problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Motor, spojka, převodovka - identifikace, opravy, seřízení, výměna
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od Milo75 »

Klobe píše:kenny: každá diesel by měl mět stop ventil kvůli chcípaní motoru že se přeroší proud a přestane jít nafta, při startování obráceně

promin, ale každý ho nemá :m: třeba traktor :up:
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od Milo75 »

už mě to nebaví číst :)

takže k ovzdušnění: dej si průhlednou palivovou hadici od filtru do čerpadla a pokud tam budou po nastartování bubliny, tak si to to zavzdušnuje

rozvody: to že je máš na značkácj je hezké, ale podle mě to máš o zub na čerpadle

zajisti si setrvák(pod startérem) nějakým správně tlustým šroubem, aby neměl vůli v té dírce
zajisti vačku a čerpadlo
nasad řemen na kliku(ideál, když ti ho někdo na klice přidrží) napniho co to jde a nasad ho na čerpadlo- rozvodovým kolem čerpadla si musíš pootočit, aby ti zuby zapadly- i když je zaaretované, tak s ním můžež vaklat ze strany na stranu, nasad řemen na vačku a dál zkontroluj napnutí řemenu a dotáhni napínák, vyndej aretační přípravky a protoč ručně motorem min 2x naprázdno, pak ho znovu celej zaaretuj, pokud ak, dej vše do kupy a startuj, před nastartováním musíš napumpovat naftu(dej tam tu průhlednou hadici) pokud ti motor před tím chytnul tak ted nic odvzušnovat nemusíš
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Uživatelský avatar
vztekloun
309kář
309kář
Příspěvky: 381
Registrován: 14 kvě 2009 19:20
Rok narození: 1989
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od vztekloun »

To Milo75: ano ano samozrejme ze se "plyn" ovlada pedalem ale me slo o to ze kdyz das z niceho nic plnej plyn tak by Ti cerpadlo nemelo davat hned plnej tlak ale melo by prave zrejme tim podtlakem pockat na turbo az zacne dodavat spravny mnozstvi vzduchu.
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od Milo75 »

vztekloun píše:To Milo75: ano ano samozrejme ze se "plyn" ovlada pedalem ale me slo o to ze kdyz das z niceho nic plnej plyn tak by Ti cerpadlo nemelo davat hned plnej tlak ale melo by prave zrejme tim podtlakem pockat na turbo az zacne dodavat spravny mnozstvi vzduchu.

:) mno je tam přetlak a né podtlak, vesměs to myslíš dobře- množství nafty je ovládaný plynovým pedálem a následně tlakem z turba, který ovládá přidavač, který přidává naftu dle aktuálního tlaku turba
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Uživatelský avatar
Klobe
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 2474
Registrován: 18 srp 2008 16:30
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od Klobe »

milo když se v tom tak v yznáš tak by mě zajimalo jestli motor spotřebuje více nafty za studena když mě nefunguje "sytič"??? nějak se nemůžu dopátrat konce když motor nemá žádnou ŘJ a když sitič nefunguje tak je čerpadlo stálě v normálním režimu tak jak za studena tak i za tepla??? :myslim: :myslim: :myslim: :myslim:
Peugeot 405 SRDT r.v. 94 . EX
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od Milo75 »

Klobe píše:milo když se v tom tak v yznáš tak by mě zajimalo jestli motor spotřebuje více nafty za studena když mě nefunguje "sytič"??? nějak se nemůžu dopátrat konce když motor nemá žádnou ŘJ a když sitič nefunguje tak je čerpadlo stálě v normálním režimu tak jak za studena tak i za tepla??? :myslim: :myslim: :myslim: :myslim:

za studena spotřebuje motor vždy více nafty, než teplý motor, je to vlivem nišších kompresních tlaků než při provozní teplotě motoru, navíc motor takdobře nemaže, jako u zahřátého, navíc jsou v motoru vůle, které se vymezí až po zahřátí , proto se dává sitič, kde se změní předvstřik a zvýší se volnoběžné otáčky- je to k usnadnění studeného startu motoru a celkově je motor jde kultivovanějš.

takže za studena motor bere vždy víc paliva než za tepla

ohledně spotřeby paliva při studeným motoru zaplým/nezaplým motoru, si studený motor bere mín nafty než při zaplým sitiči
záleží jak ti to chytá

mě 205ka bez sitiče v -25°C no problémo :)
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Uživatelský avatar
Klobe
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 2474
Registrován: 18 srp 2008 16:30
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od Klobe »

dík za vysvětlení. mě taky chytá parádně bez sytiču, minulá zima byla docela krutá a krásně chytala i ve 3 ráno
Peugeot 405 SRDT r.v. 94 . EX
Mazda 323f 1.5 16v rok 98
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od Milo75 »

