Stránka 1 z 1

Odrušovací kondenzátor?

Napsal: 28 úno 2011 19:25
od Antoni
Zdravím, pánové. Peugeot 205 GTI 1.6 83kW. V blízkosti baterky (u staršího typu u tlumiče) je hliníkový váleček. Domnívám se, že je to nějaký odrušovací kondenzátor. Má 3 kontakty, vedou k němu 2 dráty a je na nich napětí baterky 13,5 V. Dnes po ujetí asi 10 km při kontrole motoru jsem se o něj spálil. Měl teplotu aspoň 90°C. Hrozilo, že od něj něco chytne. Konektor nešel vytáhnout a byl zapečený. Co to je a je ta teplota normální?

Re: Odrušovací kondenzátor?

Napsal: 28 úno 2011 19:27
od draken
to je odpor pro pomalejší rychlost sahary. bejvá to přišpendlený na chladiči aby se trochu ochlazoval

Re: Odrušovací kondenzátor?

Napsal: 28 úno 2011 19:59
od Antoni
Velmi děkuji za informaci, přidal jsem totiž 2. ventilátor a tak je zřejmě odpor přetěžován. Skutečně někdy běží ventilátor naplno a někdy se točí jen málo. I po jeho odpojení motor běží normálně. Co doporučuješ pro 2 ventilátory??

Re: Odrušovací kondenzátor?

Napsal: 28 úno 2011 20:01
od draken
buď to přepojit na dvě relátka (bez regulace rychlosti vrtulí) a nebo tam dát celý origo dvoustupňový řízení sahary pomocí tří relátek pro dvě vrtule