405 2,0 T8 4x4
Moderátor: rada
- ondra410
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 449
- Registrován: 21 kvě 2008 17:15
- Skutečné jméno: Ondra
- tel.:: 739401746
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
405 2,0 T8 4x4
Zdravím klubáci
Jelikož jsem si udělal chvilku tak bych vám představil svůj projekt 405 T8.
jedná se o totální Lego poskládané z více aut:
Karoserie - Klasická sedan, původně holá nafta
Motor - Oblíbený motor 2,0 TCT 108 KW z P406
Podovozek - komplet mi16x4
Záměrem bylo postavit auto na zimní radovánky na sněhu a ledu. Jelikož jsem předtím vlastnil několik MI16x4, chtěl jsem odstranit jejich nedostatky.
Hlavním problémem byl motor, který zabral až moc vysoko, ve spojení s dlouhou skříní se dalo jet max na Dvojku, trojka jen výjmečně. Dále všechny dosavadní
MI16x4, které jsem vlastnil napadla koroze, a neměl jsem náladu je půl roku vyvařovat. Dále se mi více líbí pofaceliftový interiér.
Provedl jsem následující opravy a úpravy:
karoserie - přesto, že jsem sehnal výjměčně zdravý kus, nějaký zásah COčkem tam byl, navíc jsem musel na jednom místě upravit tunel
Motor - krom nahrazení airboxu klasickým hříbkem se zatím nic neudálo.
Převodovka - skládačka stálého převodu z MI16 a rychlostí z GTi, maximálka na omezovač cca 170
Rozvodovka - nové těsnění + gufera, přebroučené válcové plochy pod gufera, vyrobil jsem nový mezinápravový diferenciál, pevnější čepy v planetovém převodu
Brzdy - předek MI16, v zadu čtyřpístky (jeden okruh na provozní brzdu, druhý na kapalinovou ručku)
řízení - nové manzřety, čepy a táhla
poloosy - nové manzěty
kola - Nezozbytné kanáldekly + pneu Vraník
zadní náprava - upravená elektoinstalace tak, abych mohl nastavit její výšku
Výfuk - celý komín jsem vařil nový
Palivová nádrž- Origo jsem zrušil, protože nešikovně trčí pod podlahu auta. nahradil jsem jí nádrží z Feliny, kterou mám v kufru
Až to odzkouším tak plánuju jěště nějaké dodělávky:
-budík plnícího tlaku turba
-lyžinu pod motor
-možná podložím přední tlumiče aby bylo auto více zdvihnuté
- blow off ventil na motor
- pořádné tařné oko na předek, v zadu stačí tažné.
Zatím jsem hodím jen fotku dílů 4x4 a bývalky, kterou pohltila koroze
Jelikož jsem si udělal chvilku tak bych vám představil svůj projekt 405 T8.
jedná se o totální Lego poskládané z více aut:
Karoserie - Klasická sedan, původně holá nafta
Motor - Oblíbený motor 2,0 TCT 108 KW z P406
Podovozek - komplet mi16x4
Záměrem bylo postavit auto na zimní radovánky na sněhu a ledu. Jelikož jsem předtím vlastnil několik MI16x4, chtěl jsem odstranit jejich nedostatky.
Hlavním problémem byl motor, který zabral až moc vysoko, ve spojení s dlouhou skříní se dalo jet max na Dvojku, trojka jen výjmečně. Dále všechny dosavadní
MI16x4, které jsem vlastnil napadla koroze, a neměl jsem náladu je půl roku vyvařovat. Dále se mi více líbí pofaceliftový interiér.
Provedl jsem následující opravy a úpravy:
karoserie - přesto, že jsem sehnal výjměčně zdravý kus, nějaký zásah COčkem tam byl, navíc jsem musel na jednom místě upravit tunel
Motor - krom nahrazení airboxu klasickým hříbkem se zatím nic neudálo.
Převodovka - skládačka stálého převodu z MI16 a rychlostí z GTi, maximálka na omezovač cca 170
Rozvodovka - nové těsnění + gufera, přebroučené válcové plochy pod gufera, vyrobil jsem nový mezinápravový diferenciál, pevnější čepy v planetovém převodu
Brzdy - předek MI16, v zadu čtyřpístky (jeden okruh na provozní brzdu, druhý na kapalinovou ručku)
řízení - nové manzřety, čepy a táhla
poloosy - nové manzěty
kola - Nezozbytné kanáldekly + pneu Vraník
zadní náprava - upravená elektoinstalace tak, abych mohl nastavit její výšku
Výfuk - celý komín jsem vařil nový
Palivová nádrž- Origo jsem zrušil, protože nešikovně trčí pod podlahu auta. nahradil jsem jí nádrží z Feliny, kterou mám v kufru
Až to odzkouším tak plánuju jěště nějaké dodělávky:
-budík plnícího tlaku turba
-lyžinu pod motor
-možná podložím přední tlumiče aby bylo auto více zdvihnuté
- blow off ventil na motor
- pořádné tařné oko na předek, v zadu stačí tažné.
