Stránka 1 z 2
Nezávislé topení - bufík
Napsal: 17 říj 2007 07:47
od franus
Rad bych se zeptal, jestli mate nekdo zkusenost s nezavislym topeni na naftu, treba z vozu LIAZ, Tatra apod. Zajimalo by me jak velky prostor toto topeni dokaze vyhrat (chtel bych to zkusit dat do dilny), kolik to zere nafty a na jakem zpusobu to vlastne pracuje (kam jdou spaliny, jestli jsou nejake pozadavky na umisteni) atd.
Napsal: 17 říj 2007 08:16
od makovice
Ja teda nevim, jak bufik, ale kamos ma v dilne topeni na vyjetej olej a je to super ... vydrzi docela dlouho .. obrovska vyhrevnost .... zabere to prostor,tak 2x2m s tim ze samotnej kotel je tak 1.5x1 a jinak samozrejme komin.
U toho bufiku bych rekl ze to bude podobny, ale cely v mensim ... tipoval bych ze ti ale nevyhreje nic vetsiho nez malou garaz (tak na jedno auto a aby se dalo okolo chodit ;) ). Jinak komin je podle me nutnosti (asi ne normalni velkej, ale aspon trubka ven).
Napsal: 17 říj 2007 08:46
od franus
Tak 2x2 metry je pro me celkem dost, to by ten kotel musel byt venku vedle garaze. A shanet kvuli tomu, ze si parkrat pres timu zatopim, se mi nechce shanet vyjety oleje , to je pro me snazsi zajet si na benzinku pro naftu.....
Napsal: 17 říj 2007 09:11
od Milhaus
tak si pořiď za pětikilo halogeny, nebo halogenové topení, tím někdy to pím i já v garáži když v zimě natírám...vytopí ti to hodně a ještě ti to tam osvětlí

Napsal: 17 říj 2007 09:39
od franus
O tom jsem uvazoval, ale jeste jsem nepocital naklady na provoz. Potreboval bych hlavne info o tom nezavislem topeni...
Napsal: 17 říj 2007 11:02
od Milhaus
náklady? no hlavně je to čistší a bezproblémové, přijdeš zapneš, zachvilku máš teplo...to si v té garáži můžeš rovnou nastartovat auto a na výfuk natáhnout hadici a hodit ji ven...
Napsal: 17 říj 2007 11:14
od franus
To je trochu debilni uvaha.
Napsal: 17 říj 2007 13:52
od Hasis
Tatka ma taky doma bufik na naftu z tatry. Zabira tak 1x0,5 metru. Garaz ma velkou jak svin. asi 6-7x4 metru a v pohode to vyhreje.

Napsal: 18 říj 2007 05:41
od franus
SUPER.......... zjisti prosim, jakou to ma spotrebu nafty na hodinu, a zkus mi napsat, na jakem principu to tak asi pracuje. Jeste bych rad vedel, jestli to muze byt umistene treba vedle drevenych desek kvuli pozaru, potom jak moc to kouri, kdyz to jede a jestli nejsou nejake problemy s netesnostmi, jestli z toho bufiku neunika kour do mistnosti apod.....
Napsal: 18 říj 2007 05:41
od franus
SUPER.......... zjisti prosim, jakou to ma spotrebu nafty na hodinu, a zkus mi napsat, na jakem principu to tak asi pracuje. Jeste bych rad vedel, jestli to muze byt umistene treba vedle drevenych desek kvuli pozaru, potom jak moc to kouri, kdyz to jede a jestli nejsou nejake problemy s netesnostmi, jestli z toho bufiku neunika kour do mistnosti apod.....
Napsal: 18 říj 2007 12:34
od Hasis
spotrebu ti zjistim, jak prijdu domu. Pracuje to proste tak, ze ta nafta co se spali, tak to teplo z ni jide pres nejakou rouru. Tatka ma asi 50 cm od toho bufiku spreje, barvy atd takze to zas tak nebezpecne neni. Ale urcite to nejspis nesmis mit zas na tech deskach nalepene. No a taky tam je roura na odvod tech skodlivych latek. NEj prdel je kdyz se to zapaluje... tam se to trosku prechlasta a pak jak to chytne, tak to udela takovou slupku a vyleti s toho plamen. Pak uz to jede v pohode.
Napsal: 18 říj 2007 14:41
od Červený Tom
Hasis píše:spotrebu ti zjistim, jak prijdu domu. Pracuje to proste tak, ze ta nafta co se spali, tak to teplo z ni jide pres nejakou rouru. Tatka ma asi 50 cm od toho bufiku spreje, barvy atd takze to zas tak nebezpecne neni. Ale urcite to nejspis nesmis mit zas na tech deskach nalepene. No a taky tam je roura na odvod tech skodlivych latek. NEj prdel je kdyz se to zapaluje... tam se to trosku prechlasta a pak jak to chytne, tak to udela takovou slupku a vyleti s toho plamen. Pak uz to jede v pohode.
To souhlasí. Já ho mám ve služebních autech RM122,T 815,Shkh 155,OT 64 viděl jsem to i několikrát použít k vytápění stanů(armádních hangárů)a podle mě není problém aby se použil v garáži. Jde jen o to aby jsi mě přívod vzduchu z venku protože by bylo špatné kdyby jsi ho bral z místnosti a výfuk či komín nejlépe dál od přívodu aby to nenasávalo spaliny.Jinak napětí je potřeba 24voltů spotřeba je kolem 3litrů nafty při normálním režimu to je poloviční a zhruba 4,5 až 5 při max. výkonu a ten není potřeba. A od vývodu topení doporučuji nechat min cca.50 cm ve směru i po stranách prostor bez hořlavých věcí.
Přeju dobré pořízení.
Napsal: 19 říj 2007 21:41
od Linkisek
Bufík na výhřev kabiny vojenské osmikolky T-815
Rozměry:délka 70 obvod 70 průměr 25
Z leva přívod vzduchu, naproti vývod tepla, ze spod vývod splodin a ze předu přívod nafty.Napájení 24 V a spotřeba 5 litrů...

Napsal: 20 říj 2007 14:40
od Červený Tom
Linkisek píše:Bufík na výhřev kabiny vojenské osmikolky T-815
Rozměry:délka 70 obvod 70 průměr 25
Z leva přívod vzduchu, naproti vývod tepla, ze spod vývod splodin a ze předu přívod nafty.Napájení 24 V a spotřeba 5 litrů...

To sedí. T 813 má navíc nádrž zvlášť na naftu o obsahu 13,4L a T 815 si bere naftu z přepadu do nádrží. Tak to budeš muset vyřešit ještě s nádrží na naftu.
Přeji dobré pořízení. :D :D
Napsal: 22 říj 2007 16:23
od zoby
ta spotřeba je na hodinu?
to je celkem dost, pokud jsou to 3 l za hodinu to je cca 90 kč za hodinu, to když si vezmeš nějaké el topení s příkonem 5 KW a cenu jedné kilowathodiny 5 kč (cena i výkon jsou nadsazené) tak hodina topení vyjde na 25 kč.
a to je kur** rozdíl.
a ještě lépe je to vidět, když si vezmeš, že tam budeš v sobotu a v neděli každý den 10 hodin.
s naftou to máš 1800 kč za víkend, s elektrikou 500 kč
právě proto se využívají ty kotle na vyjetý olej - takhle topí autodílny, protože vyjetého oleje mají dostatek a zadarmo :-)