Intercooler vs. non-Turbo diesel
- WoMec
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 6592
- Registrován: 05 led 2008 14:30
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 775037752
- Bydliště: Vyškov
Intercooler vs. non-Turbo diesel
Ve dnech kdy je venku opravdu vedro je na mojem motoru znát že je líný a moc se mu nechce ... příčinou je moc teplý a řídký vzchuch. Napadlo mě jestli by melo vubec vyznam a smysl na klasický atmosferický diesel montovat intercooler za učelem ochlazení nasávaného vzduchu.
Pokud máte nekdo nejaké skušenosti nebo informace ... mužete se tady vyřádit :)
Pokud máte nekdo nejaké skušenosti nebo informace ... mužete se tady vyřádit :)
- Bartik333
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 3836
- Registrován: 03 úno 2008 17:20
- Skutečné jméno: Lubos
- tel.:: 607684334
- Bydliště: Telč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Wome mam ten samy problem, ale intercooler je zbytecny, kdyz nemas turbo.
Uz jsem se na to kdysi ptal. U obyc dieselu to proste nema vyznam.
Uz jsem se na to kdysi ptal. U obyc dieselu to proste nema vyznam.
Peugeot 205 1.9D 47kw r.v. 1991 -zatím nic moc,ale az se do nej dám,bude to voňavka.
Peugeot 205 cabrio
Dacia Sandero 1.4 55kw r.v. 2009
Škoda Felicie 1.3 MPI r.v. 1998 40Kw - Odesla do vecnych lovišť,když se nepohodla se silným dubem.
13.11 2008 - Prvni pokuta za nezaple pasy 500kč.
Dne 1.7 2011 - tuning by srnka (prava predni část v háji)
Peugeot 205 cabrio
Dacia Sandero 1.4 55kw r.v. 2009
Škoda Felicie 1.3 MPI r.v. 1998 40Kw - Odesla do vecnych lovišť,když se nepohodla se silným dubem.
13.11 2008 - Prvni pokuta za nezaple pasy 500kč.
Dne 1.7 2011 - tuning by srnka (prava predni část v háji)
- Venkovak
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1664
- Registrován: 10 čer 2009 20:19
- Rok narození: 1989
- Skutečné jméno: Kamil
- tel.:: 603302746
- Bydliště: Plánice-Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Určitě to bude mít význam a částečně to pomůže.
Náhradní díly na většinu vozidel,i originál.
Peugeot 405 1.9TD-momentální přibližovadlo.
http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f=10&t=6999..
Peugeot 405 1.9TD-momentální přibližovadlo.
http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f=10&t=6999..
- Klobe
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 2474
- Registrován: 18 srp 2008 16:30
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Uherske Hradiste
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
wome nějak si nedovedu představit jak by to fungovalo, nebo jak by jsi to měl zapojené a kde umístěné?
u 405ky je ten IC tak blbě řešený že je na vrchu motoru takže si myslím že ty bys to asi taky použil ze 405ky co?
já kvůli tomu dělal díru do kapoty abych k němu přivedl trochu vzduchu na ochlazení a pomohlo to.....
u obyč dieselu jsi myslím že bys to ani nepoznal
u 405ky je ten IC tak blbě řešený že je na vrchu motoru takže si myslím že ty bys to asi taky použil ze 405ky co?
já kvůli tomu dělal díru do kapoty abych k němu přivedl trochu vzduchu na ochlazení a pomohlo to.....
u obyč dieselu jsi myslím že bys to ani nepoznal
Peugeot 405 SRDT r.v. 94 . EX
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
- Venkovak
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1664
- Registrován: 10 čer 2009 20:19
- Rok narození: 1989
- Skutečné jméno: Kamil
- tel.:: 603302746
- Bydliště: Plánice-Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Na diesláku bylo znát ochlazení o každý stupeň,takže si stojím za svým určitě každý poznal ranní cestu,kdy bylo ještě pod mrakem a na zpáteční cestě za vedra se vracel o hodinu dýl jak to nejelo
Náhradní díly na většinu vozidel,i originál.
Peugeot 405 1.9TD-momentální přibližovadlo.
http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f=10&t=6999..
Peugeot 405 1.9TD-momentální přibližovadlo.
http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f=10&t=6999..
- draken
- Club admin
- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
jojo přesně tak, dneska sem jel ráno za krckou pro díly a cestou tam jel pugy parádně, ale spátky se mu už tolik nechtělo, bylo o 15° víc a kopečky, ty nemá rád... po krátký pauze byl zas fit
- WoMec
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 6592
- Registrován: 05 led 2008 14:30
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 775037752
- Bydliště: Vyškov
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
otázka jestli IC dokáže v takové míře schladit nasávaný vzduch ... nejak se mi to nezdá protože kdyby to šlo, tak stejnym principem chlazení bych si v parchých dnech mohl chladit vzduch co jde do kabiny a nepotřeboval bych klimu. u TD motorů bude hrát podle mě roli hlavně to že vzduch v IC je už pod tlakem (za turbem) a je o dost teplejčí než okolní vzduch protoze prochází rozpáleným turbem.
