Kotouče a destičky

Takový pokec na „úrovni" týkající se 205tek
Uživatelský avatar
Linkisek
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1062
Registrován: 15 čer 2007 18:33
tel.:: 0
Bydliště: 3nec

Kotouče a destičky

Příspěvek od Linkisek »

Protože budu v nejbližší době pořizovat nové brzdové kotouče a samozřejmě i destičky zajímalo by mně s jakou značkou máte nejlepší zkušenosti ... a případně jestli koupit klasické, drážkované, vrtané a nebo vzduchem chlazené :myslim: ... Nevím jestli jsou v tom rozdíly, ale upřesním, že je to na motor 1,4 s 55 kw :roll:
Peugeot 205 1.4 55 kw 1998 Sport na prodej
Peugeot 205 1.8 44 kw 1998 Black Magic Pearl
Uživatelský avatar
Mirda KV
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 310
Registrován: 21 dub 2008 18:14
Rok narození: 1978
Skutečné jméno: Mirek
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Kotouče a destičky

Příspěvek od Mirda KV »

Osobně mám dobré zkušenosti se značkou Ferodo. Jak destičky tak kotouče. Celkem dobrá životnost i účinost. Vrtaný i drážkovaný kotouče jsou lepší kvůli chlazení ,ale i taky podstatně dražší
Teď si vozim zadek v Octavii 1,9 TDi a jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
Hanz
V.I.P
V.I.P
Příspěvky: 3541
Registrován: 06 lis 2006 19:58
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče a destičky

Příspěvek od Hanz »

myslim ze vrtany ani drazkovy ti zbytecne sezerou moc penez. nejlepsi zkusenosti s ferodo, ate a brembo
22. 11. 2006 zemřel ve své 205 MI16 Petr Mareš aka Jay, jeden z největších fandů 205Gti a nejlepší kámoš.
Uživatelský avatar
Hasis
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 4834
Registrován: 03 zář 2007 18:50
Bydliště: Sedlnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče a destičky

Příspěvek od Hasis »

sice to mas na slabsi auto, ale vrtane praskaji, drazkovane strasne zerou desticky. ja bych taky volil plne.
a na znacku se skus podivat tady: http://racingforum.cz/viewforum.php?f=2
VTS powa
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče a destičky

Příspěvek od Milhaus »

proč by měli drážkované víc žrát destičky? Dyť ty drážky jsou dovnitř e ne ven, tak to nefunguje jak struhadlo :zin:
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Marcell
Prudič
Prudič
Příspěvky: 1453
Registrován: 01 bře 2007 16:31
tel.:: 0
Bydliště: Lomnice nad Popelkou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče a destičky

Příspěvek od Marcell »

Taky nechapu proc by meli vic zrat desticky, a i kdyz by je zraly, tak to nepoznas...
_____________________________________
každý velký býk byl jednou tele
Uživatelský avatar
franus
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1143
Registrován: 11 říj 2006 08:24
Bydliště: Kromeriz, Zlin

Re: Kotouče a destičky

Příspěvek od franus »

Presne toto se to tu jednou resilo.... Ale jak pise Hasis - derovane praskaji. A drazky na kotoucich jsou kvuli cisticimu efektu - svym zpusobem udrzuji treci plochu desticek rovnou, a cisti ji od zapecenych castecek, takze funguji jako to struhadlo :)
Obrázek
Uživatelský avatar
WoMec
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 6592
Registrován: 05 led 2008 14:30
Rok narození: 1987
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 775037752
Bydliště: Vyškov

Re: Kotouče a destičky

Příspěvek od WoMec »

franus píše:Presne toto se to tu jednou resilo.... Ale jak pise Hasis - derovane praskaji. A drazky na kotoucich jsou kvuli cisticimu efektu - svym zpusobem udrzuji treci plochu desticek rovnou, a cisti ji od zapecenych castecek, takze funguji jako to struhadlo :)
ja me za to ze drážky v kotoučích jsou pro odvod prachu z destiček ... aby to nezustavalo mezi destickama a kotoucem .. ale ze by nejak drasticky obrušovali destičky ... to se mi nezdá
Peugeot 205 Forever 1.9D 47kW '94 - Forever DIESEL :)

