TU3M problem s chladenim

Vše co se týka problémů a zapojení elektriky, el. obvodů, vnitřní el. výbavy apod.
xperiment626
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 26 kvě 2015 15:51
Rok narození: 1987
Skutečné jméno: Boris
Bydliště: Bratislava

TU3M problem s chladenim

Příspěvek od xperiment626 »

Ahojte,
este pred casom som mal problem s chladenim ked mi nezopinal termostat sahary. Termostat som vymenil ale momentalne ide takmer stale. Zopne po par minutach jazdy a ide nonstop, vypne az par minut po vypnuti motora. Je mozne, ze je to nespravny termostat so zlou teplotou?
Zaroven mi pride divne, ze chladic vobec nie je horuci, hadica ktora privadza vodu je horuca, aj ta co ju odvadza ale samotny chladic nie je vobec horuci. Je to tym, ze ta sahara stale fuka, alebo myslite ze je s nim nejaky problem?
diky
Peugeot 205 1.4 3dv 1991
Uživatelský avatar
s0vet
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 749
Registrován: 18 pro 2012 20:18
Rok narození: 1988

Re: TU3M problem s chladenim

Příspěvek od s0vet »

Nebude to ucpaným chladičem ? :)
Peugeot 205 CTI 75kW 1993 - červená leštěnka
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: TU3M problem s chladenim

Příspěvek od chobot »

Měnil si termostat nebo jen spínač sahary? Pokud nevaříš, tak bych řekl, že chladiči nic nebude. Spíš si myslím, že si zvolil nesprávnou variantu spínače – existují s různými teplotními rozsahy. Ten spínač na chladiči má dvě teploty, při kterých spíná první a následně druhou rychlost ventilátoru a pokud ta teplota je nižší než teplota otevření termostatu…
Uživatelský avatar
s0vet
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 749
Registrován: 18 pro 2012 20:18
Rok narození: 1988

Re: TU3M problem s chladenim

Příspěvek od s0vet »

Na 1.9 je spínač sahary namontovany v tělese chladiče, takže by nesepnul saharu dřív, než bude teplý i chladič. To při jaké teplotě otevírá termostat není důležité, protože dokud neotevře, chladič je pořád studený a sahara nespíná. Na TU3M je to jinak ?
Peugeot 205 CTI 75kW 1993 - červená leštěnka
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: TU3M problem s chladenim

Příspěvek od chobot »

Ne, je to stejne. Ale pise, ze mu to sepne po par minutach jizdy, takze potom co termostat otevre, ne? Pochybuju, ze by mu neotviral termostat a pritom nevaril :myslim:
Uživatelský avatar
s0vet
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 749
Registrován: 18 pro 2012 20:18
Rok narození: 1988

Re: TU3M problem s chladenim

Příspěvek od s0vet »

podle popisu zavady mi to prijde spis jako nejaka bota v elektrice. i kdyby koupil spinac sahar na nejnizsi teplotu, tak to nemuze byt nonstop seple po par minutach nastartovaneho motoru, to je blbost.
Peugeot 205 CTI 75kW 1993 - červená leštěnka
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: TU3M problem s chladenim

Příspěvek od chobot »

Nechci plácat, ale myslím, že je naopak docela snadný variantu teplotního snímače vybrat špatně. Zkusím vysvětlit. Termostaty na TU motory mívají teplotu plného otevření cca 88 - 92 °C. Ohřátí toho malýho hliníkovýho motoru, tak aby se otevřel termostat, netrvá moc dlouho. Variant teplotních spínačů sahary je mnoho, koupíš např. toto https://www.autokseft.cz/CALORSTAT-by-V ... -nd1195274 Tedy první rychlost spíná při 84 a vypíná při 79 stupních. Větrák pak poběží pořád po prvním otevření termostatu, protože zchlazení na 79 stupňů zase brání termostat, který se bude přivírat a bránit tomu, aby teplota nějak výrazněji klesla. Takže ventilátor fouká na chladič, kde toho moc neteče a na výstupu se to zdá skoro studený.