Zatím jsem hodím jen fotku dílů 4x4 a bývalky, kterou pohltila koroze
- Přílohy
P 205 GTi - Momentálně v totální rekonstrukci
P406 Mi 16V - Krasavec po starém strýčkovi
P 405 T8 4x4 - Kára na zimu
P 405 T16 X4 - pojizdná raketa :D
P 405 MI16 II - Voňavka na srazy
P 405 MI16 II/T16 6-kvalt
P 405T16 X4
P406 Mi 16V - Krasavec po starém strýčkovi
P 405 T8 4x4 - Kára na zimu
P 405 T16 X4 - pojizdná raketa :D
P 405 MI16 II - Voňavka na srazy
P 405 MI16 II/T16 6-kvalt
P 405T16 X4
Re: 405 2,0 T8 4x4
co to je za materiál ty čepy do mezinápravy....?strojařská ocel.....?
Capy z Kladna to na Mičku zavařil COčkem...
ta stará kulisa byla popraskaná nebo se kroutila... ,že je včíl nová...?Nová je o cca 3-4 mm hrubší...
též tu skříň chci kuchat kvůli přetěsnění ...ale nemám tam visco, mám domeček plný koleček z Bx..
jak se to chová na těch Vraníkách...?to jsou 15ky...?
Mám Alpiny 4ky 14 palc zánovní vzorek a stejně se auto do kopce na sněhu ledu přetočilo,jak mě předběhl zadek....
Capy z Kladna to na Mičku zavařil COčkem...
ta stará kulisa byla popraskaná nebo se kroutila... ,že je včíl nová...?Nová je o cca 3-4 mm hrubší...
též tu skříň chci kuchat kvůli přetěsnění ...ale nemám tam visco, mám domeček plný koleček z Bx..
jak se to chová na těch Vraníkách...?to jsou 15ky...?
Mám Alpiny 4ky 14 palc zánovní vzorek a stejně se auto do kopce na sněhu ledu přetočilo,jak mě předběhl zadek....
- Přílohy
-
- w.jpg (61.16 KiB) Zobrazeno 13493 x
- ondra410
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 449
- Registrován: 21 kvě 2008 17:15
- Skutečné jméno: Ondra
- tel.:: 739401746
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: 405 2,0 T8 4x4
Je to kvalitnější nástrojářská ocel, zavařené to mám taky COčkem.
Ten starý koš jsem z preventivních důvodů vyměnil za nový, je cca jednou tak těžší z lepšího materiálu a má silnější stěny.
jestli nemáš visko, taky bych to neřešil. Tam to není tak moc namáhané. Maximálně bych vyměnil čepy. Mám jich vyrobených navíc
Já tam ty vraníky dávám protože jsou slušné na sněhu a možná i na ledu. Ale jinak nic moc.
Tak pokud nemáš visko tak ti nefunguje za jízdy 4x4 v zatáčkách
Ten starý koš jsem z preventivních důvodů vyměnil za nový, je cca jednou tak těžší z lepšího materiálu a má silnější stěny.
jestli nemáš visko, taky bych to neřešil. Tam to není tak moc namáhané. Maximálně bych vyměnil čepy. Mám jich vyrobených navíc
Já tam ty vraníky dávám protože jsou slušné na sněhu a možná i na ledu. Ale jinak nic moc.
Tak pokud nemáš visko tak ti nefunguje za jízdy 4x4 v zatáčkách
P 205 GTi - Momentálně v totální rekonstrukci
P406 Mi 16V - Krasavec po starém strýčkovi
P 405 T8 4x4 - Kára na zimu
P 405 T16 X4 - pojizdná raketa :D
P 405 MI16 II - Voňavka na srazy
P 405 MI16 II/T16 6-kvalt
P 405T16 X4
P406 Mi 16V - Krasavec po starém strýčkovi
P 405 T8 4x4 - Kára na zimu
P 405 T16 X4 - pojizdná raketa :D
P 405 MI16 II - Voňavka na srazy
P 405 MI16 II/T16 6-kvalt
P 405T16 X4
Re: 405 2,0 T8 4x4
funguje dobře ...
nezdá se to,ale ty krabičky mají nepatrné rozdíly....to co máš z mička je LSD limited slip diferential s vicko,tkže lamely
mám domeček plný koleček ,podobné jak diferák z tatry, tak někteří jedinci ,co hrabali na místě na asfaltě nebo s tím lítali sprinty ,uslyšeli takové křupnutí hučení a už se nerozjeli...