Klobe píše:dík za vysvětlení. mě taky chytá parádně bez sytiču, minulá zima byla docela krutá a krásně chytala i ve 3 ráno

ono jedině to předělat na ruční táhlo, ale sitič na principu bimetalu je drahej skoro na všechny auta, na alfu mě stál tuším 650kč
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Uživatelský avatar
RABBIT
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 30 čer 2009 11:08
Skutečné jméno: Milan Kralik
tel.:: 911323735
Bydliště: Zbehy 181 okr. NITRA

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od RABBIT »

caute chalani. este ma napadla taka vec ze ci nahou ma zotrvacnik zo 405 1.9 td aretacnu dieru v tom istom mieste ako zotrvacnik z 205 1.8 d pretoze na priemer aj pocet zubov boly rovnake. jedine nesedela lamela a trecia plocha na lamelu na zotrvacniku. tak sa pytam ze ci to nemoze byt aj v tom lebo toto jedine sme neskontrolovaly
peugeot 205 rolland garros RAT style
zmena nicku z nero137 na RABBIT
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od Milo75 »

RABBIT píše:caute chalani. este ma napadla taka vec ze ci nahou ma zotrvacnik zo 405 1.9 td aretacnu dieru v tom istom mieste ako zotrvacnik z 205 1.8 d pretoze na priemer aj pocet zubov boly rovnake. jedine nesedela lamela a trecia plocha na lamelu na zotrvacniku. tak sa pytam ze ci to nemoze byt aj v tom lebo toto jedine sme neskontrolovaly

když bych se měl vsadit, tak je to stejné, proč by předělávaly díru v bloku
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Uživatelský avatar
RABBIT
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 30 čer 2009 11:08
Skutečné jméno: Milan Kralik
tel.:: 911323735
Bydliště: Zbehy 181 okr. NITRA

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od RABBIT »

ale ja som mal na myslly tu dieru na zotrvacniku nie v bloku
peugeot 205 rolland garros RAT style
zmena nicku z nero137 na RABBIT
Uživatelský avatar
yvi
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 19 zář 2009 18:33
Rok narození: 1988
Skutečné jméno: Lubomir Kralik
tel.:: 0
Bydliště: Zbehy

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od yvi »

neviete aku toleranciu v zuboch na rozvodaku mozem mat aby sa mi tam nic s nicim nestretlo??? lebo neviem ci viete ale skusali sme posunut cerpadlo o zub a niake zmeny..teda skoro .. no a tak nas napadlo ze moze bit posunuta klika asi o 2 zuby... ze proste piest nieje uplne hore vtedy ked tam vstrekuje cerpadlo naftu...co moze bit aj to co robi mne.. pri nizkych otackach to este ako tak spaluje ale ked mu pridam tak mozno vo valci nieje dostatocna teplota na to aby spalila to mnzostvo nafty a tak to bud zdochne alebo to trase celim motorom... co si o tom myslite???
PEUGEOT 205 XSDT intercoler
Uživatelský avatar
yvi
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 19 zář 2009 18:33
Rok narození: 1988
Skutečné jméno: Lubomir Kralik
tel.:: 0
Bydliště: Zbehy

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od yvi »

koniec zavady....auto konecne ide akurat to treba trosku popoladovat...ide zatia dobre tak uvidim ci do buducna pojde tak ako ma... chyba bola v tom ze my sme pri davani motora do auta trosku buchli do tiahla plynu a tak zacala trochu srkat nafta a tak sme to dali dole a pritom sme to tam asi posunuli a na k..t dali naspet ... tak sme to s kamaradom vybrali a nastavili tak ako ma byt a poriadne nasadili a auto slape... tod vse..dakujem vsetkim za rady aj ked ziadne nepomohli... nevadi ...hlavne ze sme zdravi...
PEUGEOT 205 XSDT intercoler
Uživatelský avatar
draken
Club admin
Club admin
Příspěvky: 7972
Registrován: 12 črc 2009 18:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 732440821
Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od draken »

tak hlavně že už to jede, těšim se na další sraz :car:
Uživatelský avatar
yvi
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 19 zář 2009 18:33
Rok narození: 1988
Skutečné jméno: Lubomir Kralik
tel.:: 0
Bydliště: Zbehy

Re: problemy s motorom 1,9TDI v 205ke

Příspěvek od yvi »

jj ale do biskupic nepojdem....
PEUGEOT 205 XSDT intercoler
Odpovědět