Jezdím za >>> Obrázek
Uživatelský avatar
franus
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1143
Registrován: 11 říj 2006 08:24
Bydliště: Kromeriz, Zlin

Re: Kotouče a destičky

Příspěvek od franus »

Grooves in the surface brake disc for high performance vehicles preform three basic function:
- increases initial friction between the disc and pads, producing more "bite"
- continuosly refreshes the brake pad surfaces by removing debris from the pad
- prevents buil up of gas from the phenolics within the pads
Obrázek
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče a destičky

Příspěvek od Milhaus »

anglicky sice neumím ale řekl bych že staré kotouče vám destičky zničí 2 x rychleji jak drážkované...O tom že žerou víc destiček by se dalo fakt polemizovat, a jestli je to třeba o 3% tak stejně není co řešit jestli vydrží rok a 9 dnů nebo jenom rok :zin:

edit:// to co sem dal franus jsem prohnal translatorem :m:
Rýhy v povrchu brzdovém kotouči pro vysoká výkonová vozidla tvářejí tři základní funkci:
- zvyšuje počáteční tření mezi diskem a vycpávkami, produkování většího "sousta"
- continuosly obnovená vycpávka brzdy povrchy odstraněním trosek z vycpávky
- zabraňuje sestavení nahoru plynu z fenolický uvnitř vycpávek
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
Hasis
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 4834
Registrován: 03 zář 2007 18:50
Bydliště: Sedlnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče a destičky

Příspěvek od Hasis »

tak kdyz neverite, tak napiste na racingforum.cz a jeto.
VTS powa
Uživatelský avatar
Mitja
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 4659
Registrován: 27 lis 2007 19:05
Rok narození: 1986
Skutečné jméno: Ondra
tel.:: 0
Bydliště: Studénka-Butovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče a destičky

Příspěvek od Mitja »

Zkusime trochu lepsi preklad:

Ryhy v povrchu brzdoveho kotouce pro vysoce vykonne vozidla maji 3 zakladni funkce:
- zvysuji pocatecni treni mezi diskem a destickama, vice "koušou"
- kontinualne obnovuji povrch brzdovych desticek odstranovanim prachu (drti, ulomků..) z desticek
- to se mi nechce prekladat, neco o prevenci tvorby plynu z fenolu uvnitř destiček
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - na vikendy
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auto
Peugeot 306 sedan, 1.6i (65kw), '95 - na dojezdeni
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - ceka na opravu
Škoda Fabia II 1.4 TDI (59kw), '06 - prace/Misa
Uživatelský avatar
Hasis
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 4834
Registrován: 03 zář 2007 18:50
Bydliště: Sedlnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče a destičky

Příspěvek od Hasis »

no to sme linkiskovi zatim moc nepomohli....
takze... u tveho vykonu si myslim, ze je celkem jedno co das. toto auto je proste puze na presouvani atd. Takze pokud si koupis vrtane nebo drazkovane, tak to stejne budes mit jen na vzhled.
VTS powa
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče a destičky

Příspěvek od Milhaus »

no tak to asi ne...
Určitě to znát bude, kolikrát ty jsi brzdil z GTI třeba ze 200 km/h? Asi často ne co? Ty brzdy ti budou brzdit účiněji, čili bezpečněji a nemyslím že když to má malý objem že tam budou velké brzdy na hovno...
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
franus
205club je můj domov
205club je můj domov
Příspěvky: 1143
Registrován: 11 říj 2006 08:24
Bydliště: Kromeriz, Zlin

Re: Kotouče a destičky

Příspěvek od franus »

Hasis píše:no to sme linkiskovi zatim moc nepomohli....
takze... u tveho vykonu si myslim, ze je celkem jedno co das. toto auto je proste puze na presouvani atd. Takze pokud si koupis vrtane nebo drazkovane, tak to stejne budes mit jen na vzhled.
:205: :gti:
Obrázek
Odpovědět