Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Problémy s přední, nebo zadní nápravou, jejich repase, opravy a vylepšení
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od Milo75 »

sem proti podložkám, kvůli namáhání, náprav a bezpečnosti, kole se utrhne při "blbnut"í o dost snáž
vybrace
není to navíc povoleno, v případě nehody vám může pojištovna odmýtnout plnění


to že tenké podložky jsou bez rantlu je dáno tím, že s rantlem nejdou vyrobit, tuším až od cca 1,5cm se dá udělat centrovací díra


navíc, jak tu objevilo vlákno- váha kol, tak je jasné, že podložky působí negativně na akceleraci a deceleraci
(na kterejch kolej je auto živější?? na 13kách plecháčích nebo 15kách speedlinech s podložkama??) :m:
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Uživatelský avatar
WoMec
Stálý inventář 205clubu
Stálý inventář 205clubu
Příspěvky: 6592
Registrován: 05 led 2008 14:30
Rok narození: 1987
Skutečné jméno: Honza
tel.:: 775037752
Bydliště: Vyškov

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od WoMec »

Milo75 píše:sem proti podložkám, kvůli namáhání, náprav a bezpečnosti, kole se utrhne při "blbnut"í o dost snáž
vybrace
není to navíc povoleno, v případě nehody vám může pojištovna odmýtnout plnění

zastávám stejný názor ;) a to nejen u podložek ale i u osatních veci ktery mužou mít zavažnější následky
Peugeot 205 Forever 1.9D 47kW '94 - Forever DIESEL :)

Jezdím za >>> Obrázek
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od Milhaus »

za ten vzhled to stojí, kor když to není na každodenní provoz :dance:
PS: ještě jsem neslyšel že by někomu upadlo kolo když měl podložky...to upadává určitě z jiných důvodů :fran:
namáhání náprav - styl jízdy na to má větší vliv, pokud s tím budeš lítat po rozbitých okreskách jak šumachr tak odrovnáš nápravu dřív než když budeš mít 17 kola na podložkách a pojedeš rekreační jízdu ;-)
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od Milo75 »

http://www.youtube.com/watch?v=l3--4qiDojU

asi takto

dej si tam klidně podložky z vagonovejch kol, když ti to vyhovuje- řekl bych že to je podobná diskuze jako sportovní filtr :)
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Uživatelský avatar
EVERETT
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 98
Registrován: 22 úno 2009 21:13
Skutečné jméno: Petr
tel.:: 0
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od EVERETT »

jenom k tomuhle videu :ehm: ,tendle problem co se mu stal se řešil na 200sx foru a přestřihly se mu šrouby,takže za to podložky nemohly,jinak sám podložky mam,a nemužu si stěžovat,když máš správně dlouhy šrouby,tak se neni čeho bát :!: to je muj názor...
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od Milo75 »

EVERETT píše:jenom k tomuhle videu :ehm: ,tendle problem co se mu stal se řešil na 200sx foru a přestřihly se mu šrouby,takže za to podložky nemohly,jinak sám podložky mam,a nemužu si stěžovat,když máš správně dlouhy šrouby,tak se neni čeho bát :!: to je muj názor...
když už to na 200sx foru řešily tak to asi už nevyřešíme, jen, jde o to, že ty šrouby by se nepřestřihly, kdyby to bylo vše originál :up:
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od Milhaus »

no ale já takhle po cestě nejezdím :smich:
a délku šroubů mám jak origo, takže síla na střih je pořád stejná a šrouby nejsou z druhovýroby ale taky originál ;-)
v podstatě pořád platí to co jsem napsal výše a to video ve mě žádné pochyby nevyvolaly, spíš potvrdilo má slova
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
mad205rallye
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 276
Registrován: 29 zář 2009 14:36
tel.:: 0

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od mad205rallye »

