 "Zlobr "
My car:
Peugeot 205 1.8 XRD (1986) 44kw "Bedřich" - 200tisíc s ním mám najeto a stále,stále věrně slouží
My Work car:
RM 122 GRAD "Drakouš" s BZ
OT 64 SCOT ("Bobík 207,ZRZEK 208,KILLER 205,BOMBER 206") by KFOR
BRDM 2 "Zlobr "
- zoby
- 205 its my life
- Příspěvky: 784
- Registrován: 07 dub 2006 10:06
- Rok narození: 1983
- Skutečné jméno: Martin
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
ta spotřeba je na hodinu?
to je celkem dost, pokud jsou to 3 l za hodinu to je cca 90 kč za hodinu, to když si vezmeš nějaké el topení s příkonem 5 KW a cenu jedné kilowathodiny 5 kč (cena i výkon jsou nadsazené) tak hodina topení vyjde na 25 kč.
a to je kur** rozdíl.
a ještě lépe je to vidět, když si vezmeš, že tam budeš v sobotu a v neděli každý den 10 hodin.
s naftou to máš 1800 kč za víkend, s elektrikou 500 kč
právě proto se využívají ty kotle na vyjetý olej - takhle topí autodílny, protože vyjetého oleje mají dostatek a zadarmo :-)
to je celkem dost, pokud jsou to 3 l za hodinu to je cca 90 kč za hodinu, to když si vezmeš nějaké el topení s příkonem 5 KW a cenu jedné kilowathodiny 5 kč (cena i výkon jsou nadsazené) tak hodina topení vyjde na 25 kč.
a to je kur** rozdíl.
a ještě lépe je to vidět, když si vezmeš, že tam budeš v sobotu a v neděli každý den 10 hodin.
s naftou to máš 1800 kč za víkend, s elektrikou 500 kč
právě proto se využívají ty kotle na vyjetý olej - takhle topí autodílny, protože vyjetého oleje mají dostatek a zadarmo :-)