- Mitja
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 4659
- Registrován: 27 lis 2007 19:05
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Ondra
- tel.:: 0
- Bydliště: Studénka-Butovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Neni IC nahodou na chlazeni velmi horkeho oleje z turba
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
- Venkovak
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1664
- Registrován: 10 čer 2009 20:19
- Rok narození: 1989
- Skutečné jméno: Kamil
- tel.:: 603302746
- Bydliště: Plánice-Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Wome,ty myslíš že ti intercooler stáhne teplotu o dvacet stupňu jo to bys ho musel mít někde v předu,aby měl co největší nápor a ještě s ostřikem....A opravdu to není na chlazení oleje,ale právě toho vzduchu,kde se chce docílit,aby byl chladnější,což asi někteří vlastně ví.
Náhradní díly na většinu vozidel,i originál.
Peugeot 405 1.9TD-momentální přibližovadlo.
http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f=10&t=6999..
Peugeot 405 1.9TD-momentální přibližovadlo.
http://forum.205gti.org/viewtopic.php?f=10&t=6999..
- Milhaus
- Club admin
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 19 bře 2007 09:55
- Rok narození: 1984
- Skutečné jméno: Milan
- Bydliště: Býškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
co vstřikovat do sání vlhký vzduch? ale tuším že zrovna ty jsi to odsuzoval, že ti auto jede furt stejně ať je vlhko nebo ne
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
- Klobe
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 2474
- Registrován: 18 srp 2008 16:30
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Tomas
- tel.:: 0
- Bydliště: Uherske Hradiste
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Hoši kdyby to fungovalo tak snadně na atmosferách tak by to výrobci určitě montovali sami......
nebo udělat IC vodou chlazený
nebo udělat IC vodou chlazený
Peugeot 405 SRDT r.v. 94 . EX
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
- Mitja
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 4659
- Registrován: 27 lis 2007 19:05
- Rok narození: 1986
- Skutečné jméno: Ondra
- tel.:: 0
- Bydliště: Studénka-Butovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Jasne, mate pravdu . Nevim proc se si myslel, ze to chladi olej.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
- Milo75
- 205 its my life
- Příspěvky: 603
- Registrován: 24 led 2010 19:12
- Skutečné jméno: Milan
- tel.:: 728845763
- Bydliště: Jihlava
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6
ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6
ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
- Lubec
- Stálý inventář 205clubu
- Příspěvky: 1379
- Registrován: 10 pro 2009 22:15
- Rok narození: 1983
- tel.:: 911996666
- Bydliště: Bardejov SK
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
Tak mozno pre to,ze ked to po vecsine rozoberes tece z toho olej od rozchlastaneho turbaMitja píše:Jasne, mate pravdu . Nevim proc se si myslel, ze to chladi olej.
V jednoduchosti je krása
- vztekloun
- 309kář
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 kvě 2009 19:20
- Rok narození: 1989
- tel.:: 0
- Bydliště: Praha
Re: Intercooler vs. non-Turbo diesel
vodou chlazeny? a v lete kdyz se Ti vodicka pekne rozehreje i od motoru na pres 30 stupnu C tak budes mit vzduch jeste teplejsi :)Klobe píše:Hoši kdyby to fungovalo tak snadně na atmosferách tak by to výrobci určitě montovali sami......
nebo udělat IC vodou chlazený
jsem prave premejslel si udelat neco takovyho domu jenze jak...... do IC dat vodu a silnym ventilatorem ji "chladit" - tim padem na Tebe by mel jit z toho ventilatoru studenej vzduch ale je tu predpoklad ze ta voda bude studena. pokud ne tak na Tebe pujde akorat horkej vzduch.
ale s tim IC by to i slo ale musel by jsi tam dat vetrak, neco jako saharu. Naporem diky jizde se Ti asi moc neochladi zvlast kdyz je v preplnenym motorovym prostoru kde je sileny vedro.
ale podle tohoto principu by to i slo ale ted je tu jedna otazka - nemel by motor s atmosferou moc velkej odpor na to sani? bral by si tolik vzduchu kolik potrebuje? i kdyz je chladnejsi a tudis i hustejsi...
tudis to trochu shrneme. myslim si ze kdyz das IC na nejaky kratky potrubi a na dobre ventilovane misto, posadis na IC jeste poradnej vetrak tak bezpochyby snizis teplotu vzduchu.
je takovej fakt ze atmosfericky tlak nema tendenci zvysovat svou teplotu jako u preplnovani - jsou tam dva faktory - teplota turba a tlak samotneho vzduchu - obecne plati ze cim vyssi tlak - tim vyssi teplota ale tim i vetsi moznost ochladit stlacenej vzduch.......