Intercooler vs. non-Turbo diesel

Motor, spojka, převodovka - identifikace, opravy, seřízení, výměna
Uživatelský avatar
WoMec
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 6592
Registrován: 05 led 2008 14:30
Rok narození: 1987
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 775037752
Bydliště: Vyškov

Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od WoMec »

Ve dnech kdy je venku opravdu vedro je na mojem motoru znát že je líný a moc se mu nechce ... příčinou je moc teplý a řídký vzchuch. Napadlo mě jestli by melo vubec vyznam a smysl na klasický atmosferický diesel montovat intercooler za učelem ochlazení nasávaného vzduchu.

Pokud máte nekdo nejaké skušenosti nebo informace ... mužete se tady vyřádit :)
Peugeot 205 Forever 1.9D 47kW '94 - Forever DIESEL :)

Jezdím za >>> Obrázek
Uživatelský avatar
Bartik333
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 3836
Registrován: 03 úno 2008 17:20
Skutečné jméno: Lubos
tel.:: 607684334
Bydliště: Telč
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Bartik333 »

Wome mam ten samy problem, ale intercooler je zbytecny, kdyz nemas turbo.
Uz jsem se na to kdysi ptal. U obyc dieselu to proste nema vyznam.
Peugeot 205 1.9D 47kw r.v. 1991 -zatím nic moc,ale az se do nej dám,bude to voňavka. :205:
Peugeot 205 cabrio
Dacia Sandero 1.4 55kw r.v. 2009
Škoda Felicie 1.3 MPI r.v. 1998 40Kw - Odesla do vecnych lovišť,když se nepohodla se silným dubem.
13.11 2008 - Prvni pokuta za nezaple pasy 500kč.
Dne 1.7 2011 - tuning by srnka (prava predni část v háji)
Uživatelský avatar
Venkovak
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1664
Registrován: 10 čer 2009 20:19
Rok narození: 1989
Skutečné jméno: Kamil
tel.:: 603302746
Bydliště: Plánice-Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Venkovak »

Určitě to bude mít význam a částečně to pomůže.
Náhradní díly na většinu vozidel,i originál.
Peugeot 405 1.9TD-momentální přibližovadlo.
http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f=10&t=6999..
Uživatelský avatar
Klobe
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 2474
Registrován: 18 srp 2008 16:30
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Klobe »

wome nějak si nedovedu představit jak by to fungovalo, nebo jak by jsi to měl zapojené a kde umístěné?
u 405ky je ten IC tak blbě řešený že je na vrchu motoru takže si myslím že ty bys to asi taky použil ze 405ky co?
já kvůli tomu dělal díru do kapoty abych k němu přivedl trochu vzduchu na ochlazení a pomohlo to.....
u obyč dieselu jsi myslím že bys to ani nepoznal :myslim:
Peugeot 405 SRDT r.v. 94 . EX
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
Uživatelský avatar
Venkovak
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1664
Registrován: 10 čer 2009 20:19
Rok narození: 1989
Skutečné jméno: Kamil
tel.:: 603302746
Bydliště: Plánice-Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Venkovak »

Na diesláku bylo znát ochlazení o každý stupeň,takže si stojím za svým ;-) určitě každý poznal ranní cestu,kdy bylo ještě pod mrakem a na zpáteční cestě za vedra se vracel o hodinu dýl jak to nejelo
Náhradní díly na většinu vozidel,i originál.
Peugeot 405 1.9TD-momentální přibližovadlo.
http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f=10&t=6999..
Uživatelský avatar
draken
Club admin
Club admin
Příspěvky: 7972
Registrován: 12 črc 2009 18:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 732440821
Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od draken »

jojo přesně tak, dneska sem jel ráno za krckou pro díly a cestou tam jel pugy parádně, ale spátky se mu už tolik nechtělo, bylo o 15° víc a kopečky, ty nemá rád... po krátký pauze byl zas fit
Uživatelský avatar
WoMec
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 6592
Registrován: 05 led 2008 14:30
Rok narození: 1987
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 775037752
Bydliště: Vyškov

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od WoMec »

otázka jestli IC dokáže v takové míře schladit nasávaný vzduch ... nejak se mi to nezdá protože kdyby to šlo, tak stejnym principem chlazení bych si v parchých dnech mohl chladit vzduch co jde do kabiny a nepotřeboval bych klimu. u TD motorů bude hrát podle mě roli hlavně to že vzduch v IC je už pod tlakem (za turbem) a je o dost teplejčí než okolní vzduch protoze prochází rozpáleným turbem.
Peugeot 205 Forever 1.9D 47kW '94 - Forever DIESEL :)