(mám obdobnou letitou zkušenost ze své 815ky ,tam to taky praská.....přetěžuješ nebo neměníš olej,trocha vody krz manžetu - vymstí se to rychle)
já s podvozkem problém neměl, zadek jsem měl rozdělaný a až na gufera je to věčný,ani náznak na zlomenou záběrovou hranu někde na kolech ,žádné špony, jen nový gufera a tmel,stačí . Jen olej tomu měnín dřív pro sichr.
Předek to samý , převodovku ,rozvodnu oleje zaráz a spokojenost zatím, měním to po 10 tis km.Rozvodovce nechávám lehce pod půlkou oleje na měrce a krom občas kapka tak nic...
na 27 let slouží ...stačí se rozjíždět jak člověk a myslet na to ,že to má skoro 30 let.Komplet silenbloky nový nebo udělaný taky dělá divy ...
Pak už je to jedno,jak se to celý roztočí ,zvládá vše , i dálnici ,i nahánění se v kopcích s A4 .
Axiál ložisko si nechal stejný na kardanu....?
co závěs rozvodovky na nápravnici..? já to dělal z novýho
nezdá se to,ale ty krabičky mají nepatrné rozdíly....to co máš z mička je LSD limited slip diferential s vicko,tkže lamely
mám domeček plný koleček ,podobné jak diferák z tatry, tak někteří jedinci ,co hrabali na místě na asfaltě nebo s tím lítali sprinty ,uslyšeli takové křupnutí hučení a už se nerozjeli...
(mám obdobnou letitou zkušenost ze své 815ky ,tam to taky praská.....přetěžuješ nebo neměníš olej,trocha vody krz manžetu - vymstí se to rychle)
já s podvozkem problém neměl, zadek jsem měl rozdělaný a až na gufera je to věčný,ani náznak na zlomenou záběrovou hranu někde na kolech ,žádné špony, jen nový gufera a tmel,stačí . Jen olej tomu měnín dřív pro sichr.
Předek to samý , převodovku ,rozvodnu oleje zaráz a spokojenost zatím, měním to po 10 tis km.Rozvodovce nechávám lehce pod půlkou oleje na měrce a krom občas kapka tak nic...
na 27 let slouží ...stačí se rozjíždět jak člověk a myslet na to ,že to má skoro 30 let.Komplet silenbloky nový nebo udělaný taky dělá divy ...
Pak už je to jedno,jak se to celý roztočí ,zvládá vše , i dálnici ,i nahánění se v kopcích s A4 .
Axiál ložisko si nechal stejný na kardanu....?
co závěs rozvodovky na nápravnici..? já to dělal z novýho
- ondra410
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 449
- Registrován: 21 kvě 2008 17:15
- Skutečné jméno: Ondra
- tel.:: 739401746
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: 405 2,0 T8 4x4
Ložisko na kardanu je OK, Ale origo neseženeš. jedině zase z něčeho připasovat.
Závěs rozvodovky jsem sundal a drží to.
Závěs rozvodovky jsem sundal a drží to.
P 205 GTi - Momentálně v totální rekonstrukci
P406 Mi 16V - Krasavec po starém strýčkovi
P 405 T8 4x4 - Kára na zimu
P 405 T16 X4 - pojizdná raketa :D
P 405 MI16 II - Voňavka na srazy
P 405 MI16 II/T16 6-kvalt
P 405T16 X4
P406 Mi 16V - Krasavec po starém strýčkovi
P 405 T8 4x4 - Kára na zimu
P 405 T16 X4 - pojizdná raketa :D
P 405 MI16 II - Voňavka na srazy
P 405 MI16 II/T16 6-kvalt
P 405T16 X4
Re: 405 2,0 T8 4x4
měl jsem tam chvíli z MB asi 149 nebo co to bylo nic moc ,nadstavené s duralem,
na jedné SRIx4 jsem našel z tranzita ,zatím největší spokojenost na mým ze starého
L200,trochu upravená kovová příruba a úchyt,nic složitého ,prakticky na koleně
krytí samotného ložiska vyřešil trychtýř od vodařů - svod do okapu nerez,rozřezaný podélně jako hruška
závěs mám od kellyšky, krátky silnější siláč a výfuk ,krz to 2 trubky z mědi na a zhruba výškově to pasuje , co jsem koukal na předek z x4 ,co jsem dotáhl z Beskyd ,je to prakticky totožné rozměrově i funkčně
majitel mi sdělil ,že jeho x4 umřela na korozi ,ono se není čemu divit ,pod auto nevlezl a v těch kopcích se tam sype všude ...po měsíci je dole pozink a vymalováno .....s podvozkem nikdy též problém neměl
vlastně s podvozkem 1x problém byl ,když vzpomínám --né mojí vinou...předchozí nějaký exot s tím někde asi vletěl přední levá a co půl roku mi to žralo ložisko ...nová nábojka za 500 to vyřešila ,a zadní pravý C kroužek se urval stářím ,co drží kloub ......shodné z fávo za 2 kč .....to jsem myslel ,že mě někdo omeje....
