TU3M problem s chladenim
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 26 kvě 2015 15:51
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Boris
- Bydliště: Bratislava
TU3M problem s chladenim
Ahojte,
este pred casom som mal problem s chladenim ked mi nezopinal termostat sahary. Termostat som vymenil ale momentalne ide takmer stale. Zopne po par minutach jazdy a ide nonstop, vypne az par minut po vypnuti motora. Je mozne, ze je to nespravny termostat so zlou teplotou?
Zaroven mi pride divne, ze chladic vobec nie je horuci, hadica ktora privadza vodu je horuca, aj ta co ju odvadza ale samotny chladic nie je vobec horuci. Je to tym, ze ta sahara stale fuka, alebo myslite ze je s nim nejaky problem?
diky
este pred casom som mal problem s chladenim ked mi nezopinal termostat sahary. Termostat som vymenil ale momentalne ide takmer stale. Zopne po par minutach jazdy a ide nonstop, vypne az par minut po vypnuti motora. Je mozne, ze je to nespravny termostat so zlou teplotou?
Zaroven mi pride divne, ze chladic vobec nie je horuci, hadica ktora privadza vodu je horuca, aj ta co ju odvadza ale samotny chladic nie je vobec horuci. Je to tym, ze ta sahara stale fuka, alebo myslite ze je s nim nejaky problem?
diky
Peugeot 205 1.4 3dv 1991
Re: TU3M problem s chladenim
Nebude to ucpaným chladičem ? :)
Peugeot 205 CTI 75kW 1993 - červená leštěnka
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Re: TU3M problem s chladenim
Měnil si termostat nebo jen spínač sahary? Pokud nevaříš, tak bych řekl, že chladiči nic nebude. Spíš si myslím, že si zvolil nesprávnou variantu spínače – existují s různými teplotními rozsahy. Ten spínač na chladiči má dvě teploty, při kterých spíná první a následně druhou rychlost ventilátoru a pokud ta teplota je nižší než teplota otevření termostatu…
Re: TU3M problem s chladenim
Na 1.9 je spínač sahary namontovany v tělese chladiče, takže by nesepnul saharu dřív, než bude teplý i chladič. To při jaké teplotě otevírá termostat není důležité, protože dokud neotevře, chladič je pořád studený a sahara nespíná. Na TU3M je to jinak ?
Peugeot 205 CTI 75kW 1993 - červená leštěnka
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Re: TU3M problem s chladenim
Ne, je to stejne. Ale pise, ze mu to sepne po par minutach jizdy, takze potom co termostat otevre, ne? Pochybuju, ze by mu neotviral termostat a pritom nevaril
Re: TU3M problem s chladenim
podle popisu zavady mi to prijde spis jako nejaka bota v elektrice. i kdyby koupil spinac sahar na nejnizsi teplotu, tak to nemuze byt nonstop seple po par minutach nastartovaneho motoru, to je blbost.
Peugeot 205 CTI 75kW 1993 - červená leštěnka
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85kW 2007 - černá krasavice z Rajchu
ex:
Škoda Forman 1.3 40kW 1994 - pro nedostatek času prodán do muzea v Třinci u dealera Karireal - čeká ho druhý život
Škoda Fabia Combi 1.9 SDI 47kW 2003 - ve 440t km sešrotována u Milaty v Dobré, sloužila spolehlivě až do konce
Re: TU3M problem s chladenim
Nechci plácat, ale myslím, že je naopak docela snadný variantu teplotního snímače vybrat špatně. Zkusím vysvětlit. Termostaty na TU motory mívají teplotu plného otevření cca 88 - 92 °C. Ohřátí toho malýho hliníkovýho motoru, tak aby se otevřel termostat, netrvá moc dlouho. Variant teplotních spínačů sahary je mnoho, koupíš např. toto https://www.autokseft.cz/CALORSTAT-by-V ... -nd1195274 Tedy první rychlost spíná při 84 a vypíná při 79 stupních. Větrák pak poběží pořád po prvním otevření termostatu, protože zchlazení na 79 stupňů zase brání termostat, který se bude přivírat a bránit tomu, aby teplota nějak výrazněji klesla. Takže ventilátor fouká na chladič, kde toho moc neteče a na výstupu se to zdá skoro studený.
