Veteránská testace

Takový pokec na „úrovni" týkající se 205tek
Odpovědět
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Veteránská testace

Příspěvek od Milhaus »

2.5 Jak získat veteránské značky?

V současné době nám naše legislativa na základě zákona č. 56/2001 Sb. a jeho vyhlášky 355/111 Sb. umožňuje uvedení vozidla staršího 25ti let do provozu na pozemních komunikacích. Vozidlo po splnění níže uvedených podmínek bude zaregistrováno jako historické vozidlo a bude mu přidělena registrační značka historického vozidla.

K uvedení historického vozidla (HV) do provozu na veteránských značkách potřebujete:

1) vůz v odpovídajícím stavu - viz. kodex FIVA (soubor 1 a soubor 2)
2) protokol z STK (zkrácená veteránská varianta) nebo z autoservisu, který má odpovídající měřící zařízení (protokol musí mít kladné hodnocení a nesmí být starší než 3 měsíce) - (soubor 3)
3) vyplněný formulář přihlášky ke klubové testaci (vyplní s vámi testační komisař) - (soubor 4)
4) všechny dostupné údaje a dokumenty o voze (zahraniční TP, kupní smlouvu či jiný nabývací doklad, celní prohlášení apod.); rok výroby nesmí být mladší než 25 let
5) 14 ks fotografií vozu, 6x9cm, z toho 7 ks levopředek a 7 ks pravozadek. Fotografie musí být barevné, lesklé, na fotografickém papíru. Vůz musí být v celém výřezu fotografie, fotografován na neutrálním pozadí (louka, betonová či asfaltová plocha apod.), bez jakékoliv registrační značky a označení státu. Vůz musí být fotografován v tomtéž stavu, v jakém bude i následně provozován (barva, barevná kombinace, doplňky, kola apod.)
6) lokalizaci identifikačních znaků vozidla, jako je VIN kód, štítek s výrobním číslem a výrobní číslo motoru
7) uzavřené povinné ručení na VIN auta, které po přidělení RZ změníte (veterány platí 1/12 z sazby za rok)

Informace o požadovaném stavu vozidla:

a) vůz musí mít původní typ motoru a převodovky, které byly dodávany v tomtéž období výrobcem
b) původní typ a rozměr ráfků dodávaných výrobcem, popřípadě typ ráfků z volitelného vybavení, které bylo výrobcem nabízeno nebo prodáváno v období normální životnosti vozidla (viz. kodex FIVA), původní nebo dobové poklice. Použití jiných kol je třeba doložit dobovým materiálem (prospekt, časopis, katalog doplňků apod.)
c) velmi dobrý technický stav, celkovou bezchybnou funkčnost, karoserii bez koroze
d) jednotný celistvý lak (bez neodborně zastříkávaných míst, většího počtu oděrek a jiného poškození; trochu jinak je to u původního laku – v zájmu zachování originality je možná větší benevolence v posuzování oprav). Odborně posoudí testační komisař.
e) povrchy chromovaných a hliníkových součástí v dobrém stavu
f) všechny znaky a emblémy odpovídající danému modelu a roku
g) vůz musí být bez jakýchkoliv nedobových doplňků (plastové nebo gumové ochranné lišty, různé nápisy či „vylepšení“, nedobová audio/video technik aj.)
h) celkově musí být karoserie vozu čistá, podvozku a motoru bez nánosů mastnot a tekutin
ch) interiér bez výrazného poškození (neprojde roztržené nebo neodborně opravované čalounění nebo nekompletní interiér)

Zásadní podmínkou však je, že vozidlo se musí co nejvíce podobat stavu v jakém bylo vyrobeno! Stejná kriteria, co se stavu vozu týče, platí i pro retestace, které se provádějí každý rok do 31. května. Po provedení klubové a krajské testace Vám testační komisař příslušné formuláře vrátí a Vy si zajdete na Vaše registrační místo, kde Vám vydají veteránské RZ. Prosíme, aby se majitel vozu seznámil s přiloženými dokumenty a zejména Technickým kodexem FIVA.
Nevím jak je to s tím rokem výroby, někde jsem právě četl že musí uplynout 25 let od posledního vyrobeného kusu automobilky, což je v případě 205tek rok 1998 ;-)


