P309 - přehřívá se, netopí
P309 - přehřívá se, netopí
Zdravim,
mam P309 1.4, 55kW, r.v. 1992.
Pred par dny jsem objevil po dojetí domů (teply motor), že mi z plastove expanzni nadrzky chladiče, cca 15cm pod vickem, strika voda. Po vychladnuti jsem zjistil, ze nadrzka ma cca 2cm prasklinu. Zkusil jsem tedy takovy ten pripravek na lepeni deravych chladicu co se do nej prilije pri chladnem motoru, nastartuje se, pusti topeni a 10 minut necha bezet. Bohuzel druhy den jsem zjistil, ze pripravek nezabral a z praskliny stale voda strika i kdyz mene, ale stale. Koupil jsem tedy dvouslozkove epoxidove lepidlo, napatlal a druhy den vse ok, uz nic nestrikalo. Jenze po ujeti necelych 5km vyskoci teplota na 95°C, rozsviti se kontrolka STOP. Zastavil jsem tedy, nechal drobet vychladnout, aby to spadlo alespon pod 90°C. Rozjedu se pustim topeni na maximum, ale nic se nedeje, stale fouka studeny vzduch, teplota se drží na 95°C, sviti kontrolka STOP.
Co by to tedy mohlo prosim byt? Napadl me termostat a nebo jestli se nekde neco neucpalo ti pripravkem na lepeni chladicu? Do doby nez jsem prisel na prasklinu mi totiz teplomer ukazoval porad v rozmezi 80-85°C. I po dojezdu domu v den, kdy jsem prisel na to, ze mi s nadrzky strika voda.
Vsem dekuji za reakce, rady a tipy
mam P309 1.4, 55kW, r.v. 1992.
Pred par dny jsem objevil po dojetí domů (teply motor), že mi z plastove expanzni nadrzky chladiče, cca 15cm pod vickem, strika voda. Po vychladnuti jsem zjistil, ze nadrzka ma cca 2cm prasklinu. Zkusil jsem tedy takovy ten pripravek na lepeni deravych chladicu co se do nej prilije pri chladnem motoru, nastartuje se, pusti topeni a 10 minut necha bezet. Bohuzel druhy den jsem zjistil, ze pripravek nezabral a z praskliny stale voda strika i kdyz mene, ale stale. Koupil jsem tedy dvouslozkove epoxidove lepidlo, napatlal a druhy den vse ok, uz nic nestrikalo. Jenze po ujeti necelych 5km vyskoci teplota na 95°C, rozsviti se kontrolka STOP. Zastavil jsem tedy, nechal drobet vychladnout, aby to spadlo alespon pod 90°C. Rozjedu se pustim topeni na maximum, ale nic se nedeje, stale fouka studeny vzduch, teplota se drží na 95°C, sviti kontrolka STOP.
Co by to tedy mohlo prosim byt? Napadl me termostat a nebo jestli se nekde neco neucpalo ti pripravkem na lepeni chladicu? Do doby nez jsem prisel na prasklinu mi totiz teplomer ukazoval porad v rozmezi 80-85°C. I po dojezdu domu v den, kdy jsem prisel na to, ze mi s nadrzky strika voda.
Vsem dekuji za reakce, rady a tipy
Re: P309 - přehřívá se, netopí
Odvzdušnil jsi to pořádně?
Re: P309 - přehřívá se, netopí
Nic jsem neodvzdusnoval. Nevim jak se to dela.
- draken
- Club admin
- Příspěvky: 7972
- Registrován: 12 črc 2009 18:21
- Rok narození: 1991
- Skutečné jméno: Honza
- tel.:: 732440821
- Bydliště: Hr. Králové, Nový Bydžov
Re: P309 - přehřívá se, netopí
na hadici, která vede do topení je takovej ventilek, ten odšroubuj a počkej až z toho poteče voda.
Re: P309 - přehřívá se, netopí
Jakej máš motor? Já mám ještě jeden u termostatu.