na jedné SRIx4 jsem našel z tranzita ,zatím největší spokojenost na mým ze starého
L200,trochu upravená kovová příruba a úchyt,nic složitého ,prakticky na koleně
krytí samotného ložiska vyřešil trychtýř od vodařů - svod do okapu nerez,rozřezaný podélně jako hruška
závěs mám od kellyšky, krátky silnější siláč a výfuk ,krz to 2 trubky z mědi na a zhruba výškově to pasuje , co jsem koukal na předek z x4 ,co jsem dotáhl z Beskyd ,je to prakticky totožné rozměrově i funkčně
majitel mi sdělil ,že jeho x4 umřela na korozi ,ono se není čemu divit ,pod auto nevlezl a v těch kopcích se tam sype všude ...po měsíci je dole pozink a vymalováno .....s podvozkem nikdy též problém neměl
vlastně s podvozkem 1x problém byl ,když vzpomínám --né mojí vinou...předchozí nějaký exot s tím někde asi vletěl přední levá a co půl roku mi to žralo ložisko ...nová nábojka za 500 to vyřešila ,a zadní pravý C kroužek se urval stářím ,co drží kloub ......shodné z fávo za 2 kč .....to jsem myslel ,že mě někdo omeje....
Re: 405 2,0 T8 4x4
nějaké foto k rozvodně
přeposlal jsem pár foto panu Čapkovi s Mi16x4 a dál to dle něj nemusím rozebírat....
nepřemýšlel si ,jak předělat náhon rychloměru na digi pro uni PalPC?
přeposlal jsem pár foto panu Čapkovi s Mi16x4 a dál to dle něj nemusím rozebírat....
nepřemýšlel si ,jak předělat náhon rychloměru na digi pro uni PalPC?
- ondra410
- Aktivní uživatel
- Příspěvky: 449
- Registrován: 21 kvě 2008 17:15
- Skutečné jméno: Ondra
- tel.:: 739401746
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: 405 2,0 T8 4x4
1) Není to rozvodna (ať už elektrická nebo vodovodní) ale rozvodovka
2) tento tip rozvodovky se nekazí, není pro to důvod. Motory, které tyto rozvodovky pohání nemají moc velký výkon. Pokud je v ní olej tak funguje pořád
3) toto vlákno se vztahuje k mému autu. pokud potřebujete probrat své problémy, nebo nějaké poznatky, tak si založte vlastní vlákno, rád do něj přispěji. Potom tu v příspěvcích vzniká bordel a je to nepřehledné.
neberte to jako útok na vaši osobu, ale jsou tu jisté zvyklosti, které by se měly dodržovat.
Dik
2) tento tip rozvodovky se nekazí, není pro to důvod. Motory, které tyto rozvodovky pohání nemají moc velký výkon. Pokud je v ní olej tak funguje pořád
3) toto vlákno se vztahuje k mému autu. pokud potřebujete probrat své problémy, nebo nějaké poznatky, tak si založte vlastní vlákno, rád do něj přispěji. Potom tu v příspěvcích vzniká bordel a je to nepřehledné.
neberte to jako útok na vaši osobu, ale jsou tu jisté zvyklosti, které by se měly dodržovat.
Dik
P 205 GTi - Momentálně v totální rekonstrukci
P406 Mi 16V - Krasavec po starém strýčkovi
P 405 T8 4x4 - Kára na zimu
P 405 T16 X4 - pojizdná raketa :D
P 405 MI16 II - Voňavka na srazy
P 405 MI16 II/T16 6-kvalt
P 405T16 X4
P406 Mi 16V - Krasavec po starém strýčkovi
P 405 T8 4x4 - Kára na zimu
P 405 T16 X4 - pojizdná raketa :D
P 405 MI16 II - Voňavka na srazy
P 405 MI16 II/T16 6-kvalt
P 405T16 X4