Jezdím za >>> Obrázek
Uživatelský avatar
Mitja
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 4659
Registrován: 27 lis 2007 19:05
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Ondra
tel.:: 0
Bydliště: Studénka-Butovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Mitja »

Neni IC nahodou na chlazeni velmi horkeho oleje z turba :?:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Uživatelský avatar
Venkovak
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1664
Registrován: 10 čer 2009 20:19
Rok narození: 1989
Skutečné jméno: Kamil
tel.:: 603302746
Bydliště: Plánice-Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Venkovak »

Wome,ty myslíš že ti intercooler stáhne teplotu o dvacet stupňu jo :m: to bys ho musel mít někde v předu,aby měl co největší nápor a ještě s ostřikem....A opravdu to není na chlazení oleje,ale právě toho vzduchu,kde se chce docílit,aby byl chladnější,což asi někteří vlastně ví.
Náhradní díly na většinu vozidel,i originál.
Peugeot 405 1.9TD-momentální přibližovadlo.
http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f=10&t=6999..
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Milhaus »

co vstřikovat do sání vlhký vzduch? ale tuším že zrovna ty jsi to odsuzoval, že ti auto jede furt stejně ať je vlhko nebo ne :fran:
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
Klobe
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 2474
Registrován: 18 srp 2008 16:30
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Klobe »

Hoši kdyby to fungovalo tak snadně na atmosferách tak by to výrobci určitě montovali sami......
nebo udělat IC vodou chlazený :myslim:
Peugeot 405 SRDT r.v. 94 . EX
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
Uživatelský avatar
Mitja
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 4659
Registrován: 27 lis 2007 19:05
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Ondra
tel.:: 0
Bydliště: Studénka-Butovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Mitja »

Jasne, mate pravdu :up:. Nevim proc se si myslel, ze to chladi olej.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Milo75 »

:smich2:
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Uživatelský avatar
Lubec
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 1379
Registrován: 10 pro 2009 22:15
Rok narození: 1983
tel.:: 911996666
Bydliště: Bardejov SK

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od Lubec »

Mitja píše:Jasne, mate pravdu :up:. Nevim proc se si myslel, ze to chladi olej.
Tak mozno pre to,ze ked to po vecsine rozoberes tece z toho olej od rozchlastaneho turba :fran:
V jednoduchosti je krása
Uživatelský avatar
vztekloun
309kář
309kář
Příspěvky: 381
Registrován: 14 kvě 2009 19:20
Rok narození: 1989
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel

Příspěvek od vztekloun »

Klobe píše:Hoši kdyby to fungovalo tak snadně na atmosferách tak by to výrobci určitě montovali sami......
nebo udělat IC vodou chlazený :myslim:
vodou chlazeny? a v lete kdyz se Ti vodicka pekne rozehreje i od motoru na pres 30 stupnu C tak budes mit vzduch jeste teplejsi :)

jsem prave premejslel si udelat neco takovyho domu jenze jak...... do IC dat vodu a silnym ventilatorem ji "chladit" - tim padem na Tebe by mel jit z toho ventilatoru studenej vzduch ale je tu predpoklad ze ta voda bude studena. pokud ne tak na Tebe pujde akorat horkej vzduch.

ale s tim IC by to i slo ale musel by jsi tam dat vetrak, neco jako saharu. Naporem diky jizde se Ti asi moc neochladi zvlast kdyz je v preplnenym motorovym prostoru kde je sileny vedro.

ale podle tohoto principu by to i slo ale ted je tu jedna otazka - nemel by motor s atmosferou moc velkej odpor na to sani? bral by si tolik vzduchu kolik potrebuje? i kdyz je chladnejsi a tudis i hustejsi...

Obrázek

tudis to trochu shrneme. myslim si ze kdyz das IC na nejaky kratky potrubi a na dobre ventilovane misto, posadis na IC jeste poradnej vetrak tak bezpochyby snizis teplotu vzduchu.

je takovej fakt ze atmosfericky tlak nema tendenci zvysovat svou teplotu jako u preplnovani - jsou tam dva faktory - teplota turba a tlak samotneho vzduchu - obecne plati ze cim vyssi tlak - tim vyssi teplota ale tim i vetsi moznost ochladit stlacenej vzduch.......
Odpovědět