Dalsi info napr. zde viewtopic.php?f=45&t=5055&p=83875
xperiment626
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 26 kvě 2015 15:51
Rok narození: 1987
Skutečné jméno: Boris
Bydliště: Bratislava

Re: TU3M problem s chladenim

Příspěvek od xperiment626 »

chobot, menil som ten spinac co sa srobuje do sahary a zapina podla teploty saharu.. nevies teda aka ma byt ta spravna teplota pre tento spinac a motor? vyskusam ho vymenit co to spravi.. predtym nez mi stary spinac odisiel som s chladenim nemal ziaden problem
Peugeot 205 1.4 3dv 1991
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: TU3M problem s chladenim

Příspěvek od chobot »

Servicebox nabízí tyto varianty spínače:

126416 84/79 - 88/83 DEG
126417 87/83 - 92/88 DEG
126418 93/88 - 97/92 DEG
126422 97/92 - 101/96 DEG

Jaká varianta termostatu a spínače tam byla z výroby těžko říct, ale pokud chceš, aby se větrák spínal jen při popojíždění a stání v koloně, tak budeš muset vzít asi tu poslední (97/92 -101/96). Ty ostatní budou podle mě spínat moc brzo, ale zas je menší šance, že to uvaříš :fran: Víš, co si kupoval teď?
Uživatelský avatar
Katza
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 309
Registrován: 20 zář 2008 12:40
Skutečné jméno: Petr
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TU3M problem s chladenim

Příspěvek od Katza »

hele já na TU3M jsem dával se žlutym proužkem a nemam problém - nevim jaký má teploty, ale původně tam byl, tak sem dal stejnej.

download/file.php?id=53108&mode=view

velkýho chladiče si nevšímej :-)
xperiment626
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 26 kvě 2015 15:51
Rok narození: 1987
Skutečné jméno: Boris
Bydliště: Bratislava

Re: TU3M problem s chladenim

Příspěvek od xperiment626 »

teraz tam mam tento TS10300.. evidentne sa tam nehodi, zda sa ze to je 126427 a neni zlty ale modry
Peugeot 205 1.4 3dv 1991
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: TU3M problem s chladenim

Příspěvek od chobot »

Tak jestli mas spinac s teplotama 84/79-88/83 DEG nebo neco podobnyho (muze se lisit u ruznych vyrobcu), tak to asi bude ono. Jen pozor pri vyberu novyho, ze ty cisla ode me jsou ti k nicemu - mate s Katzou uz nejaky jiny konektor nez mam ja na aute rv. 1989.
xperiment626
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 26 kvě 2015 15:51
Rok narození: 1987
Skutečné jméno: Boris
Bydliště: Bratislava

Re: TU3M problem s chladenim

Příspěvek od xperiment626 »

presne, ty mas asi ten trojkolik.. skusim tam dat tento a uvidim https://www.autodielyonline24.sk/swag-7314434.html
Peugeot 205 1.4 3dv 1991
Uživatelský avatar
chobot
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 233
Registrován: 11 říj 2008 21:43
Bydliště: Krkonoše | Praha

Re: TU3M problem s chladenim

Příspěvek od chobot »

Ten odkaz vede na dvoupinovy spinac... :myslim: To ti tam bez upravy asi nebude pasovat...
xperiment626
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 26 kvě 2015 15:51
Rok narození: 1987
Skutečné jméno: Boris
Bydliště: Bratislava

Re: TU3M problem s chladenim

Příspěvek od xperiment626 »

konektor vyzera rovnako :myslim: no uvidim, uz je na ceste.. nemam v tom moc jasno, je ich 20 roznych.. snad ich nenazbieram desat kym trafim spravny
Peugeot 205 1.4 3dv 1991
Odpovědět