podvozek a ovladatelnost

Takový pokec na „úrovni" týkající se 205tek
Odpovědět
tomasso
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 73
Registrován: 25 zář 2010 12:21
Rok narození: 1991
Skutečné jméno: Tomas
Bydliště: Hodonín/Brno

podvozek a ovladatelnost

Příspěvek od tomasso »

Zdar chlapi,
Zajimalo by me, cemu vdeci 205ky a hlavne GTi za tak skvelou ovladatelnost a hravost? Vzdyt vepredu je obycejny macpherson a vzadu torzni tyce, takze zadne technicke vymozenosti, jako napr. double wishbones apod. Presto se skvele ovladaji a dnesni moderni auta oproti 205ce pusobi tezkopadne...

Je to snad pomerem hmotnosti 70% predek a 30% zadek? Nebo tim, ze auto vazi sotva 900kg? Zajimaji me tyto technicke veci a budu rad za kazdy nazor :)
---------------------------------------------------------------
Pug 205 GTI, 1.9l, 88 kw, black Pocket Rocket ! :)

,,S vysokým výkonem budeš rychlý v přímce, s nízkou hmotností všude."
                                                                                       Colin Chapman (zakladatel společnosti Lotus)
Uživatelský avatar
vinorak
odborník
odborník
Příspěvky: 11375
Registrován: 10 kvě 2007 13:02
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Tomas
tel.:: 0
Bydliště: Praha

Re: podvozek a ovladatelnost

Příspěvek od vinorak »

no tak základ je malá hmotnost, strmý řízení aprostě dobrá kombinace pružin, stabilizátoru a torzek. a pak taky ta strojovna co stačí na rodinej kombík :fran:
Peugeot 205 1.9 Gti Griffe Obrázek

Citroen c2 1.4 hdi
Odpovědět