Dalsi info napr. zde viewtopic.php?f=45&t=5055&p=83875
Dalsi info napr. zde viewtopic.php?f=45&t=5055&p=83875
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 26 kvě 2015 15:51
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Boris
- Bydliště: Bratislava
Re: TU3M problem s chladenim
chobot, menil som ten spinac co sa srobuje do sahary a zapina podla teploty saharu.. nevies teda aka ma byt ta spravna teplota pre tento spinac a motor? vyskusam ho vymenit co to spravi.. predtym nez mi stary spinac odisiel som s chladenim nemal ziaden problem
Peugeot 205 1.4 3dv 1991
Re: TU3M problem s chladenim
Servicebox nabízí tyto varianty spínače:
126416 84/79 - 88/83 DEG
126417 87/83 - 92/88 DEG
126418 93/88 - 97/92 DEG
126422 97/92 - 101/96 DEG
Jaká varianta termostatu a spínače tam byla z výroby těžko říct, ale pokud chceš, aby se větrák spínal jen při popojíždění a stání v koloně, tak budeš muset vzít asi tu poslední (97/92 -101/96). Ty ostatní budou podle mě spínat moc brzo, ale zas je menší šance, že to uvaříš Víš, co si kupoval teď?
126416 84/79 - 88/83 DEG
126417 87/83 - 92/88 DEG
126418 93/88 - 97/92 DEG
126422 97/92 - 101/96 DEG
Jaká varianta termostatu a spínače tam byla z výroby těžko říct, ale pokud chceš, aby se větrák spínal jen při popojíždění a stání v koloně, tak budeš muset vzít asi tu poslední (97/92 -101/96). Ty ostatní budou podle mě spínat moc brzo, ale zas je menší šance, že to uvaříš Víš, co si kupoval teď?
- Katza
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 309
- Registrován: 20 zář 2008 12:40
- Skutečné jméno: Petr
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TU3M problem s chladenim
hele já na TU3M jsem dával se žlutym proužkem a nemam problém - nevim jaký má teploty, ale původně tam byl, tak sem dal stejnej.
download/file.php?id=53108&mode=view
velkýho chladiče si nevšímej :-)
download/file.php?id=53108&mode=view
velkýho chladiče si nevšímej :-)
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 26 kvě 2015 15:51
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Boris
- Bydliště: Bratislava
Re: TU3M problem s chladenim
teraz tam mam tento TS10300.. evidentne sa tam nehodi, zda sa ze to je 126427 a neni zlty ale modry
Peugeot 205 1.4 3dv 1991
Re: TU3M problem s chladenim
Tak jestli mas spinac s teplotama 84/79-88/83 DEG nebo neco podobnyho (muze se lisit u ruznych vyrobcu), tak to asi bude ono. Jen pozor pri vyberu novyho, ze ty cisla ode me jsou ti k nicemu - mate s Katzou uz nejaky jiny konektor nez mam ja na aute rv. 1989.
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 26 kvě 2015 15:51
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Boris
- Bydliště: Bratislava
Re: TU3M problem s chladenim
presne, ty mas asi ten trojkolik.. skusim tam dat tento a uvidim https://www.autodielyonline24.sk/swag-7314434.html
Peugeot 205 1.4 3dv 1991
Re: TU3M problem s chladenim
Ten odkaz vede na dvoupinovy spinac... To ti tam bez upravy asi nebude pasovat...
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 26 kvě 2015 15:51
- Rok narození: 1987
- Skutečné jméno: Boris
- Bydliště: Bratislava
Re: TU3M problem s chladenim
konektor vyzera rovnako no uvidim, uz je na ceste.. nemam v tom moc jasno, je ich 20 roznych.. snad ich nenazbieram desat kym trafim spravny
Peugeot 205 1.4 3dv 1991