Re: P309 - přehřívá se, netopí
jo už to vidím :-) stejnej jako já. Takže jeden je na hadici co vede do topení (hned za vstřikováním u kabiny), druhej je na termostatu (na pravý straně motoru nad převodovkou - vede do něj hadice z chladiče, tak tam je normální šroubek) a pak je ještě jeden na bloku motoru zepředu směrem od chladiče to je velkej šroub, ale většinou mi stačily ty první 2.lukas309 píše:Jakej máš motor? Já mám ještě jeden u termostatu.
Re: P309 - přehřívá se, netopí
Ok zkusim to. A vse co jste popsali se dela pri vypnutem motoru predpokladam
Re: P309 - přehřívá se, netopí
jj přesně tak. Jinak obsah soustavy je myslím 5,8 litru
Pak to chce zahřát (nejlépe až se spustí větrák) a nechat to vychladnout a potom zkontrolovat znovu hladinu a zkusit odvzdušnit (to už by měl stačit jenom ten na hadici, protože to je nejvyšší bod.
Pak to chce zahřát (nejlépe až se spustí větrák) a nechat to vychladnout a potom zkontrolovat znovu hladinu a zkusit odvzdušnit (to už by měl stačit jenom ten na hadici, protože to je nejvyšší bod.
Re: P309 - přehřívá se, netopí
Jeste jedna takova otazecka. Kolik se ma vubec nalevat te vody do chladice? Na te expanzni nadrzce nemam zadnou risku zvenku ani zevnitr, takze jsem to zatim vzdycky doleval tak, abych videl hladinu, tzn. ne uplne vrchovate, ale tak nanejvys 10-15cm pod okraj. Proste jak clovek zahledne hladinu
Doufam, ze jsem povolil ty spravne sroubky. viz foto.
Bohuzel jsem zjistil, ze se mi kolem diry v nadrzce odchliplo lepidlo, musel jsem tedy zalepit znovu. Takze odvzdusnim zitra.
Postup je tedy nasledovny? Odsroubovat tyto dva sroubky viz foto a pote dolivat vodu do nadrzky dokud z obou der po sroubech nebude vytekat voda?
Doufam, ze jsem povolil ty spravne sroubky. viz foto.
Bohuzel jsem zjistil, ze se mi kolem diry v nadrzce odchliplo lepidlo, musel jsem tedy zalepit znovu. Takze odvzdusnim zitra.
Postup je tedy nasledovny? Odsroubovat tyto dva sroubky viz foto a pote dolivat vodu do nadrzky dokud z obou der po sroubech nebude vytekat voda?
Re: P309 - přehřívá se, netopí
jj přesně tak, to jsou oni. Jinak kolik vody, prostě aby byl chladič plnej. Jinak obávám se, že to lepidlo ti nikdy držet nebude je tam moc velká tepelná roztažnost a dost to pracuje, kdežto to lepidlo nepracuje. Pokud by jsi chtěl, tak ten chladič mám na chalupě a za nějakej rozumnej peníz bych ti ho po víkendu mohl poslat. Dával jsem tam chladič z GTI takže tenhle už potřebovat nebudu a je 100% funkční.
Re: P309 - přehřívá se, netopí
S tim lepidlem mas asi pravdu. Melo by odolavat teplote az 120°C, ale ta plastova trubka urcite teplem pracuje, presne jak rikas ty. To lepidlo se mi odlouplo snad z duvodu, ze jsem presne na ty obrouseny trubce nevidel, ke tam prasklina konci a pod tim tlakem to zacalo prosakovat. V poledne jsem to napatlal poradne kolem dokola, tak uvidim zitra. Kdyztak mi prosim te, pro vsechny pripady, do SZ napis info o te rozumne cene za ten tvuj chladic. Diky
Re: P309 - přehřívá se, netopí
Odvzdusneno dle navodu v prirucce "Jak na to?" a po ujeti cca 20km rucicka porad v rozmezi 80-85°C. Diky moc panove