Já jsem na autě podložky nikdy neměl, ale většinou co sem se dočetl o podvozcích sportovních aut, tak všichni inženýři vývojaři se snaží udělat závěsy kol, kola samotná atd co nejlehčí. A to z důvodu snížení neodpružené hmotnosti auta. Aby byl podvozek co nejpodajnější mohli se použít měkčí tlumiče. Proto se u nejextrémějších porsche připlácí za titanové závěsy, keramické brzdy lehčí ráfky a ja nevim co ještě. Něco podobnýho jsem četl i o Ferari 430 scuderia u Renaultu megane R26R, a dalších podobných aut, kde je snaha o ůsporu hmotnosti za ůčelem zlepšení jízdích vlastností.
Např. u porsche 911 GT3 RS se příplácí X tisíc (možná desítek) za kola, které jedno je o nějakých 1,2 kg lehčí než u 911 GT3.
Z toho mi plyne, že když si někdo dá na auto železný podložky težký jako kráva, tak tím podvozku, kterej někdo leta vymýšlel a ladil asi moc nepřidá. Nehledě na to, že všechny síly a páký který tam, působí se zvětšují. Tím pádem už tak náchylná zadní náprava jako mají peugeoty pude do kytek ještě dřív než obvykle. Potom hned čepy silentbloky, ložiska kol atd.
Celkově bych řekl, že podložky spíš ne než jo.
Ale někomu to možná za ten vzhled stojí, to už je jinší věc.
peugeot 205 1,9 rallye
peugeot 306 rallye

RACING LIONS
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od Milhaus »

mad205rallye píše:....tím pádem už tak náchylná zadní náprava jako mají peugeoty pude do kytek ještě dřív než obvykle...
jaký je rozdíl mezi zadní nápravou s bubny a s kotouči? váží kotouč se třmenem stejně jak bubny?
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
mad205rallye
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 276
Registrován: 29 zář 2009 14:36
tel.:: 0

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od mad205rallye »

Já je prosím nevážil!
peugeot 205 1,9 rallye
peugeot 306 rallye

RACING LIONS
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
mad205rallye
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 276
Registrován: 29 zář 2009 14:36
tel.:: 0

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od mad205rallye »

Né vážně- kotouče tam budou asi proto,že líp brzdí.
peugeot 205 1,9 rallye
peugeot 306 rallye

RACING LIONS
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
mad205rallye
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 276
Registrován: 29 zář 2009 14:36
tel.:: 0

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od mad205rallye »

Pude do kytek né z toho důvodu, že by kotouče byly lehčí nebo těžší, ale pro to, že páka, která namáhá (a ničí) to krajní jehlový ložisko se zvětší.
Myslim, že jenom když se na tu nápravu podíváš a představíš si jak fuguje, tak to bude evidentní.
peugeot 205 1,9 rallye
peugeot 306 rallye

RACING LIONS
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Milhaus
Club admin
Club admin
Příspěvky: 10058
Registrován: 19 bře 2007 09:55
Rok narození: 1984
Skutečné jméno: Milan
Bydliště: Býškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od Milhaus »

OK, to ti neberu, pravdu máš :up:
________
Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |
Uživatelský avatar
mad205rallye
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel
Příspěvky: 276
Registrován: 29 zář 2009 14:36
tel.:: 0

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od mad205rallye »

Jo ja sem to poprvé napsal trochu nesrozumitelně.
Eště ohledně té hmotností. Jasnej příklad je ve srovnání nezávislý odpružení vs. zadní tuhá náprava, která se myslim že pořád ještě používá u pseudosportovních amerických aut jako např. ford mustang. Tam sou ty jízdní vlastnosti uplně někde jinde než u evropských sportáku (
myšleno v p...li)
peugeot 205 1,9 rallye
peugeot 306 rallye

RACING LIONS
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Milo75
205 its my life
205 its my life
Příspěvky: 603
Registrován: 24 led 2010 19:12
Skutečné jméno: Milan
tel.:: 728845763
Bydliště: Jihlava

Re: Podložky pod kola - výhody, nevýhody

Příspěvek od Milo75 »

jop kvůli neodpruženým hmotám, mám na mém transaxle zadní kotouče u difecu :m:
Alfa Romeo 75 2,0TD 1989 - kardan, podvozek V6, převodovka 2,4TD, motor 2,5TD-UAZ- turbo VNT20-tlak 1,6Bar. ráfky Campagnolo
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV Amerika 1988
Alfa Romeo 75 2,0TS (motor 2,0TD)
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romeo 164 2,0V6

ex.Peugeot 205 1,8D -ale v opatrovnictví
ex.205 1,8D utopeno
ex.205GTI diesel- prodáno
ex.505 2,0karb s náhonem na tu správnou nápravu-nabouráno a prodáno
Odpovědět