Podvodníci to zkoušejí

Možnost pojistit vůz za zlomek běžného pojistného a navíc bez kontroly státních orgánů může pochopitelně lákat podvodníky. A to i přesto, že pro každodenní provoz se veterány používat nesmějí. S vykuky se členové veteránských klubů občas setkávají. „Zatím si jako obec veteránistů bráníme své vymoženosti, abychom o ně nepřišli. Takový spekulant se starou omšelou Škodou 100 nebo oprýskaným trabantem má smůlu, testaci na takový stroj nedostane, i když splňuje parametr historického vozidla podle Technického kodexu FIVA,“ potvrzuje Bedřich Danda.

„Já osobně jsem měl možnost těmto lidem vysvětlit, že není problém staré vozidlo otestovat jako historické, ale že předpokládám nový lak, nové čalounění, generálku přední osy a brzd a samozřejmě generálku motoru. Majitel toho vozu mě prohlásil za blázna, že by do toho musel dát sto tisíc. A já jsem mu s úsměvem odvětil ‚pane, ale budete mít krásného veterána a budete platit pouze dvanáctinu povinného ručení‘. Mohu vás ujistit, že jsem ty pány již nikdy neviděl a to bylo pro mne určité uspokojení.“

Samoregulace prý funguje o to lépe, že veteránská komunita je docela malá: „Protože se téměř všichni známe, tak si i mnohé nahlásíme a tito spekulanti narážejí na odpor po celé republice,“ varuje podvodníky prezident Danda.
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
Kenny
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 3474
Registrován: 01 črc 2008 21:41
Rok narození: 1979
Skutečné jméno: Petr
tel.:: 773557950
Bydliště: Unkovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránská testace

Příspěvek od Kenny »

cit:umožňuje uvedení vozidla staršího 25ti let do provozu na pozemních komunikacích

řekl bych že pokud je auto starší 25 let a ne od ukončení výroby
Nissan Terrano 2.7TDI Dříč a mezek pro stavbu a les
Citroen C5X7 Tourer 2.0HDi daily car ženy
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránská testace

Příspěvek od Milhaus »

asi jo, ale má se to postupně prodloužit až na 30 let.
A pak se dále ještě prověřuje počet vyrobených kusů a momentální početnost aut v provozu....
S 205tkou si eště dlouho počkáme na veteránské značky, teda jestli na to někdo čeká, jediná výhoda je asi ten bonus na pojištění...Při představě že bych z toho každý rok před kontrolou musel páčit neoriginální rádio a čistit motor aby tam nebylo smítko prachu, tak to by mě moc nebavilo. :fran:
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
Stennli07
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 915
Registrován: 23 srp 2009 06:12
Rok narození: 1972
Skutečné jméno: Standa
tel.:: 606825547
Bydliště: Zruč nad Sazavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteránská testace

Příspěvek od Stennli07 »

co se tohodle týká je směrodatný udaj ve velkém TP Mildo ale z vlastní skušenosti jsem takhle chtěl udělat tchánovi Mercedes Benz 123 rok výroba 1979 ajelikož jsem z okresu Kutná hora tak spadám pod Kolín a tady nastal zásadní problém auto musí být v originál stavu od výroby takže každa ta pobočka to bere trochu jinak takže nakonec jsem tohle papírování a buzeraci vzdal ale jen díky tomu že předchozí majitel dost věcí předělal ne že bych nebyl schopný auto dát do origo stavu časově dost náročný a myslím si že bych byl asi v duchodu stakovou ale v roce 1979 nemělo auto elektrický šíbr od výrobce tudíš auto je novější jak doklady a druhou káru opravdu shánět nemíníme a jak jsem se přesvědčil pánové mají dost podrobné dokumentace a informace od výrobcu(automobilek)
Peugeot 205 1.6 GTI Stennli07 nyní již 84 kw---prodáno
Peugeot 205 1.2 Bella
Fiat Ullyse 1.9 TD žralok na peníze- prodáno
Peugot 306 1.4
http://www.sbazar.cz/bazar-zruc-nad-saz ... 04727.html
http://autodily.wbs.cz/Ůvod.html
Odpovědět